Gå til innhold

Super Mario Odyssey - Inntrykk og diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg ikke spillet er noe for deg nei. Man må ha sterk ocd for å finne glede i å samle alle månene i dette spillet. Selv ga jeg meg relativt fort etter endgame og fullført bossrush.

OCD er en alvorlig lidelse som betyrelig reduserer livskvaliteten og invalidiserer mennesker. Ikke harseler med noe så alvorlig.

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke spillet er noe for deg nei. Man må ha sterk ocd for å finne glede i å samle alle månene i dette spillet. Selv ga jeg meg relativt fort etter endgame og fullført bossrush.

 

Dette gjør meg litt skeptisk. Jeg har aldri vært noen fan av den collect-a-thon-tendensen som kom med N64. Jeg må si jeg foretrekker en relativt lineær progresjon og at utfordringen ligger i det å klare og komme seg til slutten av banen.

Lenke til kommentar

 

Det tror jeg ikke spillet er noe for deg nei. Man må ha sterk ocd for å finne glede i å samle alle månene i dette spillet. Selv ga jeg meg relativt fort etter endgame og fullført bossrush.

Dette gjør meg litt skeptisk. Jeg har aldri vært noen fan av den collect-a-thon-tendensen som kom med N64. Jeg må si jeg foretrekker en relativt lineær progresjon og at utfordringen ligger i det å klare og komme seg til slutten av banen.

Når det er sagt, selve hovedspillet og veien til Bowser er ekstremt linær og ganske koselig. Tar bare rundt 4 timer også. Spørsmålet er da om spillet har fenget nok til at man gidder å samle hundrevis av måner til for å få en litt annerledes slutt.

Lenke til kommentar

Da er det gått 10 dager siden spillet kom ut. Var litt spent på hvor mange timer jeg hadde spilt. Fullførte spillet en gang med 253 måner, sletta save og startet på nytt og fikk da 503 måner. Det har tatt meg 20 timer ifølge Switchen. Trodde jeg hadde spilt mindre enn det. Hvordan ligger dere an?

Lenke til kommentar

Et godt designet spill vil ikke appellere til folk flest. En pest som er mye utbredt de siste 10 årene er dumme ned spillbarheten i franschiser for å få de til å selge bedre.

Det er vel nettopp et godt designet spill som vil appellere til folk flest. Påstår du at f.eks. Super Mario Bros. ikke var et godt designet spill? Eller andre spill som har solgt til "massene"?

Lenke til kommentar

 

Et godt designet spill vil ikke appellere til folk flest. En pest som er mye utbredt de siste 10 årene er dumme ned spillbarheten i franschiser for å få de til å selge bedre.

Det er vel nettopp et godt designet spill som vil appellere til folk flest. Påstår du at f.eks. Super Mario Bros. ikke var et godt designet spill? Eller andre spill som har solgt til "massene"?

 

Open World spill er nesten aldri godt designet, tempoet blir elendig når man kan ta timeslange omveier.

 

Det som gjør at folk kjøper spill er: grafikk, markedsføring, antall timer med spill, Metacritic, teknisk ytelse, og så spilldesign, i den rekkefølgen. Ifølge vgchartz.com solgte Doom (2016) mindre på alle plattformer enn Assassin's Creed: Unity gjorde på kun PS4, det er ikke et spørsmål om hvilket spill som har mest polert spilldesign.

 

På samme måte vil ikke folk flest synes at Axiom Verge er et interessant spill, til tross for at det er blant de beste 2D action-eventyrene noensinne laget.

Lenke til kommentar

 

 

Et godt designet spill vil ikke appellere til folk flest. En pest som er mye utbredt de siste 10 årene er dumme ned spillbarheten i franschiser for å få de til å selge bedre.

Det er vel nettopp et godt designet spill som vil appellere til folk flest. Påstår du at f.eks. Super Mario Bros. ikke var et godt designet spill? Eller andre spill som har solgt til "massene"?

 

Open World spill er nesten aldri godt designet, tempoet blir elendig når man kan ta timeslange omveier.

 

Det som gjør at folk kjøper spill er: grafikk, markedsføring, antall timer med spill, Metacritic, teknisk ytelse, og så spilldesign, i den rekkefølgen. Ifølge vgchartz.com solgte Doom (2016) mindre på alle plattformer enn Assassin's Creed: Unity gjorde på kun PS4, det er ikke et spørsmål om hvilket spill som har mest polert spilldesign.

 

På samme måte vil ikke folk flest synes at Axiom Verge er et interessant spill, til tross for at det er blant de beste 2D action-eventyrene noensinne laget.

 

Hva baserer du deg på når du kommer med påstander om grunner til at folk kjøper spill? Med "folk" mener du bare hardcore-gamere kanskje?

 

For det virker virkelig ikke som at folk flest bryr seg om grafikk.

 

Og viser ikke f.eks. Wii at det er underholdningsverdien for "folk flest" som avgjør hvor mye et spill selger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...