Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

 

 

Hva er nytt med dette? Bruker ikke de fleste AR og SMG?

Bruker selv utelukkende AR og UZI. I CQC kan folk med AR bare ta seg en bolle mot min fullt oppgraderte UZI.

Så jeg skjønner ikke helt problemet her. AR er medium range våpen. SMG og hagle er close range.

Det gir jo ikke mening at slike våpen som AR skal utkonkurreres av SMG våpen på lengre avstand.

 

Svømme greiene er idiotiske. Folk klarer da for svarte å holde pusten i 35 sekunder. Redusere det til 15 er ikke annet enn latterlig. Når ble dette et problem?

AR(les M4) har vært suveren i alt i fra CQC til long range.

På live har en fullkitet M4 mindre recoil, høyere dps og trenger å treffe færre skudd i hode og torso enn en fullkittet UZI.

Så faktisk kan den med UZI ta seg en bolle mot den som har M4, med mindre den med M4 er betraktelig dårligere.

 

Svømme greiene forklarte jeg en tidligere post, det er pga. situasjoner som dette i proplay:

https://clips.twitch.tv/TalentedRockyFriseeCoolStoryBro 

 

Personlig har jeg til gode å tape en duell mot noen med AKM/M16/M416 med fult oppgradert UZI.

Det kommer selvsagt an på hvem som har overtaket/fordelen. Jeg bruker jo UZIen nettopp fordi jeg har overtaket/fordelen.

 

Jaha? Jeg ser ikke helt hvordan det å holde pusten i 35 kontra 15 har veldig mye med det der klippet å gjøre. Det der ser ut som et veldig ekstremt tilfelle som de lett kunne unngått om ikke vannet stopper alt av kuler og granater.

 

Å skyte gjennom vannet til en viss dybde er mye mer realistisk enn å senke perioden en kan være under vann til 15.

Eventuelt la deg skyte fra vannet, i det minste med pistolen.

Eller enda enklere, forhindre at sirkelen kan slutte over vann.

 

På papiret taper så taper UZI mot M4 hver gang, og det er tross alt det vi diskuterer her, at du syns det på papiret (patch notes) var rart.

For å ta det med teskje, står 2 spillere 2,5,10,15 meter fra hverandre med samme type armor, og så skyter på likt, så taper UZI hver gang.

Det er sjeldent et realistisk scenario (iallefall når man tar hensyn til serverticks og ping), så det er godt mulig du vinner mye med UZIen, men da er det ikke UZIen sin fortjeneste, men alt det du gjør rett og den andre gjør feil.

 

Det har alt med det klippet å gjøre, la meg forklare det også.

Klippet er fra en turnering hvor det spilles om store pengesummer, vett ikke nøyaktig hva formatet på denne turneringen var, men mest sannsynlig var det best av 8, hvor plassering gir mest poeng og kills litt poeng.

Det har uansett skjedd i flere turneringer. 

Mao. har plassering teamet ditt ryker ut på veldig mye å si. SÅ når sirkelen er så liten, og det forsatt er vann i den, tar mange lag og gambler alt på vannet, om de ikke har en sterk posisjon på solid bakke.

Vannet i dag gjør at man kunne dukke under i lengre perioder, og man må kun stikke hodet opp i 1. sekund før man begynner å få pusten igjen, så man er storsett skuddsikker.

De lagene som gjør dette vinner neppe, men å sikre enn 3.-4. plass kontra 10.-11. , kan være nok til at man får en pall plassering når turneringen er over.

 

Jeg sier ikke at det er en god løsning og at det ikke finnes andre, jeg sier bare "dette er grunnen til endringen".

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Når kommer disse nye endringene? Til uka?

Ikke kommet med noe info annet enn at den skal testes skikkelig først.

 

Hva det betyr for et selskap som har pushet patcher fra test til live etter 3 timer, har jeg ikke peiling på  :closedeyes:

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er nytt med dette? Bruker ikke de fleste AR og SMG?

Bruker selv utelukkende AR og UZI. I CQC kan folk med AR bare ta seg en bolle mot min fullt oppgraderte UZI.

Så jeg skjønner ikke helt problemet her. AR er medium range våpen. SMG og hagle er close range.

Det gir jo ikke mening at slike våpen som AR skal utkonkurreres av SMG våpen på lengre avstand.

 

Svømme greiene er idiotiske. Folk klarer da for svarte å holde pusten i 35 sekunder. Redusere det til 15 er ikke annet enn latterlig. Når ble dette et problem?

AR(les M4) har vært suveren i alt i fra CQC til long range.

På live har en fullkitet M4 mindre recoil, høyere dps og trenger å treffe færre skudd i hode og torso enn en fullkittet UZI.

Så faktisk kan den med UZI ta seg en bolle mot den som har M4, med mindre den med M4 er betraktelig dårligere.

 

Svømme greiene forklarte jeg en tidligere post, det er pga. situasjoner som dette i proplay:

https://clips.twitch.tv/TalentedRockyFriseeCoolStoryBro 

 

Personlig har jeg til gode å tape en duell mot noen med AKM/M16/M416 med fult oppgradert UZI.

Det kommer selvsagt an på hvem som har overtaket/fordelen. Jeg bruker jo UZIen nettopp fordi jeg har overtaket/fordelen.

 

Jaha? Jeg ser ikke helt hvordan det å holde pusten i 35 kontra 15 har veldig mye med det der klippet å gjøre. Det der ser ut som et veldig ekstremt tilfelle som de lett kunne unngått om ikke vannet stopper alt av kuler og granater.

 

Å skyte gjennom vannet til en viss dybde er mye mer realistisk enn å senke perioden en kan være under vann til 15.

Eventuelt la deg skyte fra vannet, i det minste med pistolen.

Eller enda enklere, forhindre at sirkelen kan slutte over vann.

 

På papiret taper så taper UZI mot M4 hver gang, og det er tross alt det vi diskuterer her, at du syns det på papiret (patch notes) var rart.

For å ta det med teskje, står 2 spillere 2,5,10,15 meter fra hverandre med samme type armor, og så skyter på likt, så taper UZI hver gang.

Det er sjeldent et realistisk scenario (iallefall når man tar hensyn til serverticks og ping), så det er godt mulig du vinner mye med UZIen, men da er det ikke UZIen sin fortjeneste, men alt det du gjør rett og den andre gjør feil.

 

Det har alt med det klippet å gjøre, la meg forklare det også.

Klippet er fra en turnering hvor det spilles om store pengesummer, vett ikke nøyaktig hva formatet på denne turneringen var, men mest sannsynlig var det best av 8, hvor plassering gir mest poeng og kills litt poeng.

Det har uansett skjedd i flere turneringer. 

Mao. har plassering teamet ditt ryker ut på veldig mye å si. SÅ når sirkelen er så liten, og det forsatt er vann i den, tar mange lag og gambler alt på vannet, om de ikke har en sterk posisjon på solid bakke.

Vannet i dag gjør at man kunne dukke under i lengre perioder, og man må kun stikke hodet opp i 1. sekund før man begynner å få pusten igjen, så man er storsett skuddsikker.

De lagene som gjør dette vinner neppe, men å sikre enn 3.-4. plass kontra 10.-11. , kan være nok til at man får en plass passering når turneringen er over.

 

Jeg sier ikke at det er en god løsning og at det ikke finnes andre, jeg sier bare "dette er grunnen til endringen".

 

 

Som sagt, det der er en veldig ekstrem situasjon. Og du er sikkert enig i at det er en fryktelig latmanns forandring for å fikse et "problem"? Det er ikke tiden en kan være under vann som er problemet, men snarere at du er udødelig for annet enn den blå sirkelen.

 

Mulig det er noe galt hos meg, men jeg har ikke, i hvert fall ikke sist jeg var slik under vann for et par måneder siden, kunne dykke rett ned igjen etter bare 1 sekund oppe. Da hadde jeg knapt nok luft og måtte opp igjen etter kanskje 5 sekunder.

 

Jeg ser gjerne at de hadde økt damage på i UZIen til 30. Skjønner ikke helt hvorfor den skal ha så lav damage kontra UMP9 som allround er bedre (range, magasin, recoil, osv.).

​Samme gjelder P18C. Alt for lav damage sammenlignet med P92. Den også burde ligget på 30.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Absolutt enig i at det finnes andre måter å løse det problemet, som f.eks. at de 3-4 siste sirklene ikke inneholder vann.

Det ville riktignok gjort at sirkelen ville blitt litt vel forutsigbar i enkelte tilfeller spesielt på Erangel, hvor det går en elv på tvers av kartet.

 

Må ikke glemme at firerate er en betraktelig del av skaden et våpen gjør.
Uzi (og P18C med auto) har høy firerate.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Joda, vet jo det. Men mener allikevel den kunne vært høyere. Spesielt siden disse to våpnene har høy recoil.

 

Det er jo f.eks en grunn til at det er våpen folk ikke bruker så mye, fordi de er dårligere.

Med disse forandringene som kommer så kommer vel alle til å bruke P1911. Høy firerate og får en vanvittig damageboost i patchen.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de nerfer de andre ARene men lar AKen være. Den var kanskje ikke like bra som M16 på de lengste rekkevidden, med på standard AR range var den konge og når blir den enda mer konge.

Blir ikke variasjon av at alle velger AK isteden for M16/M416.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

 

Alle sniperne som kan bruker SR mags finnes kun i crate uansett, for en stund tilbake fikset de jo at crates kun ga relevant attachments for det våpenet som lå i craten.

 

DMR tar forsatt 8x, FN FAL går vel også inn i den kategorien.

Vil tippe level 3 helmet blir like sannsynlig i crate som det er i dag, så det reduserer antall level 3 hjelmer på kartet betraktelig.

Veldig gledelig for oss som liker og er gode med Kar, har vært en stund nå hvor jeg regelrett har droppet den for en ekstra M416, da det rett og slett er mer effektivt å skyte flere skudd kjapt etter hverandre når halvparten av spillerne springer rundt med lvl 3 hjelm.

 

Endringen med vann er hovedsaklig pga. dette i pro play:

https://clips.twitch.tv/TalentedRockyFriseeCoolStoryBro

 

Ikke så veldig fan av det som casual, er man på en svømmetur og får en redzone på seg, er det kun flaks om man overlever nå som man ikke kan svømme under vann mens bombingen foregår.

Hvorfor svømme under vann ved bombing? Bombes ikke på vann uansett. Med mindre de helt nylig har endret det. Selv en liten pytt vil hindre bomber å falle der.

 

Det har alltid vært bomber på vannet, jeg hadde det senest for et par dagers siden, og her er en reddit post fra snart 1 år siden:

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/68zui1/when_the_red_zone_is_reallllly_out_to_getcha/

 

Så du har faktisk sett eksplosjoner I/PÅ vannet? Som flere poengterte i reddit posten så kan du ikke bli treffet når du er i vannet. 

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg slitter veldig mye med at lootinga lagger noe inni granskuane for meg, åpne dører er mye av det samme; det skjer ikke med en gang som oftest. Jeg ser jo at det går veldig mye treigere for meg å loote kontra mange andre og det er ikke det at jeg ikke trykker/drar fort nok.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg slitter veldig mye med at lootinga lagger noe inni granskuane for meg, åpne dører er mye av det samme; det skjer ikke med en gang som oftest. Jeg ser jo at det går veldig mye treigere for meg å loote kontra mange andre og det er ikke det at jeg ikke trykker/drar fort nok.

Ble enorm forskjell med ny pc. Nå spawner loot før jeg lander, så nå har jeg hvertfall en sjangse til å forsvare meg visst andre lander i nærheten.

Lenke til kommentar

Prøvde PUBG i dag for første gang siden før jul. Spillet er helt klart bedre - men jeg opplever fortsatt at spillet hakker eller fryser litt når jeg er nær folk. Skjønner ikke greia. Ble en del kills og noen topp 10 plasseringer, men kjipt å være nede i singledigits på fps når det virkelig gjelder.

Lenke til kommentar

Prøvde PUBG i dag for første gang siden før jul. Spillet er helt klart bedre - men jeg opplever fortsatt at spillet hakker eller fryser litt når jeg er nær folk. Skjønner ikke greia. Ble en del kills og noen topp 10 plasseringer, men kjipt å være nede i singledigits på fps når det virkelig gjelder.

Får 120+fps med 8700K og GTX 980. Nå spiller ikke jeg med alt på Ultra da.

Lenke til kommentar

Jeg får rundt 80-100 med 3570K@4,2 GHz og GTX 1060 3 GB. Men svært ofte i nærkampstrid så stoper det nesten for meg og da dør jeg pga det. Veldig plagsomt når jeg føler jeg kunne vært bedre, men slik er det nå. Det er viktig å ha noe å skylde på.

Lenke til kommentar

Løsningen er å skaffe seg bedre cpu og skjermkort, ihvertfall cpu, kodinga til pubg er jo noe man kunne ha funnet på 90 tallet eller noe flash basert browser game på facebook.

Tror det er CPU som er problemet. Andre jeg kjenner har samme kort men opplever ikke samme problem. Men synd at prosessoren sliter med et spill som ser ut som et PS3-spill. Jeg kjører jo spill som DOOM og annet med alt på Ultra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...