Gå til innhold

Høyreekstreme nektes å demonstrere i Fredrikstad - pga. venstreekstrem terrorfare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk legger virkelig for mye vekt på symboler og slikt. Så lenge en person som ikke er snill brukte noe skal man forby alt som ligner. Hadde man gjort det ville det ikke vært mye symboler igjen å bruke. Den kjente ørnen med hakekorset er eksempelvis ikke nazistisk i det hele tatt, bare tatt fra andre steder. I USA er jo ørnen et symbol på frihet.

 

De eneste som ser facisme i politiets logo, er de som vil fremstille politiet som facister. Resten ser tradisjonelt symbol som representerer staten Norge. Det å ta opp slike ting minner meg på denne videoen her laget av vår (fantastiske) rikskringkaster:

 

Hvis det er det største problemet med norsk politi, så ville jeg sagt at norsk politi er rimelig bra :) I andre land diskuterer dem politivold, korrupsjon, i Norge diskuterer man betydningen av små detaljer på politiets logo :p

Lenke til kommentar

 


 

Der var det mye ekstremisme gitt.
Alle som er uenige skal drepes og fengsles.

 

Angående arv, du bare avfeier argumenter, uten videre forklaring eller motargument.
Uten skatt på arv blir de rikere rike og de fattige forblir fattige. Ganske enkelt fordi en som er rik og arver store summer, kan effektivt leve på renten og avkastninger, alt arbeid igjennom livet blir da ekstra. En som arver mindre har ikke denne muligheten.

 

Angående sosialisme så er jo dette i konflikt med forrige punkt. Målet er å forene alle klassene, ved å øke forskjellene... Ellers er det jo litt definisjoner av sosialisme som ikke benyttes her.

 

Problem med å beskatte bare på inntekt og arbeid er at de rike er de som unndrar mest skatt, og har resurser og kapasitet til å finne smutthull som da gjør at de betaler mindre skatt. Igjen, lett konflikt med tidligere punkter. Ellers viser det seg at trygden og velferden er noe av det som enklere tillater forflytting oppover i klassesystemet, noe dere påstår dere ønsker, samtidig som dere er i mot virkemidlene som fører til dette.

 

Likheter og ulikheter er som nevnt noe dere kjemper for å øke, samt hindre bevegelse mellom klassene per tidligere punkter.

 

Dere er for kapitalisme, men mot sentrale punkt innenfor kapitalismen.
Amazon leverer hardware, driver butikk og nettsky. Er det fremdeles en bedrift?
Hve med bedrifter som kjøper opp eller eier andre bedrifter?
Er en høyblokk med dusinvis av leiligheter en bygning på lik linje med en stusselig hytte?
Hvordan stiller arv seg i forhold til dette. Om du allerede har hus og bedrift, så arver mer. Dette skal ikke straffes på noen måte, men strider mot prinsippet om ett hus og en bedrift per person. Ene må vike, men velger du feil blir du henrettet...

 

Er det ikke lett ironisk å skylde på jødene for kommunisme, samtidig som jødene skal være griske og urettferdig ha ervervet seg rikdom?
Er det generelt bare jøder og muslimer, eller inkluderes andre religioner fortløpende? Kristendommen har vel en del rusk angående prester og altergutter, men dette er altså ok?

 

Hvordan står tjenestegjøring i forsvaret i forhold til å direkte trene terrorister? Sånn ved siden at de selvfølgelig skal henrettes på stedet osv. ol. ... Hvordan skal dette finansieres?
Ellers rimelig rett-frem rasisme å si at de skal få like rettigheter som hvite mennesker.

 

Takk til deg og "Tom waits for Alice" til å få frem mine eksakte synspunkt på naziinnlegget hans. Dere forklarer mine følelser mye bedre enn jeg for til selv. :)

 

 


 

Et selskap og en bedriftsbygning per person. Du kan eie så mange hus og biler som du vil. Jeg snakker 1 selskap 1 bedrift bygning per person. Jeg snakker ikke om det private hjemmet ditt som du bor i.
Ønsker du å eie 100 private biler eller feriehus. Vær så god.

 

Men husk at vi kun tillater 1 bedrifts bygning per person.

 

Kan man fritt og skattefritt leie ut disse hundre bilene, husene og hyttene?

 

 


 

Sosial demokratiets kommunister spiller på økonomisk klasseskiller. Dette skaper hat, vold og diskriminering mellom forskjellige grupper.
Rike vs fattig
Rike vs middelklassen
middelklassen vs fattig

 

Hver gang kommunistene uttaler seg. Så handler det alltid om økonomien til rike, middelklassen og fattige. Kommunister oppnår utopia når de får samme samfunn som Nord Korea og Venezuela i Norge og Europa.

 

 

 

Brannen utløser hissig debatt om fattige og rike. Labour-lederen krever luksusboliger til ofrene.
Labour-leder Jeremy Corbyn krever beslaglegging av luksusboliger til de rammede.

 

http://www.aftenposten.no/verden/Brannen-utloser-hissig-debatt-om-fattige-og-rike-Labour-lederen-krever-luksusboliger-til-ofrene-623339b.html

 

Jeremy Corbyn i god kommunistisk ånd. Oppfordrer til hat, vold og diskriminering mot de rike fra de fattige.
Vi nasjonalsosialister mener at politikerens jobb er å forene nasjonen. Ikke splitte nasjonen ved å stille forskjellige grupper opp mot hverandre. Disse kommunistene splitter nasjonen ved å snakke stygt om folk med forskjellige økonomi. Nasjonalsosialister ønsker ikke at de rike skal sloss mot middelklassen og middelklassen skal ikke sloss mot de rike. Vår jobb er å forene nasjonen og ikke splitte nasjonen. Politikerne i Norge må slutte å sette folk opp mot hverandre.

 

Østkanten vs vestkant og vestkanten vs østkanten. Slik fortsatter dagen i norsk media.
Dersom jeg var politiker ville jeg forenet østkanten og vestkanten. Få dem til å respektere og anerkjenne hverandre.
Ikke skape hat mot østkanten og vestkanten i Oslo. Norske politiker skaper hat i Oslo. Kommunister snakker stygt om vestkanten. Liberalistene snakker stygt om østkanten.

 

Et argument jeg ofte hører fra libertarians er følgende. "De fattige er late fordi de ikke jobber". Jepp, men begge sider i politikken skaper masse hat. Dersom vi nasjonalsosialister hadde fått makt i Norge. Så ville vi forent nasjonen istedenfor å skape hat mellom mennesker med forskjellige bakgrunn.


Hva er dere nasjonalsosialisters løsning på den stigende konflikten mellom etnisk Norske og muslimer?

 

 


 

Rasistene holder sammen


Ja, her på berget nekter de f.eks døtrene sine å menge seg/ date / gifte seg med majoritetsbefolkningen (enn så lenge;)

 

 


 

De kommer til å voldta Libanon oralt, analt og midt på skrittet. Jeg håper Assad og Russland vinner mot NATO i midtøsten. Kollapser Syria så vil Libanon også kollapse. Kollapser Libanon så har NATO terrorister fått en havn til å invadere Kypros. Fra Kypros kan de invadere Grekerne og skape masse kaos og helvete. Europa takler ikke flere millioner flyktninger.
Syria --> Libanon --> Kypros --> Hellas --> Europa.

 

Nasjonalister ønsker et stabilt og fredelig Europa. Europeiske politikere ønsker borgekrig i Europa. Jo flere flyktninger som kommer til Europa. Jo raskere kommer borgekrigen. Målet til nasjonalistene er å forhindre en borgekrig i Europa. Vi ønsker å få makt gjennom demokrati for å stenge grensene. Åpne grenser betyr borgekrig. Vi vil gjøre alt i vår makt for å forhindre et europeisk borgekrig.
Erna Solberg ønsker borgekrig i Norge. Dette prøver vi nasjonalsosialister å forhindre. Krig er ikke bra for europeiske barn. Mange barn kommer til å lide og derfor er det viktig at nasjonalsosialister får makten gjennom demokratiet. Målet vårt er å forhindre et fullskala borgekrig skapt av inkompetente politikere.

 

Dessverre frykter jeg at du kan ha rett i en del av dette. Mange sier at den neste store krigen vil bli kjempet på Europeisk jord. Men hva er grunnen til at dette er en villet politikk i så tilfelle? Hvem tjener på dette og hvorfor mener du Erna er en nyttig idiot for slike krefter?

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering og flettet 5 innlegg.
Lenke til kommentar

 

 

Hvis IS supportere hadde demonstrert hadde jeg forventet lignende respons som hvis nasjonalsosialister demonstrerer. De burde havne på en liste hos PST for overvåkning, da terror liksom ikke er lovlig. Og en del politi for å passe på å arrestere IS folk om de angriper noen, og arrestere folk om de angriper nasjonalsosialister. Uansett er nasjonalsosialister og IS også forskjellige, og synes ikke det er rett å sammenligne.

 

0:32 - 0:41 Isis flagg i demonstrasjon.
2:02 - 2:17 Isis flagg i demonstrasjon.
2:35 - 2:55 Isis flagg i demonstrasjon.
3:33 - 3:37 Isis flagg i demonstrasjon.
4:10 - 4:44 Isis flagg i demonstrasjon.
5:16 - 5:19 ISIS flagg i demonstrasjon.
8:05 - 9:39 Ingen reagerer på ISIS flagg i demonstrasjon.
 

 

Bare til info. Demonstrasjonen du linker til er fra 2010. isil ble grunnlagt i 2014 av saddams administrasjon. By the way, homolobbyen for utfolde seg i stedet for dere.

Lenke til kommentar

 

Morsomt med sosialister som er for frihet, åpenhet, toleranse, men er det noen de ikke liker nei da skal de ikke ha lov å vise seg i byen engang. Og det er fritt for å kalle dem søppel. Når det du hater ved dem er at de kaller andre folk for søppel, og vil nekte dem å vise seg fritt i byen. 

 

Det er mange som går rundt med holdninger som ikke er politisk korrekte. Bare se på internet hvor mye mindre politisk korrekt folk er. Det betyr ikke at folk ikke er fredelige. Det er faktisk 100% sant at nazistene er veldig fredelige når de demonstrerer og det er motdemonstranter som alltid lager bråk. 

 

Men nei, de lager bråk, fordi du ikke liker dem. Det er den eneste grunnen. Jeg synes det blir litt merkelig. 

 

Er ikke noe glad i nazister, men når de første er her og søker om å få gå i fredelig tog, så må de få lov til det. Det å kneble demonstrasjoner og diskriminere en gruppe mennesker er jo akkurat hva nazistene vil gjøre. Så om en virkelig tror på frihet og et fritt Norge så lar en nazistene gå i tog. Det er sånn du får folk til å se at samfunnet som vi lever i er bra, overbevise folk om at de aldri skal bli nazist. Det å stenge dem ute og hindre dem gir dem bare styrke. 

 

Jeg er mot nazisme, for frihet, og derfor mener jeg det er viktig å la dem gå i tog. Du kan ikke både være for frihet og samtidig nekte noen å gjøre noe, uten hjemmel i Norges lover.

 

Eller så kan vi velge å ikke gi nazistene en sjanse til og heller følge lovene våre til punkt og prikke så vi får håndtert faenskapet før eventuell spredning og rekruttering.

 

§ 185. Hatefulle ytringer

Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Som ytring regnes også bruk av symboler. Den som i andres nærvær forsettlig eller grovt uaktsomt fremsetter en slik ytring overfor en som rammes av denne, jf. annet ledd, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion eller livssyn, c) homofile orientering, eller d) nedsatte funksjonsevne. 0 Tilføyd ved lov 7 mars 2008 nr. 4, endret ved lov 19 juni 2009 nr. 74.
§ 186. Diskriminering

Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som i ervervsmessig eller liknende virksomhet nekter en person varer eller tjenester på grunn av personens

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion og livssyn, c) homofile orientering, eller d) nedsatte funksjonsevne, såfremt nektelsen ikke skyldes manglende fysisk tilrettelegging.

På samme måte straffes den som av en slik grunn nekter en person adgang til en offentlig forestilling, oppvisning eller annen sammenkomst på de vilkår som gjelder for andre.

0 Tilføyd ved lov 7 mars 2008 nr. 4.

 

Tror denne jævlige ideologien klarer å treffe på samtlige punkter av rasismeparagrafen så la oss ikke gjøre dem noen tjenester her.

 

Du vil jo selv bryte bokstav b på begge områder ved å nekte de med nasjonalist sosialistisk livsyn å ytre seg. Da faller du selv inn under straffebetingelsene. Var det ikke noe med "Jeg er 100% i mot det du sier, men vil til døden forsvare din rett til å ytre deg"? Eller blir ytringsfrihet for vanskelig? Muslimene har med vold kuet karikaturtegnere. Vi skal verne om ytringsfriheten. Hva er det neste vi mister i vår redsel for å bli kalt rasister. Hva er det neste vi er villige til ofre på PK alteret? 

Lenke til kommentar

 

 

Morsomt med sosialister som er for frihet, åpenhet, toleranse, men er det noen de ikke liker nei da skal de ikke ha lov å vise seg i byen engang. Og det er fritt for å kalle dem søppel. Når det du hater ved dem er at de kaller andre folk for søppel, og vil nekte dem å vise seg fritt i byen. 

 

Det er mange som går rundt med holdninger som ikke er politisk korrekte. Bare se på internet hvor mye mindre politisk korrekt folk er. Det betyr ikke at folk ikke er fredelige. Det er faktisk 100% sant at nazistene er veldig fredelige når de demonstrerer og det er motdemonstranter som alltid lager bråk. 

 

Men nei, de lager bråk, fordi du ikke liker dem. Det er den eneste grunnen. Jeg synes det blir litt merkelig. 

 

Er ikke noe glad i nazister, men når de første er her og søker om å få gå i fredelig tog, så må de få lov til det. Det å kneble demonstrasjoner og diskriminere en gruppe mennesker er jo akkurat hva nazistene vil gjøre. Så om en virkelig tror på frihet og et fritt Norge så lar en nazistene gå i tog. Det er sånn du får folk til å se at samfunnet som vi lever i er bra, overbevise folk om at de aldri skal bli nazist. Det å stenge dem ute og hindre dem gir dem bare styrke. 

 

Jeg er mot nazisme, for frihet, og derfor mener jeg det er viktig å la dem gå i tog. Du kan ikke både være for frihet og samtidig nekte noen å gjøre noe, uten hjemmel i Norges lover.

 

Eller så kan vi velge å ikke gi nazistene en sjanse til og heller følge lovene våre til punkt og prikke så vi får håndtert faenskapet før eventuell spredning og rekruttering.

 

§ 185. Hatefulle ytringer

Med bot eller fengsel inntil 3 år straffes den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring. Som ytring regnes også bruk av symboler. Den som i andres nærvær forsettlig eller grovt uaktsomt fremsetter en slik ytring overfor en som rammes av denne, jf. annet ledd, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion eller livssyn, c) homofile orientering, eller d) nedsatte funksjonsevne. 0 Tilføyd ved lov 7 mars 2008 nr. 4, endret ved lov 19 juni 2009 nr. 74.
§ 186. Diskriminering

Med bot eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som i ervervsmessig eller liknende virksomhet nekter en person varer eller tjenester på grunn av personens

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse, b) religion og livssyn, c) homofile orientering, eller d) nedsatte funksjonsevne, såfremt nektelsen ikke skyldes manglende fysisk tilrettelegging.

På samme måte straffes den som av en slik grunn nekter en person adgang til en offentlig forestilling, oppvisning eller annen sammenkomst på de vilkår som gjelder for andre.

0 Tilføyd ved lov 7 mars 2008 nr. 4.

 

Tror denne jævlige ideologien klarer å treffe på samtlige punkter av rasismeparagrafen så la oss ikke gjøre dem noen tjenester her.

 

Du vil jo selv bryte bokstav b på begge områder ved å nekte de med nasjonalist sosialistisk livsyn å ytre seg. Da faller du selv inn under straffebetingelsene. Var det ikke noe med "Jeg er 100% i mot det du sier, men vil til døden forsvare din rett til å ytre deg"? Eller blir ytringsfrihet for vanskelig? Muslimene har med vold kuet karikaturtegnere. Vi skal verne om ytringsfriheten. Hva er det neste vi mister i vår redsel for å bli kalt rasister. Hva er det neste vi er villige til ofre på PK alteret? 

 

 

Mener du at det blir ett stort tap og ett tungt offer for samfunnet med loven i hånd å kneble de jævla nazistene som våre besteforeldre ble drept og slavebundet av og hvorav springer ut av den eneste politiske ideologi som faktisk har gått til de skritt å invadere landet vårt? Er man klar for å tilgi å la dem få fritt spillerom nå? Glemte man så fort?

 

Om "PK alteret" forhindrer denne type faenskap så tenker jeg vi ikke vil være foruten. Lukke øynene for farlige rasshøl på denne måten så må du også la Islamistene få arbeide ifred uten PST`s overvåkning, siden du har vel like myk når det kommer til radikale islamister som du er med nazistene formoder jeg? De begge forfekter jo en fascistisk frihetsberøvelse og er av akkurat samme ulla.

 

Jeg personlig finner meg ikke i noen av disse frihetsberøvende svin og mener de burde kontunierlig overvåkes og holdes under oppsyn og med det samtidig forhindre dem i å kunne spre propaganda til våre barn.

 

If this is wrong, i don`t wanna be right.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du forstår. Om IS og Nazistene går i tog, kan PST bare stå der, ta bilde og kategorisere alle. Så kan de dra hjem til kontoret sitt og overvåke dem 24/7. Sende navnene til USA som overvåker dem også. Tog er bra mot terrorisme. Folk som sitter hjemme er problemet, fordi da klarer du ikke å plukke dem opp. 

 

Og forresten, vi har kommunistparti i Norge. Sånn politisk parti, som folk stemmer på. Kommunister har drept flere mennesker enn nazister. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke hvorfor nasjonalister og sterkt høyreorienterte velger å assosiere seg med nazismen. Disse folka forstår ikke at nazismen kategorisk vekker avsky blant nordmenn flest. De forstår heller ikke at å fremtvinge assosiasjoner mellom nasjonalisme og nazisme også skader andre høyreorienterte når nasjonalistiske og høyreorienterte argument automatisk stemples med "nazi" eller "rasist"-stempelet.
 
På denne måten splitter nazistene høyresiden, og høyresiden mister momentum. Høyresidens potensielle gjennomslagskraft kan ikke mobiliseres på denne måten.
 
Så, til nazistene: Legg av dere de barnslige fordommene, legg av dere jødehatet og rase-superioriteten deres, og fokuser på det som faktisk betyr noe, nemlig kjærlighet for fedrelandet, norsk kultur og folk, og ønsket om å ville bevare nasjonen og bygge en fremtid for Norge og den neste generasjonen. Det er dette vi, og hele Vesten holder på å miste, og det er dette vi må forenes om å bevare.
 
Å være motstander av "multikulti", feminisme og kommunisme er ikke å være nazist, selv om det antageligvis også er noe nazister kjenner seg igjen i. Når dere presenterer slike synspunkt samtidig som dere svaier med nazi-flagg og plaprer om hvor bra Hitler var, mister dere oppslutning! Høyreorienterte politiske standpunkt bør ikke assosieres med å være nazist. Dette må dere forstå dersom dere ønsker oppslutning rundt sakene dere fremmer. Hele ideologien bør begraves fordi dere svartmaler både dere selv og andre med dette våset. Det er ikke symbolikken som er viktig - det er hva dere klarer å utrette.
 

Og forresten, vi har kommunistparti i Norge. Sånn politisk parti, som folk stemmer på. Kommunister har drept flere mennesker enn nazister. 

Det er nok også langt flere kommunister rundt oss fordi kommunister ikke stigmatiseres hverken av media eller samfunnet. Og som vi har sett i USA og Europa er venstreekstreme langt mer voldelige i sine demonstrasjoner. Men disse skjermes av media. For eksempel de 6000 venstreekstreme opprørerne som raserte Hamburg og skadet 200 politifolk under Trumps besøk for G20-møtet i sommer.

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du forstår. Om IS og Nazistene går i tog, kan PST bare stå der, ta bilde og kategorisere alle. Så kan de dra hjem til kontoret sitt og overvåke dem 24/7. Sende navnene til USA som overvåker dem også. Tog er bra mot terrorisme. Folk som sitter hjemme er problemet, fordi da klarer du ikke å plukke dem opp. 

 

Og forresten, vi har kommunistparti i Norge. Sånn politisk parti, som folk stemmer på. Kommunister har drept flere mennesker enn nazister. 

 

Du mener det hadde vært like ille med ett tog med kommunister/Blitzere som med radikale Islamister og nazier? Jeg for min del mener det er store forskjeller mellm disse ideologier, altså disse som vil ha likhet for absolutt alle kontra "knus homolobbien" og "drep de vantro".... 

 

Jeg som de fleste andre hadde tatt det langt penere med ett tog av kommunister, de er jo nesten litt søte der "alle skal få og det helt likt" kontra disse hatefulle jævler som du har en tendens til å støtte her. Føler du at mine ord er så kraftfulle at du liksom må kompensere litt for dem og ta deres side så de ikke blir helt overkjørt her eller hva er egentlig tanken din bak denslags?

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Og forresten, vi har kommunistparti i Norge. Sånn politisk parti, som folk stemmer på. Kommunister har drept flere mennesker enn nazister. 

Det er nok også langt flere kommunister rundt oss fordi kommunister ikke stigmatiseres hverken av media eller samfunnet. Og som vi har sett i USA og Europa er venstreekstreme langt mer voldelige i sine demonstrasjoner. Men disse skjermes av media. For eksempel de 6000 venstreekstreme opprørerne som raserte Hamburg og skadet 200 politifolk under Trumps besøk for G20-møtet i sommer.

 

Så høyreekstreme bør ikke alle bli stemplet som nazister, fordi alle av dere er ikke det. Men når det kommer alle slags anarkister og all slags og skaper trøbbel i Hamburg, da er det slik at alle venstreekstreme er slik? Ser du ikke at du setter opp forskjellige standarder her? Hvordan forventer du at folk skal se det er en forskjell mellom nazist og en som bare er langt på høyresiden, når du selv ikke skiller en fyr som bare vil ha likhet for alle i sin drømmeverden med folk som bare går rundt og brenner biler og skader politi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke du forstår. Om IS og Nazistene går i tog, kan PST bare stå der, ta bilde og kategorisere alle. Så kan de dra hjem til kontoret sitt og overvåke dem 24/7. Sende navnene til USA som overvåker dem også. Tog er bra mot terrorisme. Folk som sitter hjemme er problemet, fordi da klarer du ikke å plukke dem opp. 

 

Og forresten, vi har kommunistparti i Norge. Sånn politisk parti, som folk stemmer på. Kommunister har drept flere mennesker enn nazister. 

 

Du mener det hadde vært like ille med ett tog med kommunister/Blitzere som med radikale Islamister og nazier? Jeg for min del mener det er store forskjeller mellm disse ideologier, altså disse som vil ha likhet for absolutt alle kontra "knus homolobbien" og "drep de vantro".... 

 

Jeg  som de fleste andre tatt det langt penere med ett tog av kommunister, de er jo nesten litt søte der "alle skal få og det helt likt" kontra disse hatefulle jævler som du har en tendens til å støtte her. Føler du at mine ord er så kraftfulle at du liksom må kompansere litt for dem og ta deres side så de ikke blir helt overkjørt her eller hva er egentlig tanken din bak denslags?

 

Bare jeg som ser ironien i at du hater noen, fordi de hater andre? :p

 

Helt enig i at kommunisme er mye bedre. Og at det er noe helt annet. Men kommunister har fortsatt stått for mye drap, akkurat som nazistene. Så åpenbart er det ikke det at ideologien har drept folk som er det egentlige problemet var poenget mitt. Grunnene var langt mindre onde, men om du dreper noen med fortsett, spiller grunnen inn på straffen?

 

 

Jeg prøver ikke å kompensere. For å først bare ta IS. IS er faktisk en terrororganisasjon, så jeg forventer faktisk om de stiller opp i tog så eskorterer politiet dem til stasjonen. Men disse nazistene har altså ifølge politiet lovlig rett til å gå i tog. Så i følge norsk lov har de lov. Og jeg er for rettsstaten. Våre prinsipper og slikt. Hvis vi skal begynne og si nei, vet du hva det gjør oss til? Et land som stopper lovlige demonstrasjoner og undertrykker folks meninger. 

 

Jeg synes det er merkelig at du prøver å fremstille meg som den unormale her. Jeg er for norges lover. Jeg stoler på politiet. Hvis politiet sier det ikke er i strid med noen bestemmelser, så er det ikke. Så jeg mener det er galt å nekte en gruppe mennesker å gjøre det de ifølge loven har rett på å gjøre bare fordi et stort flertall av befolkningen ikke liker dem. 

 

Kan vi bare gjøre det? Si et stort flertall nordmenn ikke liker Syrere fordi 5 år frem i tid så står de for masse kriminalitet osv. Skal vi bare begynne å nekte dem ting? Hvor går grensen, når loven ikke lengre betyr noe? Det er ikke det faktum at du vil nekte nazister som er problemet, det er presedensen det legger i forhold til landets lover og i forhold til politiet som er problemet. Men du er for opptatt og fiksert på å hate nazister at du ikke tenker på den delen en gang. 

 

Men jeg tenker på det, jeg tenker på landets lover, politiet osv, fordi jeg bryr meg ikke om den lille nazistgjengen. Virkelig ikke bryr meg. Jeg mener bare se på de tingene de tror på og mener, det greiene henger jo ikke sammen, og de er rett og slett for ubetydelige til å bry seg. Og de er heller ingenting som Hitlers nazi-parti. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare jeg som ser ironien i at du hater noen, fordi de hater andre? :p

 

Helt enig i at kommunisme er mye bedre. Og at det er noe helt annet. Men kommunister har fortsatt stått for mye drap, akkurat som nazistene. Så åpenbart er det ikke det at ideologien har drept folk som er det egentlige problemet var poenget mitt. Grunnene var langt mindre onde, men om du dreper noen med fortsett, spiller grunnen inn på straffen?

 

 

Jeg prøver ikke å kompensere. For å først bare ta IS. IS er faktisk en terrororganisasjon, så jeg forventer faktisk om de stiller opp i tog så eskorterer politiet dem til stasjonen. Men disse nazistene har altså ifølge politiet lovlig rett til å gå i tog. Så i følge norsk lov har de lov. Og jeg er for rettsstaten. Våre prinsipper og slikt. Hvis vi skal begynne og si nei, vet du hva det gjør oss til? Et land som stopper lovlige demonstrasjoner og undertrykker folks meninger. 

 

Jeg synes det er merkelig at du prøver å fremstille meg som den unormale her. Jeg er for norges lover. Jeg stoler på politiet. Hvis politiet sier det ikke er i strid med noen bestemmelser, så er det ikke. Så jeg mener det er galt å nekte en gruppe mennesker å gjøre det de ifølge loven har rett på å gjøre bare fordi et stort flertall av befolkningen ikke liker dem. 

 

Kan vi bare gjøre det? Si et stort flertall nordmenn ikke liker Syrere fordi 5 år frem i tid så står de for masse kriminalitet osv. Skal vi bare begynne å nekte dem ting? Hvor går grensen, når loven ikke lengre betyr noe? Det er ikke det faktum at du vil nekte nazister som er problemet, det er presedensen det legger i forhold til landets lover og i forhold til politiet som er problemet. Men du er for opptatt og fiksert på å hate nazister at du ikke tenker på den delen en gang. 

 

Men jeg tenker på det, jeg tenker på landets lover, politiet osv, fordi jeg bryr meg ikke om den lille nazistgjengen. Virkelig ikke bryr meg. Jeg mener bare se på de tingene de tror på og mener, det greiene henger jo ikke sammen, og de er rett og slett for ubetydelige til å bry seg. Og de er heller ingenting som Hitlers nazi-parti. 

 

 

Vi trenger ikke å bry oss nei, det er jo ikke oss det vil gå utover om svina der får det som de vil. Jeg ser heller ikke ironien av å hate noen for hatet deres, det er naturlig og den vanligste grunnen til at vi reagerer og tar til motmæle. Jeg hater jo ikke IS på grunn av bekledning eller den syke religiøse slagsiden i seg selv, men på grunn av hatet deres mot andre uskyldige mennesker som ikke er akkurat som dem selv, mennesker som selv ikke har mulighet til å beskytte seg mot disse gale ideologier. Hvorfor skal vi godta disse når vi kan velge å ikke gjøre det? Må vi godta alt uansett eller så er det vi som er de hatefulle mener du?

 

Det jeg mener er at man man skal være stolt over å være ett menneske som reagerer med hat mot de hatefulle, at noen tørr å være hard mot de harde. Hatet deres gjør at jeg/vi MÅ handle, og det er bare en av grunnene til at jeg hater dem. Tvinger oss vanlige folk inn i dette idiotiske faenskapet deres.

 

 

Så, om vi nå snart har hatet ifra oss så kan vi vel ta en fordomsfri helg ;)

Lenke til kommentar

 

Vi trenger ikke å bry oss nei, det er jo ikke oss det vil gå utover om svina der får det som de vil

Jeg ville sagt at selv rasister på høyresiden i dag ikke har noe hat mot jøder, siden Israel driver å dreper muslimer stadig vekk. Nazisme har jo så godt som ingen oppslutning her til lands, fordi vi vet godt hva nazistene gjorde. Mye bedre enn Sverige hvor de henter de fleste medlemmene fra. For 72 år siden ble jo folk dømt for landsforræderi for å være nazister. Og nå skal liksom folk gå rundt her i Norge og snakke om hvor bra det var?

 

Jeg mener hele greiene er jo bare så langt bak mål. Du ser hvis jeg trodde disse folkene kunne fått til noe som helst kunne jeg gått med på at vi burde gjøre noe, men jeg tror ikke det. Så hvorfor engang bruke noe tid på det?

 

Rasisme synes jeg derimot er et hat som det er verdt å kjempe for, fordi det er i høyeste grad reelt og et stort problem. Og rasisme faller inn under lover om hat i Norge, som er ulovlig. Og dessuten, om du sloss mot rasisme, tar du ikke med deg den lille gruppen nazister i samme slengen da?

 

Men slik jeg ser det så ville jeg sagt nazistene bare hjelper på. Fordi når de går i sånn anti-homo tog eller noe slikt teit så er det også andre som er rasister osv som mener det, men de er ikke nazister. Men da kan du gå å spørre dem om de virkelig støtter samme hatet som nazistene står for. Og ingen vil bli forbundet med nazisme. Eneste problemet er at folk overbruker og utvanner uttrykket. De gjør hvertfall folk med slike holdninger ingen tjeneste, fordi en kan ikke forsvare det å være nazist. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så høyreekstreme bør ikke alle bli stemplet som nazister, fordi alle av dere er ikke det. Men når det kommer alle slags anarkister og all slags og skaper trøbbel i Hamburg, da er det slik at alle venstreekstreme er slik? Ser du ikke at du setter opp forskjellige standarder her? Hvordan forventer du at folk skal se det er en forskjell mellom nazist og en som bare er langt på høyresiden, når du selv ikke skiller en fyr som bare vil ha likhet for alle i sin drømmeverden med folk som bare går rundt og brenner biler og skader politi?

Les en gang til. Her er det du selv som generaliserer. Jeg omtaler de 6000 venstreekstreme som "6000 venstreekstreme". Jeg omtaler de ikke som kommunister, og jeg sier ikke at alle venstreekstreme eller kommunister er voldelige.

 

Men alle kommunister er venstreekstreme selv om ikke alle venstreekstreme er kommunister. Begge gruppene skjermes av media. Det grunn til å tro at det er langt flere kommunister rundt oss enn nazister, nettopp fordi kommunister og venstreekstreme ikke stigmatiseres, skammeliggjøres og blåses opp i media på samme måte som høyreekstreme og nazister.

 

"Likhet for alle" kan for øvrig oversettes som "elendighet for alle i praksis". Det er dette kommunismen har ført til i alle kjente tilfeller. At kommunistene selv ikke skjønner dette er ingen unnskyldning for å spare kommunistene den avskyen de fortjener. Dumdristighet scorer ingen poeng hos meg.

Lenke til kommentar

Nå har høyreekstreme svensker blitt arrestert på grensen fordi de skulle demonstrere i norge.

Politiet hadde altså bestemt seg for at de utgjør en trussel mot rikets sikkerhet, selv om de ikke hadde noe form for våpen.

 

Lurer på hva som hadde skjedd om det var muslimer som ble stoppet på grensen kun pga deres ideologiske standpunkt.

 

Skummel utvikling når politet skal bestemme hvem som skal få ytre seg.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har høyreekstreme svensker blitt arrestert på grensen fordi de skulle demonstrere i norge.

Politiet hadde altså bestemt seg for at de utgjør en trussel mot rikets sikkerhet, selv om de ikke hadde noe form for våpen.

 

Lurer på hva som hadde skjedd om det var muslimer som ble stoppet på grensen kun pga deres ideologiske standpunkt.

 

Skummel utvikling når politet skal bestemme hvem som skal få ytre seg.

 

Hva som hadde skjedd hadde vi stoppet muslimer på grensen? Er ikke det nettopp hva vi har gjort med din fulle støtte såvidt jeg vet over flere år her nå?

 

At disse potensielt voldelige pøblene blir stoppet på grensen er helt i tråd med både mine og jeg vil tippe ett bredt flertall av folkets ønske, vi vil ikke ha det her og kan ikke bruke det til noe. Og med det hadde det vært langt skumlere om politiet ikke handlet i takt med folkeopinionen og latt slikt ideologisk svineri få utfolde seg fritt i samfunnet. Her skal Politi og PST få skryt for den fremoverlente innsats for rikets sikkerhet, de har vist seg effektive når det kommer til å avverge potensielle farer ifra ekstremistiske hold og burde få jobbe i fred videre i samme spor med vår fulle støtte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...