Gå til innhold

Endelig fri data abb. Chili mobil starter ballet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nå leste jeg artikkelen på nytt og abonnementet kan altså ikke deles med andre enheter som pc-tilkobling via hotspot, eller at sim-kortet settes inn i mobil router på feks. hytten.

Da faller jo hele abonnementet rett igjennom for min del. 

Om man i tillegg ikke får data-sim eller tvilling utgår det helt.

Lenke til kommentar

Nå leste jeg artikkelen på nytt og abonnementet kan altså ikke deles med andre enheter som pc-tilkobling via hotspot, eller at sim-kortet settes inn i mobil router på feks. hytten.

 

Da faller jo hele abonnementet rett igjennom for min del. 

 

Om man i tillegg ikke får data-sim eller tvilling utgår det helt.

 

De tilbyr ikke tvilling- eller datasim.

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå fremstår det nytegnede abonnementet vårt hos Telenor som en vits. Med 10 GB til kr. 450,-. Men dog fleksibelt og virker fint i en mobil router.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-mhvLChGRx0

Hm. Jeg ringte kundeservice i dag og spurte om dette med router. De sa de ikke kunne styre om jeg brukte kortet i en router. Jeg nevnte spesifikt at jeg ville bruke kortet i en 4G router i båten i sommer og personen jeg snakket med sa "det skulle gå greitt" men la til at abonnementet egentlig kun er for bruk i egen mobiltelefon.

Dermed er jeg i tvil. Kan de sette opp sim-kort slik at det ikke kan benyttes i router - og i så fall, har de gjort det slik at jeg nå har blitt lurt (for jeg har nettopp bestilt)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hm. Jeg ringte kundeservice i dag og spurte om dette med router. De sa de ikke kunne styre om jeg brukte kortet i en router. Jeg nevnte spesifikt at jeg ville bruke kortet i en 4G router i båten i sommer og personen jeg snakket med sa "det skulle gå greitt" men la til at abonnementet egentlig kun er for bruk i egen mobiltelefon.

Dermed er jeg i tvil. Kan de sette opp sim-kort slik at det ikke kan benyttes i router - og i så fall, har de gjort det slik at jeg nå har blitt lurt (for jeg har nettopp bestilt)?

Jeg tolker det dit at de sier det er greit, men at det egentlig er ment for egen mobil. Altså det kan fint brukes i router.

 

Du har angrerett så du får testet.

 

Om de likevel ikke skulle tillate dette vil de skape masse bryderi for seg selv, med oppsigelser og krangling samt tap på  utsendelse av sim-kort osv. I tillegg vil de få svært dårlig omtale.

 

Tviler på du har noe å frykte - derimot alt å vinne!

Lenke til kommentar

Jeg sendte et spørsmål til Chili Mobil angående dette i går.  I vårt tilfelle så har vi i dag et Telia MBB abonnement i en Huawei ruter på hytta.  Vi bruker ruter med antenner fordi vi får 3x bedre dekning på 4G.  Databruken varierer fra 5 til 150 GB per måned men ligger i snitt (over ett år) rett under 30 GB per måned.  Men det har vært perioder med 100-150 GB over en måned.

 

Jeg fikk følgende svar fra dem:

----

Takk for at du spør om dette! Det blir litt i gråsonen i forhold til vilkårene, i og med at det der står at dette abonnementet ikke er ment å brukes til delt internett. Når det er sagt er det mengden databruk som overvåkes, og mellom 30-100 GB er ikke et unaturlig høyt forbruk i løpet av en måned. Derfor tror jeg det skal gå helt fint for deg å bruke dette til det du skisserer her. Hvis vi allikevel vurderer det dithen at forbruket ditt overgår et naturlig "fri bruk på én enhet"-forbruk, vil du uansett få en varsel før vi legger inn noen begrensninger.

----

 

 

Så det kan tyde på at de bare overvåker forbruket og har triggere dersom du ligger høyt opp flere måneder på rad eller har andre indikasjoner på at du bruker dette som en erstatning for xDSL eller tilsvarende.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...