Gå til innhold

Høyreekstreme nektes å demonstrere i Fredrikstad - pga. venstreekstrem terrorfare


Anbefalte innlegg

 

 

Noen av oss har ikke engang problemer med oppfordring til vold ... ;)

 

 

Så lenge det ikke rammer deg selv, kanskje. Vold undertrykker din ytringsfrihet, allerede før den utøves. Når jeg som admin her på forumet fikk PMer fra folk som skrev "Jeg vet hvilken skole barna dine går på!" så tok jeg det ikke så alvorlig, men for noen er slike trusler så reelle at det får dem til å tie.

 

Geir :)

Det jeg prøvde å påpeke er at en oppfordring til vold ikke er helt det samme som vold i seg selv.

 

Ved en oppfordring til vold forsæker vedkommende å få andre til å utøve vold mot noen. Det er, fra mitt synspunkt, voldsutøveren som har ansvaret for sine handlinger, ikke den som på en eller annen måte kan ha påvirket vedkommende. Det hele of fulle ansvaret påligger den som faktisk utøver vold (eller fremsetter voldstrusler) for å få viljen sin igjennom.

 

Forskjellen mellom oppfordring til vold, og voldstrusler kan iblandt være vanskelig å avgjøre, men som oftest vil voldstrusler rettes mot den som vil bli utsatt for vold (om han ikke adlyder), mens voldsoppfordringer er rettet mot den som man ønsker skal utøve vold (på ens vegne).

 

Er det da fritt frem for voldsoppfordringer, men ikke for voldstrusler?

Tja, forskjellen ligger i hvilken reaksjon som er legitim for disse to. For de som fremsetter reelle voldstrusler så er det legitimt å bruke vold mot disse, noe det ikke fremstår for meg som legitimt å bruke mot de som kommer med oppfordringer til vold.

 

Mot de som kommer med voldsoppfordringer må man begrense seg til å argumentere imot, eventuellt sosial utestøting.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jente ble nettopp dømt i USA for å ha oppfordret kjæresten til selvmord.

 

Jeg forstår at det ikke er et problem for deg, men det er mange mennesker i verden som er i sårbare posisjoner. Og det finnes folk som utnytter dette og påvirker folk. Så noen former av slik oppfordring så blir du dømt uansett, da det ville vært idiotisk om du alltid kunne skyldt på noen andre. Andre former derimot straffes, fordi de kan være nesten like ille som det å ha gjort det.

 

Ideelt sett kan du alltid si at så lenge ingen hører på dem går det fint, og hvis noen gjør så er det deres feil. I praksis derimot så fungerer det langt bedre å bare ta folk som driver med noen former av dette. Si du enten kan sette 10 terrorister i bur i året, eller du kan burde inne imamen som fikk dem til å bli terrorister. Det er ikke ytringsfrihet å sprenge regjeringskvartalet. Og det er ikke ytringsfrihet å overtale folk til å gjøre det heller. Det er konspirasjon til terrorisme.

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar

Joda, dere nasjonalsosialister oppfordrer dere sivilisert sammenlignet med kommunistbøllene. Men hvorfor støtter dere sosialisme? Hva er så bra med høye skatter, avgifter og reguleringer?

Hva er så bra med:

 

-folkemord

-etnisk rensning

-konsentrasjonsleirer

-krige mot resten av verden

-stjele land og ressurser fra andre mennesker

-henrette mennesker for å si hva de mener

 

Sosialisme havner liksom ikke engang på lista over spørsmål...

Lenke til kommentar

 

Jo, det var det.

Adolf var uten tvil ekstrem, tilhørighet til Adolf er da ekstremt.

Det å henrette folk for lovforslag du er uenig med er ekstremt.

Krav om 6-7 år militærtjeneste for nye landsmenn er ekstremt.

Mnjæ, her kan det hende du må moderere punkt 1 litt. Det er ikke noe galt i å se på hva en rape gal tysker gjorde og tenke at "hm, en del av dette gir faktisk mening". Det er veldig legitimt å se på hva som gjorde at Tyskland gikk fra å tape én krig til å bli sterke nok til å prøve igjen. Jeg har ikke giddet å sette meg så mye inn i Hitlers nasjonsbygging, men det må da ha fungert på noe vis. Man kan jo fint se på de prinsippene og mene at de kan ha noe for seg også i dag. Det er også veldig lett å argumentere for at kulturblanding ikke alltid er en god idé, av og til er en strek i sanden og separasjon det beste vernet mot menneskelig idioti.

Nå er det jo ikke til å komme utenom at "knus homolobbyen" kanskje er en litt umusikalsk parole, for å være diplomatisk, men kanskje man hadde kommet lenger med å høre på hvilke argumenter som ligger til grunn og så forklare hva som ikke helt rimer, og kanskje samtidig lytte til det som måtte finnes av fornuft. Nettopp derfor er det et tap for landet som helhet at man tillater at "velmenende borgere" i praksis truer med vold for å stoppe ting de ikke liker.

 

 

Uten tvil at Hitler fikk nasjonen på bena igjen ganske fort, men det er ikke det som isolert sett blir hyllet. En kan fint si at Hitler var en fantastisk karismatisk taler, da isolerer du det positive, som riktignok ble brukt negativt. Å si at Hitler var en fantastisk god leder, er en litt annen sak...

 

Jeg forsøkte å stille spørsmål angående politikken som lå til grunn, jeg fikk ikke noe svar. Er enkelte punkter som kunne gitt mening om de var kraftig moderert, mens andre er direkte selvmotsigende.

Eksempelvis skal de som foreslår noen form for arveskatt henrettes. Det er bare tillat med en bygning og bedrift per pers. Hva skjer når du da arver en bygning og bedrift, slik at du nå sitter med to bygninger og bedrifter...? Du bryter loven, men det å prøve å håndheve loven fører effektivt til henrettelse da det i praksis blir en straff for arv...

Lenke til kommentar

1 bedrift per person og 1 bolig per person er rimelig kunstig. I Sør-Korea er Samsung 20% av landet GDP. Og de har en økonomi som er like stor som Italia. Så essensielt kan 5 personer eier alt i landet. Så hvordan avgjør du hva som er en bedrift, hva som er en annen? Og hvis du da arver en så slår du bare sammen. Kanskje den ene lager mat og den andre toaletter, men loven sier maks 1, så da gjør du det til en da.

 

Og 1 bolig per personer betyr at du må gifte deg for å kunne ha hytte f.eks. Gir ikke mening. Er nazister mot hytter? Er ikke hyttekultur sentralt i norsk kultur? Og er ikke nazister liksom nasjonalister? Det er liksom anti-nasjonalistisk politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi nasjonalsosialister mener at arv ikke er en synd og dermed skal arveavgift bli forbudt i evig tid. 

 

 

Veldig bra. 

 

 

 

 

Ingen skal beskattes gjennom tvang som formueskatt, eiendomskatt eller arveavgift.

 

Men hvorfor skal man straffes for å arbeide (inntektsskatt) eller å kjøpe/selge varer og tjenester (avgifter)?

 

 

Inntektsskatt og avgifter er nødvendig for å drifte offentlige institusjoner som skoler, trygd og velferd, tannleger, militær, universitet osv. Avgifter på matvarer og drikke skal kun være 0,5%. Avgifter på elektronikk er på 1%. Vi ønsker å bygge nasjonen og samtidig lar mennesker beholde sin rikdom uten å flå dem levende som kommunistene.

 

Veiene skal enten finansieres med veiavgift eller bompenger.

Dersom nasjonalsosialister finansierer veibygging med årsavgift. Så fjerner vi alle bompenger.

Hvis veien finansieres med bompenger. Så blir årsavgiften fjernet og forbudt.

Vi ønsker rettferdighet for bilistene. Dagens politikere raner Norges befolkning med årsavgift og bompenger. 

 

Bilsalg skal ikke beskattes.

Hus salg skal ikke beskattes.

Dobbeltbeskatning av produkter du allerede har kjøpt. Skal være ulovlig i Norge tar nasjonalsosialister overtar makten.

Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar

Jo, det var det.

Adolf var uten tvil ekstrem, tilhørighet til Adolf er da ekstremt.

Det å henrette folk for lovforslag du er uenig med er ekstremt.

Krav om 6-7 år militærtjeneste for nye landsmenn er ekstremt.

 

Videre presterte du ikke svare på noen av punktene jeg nevnte. Er det bare tom ideologi som går på repeat, eller kan kan du argumentere for ideologien mer en "kommunismen vil dette, de er onde; vi vil ikke det, vi er snille!"...

 

Du mener altså vi aldri forandre og modernisere ideologien?

Japan moderniserte Bushido etter andre verdenskrig. Bushido gikk fra å være en voldelig krigersk ideologi til å bli et foretningsideologi i den japanske verden. Vi nasjonalsosialister oppdaterer det som er gammelt. Ideologien blir oppdatert hver eneste dag og hvert eneste år. Nasjonalsosialisme er ikke en hellig skrift. Vi henter masse inspirasjon fra Bushido ideologien til Japan og hvordan Japan moderniserte Bushido. På den måten kan man si at Japan er egentlig vårt forbilde. Målet vårt er modernisere og oppdatere nasjonalsosialismen på samme måte som Japan oppdaterte og modernisert Bushido. 

Lenke til kommentar

Takker for et utfyldende svar. Har kun ett par tilleggspørsmål:

1. Dere er klar over at inntektsskatten og avgifter også er tvungne beskattninger? Hvorfor da forskjellsbehandlingen?

 

2. Sosialismen ønsker som kjent kontroll over produksjonsmidlene som oftest ved å ta over store (og små) firmaer, noe som er spesielt utpreget blandt kommunistene. Hvordan har dere tenkt å ha kontroll over produksjonsmidlene?

 

Eller vil dere tillate de liberale laissez-faire kapitalistene å herje som de vil?

 

 

1. Inntektsskatten og avgifter brukes til å drifte det offentlige som trygd og velferd, politi, militær, brannvesen osv. Vi ønsker ikke dobbeltbeskatning. Kjøper du hus så eier du allerede huset. Du har allerede betalt skatt på avgift. Når du selger huset så selger du det skattefritt. Du beholder alle pengene selv når du selger huset. Den nye kjøperen må fortsatt betale avgift, men vedkommende har samme rettigheter som deg når de selger huset. 

 

2. Som sagt staten skal ikke konkurrere mot privatmarkedet. Det er idiotisk at staten lager og produserer lovverk til sin egen fordel for å utkonkurrere sin egen befolkning. Norsk-Tipping er et fint eksempel på dette. Den eneste kontrollen vi ønsker å ha. Er arbeidstimer, lønnen til arbeidere og hvor mye de betaler i skatt. Staten bestemmer dette og ikke arbeidsgiveren. Vi ønsker ikke å kontrollere produksjonsmidlene og overlater dette til markedet på prinsipp behovet etterspørsel og forespørsel. 

 

Den andre kontrollen er som sagt 1 bedrift og 1 bedrift bygning per person. Jeg snakker bedrift og ikke privathus. Du kan eie så mange private hus du vil og de bilene du vil. Men bedriften kan kun ha 1 bedrift bygning og 1 bedrift per person. I et nasjonalistisk system. Så kan du si ha det bra til Franchise som McDonalds, Burger King, Max Burger, Kiwi, Rema1000, Coop og Olav Thon. 

Lenke til kommentar

1 bedrift per person og 1 bolig per person er rimelig kunstig. I Sør-Korea er Samsung 20% av landet GDP. Og de har en økonomi som er like stor som Italia. Så essensielt kan 5 personer eier alt i landet. Så hvordan avgjør du hva som er en bedrift, hva som er en annen? Og hvis du da arver en så slår du bare sammen. Kanskje den ene lager mat og den andre toaletter, men loven sier maks 1, så da gjør du det til en da.

 

Og 1 bolig per personer betyr at du må gifte deg for å kunne ha hytte f.eks. Gir ikke mening. Er nazister mot hytter? Er ikke hyttekultur sentralt i norsk kultur? Og er ikke nazister liksom nasjonalister? Det er liksom anti-nasjonalistisk politikk.

 

Et selskap og en bedriftsbygning per person. Du kan eie så mange hus og biler som du vil. Jeg snakker 1 selskap 1 bedrift bygning per person. Jeg snakker ikke om det private hjemmet ditt som du bor i. 

Ønsker du å eie 100 private biler eller feriehus. Vær så god. 

 

Men husk at vi kun tillater 1 bedrifts bygning per person. 

Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar
Hva er så bra med:

 

-folkemord

-etnisk rensning

-konsentrasjonsleirer

-krige mot resten av verden

-stjele land og ressurser fra andre mennesker

-henrette mennesker for å si hva de mener

 

Sosialisme havner liksom ikke engang på lista over spørsmål...

 

 

Vi moderniserer ideologien vår hele tiden. Japan og moderniseringen av Bushido ideologien er vår store forbilde.

Det voldelige ligger i fortiden. Vi ønsker å bevege oss framover og ikke bakover inn i framtiden. 

Her er et fantastisk usensorert og uredigert nasjonalisme demonstrasjon i Sverige. Som du kan se så er vi veldig høflig og hyggelige.
 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du kjent med begrepet "economies of scale"? Med en kunstig begrensing på 1 bygning per bedrift vil det essensielt bli umulig med større bedrifter. Problemet er at innenfor mange felt, så kan du ikke konkurrere hvis du ikke er av en viss størrelse.

 

En ting er McD som bare pumper ut masse søppelmat. Kan fint erstattes med noe annet, så får du skikkelig kvalitet og vil ikke påvirke pris mye. Jeg kan se årsaker og gode grunner for det. Industriell produksjon derimot vil lide kraftig under en slik regel. Jeg kan nevne flere bransjer der det ville diskvalifisert ethvert norsk selskap fra å kunne tenke på å prøve seg å lage det produktet engang. Tyskland var liksom kjent for sterk industri, og deres regler hadde ødelagt den.

 

Vi har bombenger og veiavgift, fordi bompenger er en lokal avgift for spesifikke veier (liberalistisk) og veiavgift er en felles samlepott alle betaler inn i (sosialistisk). Det er for å få en balanse mellom at folk betaler for veier der de kjører, og alle hjelper hverandre ut. Det at dere vil ha enten den ene eller andre er jo bare meningsløs symbolpolitikk. Det finnes ingen praktiske årsaker bak det. Så det er politikk basert på følelser...

Lenke til kommentar

 

Jo, det var det.

Adolf var uten tvil ekstrem, tilhørighet til Adolf er da ekstremt.

Det å henrette folk for lovforslag du er uenig med er ekstremt.

Krav om 6-7 år militærtjeneste for nye landsmenn er ekstremt.

 

Videre presterte du ikke svare på noen av punktene jeg nevnte. Er det bare tom ideologi som går på repeat, eller kan kan du argumentere for ideologien mer en "kommunismen vil dette, de er onde; vi vil ikke det, vi er snille!"...

 

Du mener altså vi aldri forandre og modernisere ideologien?

Japan moderniserte Bushido etter andre verdenskrig. Bushido gikk fra å være en voldelig krigersk ideologi til å bli et foretningsideologi i den japanske verden. Vi nasjonalsosialister oppdaterer det som er gammelt. Ideologien blir oppdatert hver eneste dag og hvert eneste år. Nasjonalsosialisme er ikke en hellig skrift. Vi henter masse inspirasjon fra Bushido ideologien til Japan og hvordan Japan moderniserte Bushido. På den måten kan man si at Japan er egentlig vårt forbilde. Målet vårt er modernisere og oppdatere nasjonalsosialismen på samme måte som Japan oppdaterte og modernisert Bushido. 

 

 

Svaret ditt har lite til ingenting å gjøre med kommentaren min, og du svarer fremdeles ikke på spørsmålene jeg nevnte tidligere. Du bare spytter ut masse irrelevant svada som om det har noe å si.

 

Konkret eksempel, jeg arver en bedrift, og har nå to bedrifter med to forskjellige bedriftsbygg. Jeg bryter loven, hva gjør du?

Lenke til kommentar

Jeg kan og huske en viss endring av Japans grunnlov som satte visse begrensninger. Jeg kan og huske at noe skjedde med en viss keiser. Så jeg er ikke sikker på om jeg ville sagt Japan endret kulturen sin da. Akkurat som om jeg tror ikke det var sånn at tyskerne i 45 bestemte seg at nå var de leie av kommunisme, så halvparten ble demokrati og andre halvparten ble med i russernes kommunistunion. Jeg har en følelse at også andre parter var involvert, men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar

Svaret ditt har lite til ingenting å gjøre med kommentaren min, og du svarer fremdeles ikke på spørsmålene jeg nevnte tidligere. Du bare spytter ut masse irrelevant svada som om det har noe å si.

 

Konkret eksempel, jeg arver en bedrift, og har nå to bedrifter med to forskjellige bedriftsbygg. Jeg bryter loven, hva gjør du?

 

Ikke at jeg noen gang ville funnet på å stemme noe nazistparti bare så det er klart, men dette er grunnen til at jeg aldri vil stemme på idealister. Om det er MDG, Nazister eller noe annet (ikke at jeg mener MDG og nazister er sammenlignbare...). De har generelt veldig lite konkrete svar, men de kan si veldig mye om hvordan de må redde kloden eller endre ideologien sin og sånt. 

 

Så når du spør: Men hva vil du faktisk gjøre for x eller y, så finnes det ingen svar. Vel, unntatt liberale da. Det må jeg faktisk si, de har faktisk svar på alt. Så respekt for det, selv om jeg er veldig uenig i svarene :p

Lenke til kommentar

 

Å kalle oss nasjonalsosialister for faenskap. Er veldig diskriminerende og rasistisk. Vennligst ha en god dag.

"Vennligst ha en god dag", hva skal det bety? Må jeg ha en god dag? Hva skjer hvis jeg ikke har en god dag? Blir jeg sendt til Gulag?

 

 

Norsk folkeskikk og høflighet, men forventer ikke at du skal forstå dette. Det er så vanskelig å integrere innvandrere i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

 

Svaret ditt har lite til ingenting å gjøre med kommentaren min, og du svarer fremdeles ikke på spørsmålene jeg nevnte tidligere. Du bare spytter ut masse irrelevant svada som om det har noe å si.

 

Konkret eksempel, jeg arver en bedrift, og har nå to bedrifter med to forskjellige bedriftsbygg. Jeg bryter loven, hva gjør du?

 

Ikke at jeg noen gang ville funnet på å stemme noe nazistparti bare så det er klart, men dette er grunnen til at jeg aldri vil stemme på idealister. Om det er MDG, Nazister eller noe annet (ikke at jeg mener MDG og nazister er sammenlignbare...). De har generelt veldig lite konkrete svar, men de kan si veldig mye om hvordan de må redde kloden eller endre ideologien sin og sånt. 

 

Så når du spør: Men hva vil du faktisk gjøre for x eller y, så finnes det ingen svar. Vel, unntatt liberale da. Det må jeg faktisk si, de har faktisk svar på alt. Så respekt for det, selv om jeg er veldig uenig i svarene :p

 

 

Stiller konkrete spørsmål, får svada om ideologien tilbake. Ikke noe konkret, bare surr om hvor fantastisk ideologien er...

Lenke til kommentar

 

 

Å kalle oss nasjonalsosialister for faenskap. Er veldig diskriminerende og rasistisk. Vennligst ha en god dag.

"Vennligst ha en god dag", hva skal det bety? Må jeg ha en god dag? Hva skjer hvis jeg ikke har en god dag? Blir jeg sendt til Gulag?

 

 

Norsk folkeskikk og høflighet, men forventer ikke at du skal forstå dette. Det er så vanskelig å integrere innvandrere i dagens samfunn.

 

Nei, det hørtes ut som en ordre.

Lenke til kommentar

Faktisk virker det største problemet i denne saken å være underbemanning i politiet. 

 

Demonstrasjonen var planlagt gjennomført på en dag politiet vil være opptatt med andre gjøremål og avvikling av ferie. Videre er det ikke lagt begrensninger på andre dager enn 29. juli(Kilde: NRK Radio).

 

Det som er mest synd er at politiet ikke evner å forsvare andres rett til å ytre seg. På en annen side gjelder det kun fellesferien. 

Endret av På den andre siden.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...