Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i Sverige idag, og telefonen koblet ikke automatisk over på svensk nettverk (har Telenor) slik min S8+ gjorde.

 

På vei til norge igjen, så måtte jeg nok en gang søke opp så jeg fikk koblet meg på Telenor nettet.

 

Noe innstillinger jeg har gått glipp av? Roaming står på.

Må man ikke manuelt huke av roaming? Dette er normalt avslått for å spare kostnader i utlandet.

Lenke til kommentar

Hvis telefonen ikke får registrert seg på roamingnettverket (vanligvis nettverksfeil) og hvis brukeren da søker opp nettverk manuelt, vil man ende i manuell modus slik at fremtidige nettverksbytter ikke skjer automatisk, derfor er det lurt å ikke søke etter nett manuelt, eller huske på å trykke på Automatisk i ettertid.

Lenke til kommentar

 

Jeg har nå Nokia 8, LG V30 og OnePlus 6. Solgte S9+, men ingen av disse telefonene matcher S9+ på noen måte.

Vil påstå at one plus yter bedre. Kjørte antutu test på s9, s9+ og oneplus og ikke overraskende vant one plus. Men på kamera, skjerm så vinner Samsung

 

 

For meg er det ikke tall som teller, men hvordan mobilen presterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert blitt spurt om før i tråden, men har Telenor Swap med Samsung S8. Nå 1. juni kan jeg "swappe" den med Samsung S9.

 

Er det noe poeng egentlig? Blir jo ny 24 måneders binding i så fall, på telefonen. Litt usikker. :D

Er i samme situasjon som deg. Personlig ser jeg ikke noe poeng i å starte nedbetalingen på nytt til fordel for et litt bedre kamera, super slow-motion, og litt bedre lyd. Selger den heller privat om 12 måneder og vurderer en S10.

Lenke til kommentar

 

 

Har forhåndsbestilt S9+ selv om jeg har en S8+ nå, hovedsakelig kun pga Dual-SIM, noe som det ser ut til at de fleste ikke har fått med seg at den har :p

Jeg fikk ikke med meg at den hadde det før jeg fikk den.. Hadde jeg visst det ville jeg ikke bestilt den.

Jeg mister nemlig funksjonalitet som er langt viktigere for meg enn dual-sim noen gang kan bli.

Kan du ikke svare oss da? Halve forumet sitter å lurer på hva du snakker om...

Hadde helt glemt denne tråden. Dual-sim telefoner fra Samsung mangler rSAP-støtte, dere gjør at jeg mister en del funksjonalitet mot bilen og dårligere dekning ved bruk i bil.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har forhåndsbestilt S9+ selv om jeg har en S8+ nå, hovedsakelig kun pga Dual-SIM, noe som det ser ut til at de fleste ikke har fått med seg at den har :p

Jeg fikk ikke med meg at den hadde det før jeg fikk den.. Hadde jeg visst det ville jeg ikke bestilt den.

Jeg mister nemlig funksjonalitet som er langt viktigere for meg enn dual-sim noen gang kan bli.

Kan du ikke svare oss da? Halve forumet sitter å lurer på hva du snakker om...

Hadde helt glemt denne tråden. Dual-sim telefoner fra Samsung mangler rSAP-støtte, dere gjør at jeg mister en del funksjonalitet mot bilen og dårligere dekning ved bruk i bil.

 

Bruker min i bil drøyt en time om dagen, samt hadde en tur til Trondheim  og en til Lillehammer nå nylig, og merket ikke noe til dårligere dekning.

 

Jeg får tilgang til adresseboken min i bilens interface, men det er kanskje via "gamle-metoden"

Lenke til kommentar

Hadde helt glemt denne tråden. Dual-sim telefoner fra Samsung mangler rSAP-støtte, dere gjør at jeg mister en del funksjonalitet mot bilen og dårligere dekning ved bruk i bil.

 

Min S9+ med to sim-kort er ikke dårligere i bilen enn min S8 var

Lenke til kommentar

Etter mye tenking, googling og vurdering bestilte jeg nå denne:

https://www.ebay.com/itm/263712352495

 

Beskyttelse rundt hele + kickstand virket fristende.

Jeg har dette og digger det, anbefales virkelig!

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4700486

 

Sikkert blitt spurt om før i tråden, men har Telenor Swap med Samsung S8. Nå 1. juni kan jeg "swappe" den med Samsung S9.

 

Er det noe poeng egentlig? Blir jo ny 24 måneders binding i så fall, på telefonen. Litt usikker. :D

Jeg ville ikke gjort det om du ikke har behov for dual-sim, det er imo den største forskjellen.

Såvidt jeg kan se så er det uansett som regel verdt å betale ut telefonen og selge den.

 

 

Fikk forresten ny update i dag, med dual VoLTE og dual VoWIFI :D

 

post-266150-0-00162300-1527973928_thumb.jpgpost-266150-0-03882200-1527973922_thumb.jpg

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Sikkert blitt besvart før, men jeg tar meg til rette og spør igjen her.

Er det noe vits å bytte fra s8+ til s9+?
Jeg har Svitsj fra telia og ser nå at du får med øreplugger som egentlig koster rundt 2500. Disse inkluderer også skritteller og litt andre fancy trenings ting som jeg faktisk kan ha nytte av (samt musikken da)

Har derimot vært mer lent mot p20 pro eller onepluss 6, men disse inkluderer ikke noe ekstra hos telia for tiden.
Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Fordelen med S9+ er:

 

Bedre kamera.

Stereohøytalere.

6 GB Ram.

Bedre fingeravtrykkleser.

Den støtter Project Treble noe som betyr raskere oppdateringer.

 

P 20 Pro er en god tlf men Huawei er ikke helt i mål software-messig.

 

OP 6 er en liga lavere.

Lenke til kommentar

Fordelen med S9+ kontra S8+ er:

 

Bedre kamera.

Stereohøytalere.

6 GB Ram.

Bedre fingeravtrykkleser.

Den støtter Project Treble noe som betyr raskere oppdateringer.

 

P 20 Pro er en god tlf men Huawei er ikke helt i mål software-messig. Den har dårligere skjerm og mangler 3.5 inngang.

 

OP 6 er en liga lavere.

Endret av larris
Lenke til kommentar

Fordelen med S9+ kontra S8+ er:

 

Bedre kamera.

Stereohøytalere.

6 GB Ram.

Bedre fingeravtrykkleser.

Den støtter Project Treble noe som betyr raskere oppdateringer.

 

P 20 Pro er en god tlf men Huawei er ikke helt i mål software-messig. Den har dårligere skjerm og mangler 3.5 inngang.

 

OP 6 er en liga lavere.

Takk for svar! Jeg tipper jeg bytter til meg en s9+ i dag da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...