Gå til innhold

Vodka som ikke smaker spylevæske?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gin er jo godt..

 

Vodka er spylervæske...

Da har du sannsynligvis ikke smakt god vodka. Mesteparten av skrivet på polet og taxfree er dritt.

 

Skikkelig rein vodka smaker nesten ingenting. Ja, det er litt sterkt, men kan enkelt drikkes reint uten noen form for bismak. Russisk vodka er ofte også lettere smakstilsatt i form av urter eller krydder. Dette gir vodkaen god smak, og den kan nytes rein på samme måte som man tar et glass whiskey eller konjakk.

 

Men styr for all del unna Absolutt og Smirnoff og annet skvip. Det kan bare brukes i drinker!

Hvor får man tak i en slik herlighet?
Lenke til kommentar

Fikk øynene opp for god vodka etter en tur til Riga for noen år tilbake. 

 

Som andre sier finnes det vodka helt uten usmak og kryddertilsetninger som smaker veldig godt og også kan drikkes bar, ved romtemperatur, mens du er edru...

 

Russian standard finnes på polet og er et ok valg, gjerne en av de dyre,,, (Finnes også på taxfree)

Den beste jeg har tatt med meg fra utlandet er Beluga. Denne har de nå også¨tatt inn på taxfree,

 

K

Lenke til kommentar

 

 

Gin er jo godt..

 

Vodka er spylervæske...

Da har du sannsynligvis ikke smakt god vodka. Mesteparten av skrivet på polet og taxfree er dritt.

 

Skikkelig rein vodka smaker nesten ingenting. Ja, det er litt sterkt, men kan enkelt drikkes reint uten noen form for bismak. Russisk vodka er ofte også lettere smakstilsatt i form av urter eller krydder. Dette gir vodkaen god smak, og den kan nytes rein på samme måte som man tar et glass whiskey eller konjakk.

 

Men styr for all del unna Absolutt og Smirnoff og annet skvip. Det kan bare brukes i drinker!

Hvor får man tak i en slik herlighet?

 

 

Ikke i Norge, dessverre. Har bare smakt skikkelig god vodka fra Russland, Finland og Øst-Europa. Men det er godt mulig at polet kan bestille inn spesifikke produkter etter ønske.

 

Favoritten fra vinmonopolet er som tidligere nevnt Grey Goose fra Franskrike. Denne har egentlig veldig lite smak og kan lett drikkes bar med noen isbiter.

Lenke til kommentar

Prøvde en flaske med Russian Standard Platinum på Stena Saga en gang, den var overraskende god. Kunne drikke den bár om jeg ville. Hevde drinkene et par hakk også. Finnes en i serien som heter Gold tror jeg, den er god også.

 

Har ikke smakt andre gode vodkaer, alle må blandes ut for å bli drikkbare.

 

Bah, du får google det ^^ Går ikke å paste bilder her.

Russian Standard skal være veldig god. Får 1L Platinum til 259 på taxfree, samme ville kosta 600kr på polet (kun 70cl der)

 

Tok med meg en slik sist jeg var på Taxfree, mangler bare å smake på den :p

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
gravypressure skrev (På 25.10.2017 den 8.55):

 

Da har du sannsynligvis ikke smakt god vodka. Mesteparten av skrivet på polet og taxfree er dritt.

 

Skikkelig rein vodka smaker nesten ingenting. Ja, det er litt sterkt, men kan enkelt drikkes reint uten noen form for bismak. Russisk vodka er ofte også lettere smakstilsatt i form av urter eller krydder. Dette gir vodkaen god smak, og den kan nytes rein på samme måte som man tar et glass whiskey eller konjakk.

 

Men styr for all del unna Absolutt og Smirnoff og annet skvip. Det kan bare brukes i drinker!

Hva slags vodka vil du da anbefale som man kan få Vinmonopolet til å ta inn?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Sydvest skrev (På 25.10.2017 den 9:02 AM):

Hvor får man tak i en slik herlighet?

Hos de som koker selv.

Det handler om hvor ren du setter satsen og hvor mye aktivt kull, du vil spandere paa spriten.

Den er velkjent den, skal du ha sklikkelig brennevin/vodka av hoey kvalitet. maa du kjoepe himkok, lagd av en som har peiling.

Eller lage det selv, Det er ikke saa vanskelig.

Lenke til kommentar

Tittel fikk meg til å tenke tilbake noen tiår på en guttetur til Roskildefestivalen. På turen ned kjørte vi om Sverige og broene og fergene som var der, og vi hadde med oss en Gøy saftflaske med en særdeles god årgang heimert. 83%, lite grums, og et ørlite hint av gjær.

Men, det ble litt som å ta med sand til Sahara, og vi drakk mye annet, siste nettene kom vi på at flasken ikke var drukket opp, og vi skulle ta danskebåten hjem, og siden vi ikke var kin på en narkodom, eller beskyldninger om innførsel av ulovlige giftstoffer eller stridsmidler, så kunne vi ikke ta med flasken hjem. 

Så, etter å ha forsøkt å spandere på alle innenfor 1 km2 radius uten hell kom en av oss på at vi var tomme for spylervæske på bilen. Så da gikk den på spylervæsketanken.

På turen ut fra konsertområdet vred vi spylerdysene ut til sidene og sprutet på alle som gikk langsmed veien, til stor glede blant folk. Mange ble så glade at de kastet ølboksene sine til oss for å spandere tilbake. 

Mange andre gode historier senere levere vi bilen tilbake hos bilforhandlere der min far jobbet. Han hadde lånt oss en demobil til turen, men det gikk bra, det ble knapt nok bulker etter ølboksene vi fikk, og han danske syklisten som gikk amokk og angrep bilen bare fordi vi kjørte på sykkestien.

Men, noen måneder senere kunne min far fortelle at en som hadde kjøpt bilen hadde kommet til bake, og klaget på at det luktet spesielt når han brukte vindusspylerne. Ingen skjønte helt hvorfor. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (56 minutter siden):

Kom du på det to år etterpå? :p

Jeg fant det ut for en stund siden, og nevnte det nå. Tror jeg leste om eieren av firmaet som er sterkt kritisk til Putin.

Originalt så var det en Sovjet vodka som ble produsert i det som nå er Latvia. Opprinnelig satt iallefall hovedkvarteret deres i Moskva.

Det er uansett den beste vodkaen jeg har prøvd, men jeg drikker sjeldent Vodka. Drakk det mer når jeg var ungdom fordi vodka var billig.

Men noen kalde drammer Stoli og litt russisk kaviar på blimi hadde jeg takket ja til.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...