Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

De vil virkelig at det skal bli slutt på at AR er det folk flest bruker i nesten enhver situasjon med andre ord? En temmelig solid nerf på AR's jevnt over der. Mer recoil, mindre damage, ikke noe 8x osv osv..

 

Jepp, SMG er gjort vesentlig mer relevant i CQC også. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mini-14, SKS og mk14 teller nå som AR i forhold til attachements? Det er jo en temmelig markant forandring da du finner extended mag osv langt oftere til AR kontra SR. Men de tar vel fremdeles 8x scopes?

 

At level 3 helmet og det meste av mags til sniper er care packages only endrer jo også på en hel del. Spørsmålet er jo da hvor vanlige de blir å finne i care packages? Hvor sjelden blir level 3 helmet, om du får den ofte så øker jo det verdien til care packages temmelig mye.

 

Level 3 hjelm er garantert i alle drops sier dem i den offisielle patch noten. Så blir nok mye action rundt disse pakkene nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

  • Previously, grenade damage was greatly dependant on fall damage (from the grenade’s knockback effect) rather than explosion. We’ve removed the grenade’s knockback effect for player characters, and have adjusted it so that only explosion damage is applied when you’re struck by a grenade.
  • Level three helmets now only spawn in care packages (and one is guaranteed to be in every care package)

Syns knockback effekten var morsom, kommer å savne folk som fyker av gårde fra coveret sitt  :hrm:

 

Level 3 helmets litt mer tilgjengelig enn jeg sa tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fant denne i bunnen av patch notes:
 

 

 

Weapon ammo is now counted as “loaded” when the magazine or bullet is inserted into the weapon, rather than when the animation finishes

Hvor mange ganger har jeg ikke byttet våpen / gjort et eller annet for tidlig.

Kjærkommen fiks.

Lenke til kommentar

Alle sniperne som kan bruker SR mags finnes kun i crate uansett, for en stund tilbake fikset de jo at crates kun ga relevant attachments for det våpenet som lå i craten.

 

DMR tar forsatt 8x, FN FAL går vel også inn i den kategorien.

Vil tippe level 3 helmet blir like sannsynlig i crate som det er i dag, så det reduserer antall level 3 hjelmer på kartet betraktelig.

Veldig gledelig for oss som liker og er gode med Kar, har vært en stund nå hvor jeg regelrett har droppet den for en ekstra M416, da det rett og slett er mer effektivt å skyte flere skudd kjapt etter hverandre når halvparten av spillerne springer rundt med lvl 3 hjelm.

 

Endringen med vann er hovedsaklig pga. dette i pro play:

https://clips.twitch.tv/TalentedRockyFriseeCoolStoryBro

 

Ikke så veldig fan av det som casual, er man på en svømmetur og får en redzone på seg, er det kun flaks om man overlever nå som man ikke kan svømme under vann mens bombingen foregår.

Hvorfor svømme under vann ved bombing? Bombes ikke på vann uansett. Med mindre de helt nylig har endret det. Selv en liten pytt vil hindre bomber å falle der. Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hva er nytt med dette? Bruker ikke de fleste AR og SMG?

Bruker selv utelukkende AR og UZI. I CQC kan folk med AR bare ta seg en bolle mot min fullt oppgraderte UZI.

Så jeg skjønner ikke helt problemet her. AR er medium range våpen. SMG og hagle er close range.

Det gir jo ikke mening at slike våpen som AR skal utkonkurreres av SMG våpen på lengre avstand.

 

Svømme greiene er idiotiske. Folk klarer da for svarte å holde pusten i 35 sekunder. Redusere det til 15 er ikke annet enn latterlig. Når ble dette et problem?

Lenke til kommentar

^

SMGene blir ikke bedre enn AR på lengre avstander, du må huske bullet drop off. 

 

Det er sant som du sier at selv i dag, så er SMGs bedre enn AR i CQ, men i sluttspillet er det sjeldent man er i en by.

De fleste ser ut til å velge AR+SR over AR+SMG for eksempel, selv om SMG absolutt kan være MEGET bra i de 2-3 siste sirklene. 

Lenke til kommentar

^

SMGene blir ikke bedre enn AR på lengre avstander, du må huske bullet drop off. 

 

Det er sant som du sier at selv i dag, så er SMGs bedre enn AR i CQ, men i sluttspillet er det sjeldent man er i en by.

De fleste ser ut til å velge AR+SR over AR+SMG for eksempel, selv om SMG absolutt kan være MEGET bra i de 2-3 siste sirklene. 

 

Er lite jeg ville valgt over en fullstacket Vector i siste sirklene  :wee:

Bare dumt den er tilnærmet useless frem til da, foruten helt i starten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva er nytt med dette? Bruker ikke de fleste AR og SMG?

Bruker selv utelukkende AR og UZI. I CQC kan folk med AR bare ta seg en bolle mot min fullt oppgraderte UZI.

Så jeg skjønner ikke helt problemet her. AR er medium range våpen. SMG og hagle er close range.

Det gir jo ikke mening at slike våpen som AR skal utkonkurreres av SMG våpen på lengre avstand.

 

Svømme greiene er idiotiske. Folk klarer da for svarte å holde pusten i 35 sekunder. Redusere det til 15 er ikke annet enn latterlig. Når ble dette et problem?

AR(les M4) har vært suveren i alt i fra CQC til long range.

På live har en fullkitet M4 mindre recoil, høyere dps og trenger å treffe færre skudd i hode og torso enn en fullkittet UZI.

Så faktisk kan den med UZI ta seg en bolle mot den som har M4, med mindre den med M4 er betraktelig dårligere.

 

Svømme greiene forklarte jeg en tidligere post, det er pga. situasjoner som dette i proplay:

https://clips.twitch.tv/TalentedRockyFriseeCoolStoryBro 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Alle sniperne som kan bruker SR mags finnes kun i crate uansett, for en stund tilbake fikset de jo at crates kun ga relevant attachments for det våpenet som lå i craten.

 

DMR tar forsatt 8x, FN FAL går vel også inn i den kategorien.

Vil tippe level 3 helmet blir like sannsynlig i crate som det er i dag, så det reduserer antall level 3 hjelmer på kartet betraktelig.

Veldig gledelig for oss som liker og er gode med Kar, har vært en stund nå hvor jeg regelrett har droppet den for en ekstra M416, da det rett og slett er mer effektivt å skyte flere skudd kjapt etter hverandre når halvparten av spillerne springer rundt med lvl 3 hjelm.

 

Endringen med vann er hovedsaklig pga. dette i pro play:

https://clips.twitch.tv/TalentedRockyFriseeCoolStoryBro

 

Ikke så veldig fan av det som casual, er man på en svømmetur og får en redzone på seg, er det kun flaks om man overlever nå som man ikke kan svømme under vann mens bombingen foregår.

Hvorfor svømme under vann ved bombing? Bombes ikke på vann uansett. Med mindre de helt nylig har endret det. Selv en liten pytt vil hindre bomber å falle der.

 

Det har alltid vært bomber på vannet, jeg hadde det senest for et par dagers siden, og her er en reddit post fra snart 1 år siden:

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/68zui1/when_the_red_zone_is_reallllly_out_to_getcha/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns det meste i oppdateringen virker fornuftig. Forstår meg dog ikke på SKS nerfen, den var jo ræva i utgangspunktet etter min mening og smak.

Ikke uenig at den har vært ræva, men alt i alt, så denne patchen en stor buff til SKS i den nisjen den skal fylle:

+ Mer skade på limbs

+ Recovery rate redusert

+ Tar AR attachments / mye lettere å få full kittet

+ Nye grips som er mer egnet til tap fire (light grip / half grip)

- litt mer recoil

- 1 skade mindre (for å kompensere for høyere limb damage)

 

Så alt i alt, har de gjort SKS veldig dårlig i CQC (økt recoil), men for å skyte et og et skudd med en kort pause, så har den aldri vært bedre.

For å ikke glemme at AR's på long range har blitt betraktelig nerfet.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Synes patchen ser kanon ut, gleder meg! var den live på test? noen som har prøvd?

Var live på test i stortsett hele går ja, fikk ikke testet selv, da jeg sjeldent gidder å spille solo, og ingen i gjengen var online.

Så litt på streams i stedet, nye våpenet virker helt sykt, og SMG + DMR virker ut til å være potensielt en veldig god kombo fremover.

 

Folk bør gå inn i patchen med et åpen sinn uansett, såpass mye er endret, at man greier ikke å gjør seg opp en mening om balanseringen etter 2 timer.

Lenke til kommentar

Testet noen runder. Virker meget bra.

 

Litt bekymret for at DMR har blitt OP/preferred over alt annet pga. enkel tilgang på attachments, og eneste våpentypen (+ SR) som er presis på lang avstand. M4 på et par hundre meters hold var completely useless selv med 6x. Hadde ikke nubbesjans til å treffe i motsetning til før. Skudd landet rett og slett ikke der jeg siktet. M4 close var omtrent som før, beast. UMP føltes veldig bra på CQC, vesentlig mer presis enn før.

 

Den nye bilen på Miramar fungerte også veldig bra. Var motorsykkel hastighet på den, og den var helt ok offroad, men krever skills.

 

Usikker på hvorfor vi trenger 5 forskjellige grip attachments. Var bare forvirrende, og jeg regner med at WackyJack finner det beste overall gripet for smg/ar/dmr ganske fort. Eneste jeg kan se for meg er at det kan være forskjell for AR om du skal bruke den som long range one tap eller close full auto, men der var det jo allerede en tydelig forskjell mellom vertical og angled.

Lenke til kommentar

 

Hva er nytt med dette? Bruker ikke de fleste AR og SMG?

Bruker selv utelukkende AR og UZI. I CQC kan folk med AR bare ta seg en bolle mot min fullt oppgraderte UZI.

Så jeg skjønner ikke helt problemet her. AR er medium range våpen. SMG og hagle er close range.

Det gir jo ikke mening at slike våpen som AR skal utkonkurreres av SMG våpen på lengre avstand.

 

Svømme greiene er idiotiske. Folk klarer da for svarte å holde pusten i 35 sekunder. Redusere det til 15 er ikke annet enn latterlig. Når ble dette et problem?

AR(les M4) har vært suveren i alt i fra CQC til long range.

På live har en fullkitet M4 mindre recoil, høyere dps og trenger å treffe færre skudd i hode og torso enn en fullkittet UZI.

Så faktisk kan den med UZI ta seg en bolle mot den som har M4, med mindre den med M4 er betraktelig dårligere.

 

Svømme greiene forklarte jeg en tidligere post, det er pga. situasjoner som dette i proplay:

https://clips.twitch.tv/TalentedRockyFriseeCoolStoryBro 

 

Personlig har jeg til gode å tape en duell mot noen med AKM/M16/M416 med fult oppgradert UZI.

Det kommer selvsagt an på hvem som har overtaket/fordelen. Jeg bruker jo UZIen nettopp fordi jeg har overtaket/fordelen.

 

Jaha? Jeg ser ikke helt hvordan det å holde pusten i 35 kontra 15 har veldig mye med det der klippet å gjøre. Det der ser ut som et veldig ekstremt tilfelle som de lett kunne unngått om ikke vannet stopper alt av kuler og granater.

 

Å skyte gjennom vannet til en viss dybde er mye mer realistisk enn å senke perioden en kan være under vann til 15.

Eventuelt la deg skyte fra vannet, i det minste med pistolen.

Eller enda enklere, forhindre at sirkelen kan slutte over vann.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...