Gå til innhold

Så var helvetesuken i gang...


Zork

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Da jeg var en d****unge i tenåra tror jeg vi kjøpte inn fyrverkeri (gjerne "ulovlig" via noen som handlet "blålunter" i Sverige) i god tid før nyttår.

Og løp rundt og sprengte i sikkert ei uke før og etter nyttår.

 

Nå er jeg en gammel grinebiter og skulle gjerne sett dette "tullet" forbudt.

 

Men hvordan var det for hunder/hundeierer for noen ti-år siden?

 

Kan ikke huske noe om klager på "smelling" fra den tiden?

 

Men det tilskriver jeg en tenårings "attention-span" på 0.001mm utenfor sitt eget ego.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Men hvordan var det for hunder/hundeierer for noen ti-år siden?

 

Kan ikke huske noe om klager på "smelling" fra den tiden?

 

Det var jo mer pinne-raketter i gamledager, mens det nå (pga. forbudet) er erstattet av ting som smeller på bakken først. Så det har utvilsomt blitt mer smell.

 

Sitter og tenker at man kanskje har spart en del øyeskader (var vel det som var begrunnelsen hvis jeg husker rett? eller var det brannfare) men nå blir det mer hørselsskader i stedet :roll:

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Da jeg var en d****unge i tenåra tror jeg vi kjøpte inn fyrverkeri (gjerne "ulovlig" via noen som handlet "blålunter" i Sverige) i god tid før nyttår.

Og løp rundt og sprengte i sikkert ei uke før og etter nyttår.

 

På den tiden gikk der vel gjerne med noen postkasser i nabolaget også :mrgreen:

Lenke til kommentar

De burde kanskje vært litt føre var med og sikre hesten? Litt dumt og vente til 23.59.

Hest hadde jeg nok holdt inne den dagen

 

Dyr speiler menneskers adferd. Om du blir nervøs fordi du lurer på hvordan dyret reagerer på raketter.

Så merker dyret dette og tror det er noe fare på ferde. Så lenge du er trygg og sikker så vil ofte bikkja di også være det.

 

Dette gjelder når du går forbi en annen hund på tur med din hund. Jeg ser folk no holder bikkja si i band mens den krever og bort og hilse. Jeg har alle mine bikkjer til og gå fot med siden av meg, uten bruk av band. Kan stå 5 ildsinte bikkjer ved siden av oss og hyle. Men så lenge jeg er trygg så er bikkja trygg. Den stoler på meg.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

De burde kanskje vært litt føre var med og sikre hesten? Litt dumt og vente til 23.59.

 

 

Du kunne kanskje vært litt føre var og lest saken før du kommenterte?

 

"I begge disse tilfellene forsøkte dyreeierne å skjerme sine dyr, men dette ble spolert av naboer som fyrte opp fyrverkeri før angitt tidspunkt."

Lenke til kommentar

Personlig har jeg også en del minner om støy på 17.mai:

- Knallbomber

- Thunderking

- Tåkelurer

- Musikkorps

- Salutter

 

Alt dette er ting jeg husker fra 17. mai-feiringen i barndommen. Kanskje vi av hensyn til våre kjæledyr i samme slengen skal innføre en stille 17.mai, hvor vi lister oss i tog mens vi fanger pokemon på mobilen?

Lenke til kommentar

1812-overtyren til Tsjaikovskij (med kanoner) kan anbefales som tilvenning i ukene før nyttårsaften.

 

Vet ikke hvordan innspillingen er på youtube, men den sangen er kjent for å vrenge høyttalerelement. 

 

 

 

- Thunderking

 

Brukte dere også å ta ut kruttpakke så montere lunta rett på pakka og sprenge dem på bakken? ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...