Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Dama fikk en ny S9 idag, og jeg har et spørsmål.

Hva har dere i Device Manager/Internal Storage/System Memory?

Ut av boksen viser denne telefonen 27gb i system memory? Er det normalt? Synes det var mye....

Det er en 256GB modell men uansett, jeg vet jo at selve Samsung Operativsystemet ikke er mer en 10gb hvis man laster det ned.

 

Sikker på at du leser korrekt? Ifølge Komplett er kapasiteten angitt til 227,6 GB eksl. operativsystem og ledig plass. Hvilken kapasitet står på esken? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du leser korrekt? Ifølge Komplett er kapasiteten angitt til 227,6 GB eksl. operativsystem og ledig plass. Hvilken kapasitet står på esken? 

Ja, leser rett, modellen heter 256GB, men ser at de på Komplett sier at det eer 227,6 slik som du sier.

Så da er det vel slik at på denne 256GB modellen, har brukeren 227,6 tilgjengelig lagring.

For hvis man plusser på disse 28 gb'ene eller hva det var blir det jo 256.

Så da er det sikkert noe backup eller systemfiler, en partisjon for å restore mobilen etc som er 28gb.

Jeg har en S9 selv, men har roota min så vanskelig å sammenligne.

Lenke til kommentar

Samsung Members appen inneholder en automatisk diagnosedel hvor sensorer sjekkes.

Du kan også manuelt sjekke om nærhetssensoren fungerer ved å taste inn *#0*# i telefonappen, velge Sensor, og holde hånden over den øverste delen av telefonen. Proximity sensor skal da vise 1 og skjermen skal bli grønn. Hvis sensoren fungerer, er det kanskje noen valg under Tilgjengelighet som påvirker den? Tilbakestilling av telefonen er noe som generelt er unødvendig. Du kan prøve å nullstille innstillinger og tilgjengelighetsinnstillinger hvis du ikke får fikset det på en annen måte.

Lenke til kommentar

Ah, supert! Gikk via Members appen, og fekk feilmelding på sensoren. Løyste seg med noke so enkelt som å slå av og på telefonen ? Takk for tips!

 

Samsung Members appen inneholder en automatisk diagnosedel hvor sensorer sjekkes.

Du kan også manuelt sjekke om nærhetssensoren fungerer ved å taste inn *#0*# i telefonappen, velge Sensor, og holde hånden over den øverste delen av telefonen. Proximity sensor skal da vise 1 og skjermen skal bli grønn. Hvis sensoren fungerer, er det kanskje noen valg under Tilgjengelighet som påvirker den? Tilbakestilling av telefonen er noe som generelt er unødvendig. Du kan prøve å nullstille innstillinger og tilgjengelighetsinnstillinger hvis du ikke får fikset det på en annen måte.

Lenke til kommentar

Jeg har et enkelt silikonskinn selv, som går litt opp på kantene (billigtype fra eBay det også), og jeg mistet den senest i dag fra halvannen meter og flatt ned på skjermen. Ikke en skramme. Det kunne selvsagt gått verre hvis det hadde ligget en liten stein på det gale stedet. Men etter å ha hatt noen heldekkende greier til smartmobiler for 15 år siden eller så (Windows Mobile), fant jeg ut at jeg heller vil ha riper enn å ha en mobil som er en plage å bruke fordi man må åpne et lokk for å komme til den. Den gangen tålte jo heller ikke skjermene på langt nær like mye som nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et enkelt silikonskinn selv, som går litt opp på kantene (billigtype fra eBay det også), og jeg mistet den senest i dag fra halvannen meter og flatt ned på skjermen. Ikke en skramme. Det kunne selvsagt gått verre hvis det hadde ligget en liten stein på det gale stedet. Men etter å ha hatt noen heldekkende greier til smartmobiler for 15 år siden eller så (Windows Mobile), fant jeg ut at jeg heller vil ha riper enn å ha en mobil som er en plage å bruke fordi man må åpne et lokk for å komme til den. Den gangen tålte jo heller ikke skjermene på langt nær like mye som nå.

Helt enig, er nå også skjermforsikring inkludert i en del innboforsikringer med bytte til 500kr :)

 

Må forøvrig si at jeg syntes windows phone skjermene tålte langt mer enn dagens, spesielt de du måtte bruke stylus og trykke innover på 

Lenke til kommentar

Tenkte mer på det det var heldekkende med skjermbeskytter inkludert. Bruker alltid tempered glass, men det er ikke så lett å finne til S9. Foruten den smell dyre Doome eller hva den heter.

 

Rart med det. En kjøper en mobil som kostet 7-9000 når den kom på markedet, men anser den beste skjermbeskytteren til 3-400 kroner til å være "smell dyr".  Er vel samme pris power og elkjøp tar for å lime på en tynn plastbit over skjermen.

Lenke til kommentar

Rart med det. En kjøper en mobil som kostet 7-9000 når den kom på markedet, men anser den beste skjermbeskytteren til 3-400 kroner til å være "smell dyr". Er vel samme pris power og elkjøp tar for å lime på en tynn plastbit over skjermen.

Tja. Tror jeg er litt vel forsiktig med alle telefonene mine, og jeg bytter skjermbeskytteren ganske ofte. Ikke fordi jeg mister telefonen eller er uforsiktig med den, men det blir riper i beskyttere enten man vil eller ei. Da synes jeg det blir dyrt med 400kr ekstra for hver gang jeg bytter.

Lenke til kommentar

Må forøvrig si at jeg syntes windows phone skjermene tålte langt mer enn dagens, spesielt de du måtte bruke stylus og trykke innover på 

 

De tålte mer før de knuste, ja. Men det ytre laget i polykarbonat (eller hva det nå var) fikk mye lettere riper, iallfall i de modellene jeg hadde. Det var det problemet som fikk meg til å sette skjermbeskyttere på det. Jeg tror jeg sluttet med det tullet rundt Samsung S6 Active, da tålte glasset så pass mye at det ikke var noen vits lenger. Men jeg liker silikonskinnet jeg har på den nå, siden det beskytter den veldig godt når (i mitt tilfelle er det ikke "hvis") den går i gulvet eller dørken. Jeg bruker mobilen når jeg driver med teinefiske (mest kreps, noe krabber, hummer tar jeg en pause på fordi det er for mange fiskere og for lite hummer), så den må også være vanntett, og så må den kunne brukes selv om skjermen blir litt fuktig. Så S9-en er den beste mobilen jeg har hatt til nå, og det er ikke alltid at en nyere mobil har vært bedre enn de forrige!

Lenke til kommentar

Tips til hvem som tilbyr dette? :)

Jeg har gjensidige (ung), men ser også at If Super tilbyr det, og LoFavør.

 

Hos Gjensidige gjelder også forsikringen resten av familien (tipper de andre har lignende vilkår);

 

 

Forsikringen dekker alle mobiler i familien for tap, tyveri og skader i hele verden og egenandelen er kun 500 kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart med det. En kjøper en mobil som kostet 7-9000 når den kom på markedet, men anser den beste skjermbeskytteren til 3-400 kroner til å være "smell dyr".  Er vel samme pris power og elkjøp tar for å lime på en tynn plastbit over skjermen.

Tja, om alternativet er å betale 500kr i egenandel så er vel 400kr for en plastbit ganske dyrt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...