Gå til innhold

FIFA 18-tråden


Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg skal le eller grine. Spilte CB, i midten i en femmer. Var uoppmerksom i et par sekunder (jeg var riktig posisjonert, men ball cam og ikke player cam), og fikk vel minus 0,2 for de to sekundene. EA mente at jeg skulle spille noe som minnet mer om LCB eller LWB. Bare det er ille nok. Så jeg bestemte meg for å bruke L1 for posisjonering, av to grunner. For å unngå at det skjer igjen, og for å se hva som er "riktig" posisjonering. Så ut som at jeg hadde ca fem i promille.

 

I den samme kampen bestemte jeg meg for å stå i boksen på en offensiv corner, som det ikke er meningen at man skal gjøre på FIFA 18. Fin realisme, EA. Var tidlig i kampen og hadde 6.0. Vant hodeduellen og fikk ballen innenfor stengene, men keeperen reddet. Opp til 6.3. Så herlig inkonsekvent. Full sprint tilbake, og da jeg nådde midtstreken hadde jeg plutselig 6.0 igjen.

 

Begynner å lure på om EA ødelegger pro clubs med vilje, for å tvinge oss til å spille fut. Det er ikke bare det at de nedprioriterer pro clubs, men de ødelegger spillmodusen. Verste pro clubs jeg har spilt og jeg har vel spilt siden FIFA 13.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øynene opp for klubb? Vet ikke hvor mange tusen kamper jeg har spilt de siste årene, men jeg har spilt mye.

 

Bør være veldig enkelt å patch'e posisjoneringen.

 

Verste bug'en til nå... Jeg kunne ikke gå opp fra 6.8. Jeg vant ballen, traff på hver eneste pasning, lyktes med alle driblingene, men ratingen ville bare ikke rikke seg. Dette dreper virkelig lysten til å spille pro clubs ganske effektivt.

 

Endte på 6.8, som er ekstremt dårlig. Var bare å forlate klubben etter 1 kamp. Mellom 8.0 og 8.5 ville vært mer fair.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Det synes det er et morsomt spill, men er det nye tilskudd eller at dette temaet versjonen er å gjenta de tidligere versjonene jeg ønsker å være helt fri Aktar kontrollere realistisk fordi utgangspunktet er det ingen reell kontroll slip kaster seg alene Adhan vil være interessant og realistisk når det er full kontroll over keeper og Artmaiath og Tsidiath

Lenke til kommentar

Øynene opp for klubb? Vet ikke hvor mange tusen kamper jeg har spilt de siste årene, men jeg har spilt mye.

 

Bør være veldig enkelt å patch'e posisjoneringen.

 

Verste bug'en til nå... Jeg kunne ikke gå opp fra 6.8. Jeg vant ballen, traff på hver eneste pasning, lyktes med alle driblingene, men ratingen ville bare ikke rikke seg. Dette dreper virkelig lysten til å spille pro clubs ganske effektivt.

 

Endte på 6.8, som er ekstremt dårlig. Var bare å forlate klubben etter 1 kamp. Mellom 8.0 og 8.5 ville vært mer fair.

Mente nå mer at du har hyllet moden siste årene og vært blind på negarive sider. Er så ekstremt mye mer enn posisjonering som er problemet med Klubb. Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Jeg klarte bare 1 uke med Fifa før jeg knuste kontrolleren. Altså, gameplayet er helt totalt jævlig. Gameplayet er tregt og det føles som om man er nødt å spille slik EA vil at du skal spille. Får seriøst kreft i hjernen fordi det går så tregt. Spesielt latterlig når midtstoppere med 50 i pace kan ta igjen spisser med 90 i pace. For ikke å snakke om kickoff-glitch og handicap.

 

Mange er sikkert uenige med meg, men jeg foretrakk når raske spillere ble belønnet i tidligere Fifa'er.

Fifa 13 var det siste gode Fifaet jeg kommer på. Etter mye klaging på at pace var OP så nerfet de det helt i de seneste utgivelsene.

 

Går tilbake til PUBG jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Håper du ikke var en av de som klaget over pace de siste årene i så fall. Sier også litt når du faktisk ødelegger en kontroller.

 

 

FIFA 18 er morsomt det. Ikke bare pace som gjelder og man kan faktisk spille litt fin fotball. Keeper er litt for dårlig og forsvars-AI er kanskje litt dårlige å trekke bakover men alt i alt så er spillet veldig bra synes jeg.

 

Hvorfor spiller du ikke bare gamle FIFA om det var så mye bedre da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Håper du ikke var en av de som klaget over pace de siste årene i så fall. Sier også litt når du faktisk ødelegger en kontroller.

 

 

FIFA 18 er morsomt det. Ikke bare pace som gjelder og man kan faktisk spille litt fin fotball. Keeper er litt for dårlig og forsvars-AI er kanskje litt dårlige å trekke bakover men alt i alt så er spillet veldig bra synes jeg.

 

Hvorfor spiller du ikke bare gamle FIFA om det var så mye bedre da?

 

 

 

Men det går ann å spille fin fotball samtidig som man får utnyttet spillere med god pace. Det gjør man ikke i Fifa 18. Å holde R2 funker ikke lengre, uansett om man har 99 i pace.

 

 

Det er ingen som spiller Fifa 13 ditt nek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det går ann å spille fin fotball samtidig som man får utnyttet spillere med god pace. Det gjør man ikke i Fifa 18. Å holde R2 funker ikke lengre, uansett om man har 99 i pace.

 

Går fint? Kanskje. Gjør noen det? Nei. Alle bare tar ballen, sparker den til raskeste spiller og begynner å springe. Det har vært et problem, og er nok derfor EA faktisk gjør noen grep. Er flere ting de kan fikse på i FIFA 18, men å gjøre folk tilbake til "pace-horer" er ikke ønskelig. 

 

 

Det er ingen som spiller Fifa 13 ditt nek.

 

Modent av deg. Sinneproblem både i FIFA og når du diskuterer på nett tydeligvis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns poeng fordelingen på squad battle er helt elendig. Får jo like mye poeng hvis man vinner 2-1 på proff som 5-0 på amatør.

Jeg er ikke god nok til å spille på legendary, men vinner gjerne 3 av 4 på proff. så for min del er det sikrere å vinne 5-0 på amatør alle kampene enn å vinne 3 av 4 på proff. men helsiken så kjedelig.

Lenke til kommentar

Ja, selv spiller jeg Squad Battles på semi-pro og pro. På semi-pro vinner jeg jo som oftest med minimum 5 mål, og får vel i snitt 750-800 poeng vil jeg anslå. På pro vinner jeg som oftest da også, men da kan det være med alt fra 1 til 6-7 mål. Får vel rundt 800-1000 poeng. Tror jeg fikk 1200 en gang, men er ikke helt sikker. Poenget er at jeg løper en risiko for å tape på pro, og da lønner det seg for min del å safe på semi-pro hvis jeg skal ha samle sammen poeng.

 

Merker forøvrig at interessen for squad battles har tatt seg opp fra uke til uke. Første uken endte jeg på Elite 3, uken etter endte jeg på Gold 1 og nå endte jeg på Gold 2. Denne uken jobber jeg hele helgen, så blir vel sikkert Gold 2/3 igjen.

Lenke til kommentar

jeg får 800 poeng når jeg vinner 5-0 på amatør. Fikk vel 820 når jeg vant på pro. Får veldig mye minus for å slippe inn mål. Klarer sjeldent å holde nullen på pro. Endte på gold 2 med god margin etter å ha spille alt på amatør. Man burde fått mer igjen for å øke vanskelighetsgraden og hvor stor seieren er burde ikke hatt så mye å si. No er det jo bare om å gjøre å finne nivået sitt man behagelig kan vinne 5-0 på.

Lenke til kommentar

 

Øynene opp for klubb? Vet ikke hvor mange tusen kamper jeg har spilt de siste årene, men jeg har spilt mye.

 

Bør være veldig enkelt å patch'e posisjoneringen.

 

Verste bug'en til nå... Jeg kunne ikke gå opp fra 6.8. Jeg vant ballen, traff på hver eneste pasning, lyktes med alle driblingene, men ratingen ville bare ikke rikke seg. Dette dreper virkelig lysten til å spille pro clubs ganske effektivt.

 

Endte på 6.8, som er ekstremt dårlig. Var bare å forlate klubben etter 1 kamp. Mellom 8.0 og 8.5 ville vært mer fair.

Mente nå mer at du har hyllet moden siste årene og vært blind på negarive sider. Er så ekstremt mye mer enn posisjonering som er problemet med Klubb.

 

 

Hvis jeg har hyllet pro clubs, så er jeg spent på om du kan sitere meg på det. Det er mye surr i pro clubs hvert år, men det har "toppet" seg på FIFA 18. Og ja, det er posisjoneringen og ratingen som er hovedproblemene. Målene og keeperspillet er mer generelle problemer for hele FIFA 18.

 

Jeg var ganske fornøyd med FIFA 17. Posisjoneringen stemte ikke helt, særlig på CB, det var for lett å glitch'e osv, men i sum var det ganske ålreit.

 

Skill points har blitt hårfint bedre på FIFA 18. Flere points og mindre oppgraderinger, men vi er bare i oktober og jeg har allerede de fleste oppgraderingene som betyr noe. Det er selvsagt altfor tidlig.

 

Jeg klarte bare 1 uke med Fifa før jeg knuste kontrolleren. Altså, gameplayet er helt totalt jævlig. Gameplayet er tregt og det føles som om man er nødt å spille slik EA vil at du skal spille. Får seriøst kreft i hjernen fordi det går så tregt. Spesielt latterlig når midtstoppere med 50 i pace kan ta igjen spisser med 90 i pace. For ikke å snakke om kickoff-glitch og handicap.

 

Mange er sikkert uenige med meg, men jeg foretrakk når raske spillere ble belønnet i tidligere Fifa'er.

Fifa 13 var det siste gode Fifaet jeg kommer på. Etter mye klaging på at pace var OP så nerfet de det helt i de seneste utgivelsene.

 

Går tilbake til PUBG jeg.

 

FIFA ble betydelig seigere fra 13 til 14, og har vært seigt siden. FIFA 18 er definitivt det seigeste spillet så langt. Noen mener at det gjør FIFA mer realistisk, noen liker at det er en fordel for de beste spillerne... Jeg mener at de har overdrevet litt, men er ikke helt krise. Har egentlig fått en veldig god start på FIFA 18, både i fut og i pro clubs.

 

Så til leaderboards igjen. Herregud. Jeg kikket litt på top 100 free agent defenders og fant en fryktelig dårlig spiller, hvis jeg får lov til å kalle en spade for en spade. Han leser jo uansett ikke på diskusjon.no.

 

Han er rett og slett en av de dårligste spillerne jeg har sett på FIFA 18, men på mystisk vis har klubben(e) hans klart å holde nullen i overraskende mange kamper. Han har spilt i litt forskjellige posisjoner og er 6.4 totalt. Draktnummeret hans er 64, så kanskje han har litt selvironi. 6.4 er også veldig, veldig dårlig.

 

39d7738c9e2759d1f5b3943b06ce547b.png

 

c8cd78eeb38cbe63c3ea172a8977d721.jpg

 

50 % tackle success er faktisk ganske bra (egentlig ikke), hvis man sammenligner med andre på leaderboards. 39 % pass success derimot er skrekkelig dårlig :laugh:

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

 

 

 

Håper du ikke var en av de som klaget over pace de siste årene i så fall. Sier også litt når du faktisk ødelegger en kontroller.

 

 

FIFA 18 er morsomt det. Ikke bare pace som gjelder og man kan faktisk spille litt fin fotball. Keeper er litt for dårlig og forsvars-AI er kanskje litt dårlige å trekke bakover men alt i alt så er spillet veldig bra synes jeg.

 

Hvorfor spiller du ikke bare gamle FIFA om det var så mye bedre da?

 

 

 

Men det går ann å spille fin fotball samtidig som man får utnyttet spillere med god pace. Det gjør man ikke i Fifa 18. Å holde R2 funker ikke lengre, uansett om man har 99 i pace.

 

 

Det er ingen som spiller Fifa 13 ditt nek.

 

Har fått aidsen så det holder nå. EA vil ha meg til å kjøpe nye spillere ser det ut til.

Fifa er scripted svindel.

Lenke til kommentar

 

 

Håper du ikke var en av de som klaget over pace de siste årene i så fall. Sier også litt når du faktisk ødelegger en kontroller.

 

 

FIFA 18 er morsomt det. Ikke bare pace som gjelder og man kan faktisk spille litt fin fotball. Keeper er litt for dårlig og forsvars-AI er kanskje litt dårlige å trekke bakover men alt i alt så er spillet veldig bra synes jeg.

 

Hvorfor spiller du ikke bare gamle FIFA om det var så mye bedre da?

 

 

Du ber jo litt om og få svar tilbake, virker som hele innlegget ditt er skrever for og provosere? Keeper er elendig og det er masse tilfeldigheter i forsvar i år. De kunne også byttet navn til Fellaini på 90% av  spillerne på spillet, slik føles det.

Lenke til kommentar

Det som er enda mer vilt Skrue er at denne forferdelige spilleren er nesten best i verden, for en lite competetive leaderboard skal  man lete lenge etter. Har null nada ingenting og si hvor du ligger på leaderboards der, handler mer om hvem som orker og spille mest mulig. Rating har da ingeting og si i det lange løp. Sett på en kamp og benytt en strikk og man blir "Best"

Lenke til kommentar

Synes det er ganske ålreit etter sist patch jeg da. Har ikke hatt tid til å spille så mye da.

 

Har Sane og willian på kant og de løper som bare faen de. Synes pace er langt bedre i år enn i fjor men også bedre balansert.

 

Og man kan gå et vanvittig pasningstempo i fifa 18. Det er kanskje det diggeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...