Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Oppdaterer tråden etter en uke som lykkelig eier av iPhone X. Jeg begynner nå på den tredje dagen siden siste fullading og batteriet er på 62%!!

 

Jeg er som nevnt ingen heavy bruker, men tar den opp fra tid til annen og sjekker facebook og tar noen samtaler etc. Pluss spotify med blietooth ca. En time om dagen.

 

Min gamle S6 Edge klarte aldri to dager med samme bruk, og hovedgrunnen er nok at iPhone ikke trekker strøm i hvilemodus i det hele tatt (nermest). Utrolig deilig med en telefon som garantert holder et døgn med heavy bruk. Da slipper jeg å tenke på ladere i det hele tatt.

 

Face detector og mangel på hjemknapp føles hærlig og litt befriende. Fles nesten litt gammeldags og fysisk trykke på en knapp for å komme ett sted. Eneste bakdelen med iPhone er at man ikke har de samme mulighetene til å konfigurere hjem skjermen etc som på Android samt at den er ivrig på og bruke sine egne synkroniseringsmetoder. Men nå kjører jeg stort sett google sine tjenester hele veien, på en iPhone. Det beste av to verdener :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er man ikke en tung bruker holder den glatt i et par dager, men jeg er en ganske ivrig bruker, og telefonen er nesten helt tom når jeg legger meg. Bedre levetid hadde jeg på min gamle Note.

FaceID er god, men iPhone 8 som jeg bruker på jobb er mye raskere å åpne opp med TouchID. Åpner opp på et blunk.

Lenke til kommentar

Er man ikke en tung bruker holder den glatt i et par dager, men jeg er en ganske ivrig bruker, og telefonen er nesten helt tom når jeg legger meg. Bedre levetid hadde jeg på min gamle Note.

FaceID er god, men iPhone 8 som jeg bruker på jobb er mye raskere å åpne opp med TouchID. Åpner opp på et blunk.

Jeg har jo sett på diverse ytelsestester på Youtube hvor iPhone X blir testet opp mot S8 etc. og og iPhone vinner med en knapp margin på dem fleste. Litt pussig at jeg opplever batterikapasitetn i praksis som MINST dobbelt så bra på iPhone X...

 

Kanskje den trekker mindre strøm til det bruket jeg har og at den trekker langt mer enn sine konkurrenter når det kommer til krevende oppgaver?

 

Når det er sagt så burde vel S8 vunnet hands down over iPhone med tanke på at den har 700 mHh større batteri...?

Lenke til kommentar

 

Er man ikke en tung bruker holder den glatt i et par dager, men jeg er en ganske ivrig bruker, og telefonen er nesten helt tom når jeg legger meg. Bedre levetid hadde jeg på min gamle Note.

FaceID er god, men iPhone 8 som jeg bruker på jobb er mye raskere å åpne opp med TouchID. Åpner opp på et blunk.

Jeg har jo sett på diverse ytelsestester på Youtube hvor iPhone X blir testet opp mot S8 etc. og og iPhone vinner med en knapp margin på dem fleste. Litt pussig at jeg opplever batterikapasitetn i praksis som MINST dobbelt så bra på iPhone X...

 

 

Kanskje den trekker mindre strøm til det bruket jeg har og at den trekker langt mer enn sine konkurrenter når det kommer til krevende oppgaver?

 

Når det er sagt så burde vel S8 vunnet hands down over iPhone med tanke på at den har 700 mHh større batteri...?

Nå veit jeg ikke hvilken test du har lest men de fleste jeg har lest vinner S8 over X i de aller fleste jeg har sett.

 

Jeg er ikke fornøyd med batteriet på X. En telefon til 12000(!!!!) burde ligge i spydspissen når det gjelder batteriteknologi.

 

Det er helt klart forskjeller på bruket ja. Bare ta å se på batterioversikten hos gsmarena som dekker de aller fleste telefonene fra de siste årene. Ingen iPhone i toppen av den oversikten.

Endret av Randeboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svaret er vel at iOS er bedre optimalisert og mer lukket (tillater mindre frihet for tredjeparts-apps) enn Samsung med Android som de selvsagt ikke utvikler selv.

 

Jeg har ikke hatt Android siden Galaxy S4, men jeg har inntrykk av at mange Android-brukere har en eller flere apps som sluker strøm i bakgrunnen pga. Dårlig programmering/effektivisering.

 

Edit: iPhone får vel som regel mer bruk per mAh enn tilsvarende Android i de fleste tilfeller. Men iPhones har jo relativt små batterier i tillegg.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror jeg fikk et skikkelig mandagseksemplar av iPhone X ved lansering. Har hatt knitring i høyttaler under samtaler. I tillegg har folk hatt problemer med å høre meg når jeg har ringt. De har hørt meg veldig uklart, og noen ganger har jeg blitt helt borte.

Tok kontakt med Apple Care, og etter mye testing, ble det til at de tok den inn for reparasjon.

På onsdag ettermiddag kom UPS på døra, og henta telefonen.

I går var den framme på Apples verksted i Tsjekkia, og etter to timer fikk jeg beskjed om at ny telefon var på vei.

Den blir sendt fra Nederland, så jeg regner med å ha den i hus på mandag.

Er veldig spent på om den funker bedre.

Noen som har hatt samme problemer som meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mor har en iPhone 6. Føles gammeldags iforholdtil min X :)

 

Det at dem fjernet den home knappen var befriende. Helt unødvendig med en knapp der som tar opp plass. Face recognition fungerer supert og batteritiden har så langt imponert meg. Har en kompis med Samsung S8 og den suger også strøm. Han må lade den hver dag.

 

Kommer aldri til å bytte ut iPhone X med en «dårligere» modell.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme opplevelse som deg! Topp telefon

 

Min mor har en iPhone 6. Føles gammeldags iforholdtil min X :)

 

Det at dem fjernet den home knappen var befriende. Helt unødvendig med en knapp der som tar opp plass. Face recognition fungerer supert og batteritiden har så langt imponert meg. Har en kompis med Samsung S8 og den suger også strøm. Han må lade den hver dag.

 

Kommer aldri til å bytte ut iPhone X med en «dårligere» modell.

Lenke til kommentar

Etter et par måneder med iPhone X:

 

- FaceID fungerer bedre enn TouchID i veldig mange tilfeller. Rask, krever mindre av meg og generelt bedre vil jeg si. Det er dog et par irritasjonsmoment. Det første er at den er dårlig hvis den feiler, men heldigvis feiler den sjeldnere enn TouchID for min del. På TouchID var det bare å trykke inn knappen, men hvis jeg f.eks. får en melding mens telefonen ligger på et bord og er treg med å ta den opp, vil den ikke bruke FaceID til å "låse opp" meldingen. Det er også irriterende å bekrefte kjøp med dobbelklikk på hjem-knappen. Den sliter også med å kjenne igjen morgentrynet mitt.

- Fjerning av hjem-knappen og bruk av touch-bevegelser fungerer mye bedre enn det gjorde før. Bytter mellom apper myyye raskere og man lærer seg fort de nye touch-snarveiene. "Reachability" er dessverre ikke like bra som før, tar litt tid å lære seg og feiler litt oftere enn med hjem-knappen.

- Jeg har blitt avhengig av 3D-touch, noe jeg ikke hadde på 6-ern jeg gikk fra. Bruker det daglig i flere apper. Synd at ikke flere har tatt det i bruk egentlig.

- Lift-to-wake gjør også hverdagen mye lettere. Vanskelig å gå tilbake til noe som ikke har det nå.

- Vanntett telefon er også kjærkomment.

 

Alle disse små tingene utgjør en stor forskjell for min daglige bruk. Bedre ytelse, kamera, skjerm og batteri er kun et minimumskrav når jeg kjøper ny telefon, så jeg bryr meg lite om marginene der. For meg er det mer den praktiske bruken og da utgjør disse små tingene at jeg plutselig endrer bruksmønster til noe enklere/bedre. Fornøyd så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...