Gå til innhold

«PewDiePie» er i hardt vær igjen – brukte rasistisk skjellsord i stream


Anbefalte innlegg

Nå foreligger det en nærmest universell forståelse om at nettopp dette ordet er.. dum dum dum.. Rasistisk! Å si noe annet er bare en form for kverulering.

Igjen, ord er ikke rasistiske i seg selv. Det er kun intensjon og mening som kan være rasistisk. Sant nok er vi ikke tankelesere, men i dette tilfellet – og mange andre – er det helt åpenbart at det ikke var ment på en rasistisk måte. Og da er det ikke rasistisk, uansett hvor mange ganger du gjentar deg selv.

 

Edit: la til sitat grunnet sideskift.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

...brukeren enten er rasist... Eller idiot.

 

At du mener de to er de eneste mulighetene gjør det ikke sant. Du oppfører deg som om du har den universelle sannheten. Det finnes flere enn de to alternativene. Det er mange som mener at enkelte ord isolert sett aldri bør oppfattes som særlig krenkende. Kontekst er av betydning for mange, og hvis det finnes enkelte ord som setter deg helt ut av fatning, setter du deg selv i en meget utsatt posisjon som er lett å utnytte av mennesker som vil deg vondt.

 

 

 

 

Jeg oppfatter det altså som ganske enkelt: Om du bruker rasistiske ord, så er det enten fordi du er en rasist. Eller (altså i hovedsak) fordi du er en idiot. Selvfølgelig kan du være en undercover politimann inne hos "Nordisk front" eller hva det er de kaller seg de nye nynazistene våre. Eller kanskje man har Tourettes? Finnes sikkert en haug av gode grunner til å uttrykke seg rasistisk om man ser slik på det.

 

Men at ordet "nigger" i affekt ellers skulle bare "glippe" ut av noen andre enn nettopp idioter og rasister.. (Og nå tillater jeg meg også å anta at vi alle snakker om mennesker som ikke er svarte) Det er vel heller unntaket enn regelen.. For ikke snakke om dårlige unnskyldninger.. Din "Det er mange som mener at enkelte ord isolert sett aldri bør oppfattes som særlig krenkende." unnskyldning har jeg allerede dekket i forrige post. Under: "folk som insisterer på å kalle ham neger, "det er jo det han er! Herregud, det betyr jo bare svart for faen!""..

 

Men her ser du ut til å ignorere hele poenget med svarte som selv bruker ordet og lignende. De er med andre ord enten rasister, idioter eller "undercover politimann"?  :fun:

 

Ellers er jeg uenig i forutsetningen. Jeg tror du fint kan bruke rasistiske ord uten å være rasist, "homofiendtlige" ord uten å være homofob, "kvinnefiendtlige" ord uten å være kvinnefiendtlig osv. alt dette til og med uten å være idiot eller "undercover politimann". I mange tilfeller handler det om å frata ordet nedsettende makt fordi ordet blir brukt uten noe av sin opprinnelige mening og om med noe hentydning til fortiden så for å latterliggjøre denne. Sånn får du folk som bruker "svarting" om seg selv og andre med samme hudfarge, homser som kaller seg selv og andre "bøg" osv. 

 

Det jeg mener er viktig, er at folk bør forstå at ingen vi kjenner til er tankelesere enda. Så det å "bare" si noe rasistisk, og det å faktisk være en rasist som sier noe rasistisk. Er en distinksjon som kan være svært vanskelig for ofrene for rasisme å gjøre. Så for alle praktiske henseender. Så er det rimelig idiotisk å ytre seg rasistisk om man ikke mener det. Vel, jeg mener jo spesifikt at vi egentlig kan skille mellom idiot og rasist, og bare idiot..

 

Det høres jo egentlig ut som en god grunn til å også være forsiktig med å automatisk anta det verste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå er jeg spent. Jeg tenkte jo at det kanskje fantes andre alternativer. (...)

 

Jeg kortet ned sitatet fordi jeg ikke liker å sitere en vegg med tekst. Hele innholdet var ikke langt unna, så det var ikke noe forsøk på noe som helst.

 

Jeg gidder ikke å lage en liste over alle mulige måter å si neger uten å være rasist, men påpekte at ditt synspunkt blir sett på som ganske ekstremt blant folk som ikke er en del av outrage culture-bevegelsen. For eksempel å klage på at folk kaller andre stygge ting ved å kalle dem idioter uten å se på det som en selvmotsigelse, er ganske spesielt.

 

Det er ikke en selvmotsigelse. En forskjell er at du trenger ikke føle deg truffet av ordet idiot. Men om du gjør det. Så kan du gå i deg selv, og så bestemme deg for å slutte med å være idiot. Eller ihvertfall prøve..

 

Det er litt vanskeligere for svarte å ikke føle seg truffet, eller slutte å være svarte..

 

Hele poenget med banning er jo å bruke tabu-ord som du egentlig ikke burde si. Når religionen stod sterkere i verden, var det faen og satan som var de sterkeste ordene. Når kjønnspolitikken var i endring, var det fitte og homse og slikt som var ekstra saftig. Før var det ingen som reagerte på at man brukte ord som neger, men nå, etter at vi har blitt mer opplyst og forstått at ingen menneskeraser er over andre, har det ordet fått mer zing. Spesielt versjonene de bruker i USA. Som PewDiePie sa, så brukte han det verste ordet han kom på, som i USA vel er enten nigger eller cunt. Han innrømmet det var dumt og beklaget. Men det betyr ikke utelukkende at han er rasist eller idiot, slik som du mener.

Vel, ettersom han selv innrømmet å være en idiot, så var kanskje ikke dette det beste eksempelet du kunne kommet med?

 

Din tankegang vil føre til at man ikke tillater mørk humor, hvor man vitser med alt mulig - inkludert rasediskriminering. Jeg liker f.eks. komikere som Anthony Jeselnik, som du sikkert synes er en idiot siden han ikke tar hensyn til alles følelser når han prøver å få folk til å le.

 

Vel, komiker var et godt eksempel jeg ikke tenkte på. Så greit, jeg skal gi deg den under litt tvil.

 

De beste komikerne er gjerne et vrengbilde av verden. Og de har et legitimt behov for å ikke ha alle de samme begrensningene som vi selv bør vite hvor går i et sivilisert samfunn. Jeg husker ikke helt hva Maher nylig sa som fikk han litt i trøbbel? Men husker jeg så programmet og tenkte at i settingen så "er den innenfor. Men jeg regner med at han får trøbbel likevel.".

 

Jimmy Carr er en annen komiker jeg har sansen for. Kanskje ironisk da at jeg ikke ville pleid sosial omgang med folk som forteller den slags vitser på julebord. Det er i mine øyne sånn sett veldig stor forskjell på en profesjonell komiker som forteller pedo vitser. Og en cognac dritings 50+'er uten sosiale antenner..

 

Men jeg når jeg sier jeg ikke tenkte på komikere og gir deg den under tvil. Så var det vel helst også fordi de ikke nødvendigvis passet veldig godt inn i denne settingen. Som jeg oppfattet mer som å handle om hva som er greit og ikke greit å lire av seg i sinne for de fleste. Og de fleste av oss er ikke profesjonelle komikere..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Nå foreligger det en nærmest universell forståelse om at nettopp dette ordet er.. dum dum dum.. Rasistisk! Å si noe annet er bare en form for kverulering.

Igjen, ord er ikke rasistiske i seg selv. Det er kun intensjon og mening som kan være rasistisk. Sant nok er vi ikke tankelesere, men i dette tilfellet – og mange andre – er det helt åpenbart at det ikke var ment på en rasistisk måte. Og da er det ikke rasistisk, uansett hvor mange ganger du gjentar deg selv.

 

 

Jeg pleier av en eller annen grunn ikke automatisk å anta at folk som sier rasistiske ting er ekte rasister. Jeg sliter rett og slett med å tro at folk er dumme. Selv om jeg ser det på nyhetene, så er det liksom bare der de finnes. Ekte rasister er liksom et så tåpelig konsept at de finnes bare på TV. Teit, jeg vet.

 

Men om du skal insistere på at ordet i seg selv ikke kan være rasistisk. Og jeg rett og slett ikke gidder kverulere med deg på det. Så får jeg nesten da heller insistere på at vi umulig kan vite om det var rasistisk ment eller ikke fra PewdiePah. OK? Det var åpenbart ingenting åpenbart, med at dette ikke skulle kunne være hans rasisme som fløt til overflaten. Det kan bare han selv vite.. Kanskje ikke han selv en gang..

 

Poenget mitt fortsetter uansett å være at folk må gjøre noe spesielt for at et slikt ord bare skal "glippe" ut av munnen på dem. Dersom man innser at det ordet der er spesielt på mange måter. Og at den beste måten å unngå å opptre som en idiot for omverdenen. Er å gjøre så godt man kan for å i det minste sette et stort varselskilt på det ordet i sitt eget vokabular. Så blir sjansen for å "glippe" ganske liten.

 

Skal man bruke det ordet, så skal det være gjennomtenkt, åpenbart uten ondsinn, og i en litt større grad enn ellers være nødvendig for en fornuftig setnings oppbygning.

 

Ofrene for denne typen rasisme, eller ubetenksomhet (altså idioti) blir ikke nødvendigvis mindre offer av at det var et uhell. For en som blir skutt og drept er det nok sjeldent av stor betydning for om det var et uhell eller rasisme. Og så kan vi være enige om at uhellet kunne vært unngått om man hadde bedre skytevåpen sikkerhet. Altså ikke lader munnen med ordet "nigger" unødvendig.. ;)

Lenke til kommentar

Du skjønte tydeligvis ikke det jeg reagerte på med din bruk av idiot. Idiot er et (mildt) skjellsord, det er ikke noe noen kan være, siden det ikke finnes noen medisinsk definisjon på det lenger. Poenget mitt var at du brukte et skjellsord mot folk du kritiserte for å bruke et skjellsord, som er en dobbel standard.

 

Han kalte ikke seg selv for en idiot. Kan du bruke et annet ord enn et skjellsord slik at det blir litt tydeligere hva du mener?

Lenke til kommentar

Men om du skal insistere på at ordet i seg selv ikke kan være rasistisk. Og jeg rett og slett ikke gidder kverulere med deg på det. Så får jeg nesten da heller insistere på at vi umulig kan vite om det var rasistisk ment eller ikke fra PewdiePah. OK? Det var åpenbart ingenting åpenbart, med at dette ikke skulle kunne være hans rasisme som fløt til overflaten. Det kan bare han selv vite.. Kanskje ikke han selv en gang..

For meg er det helt fullstendig åpenbart. Kanskje jeg tar feil, men jeg tviler på det. Du gjør i alle fall ingen god argumentasjon for det, og ingen andre heller.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

 

Nå foreligger det en nærmest universell forståelse om at nettopp dette ordet er.. dum dum dum.. Rasistisk! Å si noe annet er bare en form for kverulering.

Igjen, ord er ikke rasistiske i seg selv. Det er kun intensjon og mening som kan være rasistisk. Sant nok er vi ikke tankelesere, men i dette tilfellet – og mange andre – er det helt åpenbart at det ikke var ment på en rasistisk måte. Og da er det ikke rasistisk, uansett hvor mange ganger du gjentar deg selv.

 

Edit: la til sitat grunnet sideskift.

 

 

Det er ikke åpenbart i det hele tatt. Den er en ganske naturlig tolkning at det ligger noen understrøminger som ikke bør være der i tankegodset til noen som lirer av seg nigger som skjeldsord når man streamer til et publikum.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg oppfatter det altså som ganske enkelt: Om du bruker rasistiske ord, så er det enten fordi du er en rasist. Eller (altså i hovedsak) fordi du er en idiot. Selvfølgelig kan du være en undercover politimann inne hos "Nordisk front" eller hva det er de kaller seg de nye nynazistene våre. Eller kanskje man har Tourettes? Finnes sikkert en haug av gode grunner til å uttrykke seg rasistisk om man ser slik på det.

 

Men at ordet "nigger" i affekt ellers skulle bare "glippe" ut av noen andre enn nettopp idioter og rasister.. (Og nå tillater jeg meg også å anta at vi alle snakker om mennesker som ikke er svarte) Det er vel heller unntaket enn regelen.. For ikke snakke om dårlige unnskyldninger.. Din "Det er mange som mener at enkelte ord isolert sett aldri bør oppfattes som særlig krenkende." unnskyldning har jeg allerede dekket i forrige post. Under: "folk som insisterer på å kalle ham neger, "det er jo det han er! Herregud, det betyr jo bare svart for faen!""..

 

Men her ser du ut til å ignorere hele poenget med svarte som selv bruker ordet og lignende. De er med andre ord enten rasister, idioter eller "undercover politimann"?  :fun:

 

Jepp. Jeg har ignorert det "poenget". Jeg mener at det ikke er et poeng. Svarte må få lov til å "eie" det ordet uten at vi hvite skal sutre over det. jeg mener å ha lest at det finnes rundt 200 000 ord i det engelske språk. Skal vi være så smålige at vi ikke kan avse ett av de?

 

Ellers er jeg uenig i forutsetningen. Jeg tror du fint kan bruke rasistiske ord uten å være rasist, "homofiendtlige" ord uten å være homofob, "kvinnefiendtlige" ord uten å være kvinnefiendtlig osv. alt dette til og med uten å være idiot eller "undercover politimann". I mange tilfeller handler det om å frata ordet nedsettende makt fordi ordet blir brukt uten noe av sin opprinnelige mening og om med noe hentydning til fortiden så for å latterliggjøre denne. Sånn får du folk som bruker "svarting" om seg selv og andre med samme hudfarge, homser som kaller seg selv og andre "bøg" osv.

Joda, men som jeg presiserte i tidligere innlegg, så tok jeg det som en selvfølge at det ikke er disse unntakene vi snakker om akkurat nå..

 

 

Det jeg mener er viktig, er at folk bør forstå at ingen vi kjenner til er tankelesere enda. Så det å "bare" si noe rasistisk, og det å faktisk være en rasist som sier noe rasistisk. Er en distinksjon som kan være svært vanskelig for ofrene for rasisme å gjøre. Så for alle praktiske henseender. Så er det rimelig idiotisk å ytre seg rasistisk om man ikke mener det. Vel, jeg mener jo spesifikt at vi egentlig kan skille mellom idiot og rasist, og bare idiot..

Det høres jo egentlig ut som en god grunn til å også være forsiktig med å automatisk anta det verste.

 

Uskyldig inntil det motsatte er bevist? Hvordan skulle det fungert liksom? :p

 

Neida, men jeg får vel sitere "Southpark" slik jeg glemte nettopp: "Words are like bullets.". Poenget er at skaden allerede er gjort. Og den kunne så enkelt vært unngått om ikke folk på død og liv skulle sitte på nettet å desensitivisere seg selv overfor ord som rett og slett ikke har mange andre bruksområder enn å såre andre..

 

Men så har vi de da som må "stå på krava" for sin rett til å lire av seg rasistiske utsagn, uten å dermed, nødvendigvis være rasist..

 

Jeg tror de fleste egentlig ser den enklere løsningen. Men jeg forstår ikke motviljen..

Lenke til kommentar

Frasen "you nigger", "you fucking nigger" etc. er veldig vanlig som skjellsord, spesielt innen amerikansk media. At dette underbevisst fanges opp og brukes som et banneord i en slik sammenheng som dette, er også helt vanlig. Helt uten rasistiske tendenser ellers.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frasen "you nigger", "you fucking nigger" etc. er veldig vanlig som skjellsord, spesielt innen amerikansk media. At dette underbevisst fanges opp og brukes som et banneord i en slik sammenheng som dette, er også helt vanlig. Helt uten rasistiske tendenser ellers.

 

PDP er ikke en skuespiller i amerikansk media, han er en svensk ungdom. Jeg snakker om hans virkelighet, ikke universet i en TV-serie.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har leseferdighetene dine tatt veien? Det er en egen setning av tre setninger totalt som er dedikert til å gjøre nettopp den distinksjonen. Ærlig talt.

 

Edit: Her er det på nytt igjen, om det skulle være noen forvirring:

 

At dette underbevisst fanges opp og brukes som et banneord i en slik sammenheng som dette, er også helt vanlig.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Du skjønte tydeligvis ikke det jeg reagerte på med din bruk av idiot. Idiot er et (mildt) skjellsord, det er ikke noe noen kan være, siden det ikke finnes noen medisinsk definisjon på det lenger. Poenget mitt var at du brukte et skjellsord mot folk du kritiserte for å bruke et skjellsord, som er en dobbel standard.

Jeg ser det ikke slik. Som du sier så er det et ganske mildt skjellsord jeg benytter, mot et av de groveste rasistiske ordene som fins, som enkelte bruker som et skjellsord. Det er i mine øyne milevis i mellom.. 

 

Etymologien for "idiot" har forøvrig med å være en som ikke bryr seg om politikk å gjøre. Meg bekjent har det aldri vært en medisinsk terminologi. Men om det har vært benyttet innen medisin, har det uansett i dag en svært generell betydning. En fyr med 80 i IQ kan være en idiot fordi han ikke kan gangetabellen. Mens en fyr med 160 i IQ kan ha doktorgrad i matematikk. Men likevel være en "idiot" som ikke klarer å finne to like sokker.

 

Han kalte ikke seg selv for en idiot. Kan du bruke et annet ord enn et skjellsord slik at det blir litt tydeligere hva du mener?

 

Når han unnskyldte ordbruken sin i en ny video dagen etter, eller dagen etter der igjen? Uansett sa han da: "I'm just an idiot.".

 

Må jeg fremdeles finne et annet ord? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har leseferdighetene dine tatt veien? Det er en egen setning av tre setninger totalt som er dedikert til å gjøre nettopp den distinksjonen. Ærlig talt.

 

Poenget er at det ikke er vanlig, det er slettes ikke vanlig å bruke "nigger" som skjellsord en slik sammenheng som dette. Og la oss si det var vanlig for han, så burde han fortsatt fått kritikk.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg oppfatter det altså som ganske enkelt: Om du bruker rasistiske ord, så er det enten fordi du er en rasist. Eller (altså i hovedsak) fordi du er en idiot. Selvfølgelig kan du være en undercover politimann inne hos "Nordisk front" eller hva det er de kaller seg de nye nynazistene våre. Eller kanskje man har Tourettes? Finnes sikkert en haug av gode grunner til å uttrykke seg rasistisk om man ser slik på det.

 

Men at ordet "nigger" i affekt ellers skulle bare "glippe" ut av noen andre enn nettopp idioter og rasister.. (Og nå tillater jeg meg også å anta at vi alle snakker om mennesker som ikke er svarte) Det er vel heller unntaket enn regelen.. For ikke snakke om dårlige unnskyldninger.. Din "Det er mange som mener at enkelte ord isolert sett aldri bør oppfattes som særlig krenkende." unnskyldning har jeg allerede dekket i forrige post. Under: "folk som insisterer på å kalle ham neger, "det er jo det han er! Herregud, det betyr jo bare svart for faen!""..

 

Men her ser du ut til å ignorere hele poenget med svarte som selv bruker ordet og lignende. De er med andre ord enten rasister, idioter eller "undercover politimann"?  :fun:

 

Jepp. Jeg har ignorert det "poenget". Jeg mener at det ikke er et poeng. Svarte må få lov til å "eie" det ordet uten at vi hvite skal sutre over det. jeg mener å ha lest at det finnes rundt 200 000 ord i det engelske språk. Skal vi være så smålige at vi ikke kan avse ett av de?

 

 

 

Men da har du allerede innsett at det finnes andre grunner enn at man er rasist eller idiot. Bruken av det i dag virker på meg først og fremst å komme fra svarte selv eller folk som ikke legger noe rasistisk i det, gjerne fordi det har noe komisk over seg. Jeg vet forøvrig ikke om jeg generelt tror det er noen god løsning å "avse" alle ord som noen kan finne på å bli støtt av. Når noen har begynt å bruke et ord på en gitt måte virker det dumt om andre skal henges ut om de "blir med" kun basert på deres egen hudfarge. 

 

Joda, men som jeg presiserte i tidligere innlegg, så tok jeg det som en selvfølge at det ikke er disse unntakene vi snakker om akkurat nå..

 

Men er ikke det nettopp en slik antagelse der man tolker det i verste mening? Jeg har inntrykk av at de fleste som bruker dette ordet i dag nettopp ikke legger noe rasistisk i det, tvert imot, og at det her er mer sannsynlig at det handler om et av unntakene. 

 

Uskyldig inntil det motsatte er bevist? Hvordan skulle det fungert liksom?  :p

 

Neida, men jeg får vel sitere "Southpark" slik jeg glemte nettopp: "Words are like bullets.". Poenget er at skaden allerede er gjort. Og den kunne så enkelt vært unngått om ikke folk på død og liv skulle sitte på nettet å desensitivisere seg selv overfor ord som rett og slett ikke har mange andre bruksområder enn å såre andre..

 

 

 

Den angivelige løsningen i Southpark var vell å "dodge kulene"?

 

Min påstand er vell at skaden antagelig ikke er så stor, og at den vil være enda mindre om man i slike tilfeller tar innover seg at det her virker veldig lite sannsynlig at det ikke er et uttrykk for en rasistisk holdning, og dermed ikke noe behov for å la seg såre. Selvfølgelig lettere sagt enn gjort. 

 

Men så har vi de da som må "stå på krava" for sin rett til å lire av seg rasistiske utsagn, uten å dermed, nødvendigvisvære rasist..

 

Jeg tror de fleste egentlig ser den enklere løsningen. Men jeg forstår ikke motviljen..

 

Jeg er enig i at det er et unødvendig ord å bruke, og jeg ville aldri brukt det selv, så for meg er den løsningen veldig enkel. Jeg tror det for mange av oss handler om en viss motvilje mot å legge så mye i ting som blir sagt ved slike anledninger, særlig i et format der man sender hundrevis(?) timer live mens man er ganske gira. På samme måte at man ikke skal anta at noen har dårlige intensjoner fordi det kan tenkes at de har det. Har jeg kompiser over på FIFA og et par øl kan det fort bli sagt mye stygt som ikke tas ille opp fordi alle kjenner hverandre godt nok til å vite at det som blir sagt i mange tilfeller har et snev av ironi eller motsatt fortegn der inne et eller annet sted. Om en utenforstående filmet det ville det på den annen side kunne fremstå helt annerledes. Jeg er redd vi gjør det veldig vanskelig å formidle i slike uhøytidelige formater og settinger om man skal gjøre et stort nummer ut av, og tolke verst mulig, ethvert uheldig utbrudd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har leseferdighetene dine tatt veien? Det er en egen setning av tre setninger totalt som er dedikert til å gjøre nettopp den distinksjonen. Ærlig talt.

 

Poenget er at det ikke er vanlig, det er slettes ikke vanlig å bruke "nigger" som skjellsord en slik sammenheng som dette. Og la oss si det var vanlig for han, så burde han fortsatt fått kritikk.

 

AtW

 

Jo, det er helt vanlig.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

 

 

Har leseferdighetene dine tatt veien? Det er en egen setning av tre setninger totalt som er dedikert til å gjøre nettopp den distinksjonen. Ærlig talt.

 

Poenget er at det ikke er vanlig, det er slettes ikke vanlig å bruke "nigger" som skjellsord en slik sammenheng som dette. Og la oss si det var vanlig for han, så burde han fortsatt fått kritikk.

 

AtW

 

Jo, det er helt vanlig.

 

 

Da kan du sikkert vise til mange populære twitchkanaler fra europeere der de bruker nigger som et skjellsord? Jeg ser realtivt mye på youtube og har tilgode å høre det noensinne. PDP unnskyldte seg, så han oppfatter det tydeligvis ikke som vanlig. Folk bruker det ikke som skjellsord i offentligheten her i norge heller, har tilgode å høre fremmede bruke det som skjellsord i person.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de være "populære twitchkanaler fra europeere"? Når internett har roet titsene sine og det er mulig å søke frem uten å havne tilbake til denne saken, så skal du få massevis av videoer/lydklipp/streams. Det er, som sagt, helt vanlig – til tross for at du kanskje ikke har fått det med deg.

Edit: Forøvrig er det ikke viktig om akkurat ordet "nigger" er vanlig å bruke. Det jeg argumenterte var at det er vanlig å fange opp og glippe banneord som man har hørt fra andre media. Og der er det vanlig.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...