Gå til innhold

FIFA 18-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hva tenker dere er rett tid for salg av scream cards? Var så heldig at jeg fikk Kompany da jeg fullførte Lokomotiv Moskva-SBC'en. Tidligere i dag lå han på 100k (Xbox), men ser enkelte mener man bør vente å selge til han blir midlertidig boostet til 90. Har egentlig ganske lyst til å selge han for å oppgradere laget akkurat nå, men dersom mulighet for drastisk høyere profitt er der ville det jo vært greit å vente.

Lenke til kommentar

Folk er så ekstremt stakkarslige. Sletter klubben i pro clubs bare for å unngå at motstanderen skal få seieren, få registrert målene osv

 

Nå har ikke de to siste kampene blitt registrert. Er vel snakk om to mål og tre assists eller noe jeg har mistet, i tillegg til progresjon. Bra jobba, EA.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Det har blitt altfor enkelt å bryte ballbanen nå som pasningene går så sakte og er enklere å lese. Selv om det er bra at de gjør slik at 180 graders pasninger ikke lenger er like effektivt, har patchen uten tvil fjernet skillgapet enda mer. Det her må være det FIFA spillet hvor det er minst avstand mellom en god FIFA-spiller og en dårlig en. 

 

FIFA har blitt et Pay 2 Win-spill. Når en av verdens beste spillere (visstnok) ikke klarer top 100 i FUT Champ med et lag til 100k, så sier det egentlig alt. FIFA 18 på release var det beste FIFA-spillet som er lansert. Da var det forskjell på de gode og de dårlige. Patchene som kommer gjør bare at forskjellen forsvinner og alle kan slå alle. I tillegg vil du få mye gratis om du har lag til millioner fremfor småsummer.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Ja, (nest) best hvis han vinner på den måten. Jeg mener at spillet bør være enkelt nok til at de fleste kan mestre det. Mange synes det er altfor enkelt å spille raske, gode pasninger med "hvem som helst", men jeg mener det er slik det bør være. Jeg vil ikke ha et blytungt spill der man bommer på halvparten av pasningene.

Lenke til kommentar

Ja, (nest) best hvis han vinner på den måten. Jeg mener at spillet bør være enkelt nok til at de fleste kan mestre det. Mange synes det er altfor enkelt å spille raske, gode pasninger med "hvem som helst", men jeg mener det er slik det bør være. Jeg vil ikke ha et blytungt spill der man bommer på halvparten av pasningene.

Det er vel greit og ha et spill som krever litt ferdigheter? For min del er ikke et helt sykt et tpuch spill en stor ferdighet. Desverre er dagens Fifa laget sånn at alle skal føle seg gode. Det er nok greit for de som vil ha et ekstremt casual spill men for min del der jeg spiller for og bli bedre er dette alt annet enn motiverende!

 

Edit: Flertallet vil jo ha et spill som er enklest mulig. Hadde fifa vært litt vanskeligere hadde hylekoret begynt.

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

Krever absolutt ferdigheter, og det er i hovedsak de beste som vinner. Jeg spiller hver dag og bruker generelt mye tid på FIFA, så jeg vil ikke kalle meg selv casual.

Men du vil likevel ha et spill som er casual. Du vil kunne mestre det raskest mulig. Sånn som han fyren spilte er nå for meg lite imponerende. At en som nettopp har begynt med fifa skal spille jevnt med en som har spilt flere tusen timer er for meg uforståelig

Lenke til kommentar

 

Krever absolutt ferdigheter, og det er i hovedsak de beste som vinner. Jeg spiller hver dag og bruker generelt mye tid på FIFA, så jeg vil ikke kalle meg selv casual.

Men du vil likevel ha et spill som er casual. Du vil kunne mestre det raskest mulig. Sånn som han fyren spilte er nå for meg lite imponerende. At en som nettopp har begynt med fifa skal spille jevnt med en som har spilt flere tusen timer er for meg uforståelig

Men det er jo ikke tilfelle. Vi som spiller mye ville jo knust en slik person, med mindre han bare triller ball for å slippe inn så få mål som mulig.

Lenke til kommentar

Problemet er at slik spillet er nå vil personen som nettopp har begynt å spill få ufattelig med hjelp. FIFA 18 patchen har i stor grad innført AI-defending igjen, de har fjernet mulighet for raske pasninger (alle spillerne har blitt tunge og trege) og det er altfor mye tilfeldigheter som spiler inn. 

 

FIFA 18 som kom på release var i stor grad mer ferdighetsbasert enn hva EA har patchet spillet til å være. Jeg vil påstå at om at en person får 10 timer til å lære seg FIFA, så vil man i stor grad være i stand til å matche en spiller som har flere 100 timer.

 

Jeg vet ikke hvor mye folk har fulgt med på FUT Champions og verdensmesterskapet som gikk i sommer, men der sa jo en profesjonell FIFA spiller at det er umulig å trene på spillet. Fordi det er for mye tilfeldigheter som spiller inn (les bugs). Og om EA ønsker at FIFA skal være competivit kan det ikke være slik. 

 

Jeg er helt uenig i at alle skal kunne mestre det. De kan spille det, men slik spillet er nå kan en hver som spiller nok enkelt komme seg til 1 divisjon.

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg bare klemt inn 4 kamper, men jeg merket svært lite til alt dette? Endringen på pasninger var imo god. Man får fortsatt god fart i pasningspillet så lenge man ikke står med ryggen til. Merket ingen ting til tunge og trege spillere. 

 

synes spillet flyter vesentlig bedre enn på release, var et eller annet sirup som ikke var no digg i det hele tatt. 

 

Johannes; Nå har ikke jeg sett kampen du snakker om, men hvordan mener du en "pro" skal spille? I weekend league er det vel hovedsaklig alle i forsvar og counter med noen få. tett og trist som gjelder? 

 

 

Når det gjelder de plagsomme tilfeldighetene i fifa så er det overraskende mange idiotiske tilfeldigheter i ekte fotball hver helg.  Hadde det vært fjernet fra fifa så hadde det ikke vært fotball vi hadde spilt :p  Selv om det til tider er litt overkill med randomness fra EA. 

Lenke til kommentar

Lets face it Fifa er mer casual enn noen gang. Som de blir skervet over her. En spiller på 10 timer vs flere hundre timer gir lite forskjell ferdighetsmessig. Alle som er litt konkurranse mennesker vil ikke like dette. Jeg har ikke eørt spillet på over en uke og det ser ikke ut som det er noe vits heller. Jævla dumt at nok en gang får vi servert et spill bare og gagne EA økonomisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...