Gå til innhold

Super Mario Odyssey - Inntrykk og diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

H2x1_NSwitch_SuperMarioOdyssey.jpg

 

Super Mario Odyssey til Nintendo Switch. Begi deg ut på et helt nytt, storslått Mario-eventyr! Bli med Mario på et kjempestort, verdensomspennende 3D-eventyr og bruk de utrolige evnene hans til å samle såkalte «Power Moons» slik at du kan få fart på Marios luftskip, The Odyssey, og redde Prinsesse Peach fra Bowsers grufulle bryllupsplaner!

Super Mario Odyssey er Marios første 3D-eventyr i sandkassestil siden fanfavorittene Super Mario 64 på Nintendo 64 og Super Mario Sunshine på Nintendo GameCube. I dette spillet skal du besøke massive 3D-kongeriker som er fylt til randen med hemmeligheter og overraskelser. Mario kan ikle seg forskjellige kostymer og benytte omgivelsene på mange kreative måter, slik som å styre kjøretøy eller utforske seksjoner som Pixel Mario.


Marios nye partner, Cappy, gir ham nye manøvre som «Cap Throw», «Cap Jump» og «Capture», noe som gir en fersk vri på den klassiske Super Mario-formelen og definerer dette nye eventyret. Med «Capture» kan Mario ta kontroll over alle mulige slags ting, inkludert gjenstander og fiender!

Spillet byr også på nye og spennende områder, som den skyskraperfylte New Donk City, og du vil garantert støte på gamle venner og fiender mens du prøver å redde Prinsesse Peach fra Bowsers klør og sette en stopper for de grusomme bryllupsplanene hans. Gjør deg klar til å oppleve underlige og fantastiske steder langt borte fra Mushroom Kingdom!

 

Utgivelsesdato: 27. oktober 2017

 

https://www.youtube.com/watch?v=u6oPBIVjf8E

 

https://www.youtube.com/watch?v=g4xW9aCg2zY

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser ut til å kunne bli en "system seller". Jeg har store forventninger til spillet og håper vi endelig skal få et nytt Mario som er på nivå med Galaxy-spillene.

 

Jeg kommer allikevel til å avvente anmeldelser og brukeromtaler før jeg kjøper det. Jeg har ikke skaffet meg Switch ennå, men tenker det kunne være en fin julegave. :xmas:

Lenke til kommentar

Må nok ha dette ja, ingen kjempe Mario fan! Men dette ser såpass merkelig og annerledes ut så må nesten ha det!

 

Blir sikkert helt elleville salgstall av konsollen når dette slippes, men det spørst jo om etterspørselen dekkes med det første..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Glad jeg vokste opp på 80-tallet. Greit at de må finne på "noe nytt" for å selge, men dette gameplayet er både kjedelig og meningsløst. Musikken er mildt sagt grusom.

 

Capture er noenlunde interessant, men vil over tid fremstå som gimmick og lite annet, akkurat som konsollen. Ikke spesielt originalt heller. Så godt som likt når man fanget dyr og vesener og brukte disse til transport i plattformspill 20 år tilbake i tid.

 

Nei takk, men det er muligens noe for en ny generasjon uten referanser og preferanser.

Lenke til kommentar

Det verste er konsollen.

 

Så du vil ha en stasjonær konsoll med pro-kontroller sier du? Nei, nå skal du få håndholdt konsoll med docking og joycons, selv om du ikke vil ha det.

 

"Gimmick, trick, (hemmelig) innretning o.l. som brukes til å lure eller bedra folk i tryllekunster og spill; påfunn for å vekke oppmerksomhet, reklametrick, tiltrekkende, men unyttig utstyr."

 

Det blir omtrent som å slutte å selge komponenter til stasjonære PC-er og unnskylde det med at du kan docke opp bærbare maskiner til dobbel pris og halv ytelse.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det verste er konsollen.

 

Så du vil ha en stasjonær konsoll med pro-kontroller sier du? Nei, nå skal du få håndholdt konsoll med docking og joycons, selv om du ikke vil ha det. "Gimmick, trick, (hemmelig) innretning o.l. som brukes til å lure eller bedra folk i tryllekunster og spill; påfunn for å vekke oppmerksomhet, reklametrick, tiltrekkende, men unyttig utstyr."

 

Det blir omtrent som å slutte å selge komponenter til stasjonære PC-er og unnskylde det med at du kan docke opp bærbare maskiner til dobbel pris og halv ytelse.

 

Så ikke kjøp den eller selg den du har? 

 

Fatter og begriper ikke hvorfor folk skal klage så voldtsomt og på Nintendo spesielt. Don't like it -> go home! 

 

Hvordan er Switch unyttig? Det er en spillkonsoll hvor du kan spille spill. Enten i sofaen, på bussen eller i skogen. Smart spør du meg. Et fint alternativ til de som ikke higer etter eller bryr seg om 4k, 1000FPS og HDR. De er det mange av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det verste er konsollen.

 

Så du vil ha en stasjonær konsoll med pro-kontroller sier du? Nei, nå skal du få håndholdt konsoll med docking og joycons, selv om du ikke vil ha det.

 

"Gimmick, trick, (hemmelig) innretning o.l. som brukes til å lure eller bedra folk i tryllekunster og spill; påfunn for å vekke oppmerksomhet, reklametrick, tiltrekkende, men unyttig utstyr."

 

Det blir omtrent som å slutte å selge komponenter til stasjonære PC-er og unnskylde det med at du kan docke opp bærbare maskiner til dobbel pris og halv ytelse.

Nå skulle denne tråden handle Mario, ikke inntrykket ditt av Switch.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...