Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Iphone x er en flott telefon men den har et problem. Mikrofonen er en katastrofe, du må snakke rett inn i den ellers hører de i andre enden nesten ingenting. Vrir du telefon litt opp eller ned så vil de du prater med nesten ikke høre deg, håpløst. Noen som har samme problem? Min gamle iphone 5 var jo mye bedre, da hørte de meg mens nå så klager de på at det er vanskelig å høre meg.

Sånn er min også X også. Må sette over til høyttaler for å kunne snakke i telefonen. Kontaktet Telia på chat, og han mente det måtte være en produktfeil, ikke kommet så langt at jeg har kontaktet kundeservice, men det står på planen på mandag.

 

Er det noen som kan hjelpe med AppStore? Får ikke til å laste ned app’er. Når jeg dobbelttrykker, så skjer det ingenting, og så kommer jeg tilbake til AppStore. Funket da jeg fikk den men ikke siste uka. Oppdatering av apper går som normalt. (Ikke prøvd på wifi, og har kun prøvd å laste ned små apper som skal være mulig å laste ned på 4g).

Lenke til kommentar

Synes denne telefonen bruker forferdelig mye strøm. Også om natta, da den ikke er i bruk men bare ligger i en skuff, påslått. La den fra meg i går kveld med 58% på batteriet, da jeg tok den frem i morges var batteriprosenten falt til 13% og rød advarsel for lite strøm igjen.

 

Hva er det denne telefonen driver på med om natta? Tips til noe jeg kan sjekke, eller gjøre?

Lenke til kommentar

Synes denne telefonen bruker forferdelig mye strøm. Også om natta, da den ikke er i bruk men bare ligger i en skuff, påslått. La den fra meg i går kveld med 58% på batteriet, da jeg tok den frem i morges var batteriprosenten falt til 13% og rød advarsel for lite strøm igjen.

 

Hva er det denne telefonen driver på med om natta? Tips til noe jeg kan sjekke, eller gjøre?

Ja sånn skal det ikke være. Når min iPhone 8 var ny gikk det ca 1% i løpet av en natt.

 

Det er sannsynligvis en eller flere apper som driver med noe i bakgrunnen. Du kan gå inn på Generelt->Bakgrunnoppdatering og slå av bakgrunnsoppdatering på alt du ikke trenger det på.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Av strømforbruk er det Safari, Google og Facebook som står opplistet med høyest strømforbruk, men det er vel selvsagt fordi jeg bruker disse mest, men det er om dagen, ikke om natta. Ellers står det markert bakgrunnsaktivitet for noen småapper, men disse bruker bare 1 - 2 %.

 

Skal prøve å slå av bakgrunnaktivitet for alle apper.

 

Men kan det ha med wifi å gjøre? Har nettopp fått nytt hjemmenettverk og bruker nå 5GHz-varianten, som er raskest, men rekker kortere. Lurer litt på om mobilen kan drive å søke / bytte nettverk om natta, får kanskje prøve å slå av wifi oggså, og se om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Prøv å bytt til 2.4ghz nettverket i noen dager, det kan faktisk være en del av problemet. Har Min iPhone på 2.4ghz da jeg syns batteriet sank noe kunstig mye til tider trenger uansett ikkje 300/300 på telefonen hvor enn jeg er heller så :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Slå på spareblussmodus under batteri. Da er bakgrunnsoppdatering slått av. Bruker alltid spareblussmodus. Merk at denne slås av etter 80 % lading

  

Prøv å bytt til 2.4ghz nettverket i noen dager, det kan faktisk være en del av problemet. Har Min iPhone på 2.4ghz da jeg syns batteriet sank noe kunstig mye til tider trenger uansett ikkje 300/300 på telefonen hvor enn jeg er heller så :p

Takk for begge tips. Skal prøve begge deler og se om det gjør utslag.

Lenke til kommentar

Da kan du jo begynne å aktivere forskjellige apper over tid og kanskje eliminere helt hvilken app som skjærer seg. Typiske syndere er jo snapchat, facebook og stadige email fetching etc.

 

 

Og ta av bakgrunnsoppdatering på apper som  ikke er 100% avhengig av det.  Snapchat, Instagram og Facebook klarer seg godt med push og ikke bakgrunnsoppdatering.  

 

Forskjellen i bruk er typisk slik (bruker Facebook som eksempel):

 

Facebook med bakgrunnsoppdatering

- applikasjon foretar oppkobling mot Facebook med jevne mellom

- hvis det er kommet noe nytt så laster den ned nytt innhold

- når du starter applikasjonen vil den alltid være 100% oppdatert uten forsinkelser

 

Facebook med push

- hvis noen poster en melding direkte til deg, eller en gruppe/nyhetsstrøm du abonnerer på, vil du få en pushmelding (hvis du har push på)

- applikasjonen vil aldri forta oppkobling mot Facebook

- når du starter applikasjonen, vil den sjekke mot Facebook om det er kommet noen endringer og deretter laste ned disse

 

I praksis vil derfor Facebook uten bakgrunnsoppdatering gi deg samme brukeropplevelse men det kan ta noen sekunder fra du starter Facebook til nyhetsstrømmen er oppdatert.  Dette gjelder også for Snapchat, Instagram, Twitter og tilsvarende.

Lenke til kommentar

Noen som opplever at X`en lever sitt eget liv under bruk?

 

Har hatt min i ca. 3 uker nå og opplevde etter 1 ukes bruk at den ikke oppførte seg normalt. Telefonen ringer folk av seg selv og lukker/åpner apper i hytt å pine. Antar at dette kan ha noe med feil i iOS, og lurer da på om noen har en fiks for dette, eller om det bare er å benytte seg av garantien og sende den inn?

Lenke til kommentar

Noen som opplever at X`en lever sitt eget liv under bruk?

 

Har hatt min i ca. 3 uker nå og opplevde etter 1 ukes bruk at den ikke oppførte seg normalt. Telefonen ringer folk av seg selv og lukker/åpner apper i hytt å pine. Antar at dette kan ha noe med feil i iOS, og lurer da på om noen har en fiks for dette, eller om det bare er å benytte seg av garantien og sende den inn?

 

Ville tatt backup til icloud og gjenopprett som ny i itunes 1. :) Da laster du ned hele ios på nytt. Mulig det har skjedd noe under en OTA oppdatering. Personlig så oppdaterer jeg bare via itunes da itunes laster ned hele ios og ikke bare oppdateringen. 

Lenke til kommentar

Andre som opplever at skjermen lyser uten grunn på X? iOS 11.2.2.

Hva mener du med lyser uten grunn? Må nesten gi litt mer info for at vi skal kunne svare deg.

 

Det finnes en funksjon som heter "løft for å vekke", som vil si at når du løfter telefonen så vil den vekkes; altså skjermen vil slå seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...