Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@SGT-koala du utrykker følgende nettopp i avsnitt 4: (Joda jeg har lest både avsnitt 3 og 4 før mitt forrige innlegg)

" "Alle som er bedre enn meg cheater" er overraskende nøyaktig og dette er grunnlaget til de fleste. Folk flest er langt dårligere enn hva de gir uttrykk for, men faktum er det at noen spillere et langt dyktige enn dem selv "

Hvordan vil du da karaktrisere de som ikke skjønner at andre kan være bedre enn dem selv, på annet vis at de ikke er så smarte og/eller med dårlig selvinnsikt?

 

At noen gjør feilvurderinger ut fra egne ferdigheter om andre kan så være, men at de ikke skjønner at andre  kan være bedre enn dem er utrolig søkt, samme og anta at dette gjelder de aller fleste som påstår at det er et tildels massivt jukse problem.

 

Utsagnet ditt ""Alle som er bedre enn meg cheater" er heller ikke knyttet opp mot åpenlys juksing og begrenset mengde spillere slik du  skrev det. Du nevner de som jukser åpenbart, men da er det vel ikke noe problem at folk påstår de jukser.?

 

Du skriver  du har sett få juksere i BFV, tror deg på det, men kanskje det kan komme av at du mangler kunnskap for og avsløre de? 

 

Eller er det så det kan  finnes  bedre spillere enn deg, men ikke bedre cheat "jegere"? Slik kan det også oppfattes basert på det du skriver det  i ditt første innlegg, om jeg skulle ønske og vri litt på det du sier på samme måte som du gjør.

 

EA har annerkjent at de har så stort problem at de må øke innsatsen mot jukserne(se link i et tidligere av mine innlegg), samt at de også derfor slutter med midlertidige utestengelser fordi dette ikke har ønsket effekt.

Man kan jo lett få inntrykk av at du mener du vet bedre enn dem, om du mener at det er slik du oppfatter/opplever jukse problemet er reelt for omfanget av juksing.

 

Ad avsnitt 3

At gode spillere vil ha tilsvarende statistikk i andre lignende spill er kun delvis korrekt sannhet av mange grunner

Men samme kan sies og juksere at de også vil a tilsvarende statistikk i tilsvarende spill, altså er den sammenligningen nærmest verdiløs for og brukes som indikasjon/bevis på om en spiller jusker eller ei. Plutselig hopp i statistikk kan også forekomme av mange andre grunner enn juksing.

Omtalt statestikk er tilnærmet verdiløs fordi man vanskelig kan avgjøre om hopp opp på disse er influert av andre ting enn juks.

 

Min klare oppfatning basert på erfaring er at BFV har et til dels stort jukse problem, samt at det finnes nok for mange som roper ut om juksere når det ikke finnes grunnlag for dette.

 

Noe av problemet er at det ikke finnes noen måte konstatere at en spiller er juksefri. Dog kan man velge og tro at en spesifikk spiller ikke jukser.

Men man kan derimot i mange tilfeller bevise 100% at en spiller jukser.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bra runde, men jeg kjenner at bilder som det der gjør det litt mindre fristende å plukke opp BFV.

"Ståltryne" og "Gullbørsa" var liksom ikke det jeg håpet på i et WW2 spill :p

Det er jo et spill, og i dag skal de absolutt livnære seg av skins. Helt enig med at den hjelmen er helt latterlig. De bruker sikkert mer tid på å lage skins enn å faktisk lage maps osv.. ?

Lenke til kommentar

Det er jo et spill, og i dag skal de absolutt livnære seg av skins. Helt enig med at den hjelmen er helt latterlig. De bruker sikkert mer tid på å lage skins enn å faktisk lage maps osv..

 

Ser ikkje ut som om de bruker så mye tid på skins, fordi det er jammen med ikkje mange å velge imellom  :rofl:

Lenke til kommentar

Ser veldig lovende ut :) Håper de klarer å balansere tanks og andre kjøretøy så de ikke blir for op mot infanteri.

Har lest en del poster på reddit ang. firestorm, siden jeg ble hyped as fuck av den videoen :dribble:

Først må man finne et droppunkt for tanks, disse finner man i safer som man må åpne, så er det en hviss droprate (på feks. panzer IV var den 40% og Tiger 20% om jeg ikke husker feil). Også må man finne drivstoff til tanksen. Stukaen er ai-styrt og kan kalles inn på satte bombemål. Så jeg tror ikke de vil dominere så alt for mye.

Digger at man kan velge mellom solo, duo og squads :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ser ikkje ut som om de bruker så mye tid på skins, fordi det er jammen med ikkje mange å velge imellom  :rofl:

 

Hehe, ja, du har helt rett. Var i grunnen bare litt frustrasjon som måtte luftes om hele skins konseptet. Noe skjitt hele greia. 

Lenke til kommentar

Hehe, ja, du har helt rett. Var i grunnen bare litt frustrasjon som måtte luftes om hele skins konseptet. Noe skjitt hele greia.

BFV er jo superpopulært og vil være det i en lang tid fremover, det hadde vært kult med en noe mer historisk tilnærmet modus. Ville jo ikke skadet, og hadde kostet minimalt med innsats.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke mulig å se hvor mange spillere BF5 aktive men å si det er super populært er vel og ta veldig hardt i. Tipper peak på PC kanskje er 40k på en god dag, vil ikke si det er så himla mye for et BF spill.

Problemet er at folk her inne og ellers tenker at for å være et populært spill må du ha Fortnite/Apex tall. Det er bare tull. Battlefield skaper overskrifter over alt, er blant det mest kjente FPS spillet man får tak i og har vært det i mange år.

 

For å "overleve" å ha nok spillere til maps osv er BF helt trygg i lang fremtid.

 

Det var ikke det ene ordet om spillet var superpopulært eller ikke som var poenget med det jeg skrev, menmen.

Lenke til kommentar

Ser ikkje ut som om de bruker så mye tid på skins, fordi det er jammen med ikkje mange å velge imellom  :rofl:

Ser ikke nødvendigheten av å bruke tid på skins eg da :) Alle kunne sett like ut for min del, ikke som om at vi undersøker hvordan de ser ut, før en skyter de  :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...