Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Nei, når du sier det er jeg plutselig ikke sikker pga Multi-CSC, hadde glemt det.

NEE er med i multi-CSC pakken OXM, som er en generisk europeisk programvare. Å flashe TEN (som ikke finnes i OXM) til OXM vil sette telefonen til første beste regionkode på listen, typisk BTU (UK), telefonen vil da motta oppdateringer for BTU og mangle noen av de regionale innstillingene for nordiske operatører. Man må derfor nullstille en TEN telefon flashet med OXM for å få NEE, med mindre man har tilgang til verktøy som kan manipulere disse kodene uten nullstilling.

 

OXM fungerer forøvrig slik at når du en gang er på OXM, tilbys brukeren å sette en midlertidig eller permanent regionkode, basert på landskoden til SIM-kortet. For en TEN > NEE endring vil det da f.eks. se slik ut:

 

1. Flash TEN telefon med OXM programvare

2. Nullstill telefonen og boot den opp med nordisk sim-kort

3. Velg å nullstille telefonen på nytt når du får valget etter at telefonen har bootet opp til førstegangsoppsett, slik settes NEE permanent (fram til brukeren igjen får et valg når SIM-kort fra en annen region settes inn).

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj, det har skjedd litt siden den gangen det bare var å flashe hva som helst med Odin...

Både S2'en og S3'en var en drøm å teste hva som helst på!

 

En liten digresjon:

I fjor kjøpte jeg meg en Nokia 8 Sirocco ved lansering. Pen HW, Android One og hele pakken. Gikk fra en S7, og merket ved overgangen at en del av de tingene jeg likte med Android ikke nødvendigvis var Android, men Samsung sin fortjeneste. Ingen store greier, men små-ting som god håndtering av veksling mellom bluetooth-enheter og andre ting som gjorde opplevelsen mer smidig. Mistenker også at det er HMD Global/Nokia og ikke Android som var skyld i disse småtingene.

På grunn av ny jobb ble jeg "påtvunget" en S9 i november, og kom da tilbake til en verden som er full av samsung experience og One UI (håper det er lettere å drive) og mange småting som virker. og noen ting som bare er irriterende.

Men den store overraskelsen kom nå når Pie skulle rulles ut.

En av grunnene til at jeg kjøpte Nokiaen var jo Android One og antatt raskere oppdateringer. 7 plus'en fikk jo oppdatering lynraskt som en del av beta-programmet, så jeg gnidde meg i hendene og regnet med å bli servert Pie på Nokia sin toppmodell ganske raskt.

 

6 dager!

 

Det var alt Nokia klarte å slå samsung med. Og Samsung er jo som kjent ikke rask på oppdateringer.

9. januar kom Pie til Nokia 8 Sirocco'en min. og 15. januar til S9'en.

Da er ikke Android One mye verdt som garanti for raskere oppdateringer!

Nokia 7 plus er bygd på en måte som var særlig egnet for rask oppdatering, men likevel, så lang ventetid på toppmodellen er for dårlig!

Jeg skulle veldig gjerne hatt mindre av Samsung sine greier på telefonen, og men det er til å leve med når småtingene i hverdagen fungerer såpass greit.

Lenke til kommentar

Jeg skulle veldig gjerne hatt mindre av Samsung sine greier på telefonen, og men det er til å leve med når småtingene i hverdagen fungerer såpass greit.

Root --> Titanium Backup --> Freeze. ;) For øvrig, bandet ditt har aldri nådd opp til "Blood Mountain" nivå igjen... :tease: Du får prøve å høre på Huntsmen - American Scrap eller The Atlas Moth - Coma Noir, det er i samme gata. (Ja, hvis nicken kommer av bandet Mastodon, altså...i så fall ville vel jeg vært Mr. Maiden!)

Lenke til kommentar

Root --> Titanium Backup --> Freeze. ;) For øvrig, bandet ditt har aldri nådd opp til "Blood Mountain" nivå igjen... :tease: Du får prøve å høre på Huntsmen - American Scrap eller The Atlas Moth - Coma Noir, det er i samme gata. (Ja, hvis nicken kommer av bandet Mastodon, altså...i så fall ville vel jeg vært Mr. Maiden!)

Jobbtlf, har ikke lov til å roote.

Nicket har musikalsk referanse, men det er ikke Mastodon. Bandet er Cake, og nicket er klippet ut av sangen Mr. Mastodon Farm ?

Men jeg ser også verden eksplodere hver eneste kveld ?

Lenke til kommentar

Jobbtlf, har ikke lov til å roote.

Nicket har musikalsk referanse, men det er ikke Mastodon. Bandet er Cake, og nicket er klippet ut av sangen Mr. Mastodon Farm

Men jeg ser også verden eksplodere hver eneste kveld

 

Aha, den mer alternative stilen altså. ;) Selv er jeg forholdsvis metal.

 

Der kom den til TEN

I motsetning til det visse personer påsto for noen dager siden at ville skje...jeg nyter det virkelig når jeg har rett en sjelden gang! :rofl: Men nå hørte jeg på dem og flashet til NEE, så da gidder jeg ikke gjøre mer før jeg vet om jeg får trøbbel med wifi tale hjemme.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

bxActions pro funker fortsatt hos meg. Knappen er dau som ei sild.

 

Samme her. bruker selv bxActions . og fungerer. knappen er død som en sild etter brukte den exe filen via pc (måtte sette mobilen i usb debug mode først, gjøre det, og deretter deaktivere usb debug mode) 

 

Funker fint med S9 android 9

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Jeg digger oppdateringen! Anbefaler å skru av nav-baren og kun bruke gestures.

 

Når jeg går inn på innstillinger --> Display og velger "Night mode" så er det borte igjen hvis jeg går ut og inn. Alle menyer er allerede mørke, så vet ikke hva den egentlig skulle gjøre, men. Har noen samme problem og evt en fiks?

Lenke til kommentar

Når jeg går inn på innstillinger --> Display og velger "Night mode" så er det borte igjen hvis jeg går ut og inn. Alle menyer er allerede mørke, så vet ikke hva den egentlig skulle gjøre, men. Har noen samme problem og evt en fiks?

Skjønner ikke helt hva du mener, fungerer ikke bryteren for nattmodus i innstillingene? Har du eventuelt et skjermbilde av feilen du kan dele?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener, fungerer ikke bryteren for nattmodus i innstillingene? Har du eventuelt et skjermbilde av feilen du kan dele?

Først var bryteren deaktivert fordi jeg brukte custom theme. Jeg byttet tilbake til default theme - da kunne jeg trykke på den og det ser ut som den blir aktivert. Men hvis jeg trykker tilbake og inn igjen på Display-innstillinger er den avskrudd igjen. Får ingen feilmelding el.l. Men ser nå at det kun er snakk om at man får "nattutgave" av Samsung-apper, og de bruker jeg nesten ikke uansett, så det er ikke så nøye - først og fremst bare en merkelig bug.

Lenke til kommentar

Måtte slå night mode av og på et par ganger i Android messages for det virket, men nå er alt på plass i mørk drakt.

 

For å bli kvitt bixby og andre Samsung-greier kan også Package disabler for Samsung brukes.

 

Mastiff:la igjen en referanse til deg, men du tok den ikke? Ikke helt metalhead, but I go there sometimes...

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Mastiff:la igjen en referanse til deg, men du tok den ikke? Ikke helt metalhead, but I go there sometimes...

 

Innimellom lever jeg etter "bedre å holde kjeft og la folk tro du er en idiot enn å åpne kjeften og fjerne enhver tvil..." ;) Jeg trodde du siktet til Allmind, men jeg var ikke sikker. Det er heller ikke helt min musikk, må jeg innrømme. Hvis du tar et tverrsnitt av Karmøygeddon, noen mil sør for deg, er du ganske nær min stil!

Lenke til kommentar

Sliter med dårlig forbindelse til Gear Icon X etter oppdatering til Pie. Noen andre som opplever det samme? Det spraker og faller ut. Aldri skjedd før.

 

Ja, sliter med samme problem her. Tok å fjernet de for å binde de opp på nytt, så ut til å hjelpe noe, men de fungerte mye bedre før oppdateringen så langt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...