Gå til innhold

Høyreekstreme nektes å demonstrere i Fredrikstad - pga. venstreekstrem terrorfare


Anbefalte innlegg

 

 

Tøff oppgave du har tatt på deg, unnskylde og forsvare nazister.

 

 

Nei det synes jeg ikke. Jeg forsvarer deres rett til å demonstrere fredelig, noe alle egentlig burde gjøre.

 

Litt kjedelig for deg at de ikke demontstrerte fredelig da, da politiet tok deres parti og lot dem demonstrere, på tross av at forbudet mot demonstrasjon høyst sannsynlig skyldes at for mange av lederene og medlemmene er dømte voldskriminelle.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det synes jeg ikke. Jeg forsvarer deres rett til å demonstrere fredelig, noe alle egentlig burde gjøre.

Det var ikke noe fredelig med måten de oppførte seg på mot sørlendingene. Svensker og finner som kommer og snakker styggt og knekker ribbein på folk. Det hører ikke hjemme noe sted!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dere har null argumenter mot nasjonalsosialismen som ideologi - kanskje ikke så rart all den tid nasjonalsosialismen er fremragende.

Klart vi har argumenter mot nasjonalsosialismen, en av menneskehetens største og styggeste tragedier.

 

Regner med dere også er like klare til å komme med argumenter mot kristendom, islam, hinduisme, kommunisme og alle de andre religioner og ideologier som har blitt utsatt for menneskehetens imponerende evne til å finne unnskyldninger til å skade og drepe hverandre. De fleste ideologier og religioner er nemlig stort sett ganske greie, det er menneskene som er problemet.

Lenke til kommentar

 

 

Disse naziene har visstnok knekt et ribben på en lokal forfatter som sto i gågata mens de snakket stygt til han...

Kilde?

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/RVeo5/Nektet-a-flytte-seg-for-marsjerende-hoyreekstreme--ble-pasatt-handjern-og-bortvist-fra-byen

 

Er det ikke da litt underlig at der ikke nevnes legemsbeskadigelse eller anmeldelse av dette? Det ville jo være naturlig for et menneske i en rettsstat å anmelde et slag som knekte et ribbein. Det ville forsåvidt også være imponerende om et slikt slag ikke påvirket mannens evne til å bli stående.

 

Det har dessverre kommet dithen at for min del er anklager mot "høyreekstreme" blitt omtrent like troverdige som anklager fra disse. Faktisk til tider mindre troverdige, siden den tradisjonelle motstandsfløyen "venstreekstreme" har en lang og stolt tradisjon for å ta på seg offerrollen. Gjerne ved å aktivt gå inn for å bli skadet så de har noen fine propagandabilder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Da kan vel du kanskje opplyse oss om hva som er den ultimate veien til fred?

Såklart, det er veldig enkelt: Demokrati, likestilling, ytringsfrihet, religionsfrihet, menneskerettigheter, sekularitet.

 

Nasjonalsosialisme på den andre siden er ren gift.

 

De fleste kriger de siste femti-seksti år har vel hatt demokratier i en ganske fremtredende stilling, gjerne som agressorer. Sekularitet er jo hjørnesteinen i kommunisme, så den kan vi vel stryke. Religionsfriheten er jo litt så som så, all den tid det veldig ofte havner i klinsj med likestillingen (ansettelse av bare menn osv.) og ytringsfriheten (bombeturbanmuammed).

 

Er nok ikke alltid så enkelt som du vil ha det til. Men en ting som er enkelt, er at kategorisk demonisering av folk som sier ting du ikke er enig i er den reneste giften du kan finne for et samfunn. Samme hva det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg støtter heller ikke at politiet går utenfor lovverket og denne demonstrasjonen var altså ulovlig i forhold til gitt lovverk og skulle følgelig ha blitt stoppet. Man fulgte her ikke Norges lover og jeg regner med at også du er enig i at det er høyst kritikkverdig og at det ikke må bli noen neste gang for akkurat det. Siden jeg tror få ønsker at vi tøyer lovverket og gir dette voldelige ekstremistiske idiotskapet mer slækk enn vi gir andre for å si det pent.

 

Eller som Ole Tellefsen (arrestert av politiet for å stå stille midt i veien der naziene marsjerte ulovlig) sa det:

 

Se på videointervjuet av nåværende øverste politileder på Sørlandet. Hva sa han? Akkurat det samme som jeg sa. Demonstrasjonen var ulovlig. Politiet skal altså da i teorien stoppe den. Men du er enig med meg at disse folka ikke akkurat er snille, eller hva? De går uten noe trøbbel om du ikke provoserer dem eller går i veien, men om du prøver å stoppe dem, så tror jeg vi begge kan være enige om at de ikke vil bare akseptere det uten vold.

 

Så fortell meg, hva skal politiet i Kristiansand gjør kl 7 en lørdags morgen i sommerferien mot 60 nynazister som stiller opp? Se på videoene, det er klart at de ikke har nok personell til å stoppe dem. Politiet hadde lagt ned forbud i hele Østfold, og var altså klar til å stoppe den planlagte marsjen i Fredrikstad, som de gjorde. Nazistene skjønte at politiet følgte dem og var klar for å stoppe dem. så sannsynligvis det som har skjedd er at de bestemte seg for å dra til Kristiansand istedenfor, og overrasket politiet. Så skal virkelig politiet starte slåsskamp i Kristiansand sentrum, med stor risiko for skader på politifolk, sivile og nazistene (de er mennesker de og tross alt). Eller er det bedre å følge dem og bare sørge for at det ikke blir bråk? Tror du ikke også politifolkene liker dem like like som folk flest? De hadde nok veldig lyst å fjerne dem, heldigvis er politiet i Norge profesjonelt og ikke styrt av følelser slik som folk her på forumet. Demonstrasjonen gikk rolig for seg, fordi politiet oppførte seg veldig profesjonelt og holdt situasjonen rolig til tross for manglende personell til å stoppe den. Og ulovlig demonstrasjon fordi du ikke søkte om det er ingen alvorlig forbrytelse. Det er ikke som om disse folkene skulle vært i fengsel, fått store bøter osv, bare de skulle søkt (de hadde jo fått nei da). Det er ikke liksom som om de lot en bankraner gå fritt eller noe. 

 

Politiet fulgte helt vanlige politiretningslinjer og oppførte seg profesjonelt. Og grunnen til at retningslinjene våre er slik er fordi Norge er et fredelig land. Det er ikke noe poeng for politiet å bruke makt for å få det slik de vil. De skal passe på ro og orden, og putte kriminelle i fengsel. Starte slosskamp er det siste de vil gjøre. Se politiet når de er i sentrum med masse fulle folk. Mye aggressive folk der når de drikker, og politiet kommer ikke akkurat bare inn, legger dem i bakken, tar håndjern på dem og sender dem til stasjonen gjør de? Det du sier er at du vil ha et langt mer autoritært politi med mye lavere terskel for bruk av makt og vold. Det motsatte av skandinavisk politifilosofi, og filosofi på alt egentlig. Og vet du hva? Det er akkurat slik nazistene vil ha politiet. Hvorfor er du så opptatt av å endre vårt fredelige politi, og gå ned på nivå til nazistene?  Det er jo akkurat derfor vi aldri vil bli nazister, fordi vi er sterkt imot slik overdreven voldsbruk på problemer som kan løses helt uten.

 

 

Ellers eksempel på hvordan disse landssvikerne oppfører seg:

https://www.nrk.no/sorlandet/_-han-skrek-at-han-skulle-spore-meg-opp-og-ta-meg-1.13622280

 

Du ser at det står at fyren gikk bort og slo kameraene til nazistene?  Hvor i Norges lover står det at du gir opp alle rettigheter med å bli nazist? Nazist eller ikke, det er ikke og å angripe andre, det er ikke ok å slå til andres ting. Begge sider kom med skjellsord mot hverandre.  Så objektivt i forhold til loven så gjorde ikke-nazisten mest galt her. 

 

Og han andre fyren. Folkens virkelig? Ok, jeg vet de er nazister som alle hater, men fyren som sto der sin historie matcher ikke med politiet, og den er så urealistisk at det er helt åpenbart at han lyver. Han bare sto der, og så bare kom en nazist opp til han og slo han så hardt at han brakk et ribbein, men han bare sto der fortsatt helt rolig?

 

Og så kom en brølete politimann (kanskje han ropte høyt fordi nazistene ropte skjellsord så hvis han hadde snakket vanlig ville ingen hørt han? Som ikke er det samme som brølete, som er en personkaraktistikk, som en forfatter bør vite). Og dro han ut, og puttet håndjern på han. Ok, så hvorfor puttet politiet håndjern på han? Politiet gjør det ikke uten grunn, og de putter ikke håndjern på "rolige" folk. Folk som snakker om hvor "rolige" de er hele tiden derimot er sannsynligvis ikke rolige. Da hadde de ikke hatt behov for å påpeke det. Det mest åpenbare og idiotiske kommer til slutt da. Inne på Narvesen så roet han politimannen ned.

 

Jeg liker ikke nazister heller, men jeg tar politiets historie over en åpenbart løgner hver dag. Jeg har lest nok folk skrive en løgn som om det er sant akkurat i denne stilen til å se hvor åpenbart dette er. Fyren virker mer egoistisk enn noe annet. Sikkert greit å fremstille seg selv veldig positivt når du er skuespiller og forfatter (Som ikke er kjent om du sjekker google hvertfall). Men det har uansett ikke noe å si hva han her fyren gjorde for å provosere, det nazistene gjorde er like ille uansett. Men helt ærlig, han fyren var garantert ikke rolig og provoserende. De fikk ikke bare å slo ned noen tilfeldige, fordi de sto der de ville gå (Nei vent, han brakk ribben, men han falt ikke. Og han sa dette til avisen 3 timer etter det skjedde. Fikk raskt legetime kl 7 på en lørdag i sommerferien...).

 

Og virkelig, har ikke nazistene gjort nok forferdelig? Er ikke det de står for og slikt allerede ille? Hva er poenget i å dikte opp mer historier om dem for å vise hvor gale de er? Det er slike ting som støtter Trump supportere, nazister osv. Når folk begynner med løgner for å svartmale dem enda mer, så begynner de å si at sannheter også er løgner og har bevis for at "sannheter" har vært løgner før. Så hold dere til sannheten, fra gode kilder som politiet, vi trenger ingen løgner for å påpeke hvor ille nazisme er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Big surprise at det var en Youtube-kanal eller blogg. Kan du gi meg en synopsis til det konkrete beviset, slik at jeg slipper å tråle gjennom 6,5 timer med "alternativ historie"?

Vel, du vet jo allerede at du ikke kommer til å få en skikkelig kilde, siden det aldri var det som skjedde :p

 

Alle vet jo at de eneste som drepte etnisk andre folk var nazistene. Og de sier litt når de som gjorde dette:

https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre

Ble sjokkert av hva de fant når de kom inn i Polen.

 

Personlig så tror jeg de bevisst bruker YT videoer, fordi ingen andre overlever å høre gjennom det tullet og påpeke hvor galt det er med faktisk historiske kilder. Så kan de linke videoene sine som "bevis" og så bare fortsetter diverse ting med å avvike, fordi de har jo gitt kilde. 

 

Det positive er at du kan rapportere alle slike kanaler til Google og så tar de pengene de tjener på kanalen fra dem :) Google er sikkert styrt av homozionistlobbyen. 

Lenke til kommentar

Og kan jeg bare påpeke at hakekorset som tegnet i artikkelen her:

https://www.nrk.no/sorlandet/_-han-skrek-at-han-skulle-spore-meg-opp-og-ta-meg-1.13622280

 

Ikke er riktig. Det er midt mellom hakekorset og det buddhistiske tegnet, men egentlig ingen av delene. Orienteringen av "hakene" er riktig retning, men selve orienteringen av "korset" er feil. Så om noen her har tenkt å lage plakat og stille opp, så tegn den riktig hvertfall.

 

Kanskje vi bør lære mer om nazismens grusomheter i skolen?

Lenke til kommentar

 

Husk at det var de jødestyrte Allierte som erklærte Tyskland krig - ikke motsatt. Tyskland gikk inn i Polen fordi jødene der tok livet av etniske tyskere.

For noe vas, burde vært litt mer våken i historietimen så hadde du fått med deg Krystallnatten.

 

Ikke hvis du tror at skolen styres av jøder eller noe som prøver å hjernevaske deg, og ingenting de sier der er sant......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...