Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om "cheaters" ligger langt ned på listene eller ei, kan de avgjøre omgangen, i enkelte modes mer enn andre.

 

For og sette det på spissen , om alle andre skulle jukse enn deg og du ikke skjønner det, vel da er du heldig fordi da har du jo ikke et "problem".

 

Opplever sjelden at spillere rømmer servere selv om det er mange som jukser, kun hvis det er  en eller flere som jukser hemningsløst(Sjeldent opplevd mer enn  en av gangen som jukser så hemnings løst)

 

Om det hjelper og bytte server avhenger av hvilken dag og tid på døgnet det er. Men hjelper det ikke og bytte server kan man slutte spill økten hvis man ikke utstår dette.

 

Spille online med pc og unngå juksere er umulig, så man må til en viss grad akseptere at de finnes …. inntil videre.... og trolig for alltid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Hello all and welcome to the next phase in Battlefield’s New approach to Live Service. As we talked about since we revealed BFV to the world, “launch was just the beginning”.
 
With BFV we are taking a new approach to the series. We have removed premium and will bring all our players together on a journey as we explore new experiences, new content, new ways to play...... 
 
Les hele posten her: 

 

Lenke til kommentar

 

Hello all and welcome to the next phase in Battlefield’s New approach to Live Service. As we talked about since we revealed BFV to the world, “launch was just the beginning”.

 

 

With BFV we are taking a new approach to the series. We have removed premium and will bring all our players together on a journey as we explore new experiences, new content, new ways to play......

 

Les hele posten her:

 

COMMUNITY BROADCAST 001

Mye greier og ser positivt ut. Meeen vi får se hva de leverer!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Mye greier og ser positivt ut. Meeen vi får se hva de leverer!

 

Er jo det ja. Blir spennende. De skal vist lansere et nytt map nå i mars, men synes et map er litt lite. 

 

Firestorm kommer jo også dennen månen om jeg ikke tar feil? 

Lenke til kommentar

Anti cheat  video som flere her burde se nøye igjennom: https://www.youtube.com/watch?time_continue=2594&v=hI7V60r7Jco

 

Enda et spark i lufta blog fra EA?: https://www.ea.com/games/battlefield/news/anti-cheat-in-battlefield-5?isLocalized=true Vel de innrømmer vel at de har et problem de ikke har klart og håndtere godt nok, det er jo en start denne gangen, men dette har de gjort før uten det førte til noe som helst

 

Diskusjons tråd tilhørende bloggen til EA: https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/179806/discussion-our-anti-cheat-approach-to-battlefield-v

 

Mange som installerer "cheats" på pc sin skjønner ikke at de med dette tar en stor risiko, ikke sjelden inneholder disse spion programmer som gjør de kan få tak i kredittkort info etc, og det stjeles mange spill kontoer via "cheats" installert på pc.

Disse selges ofte til notoriske juksere for en lav pris, når disse kontoen blir stengt pga juks kjøper de bare en ny/nytt parti kontoer for en håndfull/par håndfuller med dollar.

 

Mange av disse involvert i "cheat" produksjon er også involvert i annen tung kriminalitet som de fleste av oss ikke bifaller, trolig også største parten av jukserne.

Så når du kjøper juks til spill , går ikke de store pengene til en og annen guttunge som sitter og lager juks på gutterommet, men mest trolig i lomma på organisert kriminalitet.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Når noen er bedre enn meg selv....

 

Det tror veldig mange i bf... så har vi en her inne som skriver at han kan høre det

 

Fikk ikke med meg denne posten din @Nizzen når jeg kikket gjennom tråden sist,... ...….. du  har ingen grunn til  le så du  griner er ganske tydelig......... lyd utstyret ditt er jo i orden, så da har du kanskje en markant hørsel skade? Eller er det en annen grunn til at du ønsker og latterliggjøre de som påpeker at det finnes massivt med juksere?

 

Det var vel heller ikke noen juksere som ble tatt i Seefeldt nylig, de var bare bedre enn de andre, … trodde de?

 

Hvis dette er din oppriktige menig, at det er lite juks på et område hvor de for de aller fleste har null reelle konsekvenser og bli tatt, samt sjansen for og bli utestengt er helt minimal om man jukser med vett, vel da er du i beste fall ekstremt naiv.

 

Så de som utestengte nesten 2 millioner spillerene de første snaue 2 månedene ette lansering har heller ikke snøring? For det var vell bare de beste spillerne som ble uriktig bortvist......

 

Jeg trekker også litt på fliret siden du er uenig med de aller fleste spill utviklerne/gaming selskapene at  juksing  er et massivt problem, for dette vet vel disse vel ingenting om?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Er cheating i Battlefield V et problem?

 

Personlig, så har jeg sett svært få cheatere i BFV. Av de jeg har sett, så er det åpenlyst at de cheater og mange av disse cheaterne er gjengangere i den forstand at de er kjent for å cheate. En del av disse cheaterne har holdt på i måneder uten at det har fått konsekvenser, og det er her hovedproblemet ligger. Er ikke usannsynlig at BFV ble utgitt uten en fungerende anti-cheat, og da spesielt med tanke på hvor upolert spillet ellers var på release. Jeg tror at anti-cheat ikke har blitt prioritert da spillet generelt led av relativt store feil.

 

Videre, så er spørsmålet "Er cheating i Battlefield V et problem?" veldig lite nyansert. Basert på statistikk og observasjon fra andre fps-spill, så er det grunn til å tro at det er vesentlig mindre cheatere på europeiske servere enn på asiatiske og amerikanske. Veldig mange av de som "klager" på forum/youtube etc er spillere fra regioner hvor cheating er mer utbredt. Det må også legges til at cheating er mer utbredt på enkelte  "game modes" i BFV, uavhengig region. I de tilfeller hvor jeg selv har støtt på en cheater, så løser jeg "problemet" med å forlate serveren. For oss europeere, så stiller jeg tvil ved at cheating i BFV er et stort problem.

 

 

hvordan merker / ser dere at folk cheater?

I BFV, så er det noe vanskelig å være sikker på om noen cheater (med mindre det er åpenlyst). Personlig, så har jeg en anelse om hva som er mulig og hva som er tilnærmet umulig. Kall det intuisjon eller erfaring. I tillegg, så kan en alltid finne statistikk på den mistenkte og sammenligne de med spillere som er kjent for å være svært dyktige. Veldig ofte, så vil en god spiller i BFV også ha gode statistikk i andre tilsvarende spill. 

 

"Alle som er bedre enn meg cheater" er overraskende nøyaktig og dette er grunnlaget til de fleste. Folk flest er langt dårligere enn hva de gir uttrykk for, men faktum er det at noen spillere et langt dyktige enn dem selv. Et eksempel: I BFV har du noe som heter SPM (Score per Minute) og det sier noe om hvor effektiv du er i gjennomsnitt. Faktum er at en spiller med 100 spm kan være 600% mindre effektiv enn en spiller med 600 spm (om en forutsetter at de spiller samme game mode).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Alle som er bedre enn meg cheater" er overraskende nøyaktig og dette er grunnlaget til de fleste. Folk flest er langt dårligere enn hva de gir uttrykk for, men faktum er det at noen spillere et langt dyktige enn dem selv. 

 

Skulle være artig om du kunne gjennomgå hvordan du har kommet til denne konklusjonen.

Slik jeg oppfatter det konkludere du med at nesten alle som klager over cheatere er ganske så dumme med nærmest null selvinnsikt, noe som jeg synes er ganske drøyt.

 

Jeg tar det som en selvfølge at de aller fleste, 99.9999999999%, skjønner at de finnes bedre spillere enn dem selv uansett hvordan de måtte oppføre seg i chat eller hvor mange cheatere de truer med og raportere.

 

"Alle som er bedre enn meg cheater" påstanden sier vel mer om de som kommer med den, enn de det siktest til. Om det i det hele tatt sier noe som helst om noen. Men de som jukser har dette ofte som favoritt utrykket sitt

Veldig mange av de som slenger ut denne påstanden vil man om man sjekker fora hvor dette diskuteres ofte kategorisk avise at det er et cheater problem. Dvs i rake motsetningen til spill selskapene. :lol: 

 

Hvilken region det jukses mest i kan være intersant og diskutere i en annen sammenheng, men det er nok vanskelig og få gjort det på ryddig vis uten og støte på beskyldninger at man har rasistiske holdninger, eller negativ til spesifikke land og innbyggere.

Samme vil gjelde om man foreslår utestenge spesifikke regioner på Europeiske servere.

 

Folk spiller til forskjellige tider av døgnet, og da vil jukseproblemet oppleves forskjellig, samt at det er nok korrekt at det jukses i eks BFV og BF1 mer i noen moduser enn i andre.

Samtidig som brukes det nok noe forskjellige juks i de forskjellige modusene som gjør at juks heller ikke er like enkelt avsløre i alle modusene.

 

EDIT: Man må da være en særdeles dårlig jukser om man ikke skjønner at man bør unngå og skille seg tydelig ut i de forskjellige score parameter som registrets og lagres. Om man ikke tidlig i jukskarrieren skjønner hvordan man unngår dette, og allikevel kan bruke juks stor egen fordel, da har man dårlig forståelse av hvordan ting fungerer.

 

 

 

 

 

 

 

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slik jeg oppfatter det konkludere du med at nesten alle som klager over cheatere er ganske så dumme med nærmest null selvinnsikt, noe som jeg synes er ganske drøyt.

 

Om du hadde tatt deg tid til å lese avsnitt 4 3, så ville du se at jeg avgrenser mot åpenlyst cheating og at det dermed gjelder en begrenset mengde spillere. At folk er "dumme" og har "null selvinnsikt" er dine ord og ikke mine. Så vidt jeg vet, så finnes det ingen objektiv standard på hva som tilsier at en spiller er "god". Dermed kan det umulig være radikalt å anta at veldig mange gjør en vurdering ut ifra egne ferdigheter. 

 

 

 

Skulle være artig om du kunne gjennomgå hvordan du har kommet til denne konklusjonen.

 

Det samme kan trolig sies om flere av dine påstander på denne tråden.

Endret av SGT-KoaIa
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...