Gå til innhold

Høyreekstreme nektes å demonstrere i Fredrikstad - pga. venstreekstrem terrorfare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hva som hadde skjedd hadde vi stoppet muslimer på grensen? 

 

Nei, vi har aldri stopped svenske muslimer på grensen bare fordi de er muslimer.

 

Det eneste potensielt voldelige med disse "pøblene" er vel at man risikerer voldelige motdemonstrasjoner.

 

 

Hva med ekstremister fra Sverige, fordi de er ekstremister?

 

Politiadvokat Morten Lundén opplyste natt til lørdag at mennene var pågrepet med grunnlag i utlendingslovens paragraf 106.

– Man vurderer å bortvise dem eller utvise dem fra riket fordi de kan utgjøre en fare for sikkerheten.

 

Hvis muslimske ekstremister kommer fra Sverige for å utøve vold og hærverk pluss rekruttering, bør de stoppes..?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

 

 

Morsomt med sosialister som er for frihet, åpenhet, toleranse, men er det noen de ikke liker nei da skal de ikke ha lov å vise seg i byen engang. Og det er fritt for å kalle dem søppel. Når det du hater ved dem er at de kaller andre folk for søppel, og vil nekte dem å vise seg fritt i byen. 

 

Det er mange som går rundt med holdninger som ikke er politisk korrekte. Bare se på internet hvor mye mindre politisk korrekt folk er. Det betyr ikke at folk ikke er fredelige. Det er faktisk 100% sant at nazistene er veldig fredelige når de demonstrerer og det er motdemonstranter som alltid lager bråk. 

 

Men nei, de lager bråk, fordi du ikke liker dem. Det er den eneste grunnen. Jeg synes det blir litt merkelig. 

 

Er ikke noe glad i nazister, men når de første er her og søker om å få gå i fredelig tog, så må de få lov til det. Det å kneble demonstrasjoner og diskriminere en gruppe mennesker er jo akkurat hva nazistene vil gjøre. Så om en virkelig tror på frihet og et fritt Norge så lar en nazistene gå i tog. Det er sånn du får folk til å se at samfunnet som vi lever i er bra, overbevise folk om at de aldri skal bli nazist. Det å stenge dem ute og hindre dem gir dem bare styrke. 

 

Jeg er mot nazisme, for frihet, og derfor mener jeg det er viktig å la dem gå i tog. Du kan ikke både være for frihet og samtidig nekte noen å gjøre noe, uten hjemmel i Norges lover.

 

Eller så kan vi velge å ikke gi nazistene en sjanse til og heller følge lovene våre til punkt og prikke så vi får håndtert faenskapet før eventuell spredning og rekruttering.

 

§ 185. Hatefulle ytringer

Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Som ytring regnes også bruk av symboler. Den som i andres nærvær forsettlig eller grovt uaktsomt fremsetter en slik ytring overfor en som rammes av denne, jf. annet ledd, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion eller livssyn, c) homofile orientering, eller d) nedsatte funksjonsevne. 0 Tilføyd ved lov 7 mars 2008 nr. 4, endret ved lov 19 juni 2009 nr. 74.
§ 186. Diskriminering

Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som i ervervsmessig eller liknende virksomhet nekter en person varer eller tjenester på grunn av personens

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion og livssyn, c) homofile orientering, eller d) nedsatte funksjonsevne, såfremt nektelsen ikke skyldes manglende fysisk tilrettelegging.

På samme måte straffes den som av en slik grunn nekter en person adgang til en offentlig forestilling, oppvisning eller annen sammenkomst på de vilkår som gjelder for andre.

0 Tilføyd ved lov 7 mars 2008 nr. 4.

 

Tror denne jævlige ideologien klarer å treffe på samtlige punkter av rasismeparagrafen så la oss ikke gjøre dem noen tjenester her.

 

Du vil jo selv bryte bokstav b på begge områder ved å nekte de med nasjonalist sosialistisk livsyn å ytre seg. Da faller du selv inn under straffebetingelsene. Var det ikke noe med "Jeg er 100% i mot det du sier, men vil til døden forsvare din rett til å ytre deg"? Eller blir ytringsfrihet for vanskelig? Muslimene har med vold kuet karikaturtegnere. Vi skal verne om ytringsfriheten. Hva er det neste vi mister i vår redsel for å bli kalt rasister. Hva er det neste vi er villige til ofre på PK alteret? 

 

 

Mener du at det blir ett stort tap og ett tungt offer for samfunnet med loven i hånd å kneble de jævla nazistene som våre besteforeldre ble drept og slavebundet av og hvorav springer ut av den eneste politiske ideologi som faktisk har gått til de skritt å invadere landet vårt? Er man klar for å tilgi å la dem få fritt spillerom nå? Glemte man så fort?

 

Om "PK alteret" forhindrer denne type faenskap så tenker jeg vi ikke vil være foruten. Lukke øynene for farlige rasshøl på denne måten så må du også la Islamistene få arbeide ifred uten PST`s overvåkning, siden du har vel like myk når det kommer til radikale islamister som du er med nazistene formoder jeg? De begge forfekter jo en fascistisk frihetsberøvelse og er av akkurat samme ulla.

 

Jeg personlig finner meg ikke i noen av disse frihetsberøvende svin og mener de burde kontunierlig overvåkes og holdes under oppsyn og med det samtidig forhindre dem i å kunne spre propaganda til våre barn.

 

If this is wrong, i don`t wanna be right.....

 

Kan ikke fordra noen av de nevnte ideologiene, men de må få lov ti å ytre seg, begge retninger. Så er det opp til oss å stemme inn folk som står for noe annet og ikke gir dem makt og innflytelse.

Lenke til kommentar

De fornekter seg ikke ett øyeblikk og avholder en ulovlig demonstrasjon idag i Kristiansand. Politiet skal få skryt for å ha stoppet noen av disse på grensen, men at de lar en nazidemonstrasjon uten løyve få gå gjennom sentrumsgater er en farlig tilnærming til det hele. Man legger da opp til at folket selv må ta ut søpla, og det kan fort bli langt mer grisete. Skaphomsene skal få denne men forventer at de blir stoppet enten av myndighetene eller av sivilister ved neste korsvei.

 

Demonstrerte mot «homolobbyen» i Kristiansand
Lenke til kommentar

 

Bare jeg som ser ironien i at du hater noen, fordi de hater andre? :p

 

Helt enig i at kommunisme er mye bedre. Og at det er noe helt annet. Men kommunister har fortsatt stått for mye drap, akkurat som nazistene. Så åpenbart er det ikke det at ideologien har drept folk som er det egentlige problemet var poenget mitt. Grunnene var langt mindre onde, men om du dreper noen med fortsett, spiller grunnen inn på straffen?

 

 

Jeg prøver ikke å kompensere. For å først bare ta IS. IS er faktisk en terrororganisasjon, så jeg forventer faktisk om de stiller opp i tog så eskorterer politiet dem til stasjonen. Men disse nazistene har altså ifølge politiet lovlig rett til å gå i tog. Så i følge norsk lov har de lov. Og jeg er for rettsstaten. Våre prinsipper og slikt. Hvis vi skal begynne og si nei, vet du hva det gjør oss til? Et land som stopper lovlige demonstrasjoner og undertrykker folks meninger. 

 

Jeg synes det er merkelig at du prøver å fremstille meg som den unormale her. Jeg er for norges lover. Jeg stoler på politiet. Hvis politiet sier det ikke er i strid med noen bestemmelser, så er det ikke. Så jeg mener det er galt å nekte en gruppe mennesker å gjøre det de ifølge loven har rett på å gjøre bare fordi et stort flertall av befolkningen ikke liker dem. 

 

Kan vi bare gjøre det? Si et stort flertall nordmenn ikke liker Syrere fordi 5 år frem i tid så står de for masse kriminalitet osv. Skal vi bare begynne å nekte dem ting? Hvor går grensen, når loven ikke lengre betyr noe? Det er ikke det faktum at du vil nekte nazister som er problemet, det er presedensen det legger i forhold til landets lover og i forhold til politiet som er problemet. Men du er for opptatt og fiksert på å hate nazister at du ikke tenker på den delen en gang. 

 

Men jeg tenker på det, jeg tenker på landets lover, politiet osv, fordi jeg bryr meg ikke om den lille nazistgjengen. Virkelig ikke bryr meg. Jeg mener bare se på de tingene de tror på og mener, det greiene henger jo ikke sammen, og de er rett og slett for ubetydelige til å bry seg. Og de er heller ingenting som Hitlers nazi-parti. 

 

 

Vi trenger ikke å bry oss nei, det er jo ikke oss det vil gå utover om svina der får det som de vil. Jeg ser heller ikke ironien av å hate noen for hatet deres, det er naturlig og den vanligste grunnen til at vi reagerer og tar til motmæle. Jeg hater jo ikke IS på grunn av bekledning eller den syke religiøse slagsiden i seg selv, men på grunn av hatet deres mot andre uskyldige mennesker som ikke er akkurat som dem selv, mennesker som selv ikke har mulighet til å beskytte seg mot disse gale ideologier. Hvorfor skal vi godta disse når vi kan velge å ikke gjøre det? Må vi godta alt uansett eller så er det vi som er de hatefulle mener du?

 

Det jeg mener er at man man skal være stolt over å være ett menneske som reagerer med hat mot de hatefulle, at noen tørr å være hard mot de harde. Hatet deres gjør at jeg/vi MÅ handle, og det er bare en av grunnene til at jeg hater dem. Tvinger oss vanlige folk inn i dette idiotiske faenskapet deres.

 

 

Så, om vi nå snart har hatet ifra oss så kan vi vel ta en fordomsfri helg ;)

 

Du hater de som hater med andre ord? Forsiktig med hvem du møter  døren ;)

Lenke til kommentar

 

Hvis muslimske ekstremister kommer fra Sverige for å utøve vold og hærverk pluss rekruttering, bør de stoppes..?

 

 

 

Ja, men ikke om de vil gå i fredelige demonstrasjoner. Og høyreekstreme demonstrasjoner bruker å gå fredelig for seg. Du blander med venstreekstreme demonstrasjoner, det er der man ser vold, hærværk og bilbranner.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis muslimske ekstremister kommer fra Sverige for å utøve vold og hærverk pluss rekruttering, bør de stoppes..?

 

 

 

Ja, men ikke om de vil gå i fredelige demonstrasjoner. Og høyreekstreme demonstrasjoner bruker å gå fredelig for seg. Du blander med venstreekstreme demonstrasjoner, det er der man ser vold, hærværk og bilbranner.

 

Store grupper med ekstremister forårsaker hærverk.

Uansett tilhørighet.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/rasisme/drastisk-oekning-i-hoeyreekstrem-vold-i-tyskland/a/23614577/

Over 13 000 tilfeller hvert år, i Tyskland.

 

Hva er tallene på venstreekstrem kriminalitet i europa totalt..?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Du tenker på radikale, ikke ekstreme. Ekstremister er per definisjon ikke fredelige.

 

Dessuten vet jeg ikke hvilken fantasiverden du refererer til, der høyreradikale holder fredelige demonstrasjoner. Bedre enn AntiFa og andre ungdommer med daddyissues? Ja. Gullguttene i konfirmantdress sjøl? Neppe.

 

http://www.npr.org/2017/06/16/533255619/fact-check-is-left-wing-violence-rising

Lenke til kommentar

 

 

Du hater de som hater med andre ord? Forsiktig med hvem du møter  døren ;)

* Hater dem som 'hater andre - uten grunn'.

 

Du hater dem du er uenig med, mener du? De har nok en grunn, selv om det ikke er grunn god nok for deg.

 

 

...nei?

 

Man hater ikke mennesker bare fordi man er uenige med dem.

Jeg, for eksempel, hater mennesker som diskriminerer og hetser uskyldige.

Få høre noen eksempler på gode grunner mennesker har til å hate mennesker som de ikke kjenner, på bakgrunn av deres etnisitet eller (moderate) religiøse tilhørighet.

 

...

 

Husk også at muslimsk ekstremisme er høyreekstreme.

Religiøs, fascistisk, intolerant ovenfor andre kulturer...

 

Muslimske antifascister / anarkister kjemper mot IS, for eksempel -- fordi IS er fascister.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fornekter seg ikke ett øyeblikk og avholder en ulovlig demonstrasjon idag i Kristiansand. 

 

Nordmenn pleier å se ned på land som Kina, fordi der bestemmer myndighetene hvem som får lov til å demonstrere, og prøver du å holde en ulovlig demonstrasjon så blir du arrestert.

 

Gjør vi ikke det samme i denne situasjonen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Få høre noen eksempler på gode grunner mennesker har til å hate mennesker som de ikke kjenner, på bakgrunn av deres etnisitet eller (moderate) religiøse tilhørighet.

 

Skal ikke se bort fra at de som du mener diskriminerer og hetser uskyldige har et litt annet syn på hva de holder på med enn det du har, da. Så det du gjør er å hate de du mener diskriminerer og hetser uskyldige. Hvorvidt de faktisk gjør det er oppe til diskusjon. Nå vet jeg ikke hvem de hater denne gangen. Men det du for eksempel vil kalle «diskriminering», vil de antagelig kalle «nødvendige steg for å nå et mål». Og de du kaller «uskyldige», vil de antagelig si at er «hindre som står i veien for at de skal nå det målet». Jeg sier ikke at det de gjør er riktig. Men sett fra deres ståsted passer ikke beskrivelsen din av dem. Begreper som «skyldig» og «uskyldig» fordrer dessuten at spørsmålet «I hva?» blir stilt. Det er ikke unaturlig at du (vi) og de har ulike svar her. Jeg vil bare løfte fram at verden er litt mer sammensatt enn hva den ser ut som på overflaten. Det er ikke som om de bare går rundt og hater folk helt uten å mene noe med det. Det eneste unntaket fra dette som jeg kan se er de som hater for eksempel muslimer da, ikke fordi de de hater muslimer, men fordi den politiske venstresiden og ser mye symbolikk i å angripe muslimer. I det tilfellet vil jeg si at de er brikker i et spill.

Lenke til kommentar

Det faktum at det finnes noe som heter "Ulovlig demonstrasjon" i Norge er en trussel mot grunnloven, demokratiet og friheten.

 

Ikke på noe tidspunkt ytret disse nasjonalistene at noen skulle drepes. Deres budskap var politisk. Stans den politiske promotering av homofili og stopp innvandringen. Helt legitime politiske budskap.

 

At disse ikke får demonstrere mens det er fritt frem for IS-sympatisører er et varsko for samfunnet vårt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tenker på radikale, ikke ekstreme. Ekstremister er per definisjon ikke fredelige.

 

Dessuten vet jeg ikke hvilken fantasiverden du refererer til, der høyreradikale holder fredelige demonstrasjoner.

 

 

 

 

Radikal og ekstrem kan være samme ting. Det kommer an på utgangspunktet.

 

Høyreekstreme demonstrasjoner har stort sett gått fredelige for seg. Venstreekstreme motdemonstrasjoner not so much.

 

I 2016 ble det drept 142 personer i terror i EU.

 

-135 personer av Islam.

-6 personer av venstreekstreme

-1 person av separatister

-0 personer av høyreekstreme

 

Trenden er at muslimer og venstreekstreme blir farligere og farligere og trusselen ifra separatister og høyreekstreme fortsetter å minke.

 

Antall arrestasjoner av terrormistenkte Islamister i EU har økt 452% siste fire år.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

 

De fornekter seg ikke ett øyeblikk og avholder en ulovlig demonstrasjon idag i Kristiansand. 

 

Nordmenn pleier å se ned på land som Kina, fordi der bestemmer myndighetene hvem som får lov til å demonstrere, og prøver du å holde en ulovlig demonstrasjon så blir du arrestert.

 

Gjør vi ikke det samme i denne situasjonen? 

 

 

Hva demonstrasjonen handler om er avgjørende, pr idag her i Norge så stoppet vi altså ikke denne som fant sted uten løyve på høylys dag midt i en av våre sørlandsbyer. Jeg tror det har kommet mer enn en skarp beskjed til politiledelsen i etterkant om at dette er uakseptabelt og noe lokalbefolkningen skal få slippe å oppleve igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...