Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har fått et problem for et par dager siden. Det popper opp en dialogboks mitt på skjermen som påstår at den er fra : google.membership-onereward.com. Den sier at jeg er en av få som er utvalgt som en av få Samsungeiere til å få en gratis iphonex eller andre google produkter. Den ber meg om å trykke ok, for å bekrefte at det er min S8 telefon. Jeg skjønner jo såklart at jeg ikke må gjøre det, men dette begynner å bli plagsomt. Er veldig usikker på hvilken app det er som har tatt med seg denne dritten ned på min telefon. Noen tips til å bli kvitt det?

Oppe til venstre er det en liste over ikoner for varsler som apper lager. Om du ikke kjenner igjen appen derifra så kan du dra ned og få listet varslene og helt nederst er det menyvalg "Blokker varsler" eller "fjern alle". Om du velger "blokker varsler" vil du få en liste med navnet på alle appene som har generert varslene som du har akkurat nå, da er det lett å finne den skyldige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje mye til liv du kan ha som glor ned i tlf din så snart øynene dine åpner seg for dagen

Har man ikke noe liv om man hører på en podcast eller på Spotify når man tar bussen? Her lager man smartphones med masse muligheter, men gjør forbrukerne stort mer enn å la mobilen liggende i dvalemodus hele dagen så har mobilen ingen mulighet til å overleve hele dagen på en lading.

 

Siden Galaxyen er så upålitelig har jeg vært nødt til å kjøpe en enkel Nokia "feature-phone" som jeg bestandig har med på reise. Der holder i alle fall ladingen flere dager selv om jeg hører på radio på mobilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikkje mye til liv du kan ha som glor ned i tlf din så snart øynene dine åpner seg for dagen

 

Har man ikke noe liv om man hører på en podcast eller på Spotify når man tar bussen? Her lager man smartphones med masse muligheter, men gjør forbrukerne stort mer enn å la mobilen liggende i dvalemodus hele dagen så har mobilen ingen mulighet til å overleve hele dagen på en lading.

 

Siden Galaxyen er så upålitelig har jeg vært nødt til å kjøpe en enkel Nokia "feature-phone" som jeg bestandig har med på reise. Der holder i alle fall ladingen flere dager selv om jeg hører på radio på mobilen.

Sannheten er jo det at enten lyger du, eller så har du ett defekt produkt som vi har påpekt tidligere.

 

Du er jo meget klar over at smarttelefoner idag klarer en dag med "noe" Spotify på bussen.

 

Men vi har vel avdekket tidligere at du bruker tlf til litt mer enn det.

Sånn som pokeman osv.

 

Er helt latterlig å se hvordan du holder på i denne tåden, mnd etter mnd

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Har fått et problem for et par dager siden. Det popper opp en dialogboks mitt på skjermen som påstår at den er fra : google.membership-onereward.com. Den sier at jeg er en av få som er utvalgt som en av få Samsungeiere til å få en gratis iphonex eller andre google produkter. Den ber meg om å trykke ok, for å bekrefte at det er min S8 telefon. Jeg skjønner jo såklart at jeg ikke må gjøre det, men dette begynner å bli plagsomt. Er veldig usikker på hvilken app det er som har tatt med seg denne dritten ned på min telefon. Noen tips til å bli kvitt det?

Oppe til venstre er det en liste over ikoner for varsler som apper lager. Om du ikke kjenner igjen appen derifra så kan du dra ned og få listet varslene og helt nederst er det menyvalg "Blokker varsler" eller "fjern alle". Om du velger "blokker varsler" vil du få en liste med navnet på alle appene som har generert varslene som du har akkurat nå, da er det lett å finne den skyldige.

 

Det kommer ikke opp noe varsel. Det bare popper opp en stor boks midt på skjermen. Tar nesten hele skjermen. Jeg innstalerte en app for å handle cola fra en brusautomat på onsdag som var. Avinstalerte den i sted og har ikke fått noen popopp siden. Håper det bare var den. Jeg sperret også wish appen for varsler, selv om jeg tviler på at det var synderen. Det var de to siste appene jeg hadde lagt inn. 

Lenke til kommentar

 

 

Ikkje mye til liv du kan ha som glor ned i tlf din så snart øynene dine åpner seg for dagen

Har man ikke noe liv om man hører på en podcast eller på Spotify når man tar bussen? Her lager man smartphones med masse muligheter, men gjør forbrukerne stort mer enn å la mobilen liggende i dvalemodus hele dagen så har mobilen ingen mulighet til å overleve hele dagen på en lading.

 

Siden Galaxyen er så upålitelig har jeg vært nødt til å kjøpe en enkel Nokia "feature-phone" som jeg bestandig har med på reise. Der holder i alle fall ladingen flere dager selv om jeg hører på radio på mobilen.

Sannheten er jo det at enten lyger du, eller så har du ett defekt produkt som vi har påpekt tidligere.

 

Er helt latterlig å se hvordan du holder på i denne tåden, mnd etter mnd

 

Latterlig ? Ja.

Det er på samme nivå som fyren holdt på med Galaxy S7.

A never ending story. Men nå gjelder det S8.

Det kommer nok å fortsette med samme rølpet med S9 når den tid kommer. :rofl:

Fyttigkatta jeg er glad jeg ikke jobber med smarttelefon support.

Lenke til kommentar

 

BxActions sluttet å funke for meg, noe annet program som fortsatt klarer å remappe Bixby-knappen til kamera?

Vet ikkje om du er klar over det, men bare til tips så går det an å bruke Power knappen,og volumtastene til kamera
Ja bruker det, men litt knotete i farta på sykkeltur med hansker å time dobbeltklikket på power på den ene siden og deretter treffe riktig mellom volum opp, ned og Bixby, uten å komme borti noe på skjermen.

Savner enkelheten til den dedikerte kameraknappen på min gamle Xperia.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikkje mye til liv du kan ha som glor ned i tlf din så snart øynene dine åpner seg for dagen

Har man ikke noe liv om man hører på en podcast eller på Spotify når man tar bussen? Her lager man smartphones med masse muligheter, men gjør forbrukerne stort mer enn å la mobilen liggende i dvalemodus hele dagen så har mobilen ingen mulighet til å overleve hele dagen på en lading.

 

Siden Galaxyen er så upålitelig har jeg vært nødt til å kjøpe en enkel Nokia "feature-phone" som jeg bestandig har med på reise. Der holder i alle fall ladingen flere dager selv om jeg hører på radio på mobilen.

Sannheten er jo det at enten lyger du, eller så har du ett defekt produkt som vi har påpekt tidligere.

 

Er helt latterlig å se hvordan du holder på i denne tåden, mnd etter mnd

Latterlig ? Ja.

Det er på samme nivå som fyren holdt på med Galaxy S7.

A never ending story. Men nå gjelder det S8.

Det kommer nok å fortsette med samme rølpet med S9 når den tid kommer. :rofl:

Fyttigkatta jeg er glad jeg ikke jobber med smarttelefon support.

Slapp av. Fyren er kun her inne og troller. Noen går lengre enn andre i fanboykrigen...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Latterlig ? Ja.

Det er på samme nivå som fyren holdt på med Galaxy S7.

A never ending story. Men nå gjelder det S8.

Er det latterlig å forvente at de skal klare få ut en viktig sikkerhetsfiks 6 uker etter at Google har patchet android... når de påstår de har månedlige oppdateringer?

Er det latterlig å forvente at en mobil som skal støtte IP68 faktisk tåler fuktig luft om høsten uten å feile?

Er det latterlig å forvente at en mobil skal kunne brukes utendørs om sommeren uten å bli overopphetet?

 

Om jeg leverer den til support må jeg bare måtte reinstalere alt og de klarer selvsagt ikke reprodusere noen feil om den blir levert inn. Så det er bortkastet å prøve på support før mobilen er helt død.

Lenke til kommentar

 

Latterlig ? Ja.

Det er på samme nivå som fyren holdt på med Galaxy S7.

A never ending story. Men nå gjelder det S8.

 

Er det latterlig å forvente at de skal klare få ut en viktig sikkerhetsfiks 6 uker etter at Google har patchet android... når de påstår de har månedlige oppdateringer?

Er det latterlig å forvente at en mobil som skal støtte IP68 faktisk tåler fuktig luft om høsten uten å feile?

Er det latterlig å forvente at en mobil skal kunne brukes utendørs om sommeren uten å bli overopphetet?

 

Om jeg leverer den til support må jeg bare måtte reinstalere alt og de klarer selvsagt ikke reprodusere noen feil om den blir levert inn. Så det er bortkastet å prøve på support før mobilen er helt død.

Bla bla. Rart tlf din virker i det hele tatt

Lenke til kommentar

 

 

Har fått et problem for et par dager siden. Det popper opp en dialogboks mitt på skjermen som påstår at den er fra : google.membership-onereward.com. Den sier at jeg er en av få som er utvalgt som en av få Samsungeiere til å få en gratis iphonex eller andre google produkter. Den ber meg om å trykke ok, for å bekrefte at det er min S8 telefon. Jeg skjønner jo såklart at jeg ikke må gjøre det, men dette begynner å bli plagsomt. Er veldig usikker på hvilken app det er som har tatt med seg denne dritten ned på min telefon. Noen tips til å bli kvitt det?

Oppe til venstre er det en liste over ikoner for varsler som apper lager. Om du ikke kjenner igjen appen derifra så kan du dra ned og få listet varslene og helt nederst er det menyvalg "Blokker varsler" eller "fjern alle". Om du velger "blokker varsler" vil du få en liste med navnet på alle appene som har generert varslene som du har akkurat nå, da er det lett å finne den skyldige.

 

Det kommer ikke opp noe varsel. Det bare popper opp en stor boks midt på skjermen. Tar nesten hele skjermen. Jeg innstalerte en app for å handle cola fra en brusautomat på onsdag som var. Avinstalerte den i sted og har ikke fått noen popopp siden. Håper det bare var den. Jeg sperret også wish appen for varsler, selv om jeg tviler på at det var synderen. Det var de to siste appene jeg hadde lagt inn. 

 

Nå har dritten begynt igjen. Jeg aner ikke hvilken app det er som gjør dette. eller hva jeg eventuelt har gitt tillatelse til dette...

Lenke til kommentar

Sannheten er jo det at enten lyger du, eller så har du ett defekt produkt som vi har påpekt tidligere.

Du er jo meget klar over at smarttelefoner idag klarer en dag med "noe" Spotify på bussen.

 

Men vi har vel avdekket tidligere at du bruker tlf til litt mer enn det.

Sånn som pokeman osv.

Idag har jeg virklig prøvd å spare strøm. Så langt ikke spilt hverken spill, video eller musikk. Ingen streaming.

Jeg har tatt 3 bilder, men slått mobilen raskt av igjen for ikke å bruke batteri. Googlet 2 ganger og stått opp på allerede nedlastet google maps 2 ganger for så raskt å slå den av igjen. Mobilen har altså ligget i dvalmodus i lomma nesten hele tiden med stømsparing aktivert. Så hva er batterinivået 6 timer etter at den var helt oppladet? 30%!

 

Min S8+ har ikke nubbsjangs til å klare en hel dag uten lading.

Lenke til kommentar

Jeg har for lenge siden innsett at selv med sparemodus og redusert bruk må jeg bestandig ha minst en batteripakke med meg. Min utfordring er at ladning via kabel ofte ikke fungerer på mobilen.

Hvar du prøvd å bruke en nål eller tannpirker til å pirke bort lommerusk som legger seg i micro USB porten? Ligger det rusk der så suger det til seg fukt, og holder på det. Du går jo med telefonen i lommen så scenariet er ikke utenkelig.

 

Sånn ellers så er dine batteriproblemer relatert til deg og din bruk. Du bør kanskje styre unna toppmodeller og heller prøvde å finne deg en telefon med lav oppløsning og stort batteri.

Lenke til kommentar

Hva er det som trekker strøm i oversikten da? Prøvd dette cache rengjøringsgreiene det ble snakket om her ?

Android og Andoid OS hadde trukket masse strøm. Tømmer selvsagt jevnlig cachen.

 

Finnes det en app som kan måle hvilken kapasitet batteriet faktisk har? Jeg trodde S8+ skulle ha høy batterikapasitet... og oppløsningen har jeg jo skrudd ned for lenge siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...