Gå til innhold

Super Mario Odyssey - Inntrykk og diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

 

Teller ned timene til i morgen når jeg skal spille dette!

 

Teller også ned timene til Gamer sin obligatoriske 6/10 anmeldelse.

Gleder meg i så tilfelle til kommentarfeltet. Jeg er ganske enkel sånn sett, og finnner det svært underholdende.

 

Heller til kommentarfeltet under selve anmeldelsen! Kan vel ikke ta av så hardt som Zelda gjorde, men artig morgenlesning blir det i hvert fall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Teller ned timene til i morgen når jeg skal spille dette!

 

Teller også ned timene til Gamer sin obligatoriske 6/10 anmeldelse.

Gleder meg i så tilfelle til kommentarfeltet. Jeg er ganske enkel sånn sett, og finnner det svært underholdende.

 

Heller til kommentarfeltet under selve anmeldelsen! Kan vel ikke ta av så hardt som Zelda gjorde, men artig morgenlesning blir det i hvert fall!

 

Tør gamer å trolle så hardt igjen da? isåfall blir dem ganske svarskyldig da dem presterer å gi remaken av Chras B 9/10.

Lenke til kommentar

Slo sisteboss i dag tidlig, og må si dere kan glede dere! Tror det er første gang jeg ler gjennom den avsluttende delen i et spill, og jeg har tatt sisteboss i Splatoon så sier vel sitt :wee: 

Virker som om spillet først nå starter på ordentlig da, så har mange timer med spilletid foran meg!

Lenke til kommentar

Slo sisteboss i dag tidlig, og må si dere kan glede dere! Tror det er første gang jeg ler gjennom den avsluttende delen i et spill, og jeg har tatt sisteboss i Splatoon så sier vel sitt :wee:

Virker som om spillet først nå starter på ordentlig da, så har mange timer med spilletid foran meg!

Gleder meg som et barn på juleaften. Forrige ordentlige AAA-Mario var vel Galaxy 2, som jeg faktisk aldri prøvde (men hadde Galaxy).

Eneste problemet er at jeg ikke har råd før studielånet den 15. :-( 

Lenke til kommentar

Spilt et par timer håndholdt på jobben og førsteinntrykket er at jeg alt er frustrert på at de tvinger en til å bruke motion control. Forbanna gimmick jeg skulle ønske de kunne gjort 100% frivillig om man vil bruke eller ei. Ellers er det en lovende start og virker veldig bra.

Super Mario Odyssey’s motion controls are recommended, but not required

21

You can definitely play without ... but there’s something nice about playing with

 

https://www.polygon.com/2017/10/27/16560180/super-mario-odyssey-guide-motion-controls

Lenke til kommentar

Slo sisteboss i dag tidlig, og må si dere kan glede dere! Tror det er første gang jeg ler gjennom den avsluttende delen i et spill, og jeg har tatt sisteboss i Splatoon så sier vel sitt :wee:

Virker som om spillet først nå starter på ordentlig da, så har mange timer med spilletid foran meg!

Vil ikke si spillet starter når man tar sistebossen. Med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg kan du gå tilbake til gamle kingdoms når du vil, så du kan (så vidt jeg vet) få alt av moons or purple coins i et kingdom før du drar til neste. Ikke at jeg gidder prøve. Jeg tar med meg nok moons til å dra til neste kingdom, og leter så en stund etter noen nye som har dukket opp her og der. Men å samle alle har jeg ikke tålmodighet til. :) Så langt har jeg ca 109 moons totalt, og har kjøpt absolutt alt av klær jeg har funnet underveis. Stickers og suvenirer tar jeg senere. :)

Lenke til kommentar

Vil ikke si spillet starter når man tar sistebossen. Med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg kan du gå tilbake til gamle kingdoms når du vil, så du kan (så vidt jeg vet) få alt av moons or purple coins i et kingdom før du drar til neste. Ikke at jeg gidder prøve. Jeg tar med meg nok moons til å dra til neste kingdom, og leter så en stund etter noen nye som har dukket opp her og der. Men å samle alle har jeg ikke tålmodighet til. :) Så langt har jeg ca 109 moons totalt, og har kjøpt absolutt alt av klær jeg har funnet underveis. Stickers og suvenirer tar jeg senere. 

 

Etter sisteboss kommer det nye moons i alle kingdoms.

Lenke til kommentar

 

Spilt et par timer håndholdt på jobben og førsteinntrykket er at jeg alt er frustrert på at de tvinger en til å bruke motion control. Forbanna gimmick jeg skulle ønske de kunne gjort 100% frivillig om man vil bruke eller ei. Ellers er det en lovende start og virker veldig bra.

Super Mario Odyssey’s motion controls are recommended, but not required

21

You can definitely play without ... but there’s something nice about playing with

 

https://www.polygon.com/2017/10/27/16560180/super-mario-odyssey-guide-motion-controls

 

 

 

 

"But there are some more complex moves that won’t be possible if you turn off the motion controls. The game’s Action Guide, also found in the main menu, details all possible basic and capture abilities, and many of them require shaking those controllers by default."

 

"There are also lighter benefits to using motion, like shaking the Joy-Con or Pro Controller to extend the height of Mario’s jump or speed him up when he captures certain enemies."

 

"More importantly than that, there are indeed some Moons that can only be collected using motion, so if you’re a completionist, yeah, you’re going to want to use it."

 

Det forklarer godt nok.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Helt greit spør du meg. Ingen som dauer av å shake litt på hånda ti ganger.

 

Nå blir det litt mer enn å shake på hånda i håndholdt, og du bruker det jo langt hyppigere om du vil være effektiv. Med pro controllen er det bare unødvendig mas, men det fungerer greit. I håndholdt fungerer det dårlig, og er uforståelig hvorfor de har valgt å gjøre det slik når håndholdt er en stor del av switch. Gimmick som burde være frivillig om man ønsker å benytte, 

Lenke til kommentar

 

Vil ikke si spillet starter når man tar sistebossen. Med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg kan du gå tilbake til gamle kingdoms når du vil, så du kan (så vidt jeg vet) få alt av moons or purple coins i et kingdom før du drar til neste. Ikke at jeg gidder prøve. Jeg tar med meg nok moons til å dra til neste kingdom, og leter så en stund etter noen nye som har dukket opp her og der. Men å samle alle har jeg ikke tålmodighet til. :) Så langt har jeg ca 109 moons totalt, og har kjøpt absolutt alt av klær jeg har funnet underveis. Stickers og suvenirer tar jeg senere. 

 

Etter sisteboss kommer det nye moons i alle kingdoms.

Interessant. :) Kommer det flere purple coins også? Sliter litt med å få nok i enkelte kingdoms.

Lenke til kommentar

Huhei! Hvor timene flyr med dette spillet! Jeg er ikke så god som sagt, men har nå kommer til New Donk City og har gjort (tror jeg) det siste som kreves for å få festivalen i gang. Gleder meg veldig til å se hva som skjer med det. :)

 

EDIT: Right. Det. Var. Fantastisk. Jeg simplethen elsket det! New Donk City var rar, og den første bossen var ikke så gøy som de andre, men dette gjorde verdenen så SYKT verdt det!

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...