Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, om alternativet er å betale 500kr i egenandel så er vel 400kr for en plastbit ganske dyrt?

 

Ikke glemme frakt, tiden du blir uten telefon når den skal sendes inn for å bytte skjerm osv. I tillegg så synker vel fort verdien på telefonen så snart den har hatt skjermbytte om en skulle ønske å selge den senere. Ja og så kommer jo prisen for innboforsikring i tillegg.

 

Hvor mye er egenandelen på når uhellet skjer igjen etter 3 måneder?

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Og prisen for dagens kverulant går til... :rofl: Alle har da innboforsikring! Ungene mine fikk det i det øyeblikket de flyttet hjemmefra for å studere, så ikke vår innboforsikring gjaldt lenger. Og hvorfor skulle verdien synke av skjermbytte? Når det er gjort på InfoCare eller en av de andre som faktisk kan sånt, er det vel ingen som merker det? Og egenandelen er den samme etter tre måneder. Det fins sikkert en begrensning, men selv jeg, som driver med masse ting som teoretisk sett kunne herpe mobiler (snekring, teinefiske, motorsykkelkjøring med mobilen som gps på styrefeste, erting av kona (den siste er den som er virkelig farlig!)) har kunst mobilen en eneste gang. Da var det fordi jeg måtte redde opp i båten en som hadde falt i vannet og ikke tenkte på å posisjonere meg sånn at mobillomma var i trygghet. Det ble dekt av forsikringen.

Endret av Mastiff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke glemme frakt, tiden du blir uten telefon når den skal sendes inn for å bytte skjerm osv. I tillegg så synker vel fort verdien på telefonen så snart den har hatt skjermbytte om en skulle ønske å selge den senere. Ja og så kommer jo prisen for innboforsikring i tillegg.

 

Hvor mye er egenandelen på når uhellet skjer igjen etter 3 måneder?

Frakt er inkludert. Verdien på en telefon øker når skjermen er byttet (spesielt om den nettopp er byttet) (så lenge det er gjort på godkjent sjappe).

 

Egenandelen etter 3mnd er 500kr, det står også i det ene innlegget mitt.

Lenke til kommentar

Og prisen for dagens kverluant går til... :rofl: Alle har da innboforsikring! Ungene mine fikk det i det øyeblikket de flyttet hjemmefra for å studere, så ikke vår innboforsikring gjaldt lenger. Og hvorfor skulle verdien synke av skjermbytte? Når det er gjort på InfoCare eller en av de andre som faktisk kan sånt, er det vel ingen som merker det? Og egenandelen er den samme etter tre måneder. Det fins sikkert en begrensning, men selv jeg, som driver med masse ting som teoretisk sett kunne herpe mobiler (snekring, teinefiske, motorsykkelkjøring med mobilen som gps på styrefeste, erting av kona (den siste er den som er virkelig farlig!)) har kunst mobilen en eneste gang. Da var det fordi jeg måtte redde opp i båten en som hadde falt i vannet og ikke tenkte på å posisjonere meg sånn at mobillomma var i trygghet. Det ble dekt av forsikringen.

Jeg bor fortsatt hjemme og har innboforsikring, betaler 120kr i mnd, det å bytte skjerm på en Note 9 koster 3500kr, nå har jeg gjort det en gang på innbo, så da har jeg spart inn det innbo koster i ca 3 år :)

Lenke til kommentar

Jeg bor fortsatt hjemme og har innboforsikring, betaler 120kr i mnd, det å bytte skjerm på en Note 9 koster 3500kr, nå har jeg gjort det en gang på innbo, så da har jeg spart inn det innbo koster i ca 3 år :)

Så det ville ikke blitt dekket av dine foreldres forsikring? Uansett, forsikring er gjennomsnittlig en dårlig investering, men man kan selvsagt ha "flaks". Jeg har betalt godt over 100 høvdinger på bilforsikringen de siste 30 årene, og jeg kan ikke huske å ha hatt bruk for den en eneste gang. ;) Min forrige kollisjon der jeg hadde skylden, var på vei over Saltfjellet i 1986! De 3-4 kollisjonene etter det har andre måttet ta støyten for. Problemet er de store konsekvensene det kan få hvis man ikke er forsikret og noe faktisk skjer.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Så det ville ikke blitt dekket av dine foreldres forsikring? Uansett, forsikring er gjennomsnittlig en dårlig investering, men man kan selvsagt ha "flaks". Jeg har betalt godt over 100 høvdinger på bilforsikringen de siste 30 årene, og jeg kan ikke huske å ha hatt bruk for den en eneste gang. ;) Min forrige kollisjon der jeg hadde skylden, var på vei over Saltfjellet i 1986! De 3-4 kollisjonene etter det har andre måttet ta støyten for. Problemet er de store konsekvensene det kan få hvis man ikke er forsikret og noe faktisk skjer.

Det er ikke inkludert i deres, og jeg endte opp med typ 3000kr rabatt på bilforsikringen ved å skaffe innbo :)

Lenke til kommentar

Frakt er inkludert. Verdien på en telefon øker når skjermen er byttet (spesielt om den nettopp er byttet) (så lenge det er gjort på godkjent sjappe).

 

Egenandelen etter 3mnd er 500kr, det står også i det ene innlegget mitt.

 

Javel? Hvordan vil din mobil med nylig byttet skjerm ha høyere verdi enn min mobil som ikke har byttet skjerm så lenge begge skjermene er 100% uten skader og riper?

 

Og prisen for dagens kverulant går til... :rofl: Alle har da innboforsikring! Ungene mine fikk det i det øyeblikket de flyttet hjemmefra for å studere, så ikke vår innboforsikring gjaldt lenger. Og hvorfor skulle verdien synke av skjermbytte? Når det er gjort på InfoCare eller en av de andre som faktisk kan sånt, er det vel ingen som merker det? Og egenandelen er den samme etter tre måneder. Det fins sikkert en begrensning, men selv jeg, som driver med masse ting som teoretisk sett kunne herpe mobiler (snekring, teinefiske, motorsykkelkjøring med mobilen som gps på styrefeste, erting av kona (den siste er den som er virkelig farlig!)) har kunst mobilen en eneste gang. Da var det fordi jeg måtte redde opp i båten en som hadde falt i vannet og ikke tenkte på å posisjonere meg sånn at mobillomma var i trygghet. Det ble dekt av forsikringen.

 

Alle har ikke innboforsikring. Svært mange det ikke vil være lønnsomt for å ha ulike forsikringer. Er ikke uten grunn at forsikringsselskapene går med store overskudd år etter år. 

 

Det vanlige er vel at første skade har lav egenandel, skjer ny skade innen en gitt tid så økes egenandelen. Skal ikke påstå at det er slik på forsikringene det snakkes om her, men på mobilforsikringer er jo dette helt vanlig.

Lenke til kommentar

Det er to forsikringer alle fornuftige mennesker har, ansvarsforsikring på eventuell bil og innboforsikring. Den første fordi det er påbudt og man kan bli gjeldsslave resten av livet hvis man kjører uten, og den andre fordi den er billig og alle har et eller annet som er verd noen tusen, enten det nå er pc, bunad eller hva som helst, og i tillegg vil man ved brann få erstattet det hvis man mister mange ting som til sammen er verd noen tusen. Det eneste mulige unntaket jeg ser (bortsatt fra selvsagt komplette kjøttpøkker som sier "det skjer ikke med meg"), er hvis man faktisk ikke har eiendeler som har en samlet gjenanskaffelsespris på mer enn la oss si 10 000 kroner. Men det er en så liten andel at det statistisk sett ikke har noen interesse.

Endret av Mastiff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel? Hvordan vil din mobil med nylig byttet skjerm ha høyere verdi enn min mobil som ikke har byttet skjerm så lenge begge skjermene er 100% uten skader og riper?

 

 

Alle har ikke innboforsikring. Svært mange det ikke vil være lønnsomt for å ha ulike forsikringer. Er ikke uten grunn at forsikringsselskapene går med store overskudd år etter år. 

 

Det vanlige er vel at første skade har lav egenandel, skjer ny skade innen en gitt tid så økes egenandelen. Skal ikke påstå at det er slik på forsikringene det snakkes om her, men på mobilforsikringer er jo dette helt vanlig.

Hvordan skal din ha 0 skraper/riper/bruksmerker, skal du la være å ta den ut av boksen da? eller bruke den med silkehansker i cleanroom?

 

Det er altså 500kr de første 3 gangene pr år.

Lenke til kommentar

Det er to forsikringer alle fornuftige mennesker har, ansvarsforsikring på eventuell bil og innboforsikring. Den første fordi det er påbudt og man kan bli gjeldsslave resten av livet hvis man kjører uten, og den andre fordi den er billig og alle har et eller annet som er verd noen tusen, enten det nå er pc, bunad eller hva som helst, og i tillegg vil man ved brann få erstattet det hvis man mister mange ting som til sammen er verd noen tusen. Det eneste mulige unntaket jeg ser (bortsatt fra selvsagt komplette kjøttpøkker som sier "det skjer ikke med meg"), er hvis man faktisk ikke har eiendeler som har en samlet gjenanskaffelsespris på mer enn la oss si 10 000 kroner. Men det er en så liten andel at det statistisk sett ikke har noen interesse.

Det er siden 2018 en gang umulig å kjøre uten, så lenge bilen er registrert så har man minst ansvar, man får da dagsbøter som inneholder en forsikring.

Lenke til kommentar

Innboforsikring er noe av det dummeste å spare vekk!

De fleste av oss får aldri skikkelig bruk for den, men uten står du virkelig på bar bakke om det skulle brenne. Da har man intet hjem, ingen eiendeler og ingen måte å kjøpe nye ting for.

Etter man har betalt for tak over hodet og mat på bordet så er forsikring av hus (om man eier) og innbo det neste som må prioriteres.

Og har man da valgt riktig, får man også ny skjerm på en billig måte om man et uheldig ??

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Den rotasjonsknappen som ikke kan slås av, er en ide som må være uttenkt av en komité...

 

Men hvis du tar et bilde på høykant (Instagram...), klikker på det i den lille bobla nederst til venstre og så prøver å vri på mobilen når det har åpnet seg, blir ikke bildet landskap da? Det blir det hos meg. Det samme skjer faktisk med bildet inni bobla når jeg er i kameraappen, men det skjer ikke med selve kameraappen, der det kanskje kunne vært greit. Enda en genial konstruksjon...

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...