Gå til innhold

Hvorfor blir ateister så provosert av kristne?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Fordi hvis du ikke først fordyper deg grundig nok i læren, men hopper til neste mulige løsning, vil du til slutt muligens aldri finne ut av ting og gi opp

 

Det er en helt vanlig illusjon at gresset er grønnere andre steder enn der du er og må streve ... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange ateister reagerer med provokasjon, sinne og hat når de får høre at en person tror på Gud. Hva er grunnen til dette? De blir reagerer ikke på samme måte når de får høre at en person tror på annet som de anser som overnaturlig, som for eksempel tusser, feer og julenissen. 

 

Hva folk tror på er for meg en privatsak. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fordi ingen kan si hvor lang tid det tar å fordype seg før noe skjer, det er helt individuelt betinget. Ønsket om å få resultater kan også være den største løgner hva angår kvalitet på grønnfargen

 

Og altfor mange gir opp etter en liten stund

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Kjenner meg litt igjen i det u sier. Er selv oppdratt  ikristen tro og når jeg i tenåra for første gang så på religionen med fugleperspektiv og gjennomskua hykleriet følte meg meg både lurt og dum.

 

Ikke så rart siden jeg var lurt og hadde trudd noe passe teit. Men uansett så var jeg en konfronterende ateist i ett par år før jeg ga faen og trakk på skuldrene av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VR katten snakker nok om ateister og kristne i USA. Der er det jo litt annerledes. Masse crazy kristne der, som ethvert menneske bør hver sinte på. Eksemepelvis ta unger ut av skole og hjernevaske dem hjemme, og ødelegge liv for barn. Noe som er veldig ulovlig i Norge. Av god grunn. 

 

Ville og sagt det er to typer ateister. Ateister som bare ikke bryr seg om religion, og ateister som aktivt er imot religion. 

 

For meg kan folk tro hva de vil, bare det ikke rammer andre. Som anti-vaxxere. 

Lenke til kommentar

Anti-vaksine bevegelsen er da skadelig nok for andre.

Ja, akkurat det jeg mener. Ting som det burde bare ulovlig, og det bør være slik at alle må ta nødvendige vaksiner. Akkurat som alle må gå på skole i Norge. Det er ikke ok å drepe barn, men det å spre sykdommer som dreper andre barn, fordi du nekter å ta en vaksine fordi du tror på idioti som er feil, er liksom ok? 

 

Slike typer ting er ok å bli frustrert med synes nå jeg, men jeg bryr meg ikke om de er kristne eller ikke. Hvis du skader andre pga tro er det galt. 

 

Så lenge det ikke skader andre ok. Men som f.eks nevnte Jehovas vitner ødelegger barndommen til mange mennesker. Hvis du gjør slikt bør du bli fradratt retten til å ta vare på unger. Du er åpenbart ikke i stand til det. 

Lenke til kommentar

Det er ikke ok å drepe barn, men det å spre sykdommer som dreper andre barn, fordi du nekter å ta en vaksine fordi du tror på idioti som er feil, er liksom ok? 

 

Hvis man ikke tar vaksinen så risikerer man sitt eget liv og andre som ikke har tatt vaksinen sitt liv hvis man blir syk og smitter dem. De som har tatt vaksinen blir ikke syke hvis de blir eksponert for sykdomen. Argumentet ditt er feil :)

Lenke til kommentar

 

Det er ikke ok å drepe barn, men det å spre sykdommer som dreper andre barn, fordi du nekter å ta en vaksine fordi du tror på idioti som er feil, er liksom ok? 

 

Hvis man ikke tar vaksinen så risikerer man sitt eget liv og andre som ikke har tatt vaksinen sitt liv hvis man blir syk og smitter dem. De som har tatt vaksinen blir ikke syke hvis de blir eksponert for sykdomen. Argumentet ditt er feil :)

 

Jeg leste en historie fra USA. To naboer. Ene naboens unge var eldre enn den andre, og moren til ungen var anti-vaxxer. Andre ungen sin mor hadde tenkt å vaksinere, men ungen var ikke gammel nok til vaksinen enda. Anti-vaxxeren sin unge ble syk og smittet den andre ungen. Anti-vaxxeren sin unge kom seg gjennom det, den andre døde. 

 

Unger blir ikke født med vaksine. Men siden vi vaksinerer nesten alle så dør sykdommen ut og vil ikke spre seg. Folk som derimot ikke vaksinerer vil kunne spre sykdommen til unger som enda er for svake til vaksine, og definitivt for svake til å overleve sykdommen. 

 

Et av de store problemene med sykdommer som vi vaksinerer mot er jo barnedødelighet. Folk som dør før 1 år.

 

Så nei, argumentet mitt er ikke egentlig feil :)

http://www.bbc.com/news/world-australia-32274107

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/03/14/australia-ban-children-have-not-vaccinated-childcare-centres/

 

Absolutt en reell problemstilling også.

Lenke til kommentar

 

Mange ateister reagerer med provokasjon, sinne og hat når de får høre at en person tror på Gud. Hva er grunnen til dette? De blir reagerer ikke på samme måte når de får høre at en person tror på annet som de anser som overnaturlig, som for eksempel tusser, feer og julenissen. 

 

Hva folk tror på er for meg en privatsak. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

 

Forsiktig, det er andre med samme holdning - som du kanskje ikke ønsker å sammenlignes med!

Lenke til kommentar

Da har jeg et interresant spørsmål til de her på forumet som forventer et evig liv her på jorden.

Hvordan skal dere hindre lidelse og død som følge av dagligdagse hendelser så som å falle ned ei trapp, falle utfor en skrent, drukne etter å ha falt i havet fra en båt vinterstid, stå i veien for et snøskred, jordras eller alt det andre jorda finner på eller dagligdagse hendelser som folk dør av uten at det er noen som har skyld i det?

Lenke til kommentar

Da har jeg et interresant spørsmål til de her på forumet som forventer et evig liv her på jorden.

Hvordan skal dere hindre lidelse og død som følge av dagligdagse hendelser så som å falle ned ei trapp, falle utfor en skrent, drukne etter å ha falt i havet fra en båt vinterstid, stå i veien for et snøskred, jordras eller alt det andre jorda finner på eller dagligdagse hendelser som folk dør av uten at det er noen som har skyld i det?

 

Hva vil skje med selve jorden. Jo, den vil som nevnt bli forvandlet til et vakkert paradis. Kanskje vi trenger ikke vinter for å fyre ved. Vi får sikkert et stabilt temperatur i hele verden. Under Jehova Guds rikes styre vil jorden frambringe rikelig med gode ting, som menneskene kan spise. Aldri mer skal noen sulte. Det skal bli overflod av korn i landet på fjellenes topp. Landet har gitt sin grøde. Vi vil få sin egen jord som de kan dyrke og glede seg over. Ingen vil behøve å være redd for at griske mennesker skal ta deres eiendom fra dem. Alle vil få gagn av de gode ting som jorden frambærer.

 

Skaperen sier: De skal bygge hus og bo i dem og plante vingårder og ete deres frukt, ikke skal de bygge og en annen bo, ikke skal de plante og en annen ete, nei, som treets dager skal mitt folks dager være og mine utvalgte skal selv få nyte frukten av sine henders gjerning. De skal ikke gjøre seg møye forgjeves og ikke føde barn til en brå død. ( Es 65:21-23 )

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Skal dere gå rundt med antigravitasjons systemer på dere for å forhindre å falle ned trappa eller utenfor stien på fjellet?

For ikke å snakke om alt som mangler dagen etter harmageddon.

For å bygge hus trenges det sagbruk og fabrikker som produserer byggematerialene for eksempel, som igjen trenger strøm også trenges det infrastruktur for å kunne få råvarene til fabrikkene.

Tro meg, om du har rett så har dere store problemer inntil dere får samfunnet på fote igjen etter harmageddon, for ikke å snakke om opprenskningen av 7 mrd. lik rundtom på kloden etter alle de som har blitt drept.

Høres ut som en trivelig jobb det for de som får den.

En ting er i hvertfall sikkert og det er at jeg slipper.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal dere gå rundt med antigravitasjons systemer på dere for å forhindre å falle ned trappa eller utenfor stien på fjellet?

For ikke å snakke om alt som mangler dagen etter harmageddon.

For å bygge hus trenges det sagbruk og fabrikker som produserer byggematerialene for eksempel, som igjen trenger strøm også trenges det infrastruktur for å kunne få råvarene til fabrikkene.

Tro meg, om du har rett så har dere store problemer inntil dere får samfunnet på fote igjen etter harmageddon, for ikke å snakke om opprenskningen av 7 mrd. lik rundtom på kloden etter alle de som har blitt drept.

Høres ut som en trivelig jobb det for de som får den.

En ting er i hvertfall sikkert og det er at jeg slipper.

Med forbehold om at jeg kan ha missforstått forutsetningene eller hva "harmageddon" innebærer: I et paradis styrt av en allmektig gud trenger man vell ikke nødvendigvis hverken "antigravitasjonssystemer" for å ikke falle, eller sagbruk for å bygge hus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...