Gå til innhold

Høyreekstreme nektes å demonstrere i Fredrikstad - pga. venstreekstrem terrorfare


Anbefalte innlegg

 

 

Husk at det var de jødestyrte Allierte som erklærte Tyskland krig - ikke motsatt. Tyskland gikk inn i Polen fordi jødene der tok livet av etniske tyskere.

For noe vas, burde vært litt mer våken i historietimen så hadde du fått med deg Krystallnatten.

 

Ikke hvis du tror at skolen styres av jøder eller noe som prøver å hjernevaske deg, og ingenting de sier der er sant......

 

Folk som lider av en genfeil som gjør at de tror på julenissen, chemtrails og bruker foliohatter - tar jeg lite seriøst gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og kan jeg bare påpeke at hakekorset som tegnet i artikkelen her:

https://www.nrk.no/sorlandet/_-han-skrek-at-han-skulle-spore-meg-opp-og-ta-meg-1.13622280

 

Ikke er riktig. Det er midt mellom hakekorset og det buddhistiske tegnet, men egentlig ingen av delene. Orienteringen av "hakene" er riktig retning, men selve orienteringen av "korset" er feil. Så om noen her har tenkt å lage plakat og stille opp, så tegn den riktig hvertfall.

 

Kanskje vi bør lære mer om nazismens grusomheter i skolen?

 

Ikke si at det var dette du fikk ut av den artikkelen? Altså at demonstranten på det ene illustrasjonsbilde hadde tegnet hakekorset "feil"?

 

Gi meg styrke...

Lenke til kommentar

 

Og kan jeg bare påpeke at hakekorset som tegnet i artikkelen her:

https://www.nrk.no/sorlandet/_-han-skrek-at-han-skulle-spore-meg-opp-og-ta-meg-1.13622280

 

Ikke er riktig. Det er midt mellom hakekorset og det buddhistiske tegnet, men egentlig ingen av delene. Orienteringen av "hakene" er riktig retning, men selve orienteringen av "korset" er feil. Så om noen her har tenkt å lage plakat og stille opp, så tegn den riktig hvertfall.

 

Kanskje vi bør lære mer om nazismens grusomheter i skolen?

 

Ikke si at det var dette du fikk ut av den artikkelen? Altså at demonstranten på det ene illustrasjonsbilde hadde tegnet hakekorset "feil"?

 

Gi meg styrke...

 

Vel du kunne jo lest det innlegget over der jeg kommenterte alt det andre innholdet i den artikkelen bortsett fra det bildet. Eller du kan bare ignorere 95% av det jeg skrev og late som de 5% er alt jeg skrev, og dra det langt ut av kontekst, og fremstille meg som veldig useriøst. 

 

Selvfølgelig ditt valg, er nok lettere enn å svare på det andre i innlegget mitt som den delen at du essensielt støtter mer autoritært politi med langt lavere maktterskel. 

 

Og det er ikke tegnet "feil" det er tegnet feil. Helt objektivt. Kunnskap om nazisme er beste virkemiddel mot å bekjempe den, for ingen som kjenner til dens grusomheter vil støtte den. Men la oss heller bekjempe nazisme med et busslass politi, køller og tåregass. Gjerne få til politi på hest til å splitte mengder med å springe gjennom (og springe ned) folk. 

Lenke til kommentar

Jeg våger meg på et en alternativ vinkling her: At vi har så lite nazister i Norge at vi må importere dem fra Sverige for å klare å lage en marsj med mer enn en håndfull personer er en god ting. At folk reagerte og spontant samlet 4 ganger så mange som nazistene dagen etter, viser at folk ikke vil ha hverken det gammelnazistiske eller nynazistiske budskap, og at tross litt støtte på forum som dette så er de som vil knuse "homolobbyen" sørgelig i utakt med sin samtid. Ikke sørgelig i det hele tatt, forresten.

 

Det denne aksjonen gjorde mer enn noe annet var å sette søkelyset på bøllene i Den Nordiske motstandsbevegelsen. Jeg synes faktisk at det er en god ting, i stedet for at de skal få vokse seg større fordi vi retter søkelyset andre veier.

 

Det er trist å se dem marsjere, men så lenge de ikke kommer med våpen så la dem vise hvor trist og patetisk den gjengen er, og sett deres eksistens på dagsorden. Som jeg pleide å si når mine barn var små: Jeg liker egentlig at slike smådjevler viser seg fram av og til, for da får jeg en anledning til å peke dem ut og fortelle hvorfor det er noe djevelskap, i stedet for at de (mine barn) skal møte dem i de lukkede fora hvor djevlene får sette regien.

 

Bruker de vold, eller trusler om samme, så sett politiet på dem. Hvis ikke, la dem henge seg selv ut til spott og spe. Så får vi ta ansvaret for å vise hvor gale ideene deres er, den jobben kan ikke politiet gjøre for oss.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det denne aksjonen gjorde mer enn noe annet var å sette søkelyset på bøllene i Den Nordiske motstandsbevegelsen. Jeg synes faktisk at det er en god ting, i stedet for at de skal få vokse seg større fordi vi retter søkelyset andre veier.

 

Det er trist å se dem marsjere, men så lenge de ikke kommer med våpen så la dem vise hvor trist og patetisk den gjengen er, og sett deres eksistens på dagsorden. ....

Enig, så lenge man forholder seg fredelig så bør man få lov til å demonstrere. Man trenger ikke like disse skrotingene, man man må prøve å respektere deres rett til å ytre seg. Det eneste de beviser er hvor tragiske de er, og det må da være bedre å få slike meninger opp i lyset. 

Lenke til kommentar

Noen forsøkte å stoppe nasjonalsosialistene i Kristiansand. Politiet tok dem vekk.

Den ene videoen jeg så var det 50 nazister, 5 politi og en fyr som gikk opp til dem og slo kameraene deres.

 

Skal politiet i den situasjonen fjerne de 50 som gikk der, eller han ene som kom opp til dem og slo til kameraene deres?

 

 

Og han som "brakk ribbenet" vet vi egentlig ikke noe om, da politiet ikke har uttalt seg og fyrens historie selv er åpenbart en løgn. Uansett mye lettere å fjerne en person.

 

De som faktisk gjorde noe var de som hadde motdemonstrasjon dagen etterpå. Veldig fredelig, og gir klart uttrykk for at de ikke vil ha nazister i sine gater uten å sloss eller lignende. Det er sånn det skal gjøres. Vanlige folk har ingenting å gjøre med å stille seg opp å prøve å stoppe en demonstrasjon. Og etter norges lover har det ikke noe å si om du er nazist eller ikke om du sloss. Uansett om de fleste støtter det, så er loven loven. Og sorry, men om politiet legger deg i håndjern så er du ikke helt uskyldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det denne aksjonen gjorde mer enn noe annet var å sette søkelyset på bøllene i Den Nordiske motstandsbevegelsen.

 

 

Latterlig at du kaller dem for bøller når det er venstresiden som truer med (og begår) vold. Om det var nasjonalsosialistene som hadde makten i Norge, og dere ville avholde en demonstrasjon mot dem, så hadde du nok blitt temmelig skuffet og sur om dere ble truet i senk av makthaverne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Big surprise at det var en Youtube-kanal eller blogg. Kan du gi meg en synopsis til det konkrete beviset, slik at jeg slipper å tråle gjennom 6,5 timer med "alternativ historie"?

1: Tyskland okkuperte Østerrike, helt uten å mene det

 

2: Tyskland skrev en liste over Polske politikere som ville være vanskelige å forholde seg til ved en eventuell okkupasjon, om det skulle bli nødvendig

 

3: Russland og Tyskland møttes og avtalte hvordan Polen skulle deles mellom dem, sånn, rent hypotetisk sett, hvis Polen ikke lengre ønsket selvstyre.

 

4: Tyskere utfører sabotasjeaksjoner mot mål på grensen mellom Tyskland og Polen, og enkelte av disse tyskerene blir drept av andre tyskere som passer på målene mot sabotasje -- i en aksjon ved navn Operasjon Himmler.

Tyskland visste at Polen helt sikkert, definitvt, kanskje muligens kom til å forsøke å sabotere disse målene, og kom dem i forkjøpet. Dette var åpenbart Polen sin skyld -- så derfor begynte Tyskland okkupasjonen av Polen.

 

5: Tyske skarpskyttere, antatt å være i sivil, drev med såkalt "frihetskjemping" mot Polske tropper landsbyen Bromberg.

Av en eller annen grunn klikket Polen totalt, og forsøkte å finne de skyldige -- selv om det er åpenbart at Tyskerene hadde all rett til å skyte på Polakkene. Mange sivile Tyskere ble henrettet, svært mange av dem faktisk uskyldig, noe som i seg selv forsvarer hele Holocaust;

Mens det ikke var jøder som blandet seg i dette fordi de var jøder, så var helt sikkert noen av soldatene på polsk side jødisk.

Derfor fortjener alle jøder å dø.

 

6: Tyskerene svarer med å fortsette den påbegynte okkupasjonen av Polen, nå med 100% bedre propaganda, og bruker listen i punkt 2 til å henrette all politisk motstand.

Så flaks at de tilfeldigvis hadde laget en slik liste..!

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

 

Jeg støtter heller ikke at politiet går utenfor lovverket og denne demonstrasjonen var altså ulovlig i forhold til gitt lovverk og skulle følgelig ha blitt stoppet. Man fulgte her ikke Norges lover og jeg regner med at også du er enig i at det er høyst kritikkverdig og at det ikke må bli noen neste gang for akkurat det. Siden jeg tror få ønsker at vi tøyer lovverket og gir dette voldelige ekstremistiske idiotskapet mer slækk enn vi gir andre for å si det pent.

 

Eller som Ole Tellefsen (arrestert av politiet for å stå stille midt i veien der naziene marsjerte ulovlig) sa det:

 

Se på videointervjuet av nåværende øverste politileder på Sørlandet. Hva sa han? Akkurat det samme som jeg sa. Demonstrasjonen var ulovlig. Politiet skal altså da i teorien stoppe den. Men du er enig med meg at disse folka ikke akkurat er snille, eller hva? De går uten noe trøbbel om du ikke provoserer dem eller går i veien, men om du prøver å stoppe dem, så tror jeg vi begge kan være enige om at de ikke vil bare akseptere det uten vold.

 

Så fortell meg, hva skal politiet i Kristiansand gjør kl 7 en lørdags morgen i sommerferien mot 60 nynazister som stiller opp? Se på videoene, det er klart at de ikke har nok personell til å stoppe dem. Politiet hadde lagt ned forbud i hele Østfold, og var altså klar til å stoppe den planlagte marsjen i Fredrikstad, som de gjorde. Nazistene skjønte at politiet følgte dem og var klar for å stoppe dem. så sannsynligvis det som har skjedd er at de bestemte seg for å dra til Kristiansand istedenfor, og overrasket politiet. Så skal virkelig politiet starte slåsskamp i Kristiansand sentrum, med stor risiko for skader på politifolk, sivile og nazistene (de er mennesker de og tross alt). Eller er det bedre å følge dem og bare sørge for at det ikke blir bråk? Tror du ikke også politifolkene liker dem like like som folk flest? De hadde nok veldig lyst å fjerne dem, heldigvis er politiet i Norge profesjonelt og ikke styrt av følelser slik som folk her på forumet. Demonstrasjonen gikk rolig for seg, fordi politiet oppførte seg veldig profesjonelt og holdt situasjonen rolig til tross for manglende personell til å stoppe den. Og ulovlig demonstrasjon fordi du ikke søkte om det er ingen alvorlig forbrytelse. Det er ikke som om disse folkene skulle vært i fengsel, fått store bøter osv, bare de skulle søkt (de hadde jo fått nei da). Det er ikke liksom som om de lot en bankraner gå fritt eller noe. 

 

 

Mener du på ramme alvor at ordensmakten ikke skal kunne utfordre ett titalls svenske snauskaller som bryter loven? Tror du virkelig det vi har her er så ynkelig?

 

Det har da selvfølgelig ingen betydning om vedkommende er en bola snauskalle eller en stakkar med knekk i knærne, det handler om likhet for loven og det får da være måte på hvor patetisk vi skal tillate oss å bli. Hadde politimyndighetene vært så uakseptabelt svake som du skisserer over så hadde forhåpentligvis sittende justisminister blitt hengt til tørk og byttet ut med en litt mindre feig og litt mer prinsippfast kandidat veldig fort. Tror du undervurderer staten samtidig som du overvurderer bøllene her.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Latterlig at du kaller dem for bøller når det er venstresiden som truer med (og begår) vold. Om det var nasjonalsosialistene som hadde makten i Norge, og dere ville avholde en demonstrasjon mot dem, så hadde du nok blitt temmelig skuffet og sur om dere ble truet i senk av makthaverne.

 

 

Nå er jeg ikke på "venstresiden", og jeg mener akkurat det samme om dem: La dem opptre i fullt dagslys, da er de lettere å kjenne igjen.

 

Hvor fredelige motstandsbevegelsen er kan sikkert diskuteres. De kaller seg jo revolusjonære, og sier at de skal bruke "alle tilgjengelige midler" for å bekjempe sionismen, riktig nok på lang sikt. De var vel verre for ti år siden, men jeg finner artikler om både drap (i Finland), mordbrannforsøk, bombeangrep og angrep på meningsmotstandere de siste årene. 

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sekularitet er ikke hjørnesteinen i kommunisme nei. Religionsfrihet og ytringsfrihet er ikke så som så. Det er en ufravikelig grense.

 

Nasjonalsosialisme er ren gift, det har nazismens grunnleggere bevist selv.

 

Bortsett fra om ytringene dine er pro-nazisme, da er ytringsfriheten fravikelig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Husk at det var de jødestyrte Allierte som erklærte Tyskland krig - ikke motsatt. Tyskland gikk inn i Polen fordi jødene der tok livet av etniske tyskere.

For noe vas, burde vært litt mer våken i historietimen så hadde du fått med deg Krystallnatten.

 

Judea erklærte boikott av Tyskland allerede i 1933. Krystallnatten var en særs sårt tiltrengt motreaksjon flere år senere.

Lenke til kommentar

 

Sekularitet er ikke hjørnesteinen i kommunisme nei. Religionsfrihet og ytringsfrihet er ikke så som så. Det er en ufravikelig grense.

 

Nasjonalsosialisme er ren gift, det har nazismens grunnleggere bevist selv.

 

Bortsett fra om ytringene dine er pro-nazisme, da er ytringsfriheten fravikelig?

 

Hatefully ytringer bør være begrenset til den private sfæren, ikke offentlig grunn.

 

Ytringsfrihet -- ikke hetsefrihet.

 

Retorikk som "KNUS HOMOLOBBYEN!" hører ikke hjemme i den offentlige debatten.

De bør i så fall heller bruke tiden sin på å bevise at det finnes en homolobby, og holde demonstrasjoner for å opplyse om det, uten hatretorikk.

 

Hat avler hat, og hat rekrutterer hatefulle.

 

Helt greit:

Påstander med rot i virkeligheten og faktaopplysning

 

Ikke så greit:

Løgner, løse påstander

 

Burde være reaksjoner mot, slik som å bli nektet å demonstrere i en periode, etter dom i sivil rett hvor påstandene blir prøvd:

Hets og hatefulle ytringer, injurierende påstander

 

Allerede forbudt, og burde være reaksjoner mot:

Trusler om vold og oppfordring til vold, samt hærverk og utøvelse av vold

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

 

Husk at det var de jødestyrte Allierte som erklærte Tyskland krig - ikke motsatt. Tyskland gikk inn i Polen fordi jødene der tok livet av etniske tyskere.

For noe vas, burde vært litt mer våken i historietimen så hadde du fått med deg Krystallnatten.

 

Judea erklærte boikott av Tyskland allerede i 1933. Krystallnatten var en særs sårt tiltrengt motreaksjon flere år senere.

 

Nazistene ble boikottet med en gang de fikk makten, ja.

Hitler skjulte ikke sine meninger om jødene eller romfolket eller øst-europeere.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

Sekularitet er ikke hjørnesteinen i kommunisme nei. Religionsfrihet og ytringsfrihet er ikke så som så. Det er en ufravikelig grense.

 

Nasjonalsosialisme er ren gift, det har nazismens grunnleggere bevist selv.

 

Bortsett fra om ytringene dine er pro-nazisme, da er ytringsfriheten fravikelig?

 

Så lenge du danser etter maktens pipe så går det greit, ifølge Abigor & Co.

Lenke til kommentar

Hatefully ytringer bør være begrenset til den private sfæren, ikke offentlig grunn.

Ytringsfrihet -- ikke hetsefrihet.

 

Retorikk som "KNUS HOMOLOBBYEN!" hører ikke hjemme i den offentlige debatten.

De bør i så fall heller bruke tiden sin på å bevise at det finnes en homolobby, og holde demonstrasjoner for å opplyse om det, uten hatretorikk.

 

Hat avler hat, og hat rekrutterer hatefulle.

 

Ytringsfriheten skal være urokkelig - og det er heldigvis ikke du som bestemmer hva som hører hjemme hvor og ikke.

 

Hvordan er å ha "knus nazismen" som parole, og rope "ingen nazister i våre gater", noe mindre hatefullt enn å kritisere en velkjent politisk konstruksjon som homolobbyen?

Endret av Ruterknekt
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan er å ha "knus nazismen" som parole, og rope "ingen nazister i våre gater", noe mindre hatefullt enn å kritisere en velkjent politisk konstruksjon som homolobbyen?

 

 

Knus nazismen kan heller sammenliknes med hvordan man snakker om å knuse IS. Begge er hatefulle organisasjoner.

 

Begrepet "homolobbyen" må du gjerne forklare nærmere.

Lenke til kommentar

Knus nazismen kan heller sammenliknes med hvordan man snakker om å knuse IS. Begge er hatefulle organisasjoner.

 

Begrepet "homolobbyen" må du gjerne forklare nærmere.

 

Så det er selve emosjonen i form av hat som er problemet? Da ville jo forbudet mot ytring også ramme alle anti-nasjonalsosialistiske organisasjoner - for de hater jo andre mennesker for det de står for og det de er.

Lenke til kommentar

 

 

Sekularitet er ikke hjørnesteinen i kommunisme nei. Religionsfrihet og ytringsfrihet er ikke så som så. Det er en ufravikelig grense.

 

Nasjonalsosialisme er ren gift, det har nazismens grunnleggere bevist selv.

 

Bortsett fra om ytringene dine er pro-nazisme, da er ytringsfriheten fravikelig?

 

Hatefully ytringer bør være begrenset til den private sfæren, ikke offentlig grunn.

 

Ytringsfrihet -- ikke hetsefrihet.

 

Retorikk som "KNUS HOMOLOBBYEN!" hører ikke hjemme i den offentlige debatten.

De bør i så fall heller bruke tiden sin på å bevise at det finnes en homolobby, og holde demonstrasjoner for å opplyse om det, uten hatretorikk.

 

Hat avler hat, og hat rekrutterer hatefulle.

 

Helt greit:

Påstander med rot i virkeligheten og faktaopplysning

 

Ikke så greit:

Løgner, løse påstander

 

Burde være reaksjoner mot, slik som å bli nektet å demonstrere i en periode, etter dom i sivil rett hvor påstandene blir prøvd:

Hets og hatefulle ytringer, injurierende påstander

 

Allerede forbudt, og burde være reaksjoner mot:

Trusler om vold og oppfordring til vold, samt hærverk og utøvelse av vold

 

 

Inkluderer det hets og hatefulle ytringer mot disse nazistene som nevnt?

Hva med trusler om, og oppfordring til vold mot dem om de marsjerer?

 

Hat avler hat, og hat rekruterer hatefulle.

- Men det er greit om du hater disse gruppene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...