Gå til innhold

Hvorfor blir ateister så provosert av kristne?


Anbefalte innlegg

 

Mange ateister reagerer med provokasjon, sinne og hat når de får høre at en person tror på Gud. Hva er grunnen til dette? De blir reagerer ikke på samme måte når de får høre at en person tror på annet som de anser som overnaturlig, som for eksempel tusser, feer og julenissen. 

Du har misforstått!

 

Kristne var vant til å kunne drepe de som våget å si dem i mot.

 

Det kan de ikke lenger - og de er derfor misunnelig på sine forfedre. 

 

De er fremdeles personlig fornærmet over kjetteri og blasfemi, og for å gjøre vondt verre så opplever de at ingen som bryr seg om det lengre. Det eneste argumentet de kristne har igjen er at alle som ikke er enige med dem, hater dem! 

 

 

:rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mange ateister reagerer med provokasjon, sinne og hat når de får høre at en person tror på Gud. Hva er grunnen til dette?

 

Det er fordi man hører de som skriker høyest. De ekstremistiske ateistene, eller hva man vil kalle dem, er mye mer synlige enn de moderate. En moderat ateist har vel heller ikke et like stort behov for å skrike og skråle.

 

 

Det er folk her inne med alt annet enn hederlige hensikter - en bestemt gjeng, jeg kan godt ramse de opp, de synes bl.a i denne tråden. Krokodilletårene til ciaroscuro f.eks illustrerer godt hva jeg mener.

 

Jeg kan forstå at noen kan få aversjoner mot kristendom basert på personlige erfaringer osv som jeg hørte til selv en lang periode men klarte likevel å ha et nøkternt forhold til kristen tro - er du av de, så er ikke dette her rettet mot deg, men noen er åpenbart i tjeneste hos djevelen, og det er ganske tydelig hvem det er hvis du leser innlegg her inne. Når s'er høres ut som z'er i noen av innleggene, da er du inne på et spor. Så joda, det er en åndskamp.

Lenke til kommentar

 

Mange ateister reagerer med provokasjon, sinne og hat når de får høre at en person tror på Gud.

Ikke mitt inntrykk.

 

Dog er det klart en del blir irriterte når det etterhvert fremkommer tåpelige påstander i diskusjoner. Hvilket også hadde skjedd i en diskusjon om julenissen, bare den hadde vart lenge nok. Imidlertid er det vel få som gidder å diskutere julenisse-trua detaljert nok til at det hele rekker å bli irriterende.

 

Jeg har diskutert med "jorda er flat" gjengen på et utenlandsk forum. (ja, det finnes folk som oppriktig mener at jorda er flat). Det rakk å bli irritabelt, etterhvert veldig likt annen diskusjon om tro.

 

Edit:

Hvorfor det lett blir irritabelt ?

Fordi den ene siden ignorerer hva den andre siden anser som åpenbare sannheter. Dette går begge veier.

 

 

jeg er av den oppfatning at flat jord debatten er irrelevant, for bibelen sier jo faktisk at jorda er sirkulær, ikke flat, når formen på jorda nevnes, og jeg har en følelse av at det blir en avsporing mer for å lede folk vekk fra kristen tro enn til.

 

om dette engasjerer folk så får de diskutere det, men det er ikke noe jeg ser på som verdt å bruke tid på. at den er rund, sier seg selv, basert på det vi kan observere. hadde heller stilt meg selv spørsmålet hva de som er opptatt av dette egentlig vil med det de sier

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Det er folk her inne med alt annet enn hederlige hensikter - en bestemt gjeng, jeg kan godt ramse de opp, de synes bl.a i denne tråden.......

 

Jeg kan forstå at noen kan få aversjoner mot kristendom basert på personlige erfaringer osv som jeg hørte til selv en lang periode men klarte likevel å ha et nøkternt forhold til kristen tro - er du av de, så er ikke dette her rettet mot deg, men noen er åpenbart i tjeneste hos djevelen, og det er ganske tydelig hvem det er hvis du leser innlegg her inne. Når s'er høres ut som z'er i noen av innleggene, da er du inne på et spor. Så joda, det er en åndskamp.

Her har du klasseeksemplet på poster av kristne som provoserer.

Grunnløse beskyldninger basert på tung religionsmissbruk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er folk her inne med alt annet enn hederlige hensikter - en bestemt gjeng, jeg kan godt ramse de opp, de synes bl.a i denne tråden.......

 

Jeg kan forstå at noen kan få aversjoner mot kristendom basert på personlige erfaringer osv som jeg hørte til selv en lang periode men klarte likevel å ha et nøkternt forhold til kristen tro - er du av de, så er ikke dette her rettet mot deg, men noen er åpenbart i tjeneste hos djevelen, og det er ganske tydelig hvem det er hvis du leser innlegg her inne. Når s'er høres ut som z'er i noen av innleggene, da er du inne på et spor. Så joda, det er en åndskamp.

Her har du klasseeksemplet på poster av kristne som provoserer.

Grunnløse beskyldninger basert på tung religionsmissbruk.

 

 

du er i den gjengen, dere entret ikke scenen før siste halvdel av side 1

Lenke til kommentar

Mange ateister reagerer med provokasjon, sinne og hat når de får høre at en person tror på Gud. Hva er grunnen til dette? De blir reagerer ikke på samme måte når de får høre at en person tror på annet som de anser som overnaturlig, som for eksempel tusser, feer og julenissen.

Kanskje fordi ateister selv kan tro på tusser, feer og julenissen?
Lenke til kommentar

Jeg blir provosert av kristne:

- på grunn av deres ondskap. Historisk og i nutid.

- på grunn av deres intoleranse.

- på måten de kaster bort våre skattepenger.

- på måten de missbruker demokratiet på. (Jada, jada, det er ikke bare kristne som gjør det)

- på måten de diskriminerer andre mennesker.

- av deres ønske om dommedag asap. 

- av deres forakt for kunnskap.

- når de, i 2017, benytter bibelen som bevis.

 

Jeg provoseres ikke av religion, men måten den utøves på. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ateister feirer jo Jul og Julen var opprinnelig en hedensk vinterfest

 

Jehovas vitner er kristne og feirer ikke Jul

Dersom du mener at julen opprinnelig var en vinterfest i en annen religion, så tar du feil.

 

Det var en sekulær fest som egentlig skulle vært feiret den 21 desember.

 

I ettertid har noen religioner annektert den som sin. Noen før andre. I USA ble "the day of the Sun" omgjort til "the day of the Son"  først i midten av det 19.århundrede og kalt christmas.  Det var kontroversielt og i Boston ble feiring av christmas forbudt som hedensk eller kjettersk. Det kan ha hatt noe med at Jesus muligens ble født 21. august.

 

Uansett, som nesten alt annet kristent, så er feiring av jesu fødelse, 24. eller 25. desember, bare tull.

 

Hvorfor feirer jeg da Jul? Fordi ungene i familien synes jul er kult!

 

Jeg synger: "Å Yule med din glede og barnlige lyst. Også bukker jeg, på rett sted..

Endret av CiaroScuro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mange ateister reagerer med provokasjon, sinne og hat når de får høre at en person tror på Gud. Hva er grunnen til dette?

 

Det er fordi man hører de som skriker høyest. De ekstremistiske ateistene, eller hva man vil kalle dem, er mye mer synlige enn de moderate. En moderat ateist har vel heller ikke et like stort behov for å skrike og skråle.

 

Hvem er disse ekstremistiske ateistene egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...