Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert blitt besvart før, men jeg tar meg til rette og spør igjen her.

Er det noe vits å bytte fra s8+ til s9+?

Jeg har Svitsj fra telia og ser nå at du får med øreplugger som egentlig koster rundt 2500. Disse inkluderer også skritteller og litt andre fancy trenings ting som jeg faktisk kan ha nytte av (samt musikken da)

 

Har derimot vært mer lent mot p20 pro eller onepluss 6, men disse inkluderer ikke noe ekstra hos telia for tiden.

Hva mener dere?

Ikke kjøp P20 Pro. I motsetning til S9 har den null bildestabilisering i 4K, dårligere skjerm, dårligere slow motion, dårligere IP-sertifisering, svakere lyd, svakere maskinvare...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble en s9+ blå utgave!
Fikk med IconX øreplugger som faktisk var ganske greie å ha i øret.. Må prøve dem litt mer også, men virket bra!

 

Angående telefonen så er det ikke store forskjeller

Det første jeg merket var:

Fingeravtrykk har byttet plass.. Akkurat kommet inn i at s8 har den på siden så dette blir litt tilvenning. 
Mobilen virker ikke så avrundet i kantene så den er en god del bedre å holde i. sklir ikke like lett som s8+
Mobilen virker en del raskere også, men dette er nok litt fordi min s8 var begynt å bli ganske treg.

Ellers er det vell så og si det samme! 

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått aktivert SMS+? Synes jeg las noe om det tidligere i tråden, men finner det ikke igjen.. (Søk på sms+ gir treff på alt med "sms")

 

Jeg får det ikke til. Står på telenor sine sider følgende:

 

Det kan være flere grunner til at du ikke får aktivert SMS+. 

- Du må slå av WiFi (SMS+ kan kun aktiveres på mobilnettet)

- Telefonen din støtter ikke SMS+

- Du har en Dual-SIM-telefon (selv om du kun har 1 SIM-kort i telefonen)

- Du kan ikke aktivere SMS+ på ditt tvillingnummer 

- Din bedrift har reservert seg mot lagring av data i utlandet

- Du har MBN recording på ditt abonnement

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått aktivert SMS+? Synes jeg las noe om det tidligere i tråden, men finner det ikke igjen.. (Søk på sms+ gir treff på alt med "sms")

 

Jeg får det ikke til. Står på telenor sine sider følgende:

 

Det kan være flere grunner til at du ikke får aktivert SMS+. 

- Du må slå av WiFi (SMS+ kan kun aktiveres på mobilnettet)

- Telefonen din støtter ikke SMS+

- Du har en Dual-SIM-telefon (selv om du kun har 1 SIM-kort i telefonen)

- Du kan ikke aktivere SMS+ på ditt tvillingnummer 

- Din bedrift har reservert seg mot lagring av data i utlandet

- Du har MBN recording på ditt abonnement

 

 

Hei

Jeg testet det nå på en SamGal9+ (altså dual SIM utgave men med 1stk SIM card i bruk (SD card i SIM2 "lommen") - jeg skrudde av WiFi / tok en soft reset og da ble SMS+ aktivert med en gang. 

Men, den Android Messenger appen synes jeg er lite bruker-vennlig - dermed kommer jeg til å gå tilbake til Pulse (der kan kontakter pinnes til toppen / får alle sms (inn/ut) på computeren og svar skrevet fra computer legger seg pent på telefonen.

 

Misterolf

Lenke til kommentar

Hei

Jeg testet det nå på en SamGal9+ (altså dual SIM utgave men med 1stk SIM card i bruk (SD card i SIM2 "lommen") - jeg skrudde av WiFi / tok en soft reset og da ble SMS+ aktivert med en gang. 

Men, den Android Messenger appen synes jeg er lite bruker-vennlig - dermed kommer jeg til å gå tilbake til Pulse (der kan kontakter pinnes til toppen / får alle sms (inn/ut) på computeren og svar skrevet fra computer legger seg pent på telefonen.

 

Misterolf

 

Takk for svar. Jeg har fått til å aktivere ved å bruke Android Messages, men alt blir sendt som vanlig sms likevel. Prøver å sende til faren min, han har fått aktivert det med sin S8+ på samsung sin meldings app. Og jeg får ikke til å aktivere det i denne offisielle samsung appen.

Har også dual sim S9 med kun 1 sim kort i slot1.

 

Får også opp melding om ny tjenesteleverandør, og beskjed om at jeg da må resette telefonen, men får bare valg om å lukke.. Har telenor, og ulåst telefon fra multicom.

post-78925-0-86336300-1528198084_thumb.jpg post-78925-0-58572000-1528198089_thumb.jpg

Endret av StrAleks
Lenke til kommentar

Hei

Jeg testet det nå på en SamGal9+ (altså dual SIM utgave men med 1stk SIM card i bruk (SD card i SIM2 "lommen") - jeg skrudde av WiFi / tok en soft reset og da ble SMS+ aktivert med en gang. 

Men, den Android Messenger appen synes jeg er lite bruker-vennlig - dermed kommer jeg til å gå tilbake til Pulse (der kan kontakter pinnes til toppen / får alle sms (inn/ut) på computeren og svar skrevet fra computer legger seg pent på telefonen.

 

Misterolf

Pulse  :love:  er fantastisk, kan virkelig anbefales til alle andre også!

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg har fått til å aktivere ved å bruke Android Messages, men alt blir sendt som vanlig sms likevel. Prøver å sende til faren min, han har fått aktivert det med sin S8+ på samsung sin meldings app. Og jeg får ikke til å aktivere det i denne offisielle samsung appen.

Har også dual sim S9 med kun 1 sim kort i slot1.

 

Får også opp melding om ny tjenesteleverandør, og beskjed om at jeg da må resette telefonen, men får bare valg om å lukke.. Har telenor, og ulåst telefon fra multicom.

attachicon.gifScreenshot_20180605-084512_Samsung Experience Home.jpg attachicon.gifScreenshot_20180605-084526_Samsung Experience Home.jpg

 

For det første, så har Telenor slitt med RCS den siste måneden, tjenesten ser ut til å være mer nede enn oppe.

 

Ellers kan jeg kommentere Telenor sin liste:

- Telefonen din støtter ikke SMS+

=> Her mener de antakeligvis telefoner som bruker egen, native meldingsapp. For Samsung sin del har S7, S8 og S9 alle Telenor RCS støtte, både den nordiske og Telenorvarianten.

 

- Du har en Dual-SIM-telefon (selv om du kun har 1 SIM-kort i telefonen)

=> På Samsung telefoner styres RCS registreringen av hvilket kort som er foretrukket for mobildata i SIM-kortadministratormenyen.

 

Den telefonen du har er gråimportert fra Multicom, den er derfor ikke satt opp for nordiske forhold fra fabrikk (og den ble tatt i bruk uten et SIM-kort / alternativt ble det hoppet over en tilbakestillingsforespørsel ved første oppsett). Dette får du først etter å ha tatt en nullstilling av telefonen. Da settes region basert på SIM-kortet som er satt inn.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Bruker min i bil drøyt en time om dagen, samt hadde en tur til Trondheim  og en til Lillehammer nå nylig, og merket ikke noe til dårligere dekning.

 

Jeg får tilgang til adresseboken min i bilens interface, men det er kanskje via "gamle-metoden"

 

Jeg har vinduer med ekstra isolering, disse skjermer noe mer for radiosignaler enn ellers, i tillegg legger jeg gjerne ut på noen turer i områder med svært dårlig dekning som jo gjerne er slike forhold man merker det under..

Bilen min har antenne av den gode sorten.

 

Å få tilgang til adresseboken har ingen direkte kobling til dette, med rSAP mister telefonen rett og slett kontakt med SIM-kortet mens bilen tar over SIM-kortet.

Når du går ut av bilen må du sørge for at mobilen tar tilbake SIM-kortet (hvis du ikke har kode går det gjerne av seg selv)

 

 

 

Min S9+ med to sim-kort er ikke dårligere i bilen enn min S8 var

Brukte din S8 rSAP da?

Lenke til kommentar

For det første, så har Telenor slitt med RCS den siste måneden, tjenesten ser ut til å være mer nede enn oppe.

 

Ellers kan jeg kommentere Telenor sin liste:

- Telefonen din støtter ikke SMS+

=> Her mener de antakeligvis telefoner som bruker egen, native meldingsapp. For Samsung sin del har S7, S8 og S9 alle Telenor RCS støtte, både den nordiske og Telenorvarianten.

 

- Du har en Dual-SIM-telefon (selv om du kun har 1 SIM-kort i telefonen)

=> På Samsung telefoner styres RCS registreringen av hvilket kort som er foretrukket for mobildata i SIM-kortadministratormenyen.

 

Den telefonen du har er gråimportert fra Multicom, den er derfor ikke satt opp for nordiske forhold fra fabrikk (og den ble tatt i bruk uten et SIM-kort / alternativt ble det hoppet over en tilbakestillingsforespørsel ved første oppsett). Dette får du først etter å ha tatt en nullstilling av telefonen. Da settes region basert på SIM-kortet som er satt inn.

 

Takk! Tenkte ikke over at det kunne være et problem å starte opp mobilen uten sim-kort første gangen. Får prøve å ta en reset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...