Gå til innhold

Høyreekstreme nektes å demonstrere i Fredrikstad - pga. venstreekstrem terrorfare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så et stort kummunistflagg fra dagsrevyens reportasje om en protestmarsj i Oslo mot nazistenes marsj forrige uke:

 

[bilde]

 

Hvor groteskt er ikke det?

 

Slike hendelser gjør at jeg får anfall av chronophobia. Vesten, Europa, Norge og så videre har sviktet, særlig siden 70-tallet, med å faktisk opplyse befolkningen om hva ren sosialisme og særlig kommunisme er. Som en følge opptrer titusenvis av personer i Norge som nyttige idioter for en ideologi som utkonkurrerer Nazismen i brutalitet og ondskap. Eksempelvis skal Solzhenitsyn ha anslått at rundt 66 millioner mennesker døde i konsentrasjonsleirene i USSR, 10 ganger så mange som nazistene tilintetgjorde under Holocaust

 

På sin selverklærte moralske høyde sitter disse menneskene og tror de skal redde Norge og verden med sin Marxisme. Enten frivillig blind eller naiv om hva ideologien de forfekter faktisk representerer og innebærer. Jeg tror ikke vi som nasjon forstår hva det impliserer at 2,5 prosent av velgerne ønsker et kommunistparti, Rødt, på Stortinget. Eller de 5 prosentene som ønsker SV for den saks skyld.

 

Ingen har virkelig lært oss som samfunn hva planøkonomi, statlig kontroll over all produksjon og "arbeiderne tar makten"-narrativet resulterer i. Eller hva konsekvens av å konstruere ofre og undertrykkere for så å plasser ALLE i en av båsene medfører. Det er en grunn til at det ikke finnes et eneste suksessfullt eksempel på kommunisme. Norge er light versjonen av sosialisme og jeg tror vi skal holde oss unna den mørke stien mange vil at vi skal benytte. 

 

Nå som jeg forstår hva som ligger bak ideologien blir jeg rystet hver gang jeg ser noen veive Rødt sitt emblem, en rød stjerne, eller hammeren og sigden. En riktig sammenligning er hakekorset eller annen nasjonalsosialistisk symbolikk. 

Lenke til kommentar

Kommunisme er en type politikk som er ansvarlig for massemord og etnisk rensning. Det siste jeg vil ha i mine gater er kommunister.

 

Kommunisme og nazisme er nok det siste jeg vil ha i "mitt" land. I "mine" gater vil jeg helst ikke ha deres fan-klubber heller, men jeg ønsker nok prinsipielt ikke at stat og/eller politi skal ta den avgjørelsen. Det smaker for mye av den motsatte situasjonen, hvor de er politiet og ikke vil ha meg i sine gater.

 

Var ikke ulovlig under Lenin.

 

Homoseksualitet ble legalt etter revolusjonen som en følge av at bolsjevikene forkastet tsarens lovverk i sin helhet, herunder også disse lovene, og så vedtok nye lover etterhvert som de fant dem viktige. Den første av sovjetrepublikkene kriminaliserte det allerede mens Lenin fortsatt var i live. 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Homoseksualitet ble legalt etter revolusjonen som en følge av at bolsjevikene forkastet tsarens lovverk i sin helhet, herunder også disse lovene, og så vedtok nye lover etterhvert som de fant dem viktige. Den første av sovjetrepublikkene kriminaliserte det allerede mens Lenin fortsatt var i live. 

 

Geir :)

Jeg nevnte den detaljen litt på gøy, pga påstanden om at det aldri har vært lovlig. Det har ikke noe å si uansett, for det forandrer jo ikke det faktum at det fantes få trygge steder i verden for homofile, så uansett hvilken ideologi man tilhører er denne i så fall "ansvarlig" for forfølgelse og undertrykkelse av homofile i fortiden. Når man ser på moderne kommunistpartier er de pro-LGBT. Cuba legaliserte homofili i 1979, og tilbyr kjønnsbekreftende behandling. Det er ingenting i kommunistisk ideologi som er mot LGBT-personer (men LGBT-rettigheter er et perspektiv som ikke har noen åpenbar sammenheng med klassekampen, noe som helt sikkert har gjort dette temaet til en blindflekk også for kommunister, og at den kommunistiske kritikken ble av typen homoseksualitet er en bourgeois livsstil). Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Organisert blokkerering av veien foran en lovlig parade er ikke det samme som å stå i veien som en ulovlig parade går gjennom.

1: Nassene forsøkte å STANSE paraden i Stockholm: De sto ikke der helt fredlig, de forsøke å hindre paraden i å passere, og gjorde motstand mot politiet -- og ville garantert utøvd vold, fordi det ligger i disse sub-menneskene sin natur å oppføre seg som idioter -- i alle fall fram til de blir voksne i hodet.

 

2: Mannen som stod i veien som paraden gikk gjennom i Norge stod bare der -- og nassene var, igjen, den voldsomme part.

 

Så hvis du er alene, så er det ok? Minner litt om manglende lovverk for terror som er begått av en person, da det ikke er noe noen har planlagt sammen og sånn sett organisert. Og det har handler ikke om hvem som gjorde mest galt. Åpenbart er det nazistene. Men argumentet her er at ingenting imot nazister er galt, alt som går imot nazister er riktig, uansett hva lov og politipraksis sier. Det gjelder for de fleste, men blant annet med unntak fra nazister. Det er problemet mitt.

 

Og når politiet lar en demonstrasjon gå, hvordan skal en vanlig innbygger finne ut at den er ulovlig? Og hvis det er tilfelle skal en vanlig borger fortsatt ikke stoppe en demonstrasjon, uansett om den er ulovlig eller ikke.

Lenke til kommentar

 

https://www.nrk.no/urix/nynazister-forsokte-a-stanse-prideparaden-i-stockholm-1.13630427

 

"Gruppen, som ifølge avisen består av nynazister, skal ha stilt seg i veien for paraden, som gikk gjennom Stockholm lørdag ettermiddag."

 

Ser man det ja. Noen ble arrestert for å bare "stå" der foran en demonstrasjon/parade. Kanskje dette bare er vanlig praksis fra politiet og ikke har noe med politikk å gjøre...

Eller så var det en lovlig og avtalt demonstrasjon?

 

Hvem har sagt at dette har med politikk å gjøre?

 

Det virker som du har et veldig farget syn på saken, nesten som at du ønsker å unnskylde nazistene eller sverte de som var imot nazitoget.

 

La meg få dette klart. Jeg synes politiet gjorde det riktige. Jeg er enige med regjeringen, og deres svar på dette, også svar fra vårt største parti AP. Som definitivt er imot nazisme. 

 

Du derimot mener at politiet hjelper nazistene(!) etter å ha arrestert folk på grensen til Sverige og tvunget svenskene til å dra helt til Kristiansand ved hjelp av forbud.

 

Og du mener jeg har et farget syn på saken? Personen som snakker om å følge politipraksis, lover og regler, uansett hva folk mener og står for? Mens du som hater nazister og vil ha dem ut av land og gater osv på generelt basis har et ikke-farget syn?

 

 

Jeg begynner å bli lei av folk som bare tyr til "kanskje du støtter nazistene" fordi jeg påpeker at vi har lover, regler, politipraksis i dette landet som må følges, og alle folk er like og har like rettigheter. Og det å gå imot nazistene når de går i tog er etter loven likestilt med nazister som går imot f.eks pride parader.

 

Synes jeg det er forkastelig når nazister kommer og vil stoppe pride parader? Ja. Har jeg noe imot at folk prøver å stoppe nazi-parader? Egentlig ikke. Har ingenting til overs for nazister og har ingen problem med at de blir stoppet. Tingen er, det er følelser. Lover og direktiver er ikke basert på følelser. Politiet sin handlinger skal ikke være basert på følelser. Og da er det akkurat det samme å fjerne noen som går foran nazi-tog som pride-tog. Og det er det politiet gjør. Så du kan kutte ut det "nazi-forsvarer" tullet og bare se på hva politiet faktisk gjør. (Haha, men de er jo også forsvarere av nazisme eller hva.....)

Lenke til kommentar

Så et stort kummunistflagg fra dagsrevyens reportasje om en protestmarsj i Oslo mot nazistenes marsj forrige uke:

attachicon.gifUntitled.jpg

 

Hvor groteskt er ikke det?

Bruk av slike typer symboler og flagg er skremmende. Noe som definitivt slår både kommunisme og nazisme er flagget til keiserriket Japan. Det er jo i praksis det samme som nazi flagg. Det har eksempelvis vært et SC-filter for Japan. Tenkt om du var i Berlin, tok bilde av Reichtag og slengte på et nazi-flagg filter? Hadde aldri i livet skjedd (ville og vært ulovlig ifølge tysk lov).

 

De aller fleste ser bare et fint flagg som de kanskje vet var Japans, kanskje ikke. Ytterst få derimot tenker over hva dette flagget i realiteten symboliserer.  Og vi lærer jo i praksis ingenting Asiatisk historie i skolen heller, så kan ikke akkurat klandre folk for det.

 

Men når det er sagt, kommunistflagg i protest mot nazisme viser jo og rimelig mye mangel på historiekunnskap da. Selv om kommunistene ikke kan slå nazistenes systematiske, effektive grusomhet, så var de jo definitivt grusomme de også, bare langt mer tradisjonelt. Nazistene var ikke de eneste som drepte mange når de inntok Polen. 

 

Det burde vel si noe at selv nazistene ikke flagger nazi-flagg. Og andre flagg som representerer ekstremisme som IS og kommunisme burde jo få lignende sterk reaksjon. Her er en liten video med Israel/IS flagg i USA:

 

 

 

Slike flagg bør bli konfiskert og destruert av politiet. (ikke Israel altså, det er tross alt et land! Selv om de og har mange ekstremister).

 

Det er jo derfor Rødt, som i praksis er kommunister, kan være politisk parti, fordi de ikke har kommunistflagg og alt det der. Og det er derfor nazistene kan demonstrere, fordi de er ikke (offisielt) det samme som nazistene i Tyskland. Så snart de drar ut de tyske nazi-flaggene derimot er jeg rimelig sikker på at noen paragrafer slår til og politiet kan hale dem inn. Men det er og grunnen til at kommunistflagget kan brukes, da marxisme ikke beskriver noe hat. Men i praksis representerer det jo rimelig grufulle diktatorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...