Gå til innhold

Super Mario Odyssey - Inntrykk og diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til en viss grad for meg også, dessverre. Synd, for det er ellers et fantastisk spill. Håper på en remaster til Switch hvor man kan velge å spille uten.

 

Det har ikke ødelagt noe for meg i Super Mario Odyssey, men det er jo bare noen ytterst få steder man trenger å bruke motion controls og når det blir så sjelden er det egentlig litt gøy.

Lenke til kommentar

 

 

Det som er irriterende med motion controlls i dette spillet er at det er 2 knapper som ikke er i bruk som de bare kunne brukt til de samme funksjonene og likevel hatt motion controlls i tillegg.

Det at få knapper brukes er helt bevisst. Det gjør spillet mer tilgjengelig. Og jeg synes egentlig det er helt supert med få knapper i bruk. Det er lettere å komme i flytsonen da, siden jeg sjeldnere trykker på feil knapp.

 

Jeg syntes bevegelseskontrollene i Super Mario Galaxy var mer irriterende. Der MÅ man vifte med kontrollen hele tiden.

Men om noen ekstra knapper gjorde det samme som bevegelseskontrollene (uten at de fjernet sistnevnte), så ville vel ikke det skadet?

 

Flere muligheter -> mer komplisert å spille -> mindre tilgjengelig. Sorry, sånn er det bare.

 

Det de kunne gjort var å lage en "pro-mode" dypt begravd i innstillingene. Men det hadde nok vært mye arbeid sammenlignet med hva de hadde tjent på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått spillt noen verdener nå. Eneste som irriterer meg er at anbefalinga om å bruke splittede joycons kommer opp hver gang, og står der i over 10 sekunder. Jeg har sett den nå, ellers takk. Foruten det er spillet helt fantastisk frem til nå, rett og slett kvalitet fra ende til annen. :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Er det noen av dere som har problemer med at joy-consene detter ut med ujevne mellomrom? Det har skjedd med både medfølgende joy-cons og separate joy-cons. Trodde det derfor var konsollen. Leverte tilbake den og fikk en ny. Jammen skjedde det samme igjen, også med den sine joy-cons. Er rekkevidden elendig eller er det et Mario Odyssey problem? Jeg sitter vel maks seks meter fra konsollen. 

Lenke til kommentar

Da er dere en av de uheldige. Det skal ikke være sånn, og er en garantisak. 

 

Mine, og alle de jeg kjenner sine Joy Cons fungerer helt fint både langt unna og om man har ting foran. 

Når ble de maskinene kjøpt? Min er splitter ny. 

 

Om noe kommer mellom konsollen og kontrollene faller den ut. Får ofte kneet mitt, et glass, en bok eller whatever imellom og da slutter det helt å virke. En god grunn til at jeg nesten bare spiller i håndholdt.

Sjekket rundt på nett og ser ut som mine er like følsomme som enkelte på youtube hvor en hånd er nok til å skape forstyrrelser. Det gjør at jeg for eksempel risikerer at kontrolleren detter ut når jeg spiller med joy consene løse. Nesten så jeg føler at jeg må ha hendene på hver side av kroppen. Men etter jeg har vært obs på det så har jeg ikke hatt problemer.

Lenke til kommentar

Hmm... Er det meg det er noe galt med? Jeg kjeder meg når jeg spiller Odyssey. Rett og slett kjeder meg.

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

 

Liker du Super Mario 64, Sunshine, Galaxy da? Hvor lenge har du spilt? Hvor mange måner? Hvor mange verdener?

 

Styrken til Odyssey er at du kan finne mange forskjellige måter å spille på. Noen spiller for å runde storyen og er fornøyd med det, men for meg tippet spillet fra 8,5/10 til 10/10 først ETTER sistebossen, når man begynner å lete etter alle månene, spille balloon world for å få penger til å kjøpe alle kostymene.. Det er veldig bra balansert mellom muligheten til å dykke dypt og bruke timesvis på komplettering. Samtidig som at hver enkelt måne som oftest kan finnes på under 5 minutter (pluss at noen krever mye mer utforsking og prøving/feiling) og gjør spillet veldig fleksibelt mellom lange og korte spillsesjoner. Kombinert med å mestre de mer avanserte kontrollmekanikkene for å utnytte snarveier i kooparace osv..

 

Snakk med Toad, få hint, finn måne, repeter. Jeg begynte å virkelig elske spillet etter at jeg kom inn i den rytmen. Det er også mye morsommere når man er samlet flere (2-3 pers) og kan bytte på å spille. Spill docked (på TV), med Pro Controller.

Lenke til kommentar

Jeg spilte aldri SM64 noe særlig siden jeg ikke hadde N64. Galaxy var helt grei, og jeg spilte gjennom den. Jeg kom vel også i gang med toeren, men er usikker på hvor langt jeg spilte der.

 

Jeg har ikke fått spilt så veldig mye Odyssey egentlig, litt fordi jeg kjedet meg en del.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Jeg spilte aldri SM64 noe særlig siden jeg ikke hadde N64. Galaxy var helt grei, og jeg spilte gjennom den. Jeg kom vel også i gang med toeren, men er usikker på hvor langt jeg spilte der.

 

Jeg har ikke fått spilt så veldig mye Odyssey egentlig, litt fordi jeg kjedet meg en del.

 

 

Kjernen i Mario har jo alltid vært spillkontroll. Mario er gøy å styre, du har ekstrem frihet og (særlig 3D-Mario som Odyssey) blir en stor lekekasse med utforsking og utfordringer. Hvor er ditt, hvor er datt, oppdag hemmeligheter, osv. Hvis du ikke klarer å slå av voksenfilteret hvor du må ha spenning og historie for holde på interessen, så er det ikke sikkert du får noe mer utav spillet. Dette er TV-SPILL i ordets pureste form, hvor spillgleden ligger i spillbarhet, leveldesign, oppdagelse og lek. Anbefaler å starte med å spille deg raskest mulig fra verden til verden, vær aktiv med Cappy, og bruk Toad for å få hint til hvor du kan finne neste måne. Og som sagt, samle noen venner, ta en spillkveld, la kontrolleren gå på rundgang. Spillet er kvalitetsmessig bunnsolid, så det BURDE være underholdning å finne for de fleste her, men selvfølgelig ikke for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...