Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det beste singleplayer-spillet jeg har vært borti. Jeg har aldri før brukt så mange timer i et spill, på så kort tid, og stortrivdes med det som det.

 

Nyter hvert sekund jeg spiller dette, god stemning, god musikk, flott historie som fyller Zelda-universet bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig med CommanderKeen. Det er et godt spill, men det er mekanikker og designvalg jeg mislikte og som bidro til en noe skuffende spillopplevelse. Den åpne verdenen, våpensystemet og hovedgrottene er eksempler. Jeg fullførte riktignok alle shrines, minner og de fleste av sideoppdragene, men BotW er nok det Zelda-spillet jeg har likt minst.

Lenke til kommentar

Etter noen måneder er nok Breath of the Wild fortsatt det beste Zelda-spillet jeg har spilt, og dermed også det beste spillet. Har aldri hatt større forventninger til et spill, men alle ble møtt og jeg satt igjen med tidenes valuta både for penga og all tiden jeg har brukt på spillet. Er på rundt 200 timer nå og har fortsatt en del ting å låse opp, finne og utforske.

 

Er også i gang med Master Mode, og til høsten kommer det jo mer story, dungeons og shrines. Kommer nesten ikke til å spille noe annet enn Zelda i 2017 :)

Lenke til kommentar

Nå som man har fått spillet litt på avstand og kan se ting litt mer nøkternt, fremstår spillet som et av de bedre som er laget de siste 10 årene.

 

6/10 fremstår som like idiotisk - eller kanskje mer, nå i ettertid. Noe som forsterkes av at jeg har rundet et par spill i ettertid, Mad Max og Deus Ex: Mankind Divided - begge spillene fikk langt høyere karakter enn Zelda hos Gamer. Selv om jeg likte begge spillene - er dette fullstendig latterlig, eller galskap er vel bedre å skrive.

 

Og vi skal gjenta å kommentere denne useriøse anmeldelsen for all tid. Tenk hvor mange som gikk glipp av denne spill-skatten bare fordi noen ville gjøre et eller annet poeng. Håper de har fjernet fyren fra fremtidige skriverier.

 

Blir nok en runde med Breath of the Wild om en stund - fordi spillet er så veldig bra :)

Lenke til kommentar

Og vi skal gjenta å kommentere denne useriøse anmeldelsen for all tid. Tenk hvor mange som gikk glipp av denne spill-skatten bare fordi noen ville gjøre et eller annet poeng. Håper de har fjernet fyren fra fremtidige skriverier.

For å være ærlig så tviler jeg på at det var så veldig mange. Om én dårlig anmeldelse i et hav av gode er nok til å ikke prøve spillet, så er man ikke særlig instillt på å prøve det i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

 

Og vi skal gjenta å kommentere denne useriøse anmeldelsen for all tid. Tenk hvor mange som gikk glipp av denne spill-skatten bare fordi noen ville gjøre et eller annet poeng. Håper de har fjernet fyren fra fremtidige skriverier.

For å være ærlig så tviler jeg på at det var så veldig mange. Om én dårlig anmeldelse i et hav av gode er nok til å ikke prøve spillet, så er man ikke særlig instillt på å prøve det i utgangspunktet.

 

 

Og vi vil heller aldri få greie på hvor mange, men noe man vet er at anmeldelser påvirker salg.

 

Men det kan være verdt å vite at gamers artikkel havner øverst når du googler spillet+anmeldelse.

Lenke til kommentar

6/10 fremstår som like idiotisk - eller kanskje mer, nå i ettertid. Noe som forsterkes av at jeg har rundet et par spill i ettertid, Mad Max og Deus Ex: Mankind Divided - begge spillene fikk langt høyere karakter enn Zelda hos Gamer. Selv om jeg likte begge spillene - er dette fullstendig latterlig, eller galskap er vel bedre å skrive.

 

Og vi skal gjenta å kommentere denne useriøse anmeldelsen for all tid. Tenk hvor mange som gikk glipp av denne spill-skatten bare fordi noen ville gjøre et eller annet poeng. Håper de har fjernet fyren fra fremtidige skriverier.

 

Djises, holder dere fortsatt på med dette tullet? Hvor mange ganger må det spesifiseres at anmeldelser er subjektive vurderinger av spill? Skjerpings nå. Det begynner å bli trist.

 

For min del er degraderingen av våpen så mye i veien at det går kraftig utover hvor mye jeg nyter spillet. Som nevnt av en annen over savnes også sårt skikkelig Zelda-dungeons. Det som ble servert i form av Divine Beasts var rett og slett for tynt.

 

Et annet stort problem i min bok er at spillet ikke fortsetter etter du har kvittet deg med Ganon (som også er aaalt for lett, med tanke på hvor mye han blir bygd opp), og jeg skulle virkelig ønsket at jeg fikk se hvordan verden så ut etter han var død. Hadde ikke trengt å være en stor forandring, men en synliggjøring av at Divine Beasts var slått av ville gått en lang vei, for jeg hater hvordan de laserne ødelegger alle gode utsiktspunkter.

 

Et annet punkt som ødelegger voldsomt for innlevelsen er selvsagt den regelrett elendige optimaliseringen av spillet, der det hakker og går med en bildefrekvens som så og si aldri er på 30. Det er ikke et problem som er unikt for Zelda, men det er nok det dårligst optimaliserte spillet jeg har spilt på mange år, og det er alt for svakt.

 

Skulle jeg brukt Gamers karaktersystem ville jeg nok gitt spillet 7/10, og da er jeg sjenerøs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

6/10 fremstår som like idiotisk - eller kanskje mer, nå i ettertid. Noe som forsterkes av at jeg har rundet et par spill i ettertid, Mad Max og Deus Ex: Mankind Divided - begge spillene fikk langt høyere karakter enn Zelda hos Gamer. Selv om jeg likte begge spillene - er dette fullstendig latterlig, eller galskap er vel bedre å skrive.

 

Og vi skal gjenta å kommentere denne useriøse anmeldelsen for all tid. Tenk hvor mange som gikk glipp av denne spill-skatten bare fordi noen ville gjøre et eller annet poeng. Håper de har fjernet fyren fra fremtidige skriverier.

 

Djises, holder dere fortsatt på med dette tullet? Hvor mange ganger må det spesifiseres at anmeldelser er subjektive vurderinger av spill? Skjerpings nå. Det begynner å bli trist.

 

 

 

 

Synes heller du burde slutte å kritisere de som har negative synspunkter på anmeldelsen i gamer.

 

Jeg kritiserer de - og håper at det bidrar til at de ikke gjør en slik blemme til i fremtiden. For det kan hende dette fører til at noen ikke får oppleve gode spill - som de ellers ville gjort.

Lenke til kommentar

 

 

6/10 fremstår som like idiotisk - eller kanskje mer, nå i ettertid. Noe som forsterkes av at jeg har rundet et par spill i ettertid, Mad Max og Deus Ex: Mankind Divided - begge spillene fikk langt høyere karakter enn Zelda hos Gamer. Selv om jeg likte begge spillene - er dette fullstendig latterlig, eller galskap er vel bedre å skrive.

 

Og vi skal gjenta å kommentere denne useriøse anmeldelsen for all tid. Tenk hvor mange som gikk glipp av denne spill-skatten bare fordi noen ville gjøre et eller annet poeng. Håper de har fjernet fyren fra fremtidige skriverier.

 

Djises, holder dere fortsatt på med dette tullet? Hvor mange ganger må det spesifiseres at anmeldelser er subjektive vurderinger av spill? Skjerpings nå. Det begynner å bli trist.

 

 

 

 

Synes heller du burde slutte å kritisere de som har negative synspunkter på anmeldelsen i gamer.

 

Jeg kritiserer de - og håper at det bidrar til at de ikke gjør en slik blemme til i fremtiden. For det kan hende dette fører til at noen ikke får oppleve gode spill - som de ellers ville gjort.

 

 

 

Logikken din er jo egentlig at alle spill må få toppkarakter, eller så kan noen gå glipp av dem. Tror forøvrig også du dramatisk overvurderer Gamers evne til å påvirke befolkningen.

Lenke til kommentar

Gameplay messig er nok BoTW det beste spilleg jeg har spilt på veldig veldig mange år alt sitter perfekt og på switch versionen er det ganske så minimalt med framedrops nå såvidt jeg vet. Historien er ikke fantastisk men karakterene og verdenen er såpass unikt og spennende at det nesten gjør opp for det. 

 

Det klarer likevel ikke ta tronen fra mitt absolutt favorittspill Witcher 3 eller den orginale Mass Effect Trilogien når det kommer til ren spillglede, men det er faretruende nær.  Det hele faller uansett ned til en hvers subjektive mening, dette gjelder og meningen til spillanmelderen, ser egentlig ingen grunn til å dra opp denne mer enn hva som er nødvendig, tror det er like greit for alle parter å bare la denne dø ut og ikke gi den noe mer oppmerksomhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

6/10 fremstår som like idiotisk - eller kanskje mer, nå i ettertid. Noe som forsterkes av at jeg har rundet et par spill i ettertid, Mad Max og Deus Ex: Mankind Divided - begge spillene fikk langt høyere karakter enn Zelda hos Gamer. Selv om jeg likte begge spillene - er dette fullstendig latterlig, eller galskap er vel bedre å skrive.

 

Og vi skal gjenta å kommentere denne useriøse anmeldelsen for all tid. Tenk hvor mange som gikk glipp av denne spill-skatten bare fordi noen ville gjøre et eller annet poeng. Håper de har fjernet fyren fra fremtidige skriverier.

 

Djises, holder dere fortsatt på med dette tullet? Hvor mange ganger må det spesifiseres at anmeldelser er subjektive vurderinger av spill? Skjerpings nå. Det begynner å bli trist.

 

 

 

 

Synes heller du burde slutte å kritisere de som har negative synspunkter på anmeldelsen i gamer.

 

Jeg kritiserer de - og håper at det bidrar til at de ikke gjør en slik blemme til i fremtiden. For det kan hende dette fører til at noen ikke får oppleve gode spill - som de ellers ville gjort.

 

 

 

Logikken din er jo egentlig at alle spill må få toppkarakter, eller så kan noen gå glipp av dem. Tror forøvrig også du dramatisk overvurderer Gamers evne til å påvirke befolkningen.

 

 

Nei, logikken min er ikke det. Uff, jeg er ikke glad å motsi noe jeg ikke har hevdet.

 

Når det gjelder Gamers evne til å påvirke befolkningen - så kan jeg bare ta utgangspunkt i meg selv. Jeg pleier typisk å handle en del spill når for eksempel Microsoft har tilbud noen ganger i året.

 

Det er mange spill jeg ikke kjenner særlig til, da googler jeg spillet + anmeldelse - da dukker Gamers artikler opp som nummer en i lista, nesten uten unntak.

 

Og jeg har pleid å kjøpe spill - eller ei - på grunn av Gamers karaktersetting. Og jeg kjøper ikke noe under 7/10. Helst ikke noen som får 7 heller - kanskje hvis det er en sjanger jeg liker spesielt godt - eller at for eksempel SP blir anbefalt mens MP er dårlig.

 

Zelda ble handlet fordi jeg er meget stor fan av spillserien og skulle ha det uansett - men hvis ting var annerledes ville jeg antageligvis ikke kjøpt det - og gått glipp av en stor spillopplevelse.

 

Tenker også en del på andre som vurderer spillet - kanskje de oppsøker denne tråden? Da vil jeg at det klart skal fremgå at karaktersettingen fra Gamer er omstridt og ikke noe man bør ta som fasit.

Lenke til kommentar

Det er jo en tråd for anmeldelsen, hvor vidt den var saklig eller ikke kan dere ta der. Og det burde dere være ferdig med nå. Tviler på at den har hatt så alt for mye å si for salgstall og slikt. Det forandrer uansett ikke din opplevelse av spillet. Liker du det, og ville gitt det minst 10/10? Fint for deg (ikke ment ironisk), men respekter at andre mener noe annet.

 

Jeg er bare halveis uti, og synes spillet er helt utrolig. Mulig det tar over som favoritt Zeldaspill (kanskje som favorittspill overall, men må bli ferdig først), jeg synes Nintendo treffer veldig godt med det de konseptene de har tatt utgangspunkt i. En stor og flott verden som størrelsen til tross føles tettpakket, flott styring (liker at jeg kan grovsikte med spaken og finsikte med bevegelse), og bra mekanikk overall. De har jo gått over til en klart mer RPG-prega mekanikk med det store inventoriet, stats, questlogs og alt det der, og jeg synes at alt det fungerer perfekt (uten at jeg har så alt for mange nye RPG-spill å sammenligne med da).

 

Det som for meg gjør at spillet ikke er perfekt er småpirk. Savner litt ordentlige dungeons som vi har hatt i tidligere Zelda-sill, med ordentlige, sammensatte puzzles. De hadde passa utmerket i de to Divine beasts jeg har tatt. Og selv om enkelte shrines dukker opp som sidequests, kunne de inneholdt puzzles eller kamper de også, ikke bare en kiste. Det at våpen har durability synes jeg er helt greit, men hvert enkelt våpen kunne vart litt lengre. Flott med vær som varierer, men jeg synes det regner og lyner litt for ofte.

 

Og så savna jeg en ordentlig manual, som forklarer alt det nødvendige før en begynner spillet. Eller er det noe som har gått meg hus forbi (spiller på switch)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

6/10 fremstår som like idiotisk - eller kanskje mer, nå i ettertid. Noe som forsterkes av at jeg har rundet et par spill i ettertid, Mad Max og Deus Ex: Mankind Divided - begge spillene fikk langt høyere karakter enn Zelda hos Gamer. Selv om jeg likte begge spillene - er dette fullstendig latterlig, eller galskap er vel bedre å skrive.

 

Og vi skal gjenta å kommentere denne useriøse anmeldelsen for all tid. Tenk hvor mange som gikk glipp av denne spill-skatten bare fordi noen ville gjøre et eller annet poeng. Håper de har fjernet fyren fra fremtidige skriverier.

 

Djises, holder dere fortsatt på med dette tullet? Hvor mange ganger må det spesifiseres at anmeldelser er subjektive vurderinger av spill? Skjerpings nå. Det begynner å bli trist.

 

 

 

 

Synes heller du burde slutte å kritisere de som har negative synspunkter på anmeldelsen i gamer.

 

Jeg kritiserer de - og håper at det bidrar til at de ikke gjør en slik blemme til i fremtiden. For det kan hende dette fører til at noen ikke får oppleve gode spill - som de ellers ville gjort.

 

 

 

Logikken din er jo egentlig at alle spill må få toppkarakter, eller så kan noen gå glipp av dem. Tror forøvrig også du dramatisk overvurderer Gamers evne til å påvirke befolkningen.

 

 

 

Tenker også en del på andre som vurderer spillet - kanskje de oppsøker denne tråden? Da vil jeg at det klart skal fremgå at karaktersettingen fra Gamer er omstridt og ikke noe man bør ta som fasit.

 

 

 

Er så mye rart i det du skriver at jeg antar du er over 50 år? Uansett, synes denne siste biten var særs interessant. Du bør ikke ta noen anmeldelser som en fasit. Det er latterlig. Kvaliteten på et spill er en høyst subjektiv ting, og det kommer jo ganske greit frem her. Du mener Breath of the Wild er et av tidenes beste spill, mens jeg mener det er et godt spill med store problemer. Din mening er ikke mer en fasit enn min mening bare fordi du liker det mer. En mening er en mening, og jeg kan i det minste begrunne min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo en tråd for anmeldelsen, hvor vidt den var saklig eller ikke kan dere ta der. 

 

Godt poeng, glemte den tråden i all diskuteringen.

 

Avrunder med å skrive at spillet har en del feil, men totalt sett er meget bra, kanskje ikke noen 10/10 men vel verdt å kjøpe for de som liker spillserien/sjangeren.

 

 

 

Er så mye rart i det du skriver at jeg antar du er over 50 år? 

 

Haha, fikk meg en god latter her - men du har rett :)

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...