Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

De gjør vel stadig oppdateringer (både Android og nettleser) for at identitet skal kunne identifiseres sikkert.

Og har enheten vært rootet er vel e-fuse'n røket. Mulig det kan leses av nettside?

Da tipper jeg rootcloak er eneste alternativ...

Og alle sånne sider burde hatt en "Eat my shorts"-knapp! ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er ingen tvil om at BlueTooth-rekkevidden har et problem. Mine Jabra T65 er som nevnt før (da jeg var nokså sikker, nå er jeg HELT sikker) blitt klart dårligere i rekkevidden enn de var på Oreo. Jeg er tilbake der jeg er med Bose QuietComfortene mine, mobilen må enten ligge i jakkelomma eller så må jeg ha den i høyre sidelomme på buksa og passe på at jeg ikke bøyer hodet for mye mot venstre! Jeg er visst ikke alene heller:

 

https://us.community.samsung.com/t5/Galaxy-S9-Questions-and-Answers/Bluetooth-drops-out-on-Android-9-Pie/td-p/450000

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Men det er ingen tvil om at BlueTooth-rekkevidden har et problem. Mine Jabra T65 er som nevnt før (da jeg var nokså sikker, nå er jeg HELT sikker) blitt klart dårligere i rekkevidden enn de var på Oreo. Jeg er tilbake der jeg er med Bose QuietComfortene mine, mobilen må enten ligge i jakkelomma eller så må jeg ha den i høyre sidelomme på buksa og passe på at jeg ikke bøyer hodet for mye mot venstre! Jeg er visst ikke alene heller:

 

https://us.community.samsung.com/t5/Galaxy-S9-Questions-and-Answers/Bluetooth-drops-out-on-Android-9-Pie/td-p/450000

 

Tror det er noe rart med bluetooth på telefonen generelt sett etter Pie oppdateringen, i og med at en del sliter med IconX pluggene sine også, meg inkludert. 

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk opplevd noen ganger at den har glemt alt som er koblet til den. Det kan være fordi jeg tilbakeførte BT-innstillingene fra Oreo med Titanium Backup, men det burde ikke det. Jeg har ikke opplevd det på noen annen oppgradering jeg har gjort. Jeg får bare følge med videre, det kommer kanskje en oppretting.

Lenke til kommentar

Jeg har foresten wifi-problemer også til tider. Noen ganger står mobilen med ! på wifi-symbolet (det betyr vel at den ikke har dekning), og da må jeg slå den av og på igjen for å få den til å funke. Det skjedde aldri med Oreo. Jeg ser at det er kommet versjoner som slutter med CSA6, ikke CSA2, som PDA-en i den nordiske slutter med, men jeg vet ikke om det er noen forskjell.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Det er klart. Men jeg mente helst om det var noen forskjell på wifi (og Bluetooth) problemene. Etter en nullstilling av bluetooth (force close og fjerne data) ser den ut til å huske de tingene jeg legger inn, men det hjalp selvsagt ikke på rekkevidden.

Håper virkelig de kommer snart med en ny oppdatering som fikser bugen med blåtann etter oppgradering til Pie.

Lenke til kommentar

Det som er litt rart er at mine Momentum M2 Wireless er mye mindre plaget med hakking og dårlig bluetoothdekning i områder med mye aktivitet etter oppdateringen til Pie på S9. Dette er et headset som generelt har noe dårlig dekning på BT, men det føles mye mer stabilt nå. Tyder uansett på at noe med BT er endret med Pie.

 

Må også legge til at dette headsettet hadde mye dårligere dekning på S9 med Oreo enn med min gamle Huawei P9. Nå er det omtrent som det var med P9.

Endret av IskaldCola
Lenke til kommentar

Stort irritasjonsmoment.

 

Min S9 vibrerer og lager lyd i tide og utide når jeg bruker den. Er ingen varsler i det hele tatt, men lyd og vibrering er det. Kan skje mens jeg leser nyheter, sjekker klokken, ja i grunn av hva som helst.

 

Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette uten å måtte ha telefonen på lydløs konstant?

Lenke til kommentar

Det kunne de jo prøvd med meg... ;) Halvveis fullførte jusstudier har gitt meg et ganske imponerende ordforråd! Og det å være gift med en finnmarking har utvidet det enda mer. Og 95 kilo, barbert skalle og Harley-skjegg tar seg av resten av motforestillingene.

 

Jeg har nå hatt en slik sak hos Forbrukerrådet, og de gir automatisk butikken medhold i slike saker. Det er i følge dem jeg som hadde bevisbyrden, og det at jeg kunne vise til et utall personer på Motorolas supportforum med samme problem var ikke godt nok bevis for at ikke det var årsaken i mitt tilfelle også. Problemet skyldes sannsynligvis feil med batteriet eller dårlig kontakt mellom batteriet og telefonen, og den lengste tråden om det er nå på 31 sider: https://forums.lenovo.com/t5/Moto-G4-Moto-G4-Plus-Moto-G4/Moto-G4-Plus-keeps-randomly-shutting-down/td-p/3901323

 

Jeg synes det virker som en litt lettvint løsning for Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er advokat i forsikringen, men en venn av meg har prøvd å bruke advokat gjennom forsikring flere ganger. Han fikk ett råd som var fullstendig feil og generelt ikke noen hjelp, så jeg tror ikke jeg gidder å prøve. Jeg har uansett kjøpt S9, så jeg får lide med original-OSet så lenge Samsung oppdaterer det, og satse på at telefonen holder en stund til etter at jeg må bytte til LineageoOS for å få sikkerhetsfikser. Antar at de vil støtte den lenger enn Samsung.

Lenke til kommentar

Dama fikk en ny S9 idag, og jeg har et spørsmål.

Hva har dere i Device Manager/Internal Storage/System Memory?

Ut av boksen viser denne telefonen 27gb i system memory? Er det normalt? Synes det var mye....

Det er en 256GB modell men uansett, jeg vet jo at selve Samsung Operativsystemet ikke er mer en 10gb hvis man laster det ned.

Lenke til kommentar

Hvis system memory er det samme som Intern Lagring, så har jeg 21,89 av 64 gb med en dullion apper. Men jeg har aldri brydd meg, så lenge ikke mobilen klager på for lite minne, er jeg fornøyd. ;)

Hehe, ja! Men her er ikke appene hun skal ha installert enda, dette var ut av boksen.

Så hvis man drar på med ørten tusen apper oppå her blir det ganske hissig, henger ikke helt på greip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...