Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Da har jeg nådd min selvpålagte mål; 450 koroker uten noe guide eller hjelp. Har ikke vært kjempevanskelig, fram til nylig skjedde det ofte at jeg fant 3-4-5-6 stykk i timen. Men mot slutten nå begynte det å bli verre. Helt ufattelig at det fremdeles er like mange igjen! Kan ikke skjønne hvor de befinner seg. Velvel, legger nok spillet på vent nå, så får jeg se hva jeg gidder når DLC-en kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg har nå spilt 180 timer og mangler to shrines. Har funnet rundt 300 Korok Seeds, og kan heller ikke skjønne hvor alle er. Alt er uten guide, og mesteparten uten Shrine-sensoren (jeg skrudde den på da jeg hadde ti shrines igjen). Har ikke peiling på hvor de to siste befinner seg, men skal ikke bruke guide.

 

Føler jeg har vært overalt, men neida, plutselig finner jeg nye steder. Mangler også noe armor, og har ikke gjort ferdig alle sidequests heller. 

 

Det verste er at det ikke er i nærheten av kjedelig enda. Koser meg fortsatt, og har spilt nesten hver dag siden 3. mars. Ingen enspillerspill har gitt meg så bra valuta for pengene som dette her. Switchen gjør det så enkelt å plukke opp spillet, selv om det bare er fort korte sessions.

Lenke til kommentar

Det dumme er at en god del ting av det som kommer i første DLC burde vært tilgjengelig fra starten. Som feks korok masken(som hjelper deg å grinde de siste seedsa du mangler), og et uknekkelig master sword.

 

Hadde vi fått mer story, eller noe mer spennende i første DLC hadde det vært knall, men å måtte betale for sånt småpirk som burde vært med i utgangspunktet synes jeg er merkelig av Nintendo.

Lenke til kommentar

DONE.

 

120 shrines, 479 korok seeds, alle armour-sett fullt oppgradert, spillet sier 64.51% fullført.

 

Har ikke brukt guide, og hadde ikke sett en eneste trailer eller teaser før release. 200(!!!) timer på klokka. Aldri før har jeg vært så oppslukt av et spill over så lang tid. Helt magisk opplevelse..

 

11/10

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det dumme er at en god del ting av det som kommer i første DLC burde vært tilgjengelig fra starten. Som feks korok masken(som hjelper deg å grinde de siste seedsa du mangler), og et uknekkelig master sword.

Og den nye kartfunksjonen som viser hvor man tidligere har vært. Litt kjipt av Nintendo å tvinge på en DLC for å få dette. Personlig kommer jeg garantert til å investere uansett, men prinsippet. 

Lenke til kommentar

Hvordan ser man hvor mange timer man har spilt? Og, timer i stand by-mode logges vel ikke?

 

Og, hvor mange Korok-er finnes det?

 

:)

På Switch ser du det på profilen din, etter 25 timer eller noe sånt. Det er ikke veldig intuitivt. Timer i stand-by logges ikke, nei. På Wii U er det en egen aktivitetslog-app.

 

Det er 900 «Korok seeds» i verdenen. 

Endret av Arodem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at DLC inneholder "new dungeon"?

Da lurer jeg på...siden det står "new" bør vel spillet inneholde dungeons fra før av da?

 

Jeg er vel havvspilt nå og har til gode å finne en "dungeon" :)

Har jeg gått glipp av noe eller misforstår jeg DLC?

 

Dungeons er egentlig de fire divine beasts som er i storyen. Det er bare 4, shrines regner ikke jeg som dungeons, mere som mindre eller større puzzles. Noen shrines har bare et par kjappe rom, andre har masse rom, spesiellt de elektriske puzzlene.

 

Divine Beasts kan være ganske innviklet å navigere, og du må ofte manipulere dem sånn at taket blir gulvet og slikt for å komme videre. Også er det jo en calamity ganon boss på slutten av hver. Er vel det som er det nærmeste en vanlig zelda-dungeon av typen forskjellige temples.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Etter et enormt antall timer med surr i Vah Neboris ble jeg jaggu nødt til å ty til en walkthrough for første gang hittils, for å klare og komme meg i mål :sick:

 

Menmen...ikke jordas undergang.

 

Mens jeg gikk gjennom guiden kunne jeg ikke forstå hvordan jeg skulle ha klart meg uten heller, så den saken er grei.

Jaggu mye greier??

Bare jeg som slet her eller?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Etter et enormt antall timer med surr i Vah Neboris ble jeg jaggu nødt til å ty til en walkthrough for første gang hittils, for å klare og komme meg i mål :sick:

 

Menmen...ikke jordas undergang.

 

Mens jeg gikk gjennom guiden kunne jeg ikke forstå hvordan jeg skulle ha klart meg uten heller, så den saken er grei.

Jaggu mye greier??

Bare jeg som slet her eller?

Driver der nå faktisk. Snart ferdig håper jeg. Måtte bruke guide på et par ting ja.

 

Første divine beastet mitt :)

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at jeg dreit meg ut allerede i første divine beasten jeg prøvde meg på, Vah Ruta, fordi jeg ikke hadde fått med meg den vesle men ganske kritiske detaljen om at jeg kunne bevege på deler av divine beastet. Ikke rart jeg ikke hadde noen progress eller skjønte hva faen jeg skulle inne der overhodet. Skikkelig DERP øyeblikk fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...