Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt off topic, angående Home appen ser jeg at man kan legge til dingser som er merket "works with homekit". Ser på listen at utvalget gjerne er ganske dyre dingser.Har dere noen tips til billigere dingser som fungerer i homekit?

Tenker mest på smarte lyspærer og strømplugger.

Lenke til kommentar

Er det flere som merker at iPhone X sliter med å finne dekning igjen etter at den mister dekning? Merket det første gang når jeg var i utlandet i jula, når jeg landet og skrudde av flymodus fant den ikke et nettverk før evig lenge etterpå. Dette kunne dog skyldes roaming eller noe annet. Men hjemme i leiligheten har jeg et par punkter hvor dekningen er svak og den kan falle helt ut. Og da kobler den seg ikke inn på mobilnettet igjen før jeg skrur flymodus av og på...

Lenke til kommentar

Er det flere som merker at iPhone X sliter med å finne dekning igjen etter at den mister dekning? Merket det første gang når jeg var i utlandet i jula, når jeg landet og skrudde av flymodus fant den ikke et nettverk før evig lenge etterpå. Dette kunne dog skyldes roaming eller noe annet. Men hjemme i leiligheten har jeg et par punkter hvor dekningen er svak og den kan falle helt ut. Og da kobler den seg ikke inn på mobilnettet igjen før jeg skrur flymodus av og på...

Det med utenlandsturer er et generelt problem på abonnementsnivå, ikke nødvendigvis telefonen.

 

Ellers har jeg ikke merket noe problemer når jeg har dårlig dekning. Det er ikke så ofte det hender, da, men de få gangene det har skjedd har jeg ikke merka at det tar lang tid. Uten at jeg vet så mye om det, så vil jeg tippe det kan være noe strømsparingsgreier som gjør det. Det tar hvertfall mye batteri å drive og søke konstant etter nettverk, så det kan være derfor det går kjappere når du tvinger frem et søk med å slå av og på flymodus.

 

Har du forresten slått på WiFi-anrop? Så lenge du har WiFi-dekning i hele leiligheten kan det hvertfall hjelpe litt på problemet. Da får du mottatt anrop (og iMessage) uansett.

Lenke til kommentar

Er det flere som merker at iPhone X sliter med å finne dekning igjen etter at den mister dekning? Merket det første gang når jeg var i utlandet i jula, når jeg landet og skrudde av flymodus fant den ikke et nettverk før evig lenge etterpå. Dette kunne dog skyldes roaming eller noe annet. Men hjemme i leiligheten har jeg et par punkter hvor dekningen er svak og den kan falle helt ut. Og da kobler den seg ikke inn på mobilnettet igjen før jeg skrur flymodus av og på...

 

I Norge kan du jo skru på Wifi tale, så kobler tlf seg på bredbåndet ditt. 

Lenke til kommentar

 

Litt off topic, angående Home appen ser jeg at man kan legge til dingser som er merket "works with homekit". Ser på listen at utvalget gjerne er ganske dyre dingser.Har dere noen tips til billigere dingser som fungerer i homekit?

Tenker mest på smarte lyspærer og strømplugger.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/lighting/smart_lighting/

Så vidt jeg vet må man ha IKEA hub først? Først da kan man linke de til Hue?

Lenke til kommentar

 

Er det flere som merker at iPhone X sliter med å finne dekning igjen etter at den mister dekning? Merket det første gang når jeg var i utlandet i jula, når jeg landet og skrudde av flymodus fant den ikke et nettverk før evig lenge etterpå. Dette kunne dog skyldes roaming eller noe annet. Men hjemme i leiligheten har jeg et par punkter hvor dekningen er svak og den kan falle helt ut. Og da kobler den seg ikke inn på mobilnettet igjen før jeg skrur flymodus av og på...

I Norge kan du jo skru på Wifi tale, så kobler tlf seg på bredbåndet ditt.

Spørs hvilket abonnement man har. Jeg har one call,ikke mye Wi-Fi-tale der enda.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet må man ha IKEA hub først? Først da kan man linke de til Hue?

Godt mulig det. Har det ikke selv. Regner med du mener linke de til HomeKit og ikke Hue?

 

Angående lading,leser at lading over natten ikke er bra for batteriet. Det samme om man lader til 100% hver gang man lader. Et batteri trives best med 40-80%.

Så,hvordan lader du mobilen din?

Selv lader jeg kun med en 12w lader,og alltid til 100% og det av gammel vane.

Det er forsåvidt sant at det er best å ikke lade helt opp, men på en mobiltelefon er det altfor styrete å holde på å kutte på 80% til at jeg gidder å tenke på det.
Lenke til kommentar

lader alltid over natten med trådløs lader. vet ikke om det har noe å si.

Vurderer å begynne med trådløs over natten selv,da det er så kjekt å våkne til 100%.

 

 

Så vidt jeg vet må man ha IKEA hub først? Først da kan man linke de til Hue?

Godt mulig det. Har det ikke selv. Regner med du mener linke de til HomeKit og ikke Hue?

 

Angående lading,leser at lading over natten ikke er bra for batteriet. Det samme om man lader til 100% hver gang man lader. Et batteri trives best med 40-80%.

Så,hvordan lader du mobilen din?

Selv lader jeg kun med en 12w lader,og alltid til 100% og det av gammel vane.

Det er forsåvidt sant at det er best å ikke lade helt opp, men på en mobiltelefon er det altfor styrete å holde på å kutte på 80% til at jeg gidder å tenke på det.

 

 

Jeg har to stk IKEA pærer,men de kan jeg ikke linke til Hue...Som jeg forstod det MÅ jeg ha en IKEA hub for å kunne linke pærene til Hue først. Jeg har kun ikea pærene og ingen hub.Har forsøkt å linke likevel,men ikea pærene vises ikke.

 

Angående lading,som jeg har lest,kutter mobilen selv når den når 100% og man unngår overlading.Om man mister et par % underveis på natten vil mobilen ta imot lading igjen til den er full for så å kutte igjen. Nå mister jeg ikke noe under standby på 6-7 timer,men det er som jeg har forstått best for batteriet å få være på mellom 40-80%.Men som du sier,det er styrete å måtte passe på dette hele tiden når man heller kan våkne til 100%...

Lenke til kommentar

Selvsagt på lav innstilling om du syns det gir godt nok bilde, men hvorfor drepe sjermopplevelsen med å ha det på lav hele veien? Går ut i fra at du da stille det inn manuelt etter behov? Syns sensoren fungerer tilfredstillende i auto på iPhone 7 i hvertfall, ikke 100% stabil og den overkompenserer jo til tider. Er vel ikke noe dårligere på X/8

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Selvsagt på lav innstilling om du syns det gir godt nok bilde, men hvorfor drepe sjermopplevelsen med å ha det på lav hele veien? Går ut i fra at du da stille det inn manuelt etter behov? Syns sensoren fungerer tilfredstillende i auto på iPhone 7 i hvertfall, ikke 100% stabil og den overkompenserer jo til tider. Er vel ikke noe dårligere på X/8

 

 

Auto funker fint på X, untatt når du går ute med hodelykt om vintern... tlf trur jo den er midt i solsteiken og lyser opp, blir blenda av den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...