Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Info om første runde med DLC!

http://zelda.com/breath-of-the-wild/news/expansion-pass-dlc-pack-1-detailed

 

Grei DLC, men hadde vært bedre om det var inkludert fra starten.

 

Trial of the sword blir sikkert litt kult. Håper det blir en skikkelig utfordring, som gjør det verdt det at jeg har brukt mye tid på å finne alle shrines, oppgradere armor og så videre. Premien (oppgradering av master sword) er ikke spesielt spennende når jeg har gjort så og si alt annet i spillet, så denne trialen blir hovedsaklig spilt gjennom for utfordringen sin del.

 

Hard mode virker ikke særlig spennende. Er hovedsaklig at det tar lenger tid å slå fiender, noe som jeg kan se for meg bare er irriterende tidlig i spillet.

 

Resten av oppgraderingene burde vært der fra før. Selvvalgt warp point, en måte å finne koroker og path mode hadde gjort spillet enda bedre hvis det var der da jeg faktisk spilte gjennom det. Kanskje meningen at man skal starte på nytt med hard mode, men usikker på hvor mange som kommer til å gidde dette med det første. Blir uansett litt morsomt å se om det er noen steder jeg ikke har gått, og det sammen med korok-maska gjør det jo litt enklere dersom man vurdere å finne alle korokene. 

 

Håper noen av de nye klærne har noen morsomme effekter, men ser for meg at de bare er til pynt. Men stilige er de.

 

 

 

Også kan man visst endre lydspråk hvis man laster ned noe fra eSop nå! Synd jeg nesten ikke har noen voice-avting sekvenser igjen i spillet.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Endelig kan man bytte språk. Rart at det ikke var mulig fra starten av i et spill med såpass anime-stil. Bedre sent enn aldri.

 

Trial of the Sword virker artig. Korok mask og path mode er gode ting å ha når man prøver å nå 100%, men jeg håper de blir tilgjengelige ganske sent i spillet, for jeg tror de vil ødelegge litt den følelsen av å utforske ukjent terreng helt på egen hånd.

 

Synes det virker greit, men det er ikke verdt prisen enda. Det kommer jo mer til vinteren, men jeg liker ikke å betale for ting før jeg vet hva innholdet er. Irriterende dilemma Nintendo har laget her. . .

Lenke til kommentar

Sakset ut svaret mitt til dette innlegget fra en annen tråd og poster det heller her, da det ikke passer helt inn i den opprinnelige tråden og kan skape for stor digresjon der.

 

 

 

Av andre interessante spill er selvfølgelig som du sikkert vet The Legend of Zelda: Breath of the Wild en klar favoritt hos de fleste, og spillet er rangert blant tidenes beste spill på Metacritic. En god del titalls timer med underholdning der.

Fysj nei, grøss. Det er det ene spillet jeg har, kjøpte det med Switch, og jeg er totalt uenig med Metacritic. Det er et makkverk av et Zeldaspill, en av de største spillskuffelsene jeg noen sinne har opplevd. Vurderte faktisk å selge både spillet og Switchen pga det, men er ikke så glad i å selge tingene mine så ble aldri å gjøre det, håper på at det var en god avgjørelse og at det kommer spill jeg vil like bedre senere, men akkurat Breath of the Wild, der er nok løpet kjørt for meg. Kanskje jeg kan få noen til å spille for meg, så kan jeg heller se på. :p

 

 

Har du lyst til å utdype hvorfor du synes det er et makkverk? Jeg blir nysgjerrig når noen har en oppfatning som er så til de grader forskjellig fra min egen.

 

Usj, nei egentlig så har jeg ikke så lyst til det, å snakke om det spillet river opp i det halvgrodde såret i sjelen min der Zelda pleide å være. Gjør meg i  dårlig humør. Det er også noe som raskt kan eskalere og bli en stor diskusjon, noe dette ikke er stedet for, men jeg skal i all høflighet svare på spørsmålet ditt (så får heller moderatorer slette eller flytte om de føler det skulle være nødvendig).

 

Når jeg sier makkverk så overdriver jeg selvfølgelig litt, spillet er jo bra nok det, bare så veldig langt fra det jeg hadde håpet på. Det er mer sagt ut av frustrasjon over at jeg ikke klarer å like spillet, selv om jeg har veldig lyst til det. Og med min egen opplevelse som bakgrunn virker denne 10/10 hyllesten for meg som et helt astronomisk tilfelle av tunellsyn og massesuggesjon. Vet at alle har sin egen smak, men som du sier, jeg synes også det er rart hvordan andre har et så forskjellig inntrykk av spillet enn det jeg har.

 

Det første problemet jeg har med spillet, og kanskje det største og viktigste, er musikken, eller nærmere bestemt mangelen på musikk. Der er jo nesten ingen musikk i spillet, og det lille som er er nokså annonymt med enkelte lysglimt i supersjeldne øyeblikk. Hvordan de har klart å ta en så stor og viktig del av Zelda-opplevelsen og rett og slett kaste det ut vinduet er bare helt uforståelig for meg, og akk så deprimerende. Skulle jeg ha gitt karakter til spillet, så hadde bare denne ene tingen trukket summen ned minst 3-4 karakterpoeng. Så sentral føler jeg faktisk at musikken er for opplevelsen av et Zelda-spill.

 

Dette spiller også litt inn på punkt nr 2, som er verdenen. Den er rett og slett for stor, eller for å si det bedre, så føles det som at den er stor kun for å være STOR. Å komme seg fra A til B tar en liten evighet, og mesteparten av denne lille evigheten bruker jeg på å løpe rundt i områder som føles tomme og intetsigende. Til og med Hyrule Field fra Ocarina of Time føles som det har mer innhold og mening, og det er et område man kan krysse flere ganger i løpet av 5 minutter. De tomme områdene i Breath of the Wild tar meg minst 15-20 minutter, minst. I Hyrule Field har du i tillegg et ikonisk musikkstykke tordnende i bakgrunnen. I Breath of the Wild er det ingenting som tordner, vel bortsett fra når været skifter og det bokstavelig talt tordner. Ellers er det eneste som ledsager med på min ensomme vandring lyden av mine egne fottrinn, kun avbrutt nå og da av en utmattet Link som prøver å få igjen pusten etter 10 meter.

 

Mens du leser dette får du kanskje trang til å si at der er masse innhold i Breath of the Wild, og trekke frem Shrines, Koroks, etc, så jeg skal komme den kommentaren i forkjøpet og si at det er for lite, og for irrelevant til den overhengende følelsen av tomhet jeg får fra selve verdenen. En gresslette eller et skogsområde på 2000 kvadratmeter føles ikke så veldig mye mindre tom bare fordi der er en eller to Koroks. Litt bedre er det med en Shrine, men også de er så små og "copy-paste" at det føles som nok en ting som bare har blitt kastet inn i spillet som en ettertanke, og uten noen form for kjærlighet til sin egen kreasjon i det hele tatt. De passer rett og slett ikke inn i verdenen og omgivelsene sine. Som en McDonalds på en middelalderfestival. Det bryter opp innlevelsen i verdenen, hvor områdene allerede føles litt tilfeldig strødd rundt, med flere merkelige overganger og kunstige skillelinjer. I tillegg er Shrines etter hvert veldig like, og det blir litt sånn "har du sett en, har du sett alle" over det hele. Mye unødvendig "fluff", eller filler content. Jeg har vel klart å komme over et eneste landsbyområde så langt, og det område er jeg egentlig ganske fornøyd med, hadde bare majoriteten av verdenen vært noe lignende. Føler egentlig at de lett kunne halvert verdenen, og ikke mistet et fnugg av innhold som har noen som helst viktighet for opplevelsen av spillet.

 

Så har vi da punkt 3, som jeg rett og slett bare kaller Inventory/Combat/Stats/etc. Både inventory, helse og stamina er knøttlite, og greit nok er det, spesielt for helse og stamina, det er jo tross alt starten av spillet, men problemet her er hva man må gjøre for å øke disse. Her er ingen exp eller økning av stats som følge av å spille spillet, ei heller er det en belønning for å fullføre en del av spillet/historien, nei her må du løpe rundt på tidenes collectathon og samle inn hauger av totalt uinspirerte ting som har bortimot null relevans for selve spillet. Og med hvor stor verdenen er så tar det kolossalt med tid. Jeg er faktisk veldig glad i gode gamle collectaton spill, men kom igjen, på dette viset ender man jo opp med at 1% av den totale tiden ble brukt på å spille "selve spillet", mens 99% ble brukt på å løpe rundt for å finne og samle alle disse tingene, og 70% av den tiden igjen ble brukt i de tidligere nevnte tomme områdene. Kanskje det er noe andre synes er gøy, men det gjør ikke jeg. Også sier folk "Men du kan jo også bare løpe rett til sisteboss." Yay, som om det skulle gjøre alt bedre. Få meg til å føle at det jeg har brukt de siste 10 timene på er enda mer bortkastet, det vil gjøre meg glad.

 

Samme med combat egentlig. Det føles så bortkastet å sloss i det hele tatt. Som regel så får det kun to mulige utfall. Nr 1, jeg dør. Noe som er meget sannsynlig i og med at svært mange fiender dreper deg med ett angrep, noe som gjør at jeg må bruke mye tid på å løpe tilbake til der jeg var. Eller nr 2, jeg knuser det meste av utstyret mitt for å nedkjempe fiendene, kun for å bli belønnet med en ingrediens eller to og et generisk våpen som jeg allerede hadde 3 av. Hva er da vitsen med å kjempe i det hele tatt? Som regel får du bare noe du allerede brukte opp minst en av for å få.

 

Og her dukker det opp nok et gigantisk punkt, items. Du salige Zora for et rot. Et prakteksempel på at mer ikke er det samme som bedre. Hva er det de har tenkt på? Zelda spill har alltid hatt ikoniske items, våpen og utstyr, det har vært nærmest et kjennemerke, og en stor del av gleden med å spille dem. For eksempel å kjempe, tenke og sno seg gjennom et stort tempel, eller løse en finurlig gåte for så å bli belønnet med en ny unik ting som åpner opp nye muligheter, og kanskje veier i samme område som du ikke hadde sett før. Lite som er så gøy som det. Så kommer Breath of the Wild og kaster alt det rett i dass med sine gigaton av generiske pappvåpen som du både knuser og plukker opp dusinvis i hytt og gevær. For ikke å snakke om at alt du noensinne vil trenge av gadgets blir gitt deg helt i starten, i form av en kjedelig liten bok med fire enda kjedeligere "virtuelle effekter". Følelsen av å oppdage noe unikt ligger for meg, i dette spillet, flere grader under frysepunktet. I det minste er klær og rustninger et lite lyspunkt. Her er det mange pene, kule, sexy(?) :p og fancy greier ut fra det jeg har sett, om enn ikke med en like stor følelse av å være essensielle som i andre Zelda-spill.

 

Der er enkelte andre ting å pirke på, men nå har jeg brukt for lang tid på dette innlegget allerede, og det jeg allerede har nevnt er nok de viktigste tingene jeg har å utsette på spillet, så jeg gidder ikke si mer. Oppsummert så er vel det som går igjen i hele mitt negative inntrykk av spillet at det føles for stort, dårlig gjennomført og fullstendig blottet for sjel og magi. Det sliter med et problem veldig mange nye spill har, og det er et overdådig vakkert ytre skall, med et indre som er hult og fullstendig blottet for den sjel, engasjement og kjærlighet som skaper et varig inntrykk på dem som opplever spillet. Breath of the Wild mangler det meste av følelsen av å være et Zelda-spill. Det er knapt et Zelda-spill for meg. Derav den store skuffelsen. Kanskje hadde jeg syntes spillet var ok, dersom det ikke hadde vært et Zelda-spill? :shrug:

 

Det jeg synes er mest synd er at jeg har veldig lyst til å oppleve historien ferdig i Breath of the Wild, men jeg synes det er såpass lite gøy å spille, og så mange andre spill som kommer og har kommet ut, at jeg tviler på at jeg orker å tvinge meg gjennom resten av spillet for å komme til story elementene. :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bra skrevet Rider of Reason. Jeg vet nesten ikke om jeg orker å spille lengre. Føles som spillet jobber mot meg hele veien. Jeg kan forstå at endel elsker spill design som dette. Noe anmeldelser klart viser. Men for meg føles spillet gammeldags,irriterende,sjarmerende og like sært som Nintendo.

 

Det er så frustrerende...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss. Som gammel Zelda-veteran klarer jeg ikke si meg enig i noen av tingene.

 

Synd dere ikke likte spillet, og det må være litt irriterende når de aller fleste hyller det opp i skyene. For meg stemmer alt, musikken, verdenen, items, våpen, grafikken og karakterene, så jeg håper serien fortsetter i samme spor.

 

Hva håper dere Nintendo gjør med Zelda fremover, siden dere ikke likte denne retningen?

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hahahaha, ja der kan du se. At du er uenig med meg er helt som forventet da, du har garantert en overveldende majoritet på din side, men det er en person som sier seg enig med meg i alle fall, det er en mer enn jeg hadde trodd jeg skulle finne. :) Desverre, uansett hvor mange som er enig eller uenig, så hjelper det ikke meg til å gjøre min opplevelse noe annerledes.

 

Det er rart det der. Samme spill har vi spilt, og helt forskjellig oppfatning har vi. Hva dere ser som jeg ikke ser, eller som jeg ser som dere ikke ser, det aner jeg ikke. Grafikken kan jeg være enig med deg i, den er pen, karakterene også, der er mange veldig bra karakterer. Det mekaniske med verdenen, alt som kan påvirke den, det kan jeg også si er kult, i alle fall en stund. Men alt det andre, der klarer jeg ikke å se hva der er å like. Spesielt musikken, hvordan du som Zelda-veteran har spilt og hørt slikt som Ocarina of Time, og fremdeles kan mene at det Breath of the Wild prøver seg på kan kalles musikk, det er meg en gåte.

 

Ja det er ganske irriterende og frustrerende. Jeg skulle gjerne like spillet, men jeg klarer bare ikke å finne det engasjerende å faktisk spille det. Når det blir mer et ork enn en fornøyelse så er det vanskelig.

 

Hvor bør serien gå herfra, nei det er et godt spørsmål. Ser man på reviews og salg så langt, så tror jeg desverre du vil få ønsket ditt oppfylt i lang tid fremover. Bra for deg, dårlig for meg. Med mindre det neste spillet da utføres på en kolossalt mye bedre måte, så blir Breath of the Wild det siste Zelda-spillet jeg kjøper (bortsett fra dersom det skulle komme en Ocarina of Time eller Majora's Mask remake).

 

Hva jeg ville like i neste Zelda-spill? Det frister å si det nøyaktig motsatte av Breath of the Wild, men det ville ikke bli rett det heller.

 

Vet ikke om du husker, men før Breath of the Wild ble vist som Breath of the Wild så var der en Tech Demo hvor Link sloss mot en svær boss, den gjorde meg veldig hyped. Ga meg håp om et Zelda med nitty-gritty, mørk stemning, ala Majora's Mask (som er min favoritt Zelda) og Twilight Princess. Så noe slikt, med den grafikken og grafikkstilen. Gode side quests som i MM, stemning og musikk som i OoT, drøssevis av unike våpen og utstyr (uten durability dritt, om de må ha det så gjør det som i Souls eller Witcher), en mye mindre verden med mer mål og mening, færre og mer omfattende dungeons og bosser som faktisk er forskjellige. Gjerne inkludert tidsreise, ikke helt som i OoT, men at enkelte områder/soner krever at du opplever den i fortiden, eller at du må gjøre noe i fortiden som endrer området i nåtiden eller noe slikt. Vanskelig å forklare, men ser det for meg i mitt eget hode. :p Også en knakende god historie med elskverdige karakterer i fleng, og selvfølgelig er det et must med storslott, pompøst, minneverdig og variert soundtrack.

 

Nei huff, når du spør om slikt så spinner tankene og jeg får mest lyst til å si "Trå til side Aonuma, jeg skal vise deg hvordan man lager et fantastisk spill." :tease:

Lenke til kommentar

Flott svar, Rider of Reason, selv om jeg må si meg enig med Snikpellik: Jeg er ikke enig i en eneste av meningene du skriver.

 

Eller, jeg kan si meg enig i at jeg gjerne skulle hatt mer musikk. Men samtidig så liker jeg stemningen av å traske rundt uten andre lyder enn egne fottrinn, fuglekvitter og gresshoppespill.

 

Jeg synes ikke at verdenen føles tom ganske enkelt fordi hvert enkelt område er unikt. Det er kanskje ikke alltid noe spennende å finne der, annet enn at stedet er vakkert eller litt rart.

 

Jeg synes slossingen er gøy, nettopp fordi den gir en liten utfordring (akkurat passe for meg, tror ikke jeg skal begi meg på Dark Souls enda). Jeg liker at våpnene blir ødelagt, for da blir jeg tvunget til å bruke alle sammen. (Og kanskje tenke kreativt om det skulle gå tomt for våpen.) Har heller aldri opplevd å måtte "bruke mye tid på å løpe tilbake til der jeg var" etter å ha blitt drept i kamp. Stort sett dukker jeg opp igjen i syne av monstrene som like før ble min bane.

 

I det hele tatt tror jeg Breath of the Wild er fokuset på én sentral ting: Reisen er målet. Belønningene til slutt (spesielt i sidequests) er ofte latterlig dårlige. Våpnene man vinner forsvinner snart uansett. Historien er der bare som et påskudd for å få deg til å utforske. Så om det ikke var din greie så er det en ærlig sak. Personlig nærmer jeg meg å bli overbevist over at dette er det beste spillet jeg noen gang har spilt.

 

(PS: Din "dårlige" anmeldelse er mye bedre enn gamer.no sin.)

Lenke til kommentar

Sakset ut svaret mitt til dette innlegget fra en annen tråd og poster det heller her, da det ikke passer helt inn i den opprinnelige tråden og kan skape for stor digresjon der.

 

 

 

Av andre interessante spill er selvfølgelig som du sikkert vet The Legend of Zelda: Breath of the Wild en klar favoritt hos de fleste, og spillet er rangert blant tidenes beste spill på Metacritic. En god del titalls timer med underholdning der.

Fysj nei, grøss. Det er det ene spillet jeg har, kjøpte det med Switch, og jeg er totalt uenig med Metacritic. Det er et makkverk av et Zeldaspill, en av de største spillskuffelsene jeg noen sinne har opplevd. Vurderte faktisk å selge både spillet og Switchen pga det, men er ikke så glad i å selge tingene mine så ble aldri å gjøre det, håper på at det var en god avgjørelse og at det kommer spill jeg vil like bedre senere, men akkurat Breath of the Wild, der er nok løpet kjørt for meg. Kanskje jeg kan få noen til å spille for meg, så kan jeg heller se på. :p

Har du lyst til å utdype hvorfor du synes det er et makkverk? Jeg blir nysgjerrig når noen har en oppfatning som er så til de grader forskjellig fra min egen.

Usj, nei egentlig så har jeg ikke så lyst til det, å snakke om det spillet river opp i det halvgrodde såret i sjelen min der Zelda pleide å være. Gjør meg i dårlig humør. Det er også noe som raskt kan eskalere og bli en stor diskusjon, noe dette ikke er stedet for, men jeg skal i all høflighet svare på spørsmålet ditt (så får heller moderatorer slette eller flytte om de føler det skulle være nødvendig).

 

Når jeg sier makkverk så overdriver jeg selvfølgelig litt, spillet er jo bra nok det, bare så veldig langt fra det jeg hadde håpet på. Det er mer sagt ut av frustrasjon over at jeg ikke klarer å like spillet, selv om jeg har veldig lyst til det. Og med min egen opplevelse som bakgrunn virker denne 10/10 hyllesten for meg som et helt astronomisk tilfelle av tunellsyn og massesuggesjon. Vet at alle har sin egen smak, men som du sier, jeg synes også det er rart hvordan andre har et så forskjellig inntrykk av spillet enn det jeg har.

 

Det første problemet jeg har med spillet, og kanskje det største og viktigste, er musikken, eller nærmere bestemt mangelen på musikk. Der er jo nesten ingen musikk i spillet, og det lille som er er nokså annonymt med enkelte lysglimt i supersjeldne øyeblikk. Hvordan de har klart å ta en så stor og viktig del av Zelda-opplevelsen og rett og slett kaste det ut vinduet er bare helt uforståelig for meg, og akk så deprimerende. Skulle jeg ha gitt karakter til spillet, så hadde bare denne ene tingen trukket summen ned minst 3-4 karakterpoeng. Så sentral føler jeg faktisk at musikken er for opplevelsen av et Zelda-spill.

 

Dette spiller også litt inn på punkt nr 2, som er verdenen. Den er rett og slett for stor, eller for å si det bedre, så føles det som at den er stor kun for å være STOR. Å komme seg fra A til B tar en liten evighet, og mesteparten av denne lille evigheten bruker jeg på å løpe rundt i områder som føles tomme og intetsigende. Til og med Hyrule Field fra Ocarina of Time føles som det har mer innhold og mening, og det er et område man kan krysse flere ganger i løpet av 5 minutter. De tomme områdene i Breath of the Wild tar meg minst 15-20 minutter, minst. I Hyrule Field har du i tillegg et ikonisk musikkstykke tordnende i bakgrunnen. I Breath of the Wild er det ingenting som tordner, vel bortsett fra når været skifter og det bokstavelig talt tordner. Ellers er det eneste som ledsager med på min ensomme vandring lyden av mine egne fottrinn, kun avbrutt nå og da av en utmattet Link som prøver å få igjen pusten etter 10 meter.

 

Mens du leser dette får du kanskje trang til å si at der er masse innhold i Breath of the Wild, og trekke frem Shrines, Koroks, etc, så jeg skal komme den kommentaren i forkjøpet og si at det er for lite, og for irrelevant til den overhengende følelsen av tomhet jeg får fra selve verdenen. En gresslette eller et skogsområde på 2000 kvadratmeter føles ikke så veldig mye mindre tom bare fordi der er en eller to Koroks. Litt bedre er det med en Shrine, men også de er så små og "copy-paste" at det føles som nok en ting som bare har blitt kastet inn i spillet som en ettertanke, og uten noen form for kjærlighet til sin egen kreasjon i det hele tatt. De passer rett og slett ikke inn i verdenen og omgivelsene sine. Som en McDonalds på en middelalderfestival. Det bryter opp innlevelsen i verdenen, hvor områdene allerede føles litt tilfeldig strødd rundt, med flere merkelige overganger og kunstige skillelinjer. I tillegg er Shrines etter hvert veldig like, og det blir litt sånn "har du sett en, har du sett alle" over det hele. Mye unødvendig "fluff", eller filler content. Jeg har vel klart å komme over et eneste landsbyområde så langt, og det område er jeg egentlig ganske fornøyd med, hadde bare majoriteten av verdenen vært noe lignende. Føler egentlig at de lett kunne halvert verdenen, og ikke mistet et fnugg av innhold som har noen som helst viktighet for opplevelsen av spillet.

 

Så har vi da punkt 3, som jeg rett og slett bare kaller Inventory/Combat/Stats/etc. Både inventory, helse og stamina er knøttlite, og greit nok er det, spesielt for helse og stamina, det er jo tross alt starten av spillet, men problemet her er hva man må gjøre for å øke disse. Her er ingen exp eller økning av stats som følge av å spille spillet, ei heller er det en belønning for å fullføre en del av spillet/historien, nei her må du løpe rundt på tidenes collectathon og samle inn hauger av totalt uinspirerte ting som har bortimot null relevans for selve spillet. Og med hvor stor verdenen er så tar det kolossalt med tid. Jeg er faktisk veldig glad i gode gamle collectaton spill, men kom igjen, på dette viset ender man jo opp med at 1% av den totale tiden ble brukt på å spille "selve spillet", mens 99% ble brukt på å løpe rundt for å finne og samle alle disse tingene, og 70% av den tiden igjen ble brukt i de tidligere nevnte tomme områdene. Kanskje det er noe andre synes er gøy, men det gjør ikke jeg. Også sier folk "Men du kan jo også bare løpe rett til sisteboss." Yay, som om det skulle gjøre alt bedre. Få meg til å føle at det jeg har brukt de siste 10 timene på er enda mer bortkastet, det vil gjøre meg glad.

 

Samme med combat egentlig. Det føles så bortkastet å sloss i det hele tatt. Som regel så får det kun to mulige utfall. Nr 1, jeg dør. Noe som er meget sannsynlig i og med at svært mange fiender dreper deg med ett angrep, noe som gjør at jeg må bruke mye tid på å løpe tilbake til der jeg var. Eller nr 2, jeg knuser det meste av utstyret mitt for å nedkjempe fiendene, kun for å bli belønnet med en ingrediens eller to og et generisk våpen som jeg allerede hadde 3 av. Hva er da vitsen med å kjempe i det hele tatt? Som regel får du bare noe du allerede brukte opp minst en av for å få.

 

Og her dukker det opp nok et gigantisk punkt, items. Du salige Zora for et rot. Et prakteksempel på at mer ikke er det samme som bedre. Hva er det de har tenkt på? Zelda spill har alltid hatt ikoniske items, våpen og utstyr, det har vært nærmest et kjennemerke, og en stor del av gleden med å spille dem. For eksempel å kjempe, tenke og sno seg gjennom et stort tempel, eller løse en finurlig gåte for så å bli belønnet med en ny unik ting som åpner opp nye muligheter, og kanskje veier i samme område som du ikke hadde sett før. Lite som er så gøy som det. Så kommer Breath of the Wild og kaster alt det rett i dass med sine gigaton av generiske pappvåpen som du både knuser og plukker opp dusinvis i hytt og gevær. For ikke å snakke om at alt du noensinne vil trenge av gadgets blir gitt deg helt i starten, i form av en kjedelig liten bok med fire enda kjedeligere "virtuelle effekter". Følelsen av å oppdage noe unikt ligger for meg, i dette spillet, flere grader under frysepunktet. I det minste er klær og rustninger et lite lyspunkt. Her er det mange pene, kule, sexy(?) :p og fancy greier ut fra det jeg har sett, om enn ikke med en like stor følelse av å være essensielle som i andre Zelda-spill.

 

Der er enkelte andre ting å pirke på, men nå har jeg brukt for lang tid på dette innlegget allerede, og det jeg allerede har nevnt er nok de viktigste tingene jeg har å utsette på spillet, så jeg gidder ikke si mer. Oppsummert så er vel det som går igjen i hele mitt negative inntrykk av spillet at det føles for stort, dårlig gjennomført og fullstendig blottet for sjel og magi. Det sliter med et problem veldig mange nye spill har, og det er et overdådig vakkert ytre skall, med et indre som er hult og fullstendig blottet for den sjel, engasjement og kjærlighet som skaper et varig inntrykk på dem som opplever spillet. Breath of the Wild mangler det meste av følelsen av å være et Zelda-spill. Det er knapt et Zelda-spill for meg. Derav den store skuffelsen. Kanskje hadde jeg syntes spillet var ok, dersom det ikke hadde vært et Zelda-spill? :shrug:

 

Det jeg synes er mest synd er at jeg har veldig lyst til å oppleve historien ferdig i Breath of the Wild, men jeg synes det er såpass lite gøy å spille, og så mange andre spill som kommer og har kommet ut, at jeg tviler på at jeg orker å tvinge meg gjennom resten av spillet for å komme til story elementene. :(

Beklager å si det, men jeg mener du har misforstått dette spillet til de grader! Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

 

Beklager å si det, men jeg mener du har misforstått dette spillet til de grader!

Hva er det han har misforstått?

 

PS: For lesbarhetens skyld, kunne du latt være å sitere en slik vegg av tekst? Spesielt når du kun skriver én setning selv. . .

Hvis du leser etpar andmeldelser så ser du hvorfor, et punkt er at han dør mye, da må en skifte taktikk.

Lenke til kommentar

Det morsomme er at jeg var enig med dere andre til jeg kom halveis i spillet, og deretter ble jeg enig med ROR.

 

Shrines i seg selv var spennende i starten, men etter man har tatt en del av de, så ble de mer sånn "må gjøre for å få 100%" og ikke fordi de faktisk føltes bra å gjøre.

 

Våpen knekker hele vegen, og føltes vel litt som sticker collection fra paper mario CS og Sticker star. I tillegg må vi betale for at master sword ikke skal bli ødelagt. Snakk om "The blade that repels evil" huh? "Eh, due, ganon? Kan du kanskje vente litt? Må fikse sverdet mitt serru".

 

Engelsk stemmeskuespill var også for det meste en katastrofe(med unntak av King Hyrule og daruk), og hørtes ganske så tilgjort ut. Zelda oppfattet jeg som en irriterende og bortskjemt drittunge, som var vanvittig irriterende i lengden. Ikke akkurat den prinsessefiguren jeg ønsket å redde.

 

Synes også at Nintendo har gjort det litt vel komplisert for å max expande inventoryet. 900korok seeds, og de skal du liksom finne uten hjelpemiddel? Nei vent litt, om du betaler så får du en korok mask som hjelper.

 

Er ganske så enig i at verden er overdrevent stor. Jeg lærte etter 10 timer med spillet at man ikke finner noe mer spennende enn korok seeds, edelstener og fiender ute i det fri. Det er ganske irriterende å vite slikt såpass kort inn i spillet.

 

Som ROR sier, burde det vært noe vits å kjempe mot fiender. Å grinde våpen ble etterhvert meningsløst og kjedelig. Et exp tre, eller lignende burde vært på plass, der du kunne åpne nye abilities med exp du får av å bekjempe fiender.

 

Koste meg som sagt til jeg kom halvveis. Men da skjønte jeg at jeg ikke kom til å se noe mer spennende på egenhånd i det fri, så derfra var det egentlig like greit å fullføre storyen. I tillegg er det forkastelig av nintendo at vi skal betale for hjelpemidler i spillet til blandt annet korok seeds og et uknekkelig master sword. Det burde vi virkelig ha fått i utgangspunktet.

Tenk hvor lang tid det tar å finne 900 korok seeds på egenhånd(uten hjelp) for å få max slots i inventoryet ditt? Hva f*** nintendo?

 

Det har åpenbart seg for meg at Nintendo er blitt mer og mer opptatt av å ta betalt, istedet for å gjøre det beste for oss fans. Slik var de ikke før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...