Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

 

attachicon.gifstrek.jpeg

 

Er ikke så mye støv som første bildet gir inntrykk av. Er mest at det er en tynn strek, aner ikke hva det er, som ligger på innsiden av glasset.

Har du merket det i praktisk bruk? Kan være et godt bevis. Jeg hadde riper i gladd på et kamera og hvis du ikke ser det på vanlige bilder, så ta et bilde opp mot en hvit bakgrunn, f.eks. skyer.

 

Jeg har ikke merket det i praktisk bruk enda. Riper i glass har jeg "lettere" for å akseptere fordi der er det i det minste jeg som er ansvarlig for det ( stort sett ), men når det gjelder ting som kommer på innsiden så irriterer det meg mer fordi det i utgangspunktet ikke burde forekomme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva gjer du i dei tilfellene FaceID ikkje fungerer?

Trykker du på avbryt og prøver på nytt?  

 

Leste ein plass at det var då ein fordel å skrive inn pinkoden slik at telefonen lærte at det var deg, og at den då vil bli bedre i framtiden.

No er det svært skjeldan den ikkje fungerar.

Lenke til kommentar

 

Kva gjer du i dei tilfellene FaceID ikkje fungerer?

Trykker du på avbryt og prøver på nytt?

Sjeldent jeg prøver på nytt. Jeg trykker inn PIN-koden. Den kjenner meg aldri igjen om morgenen når jeg våkner, så litt subtil frekkhet har Apple klart å lure inn.
Kanskje du skal melde seg frivillig til Apple så de kan øve på morratryne-gjenkjenning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er det beste stedet å poste, men jeg prøver meg.

 

Jeg fått meg min første Iphone, en 8 Plus, og er mer enn fornøyd. 

 

Men jeg har to problemer. Det største er "notifications". Er det ikke mulig å få dem samlet i grupper etter app, og er det ikke mulig å slette alle på én gang, i stedet for å fjerne dem én etter én? Om en får 50 "likes" på et Instagram-bilde blir det raskt veldig plagsomt. (fant ut av det)

 

Det andre er vekkerklokken. Jeg våkner alltid før alarmen ringer, men jeg er sikker på at jeg kommer til å forsove meg den gangen jeg velger å ikke sette den på. Det som er problemet da er at jeg må slå den av, vente til den skulle ha ringt for så å slå den på igjen. På Android kan en forkaste alarmen når det nærmer seg, da slipper en at den går av, samtidig som den er på for neste dag.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Irriterer meg at telefonen virker å hoppe forbi sveipen når jeg plukker den opp, og går rett inn i telefonen når den kjenner igjen ansiktet.

 

Skjer veldig ofte og jeg skjønner ikke hva jeg kommer borti for at dette skjer. (skjer like ofte når det er tomt for notifikasjoner, så er ikke dem jeg kommer borti)

 

Eneste forklaringen jeg har er at håndflata mi klarer å sveipe på nå vis mens jeg løfter telefonen, men jeg har prøvd dette med vilje, og da skjer det ingenting.

Lenke til kommentar

Irriterer meg at telefonen virker å hoppe forbi sveipen når jeg plukker den opp, og går rett inn i telefonen når den kjenner igjen ansiktet.

 

Da har du vel aktivert innstillingen "Løft for å vekke"? (Innstillinger: Skjerm og lysstyrke) Jeg ble så lei av at telefonen våkner og åpnes helt opp hver gang jeg tar i den at jeg haket vekk denne innstillingen. Nå må jeg trykke på skjermen eller klikke på sideknappen for å aktivere face id, synes det er mye bedre. Tror også at man sparer batteri på denne måten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-80wCWpIM

Noen som vet hvorfor Eplehuset ikke følger prisene til Apple ? ser at skjermbytte til Iphone X bla står til 3699, mens Apple selv bruker 2999 ? 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Klarer man å formulere setningen riktig på google finner man som regel svaret, muligens formuleringen er feil så gjør et forsøk her.

Finnes det en app som lar deg ->LETT<- flytte på applikasjoner?, liker å ha få apper på hjem skjermen så jeg dytter "alt" av applikasjoner som jeg bruker inn i en mappe, men å rydde opp i den syntes jeg er for "blæh" så leter etter noe som gjør jobben lettere. (enkel mus kunne gjort jobbe(hvis man bare hadde hatt en BT mus)

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Du er sikkert klar over dette?

 

Funker ikke når du allerede er i en mappe, hoved problemet jeg har er at linjen mellom neste side i mappe og utenfor mappen er for liten, noe som gjør at hver gang jeg skal flytte apper mellom alle de forskjellige sidene hopper jeg ut og må prøve på nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...