Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er på grensa til pinlig, men hvordan kan jeg endre tidsrom for hvor ofte Gmail henter post? Android er nytt for meg, og jeg synes telefonen tappes raskt for strøm. Må forsøke å spare der jeg kan ☺️

Blir aldri hentet men pushet. Dvs Google pusher it melding til telefonen at du har fått mail. 

Lenke til kommentar

 

Dette er på grensa til pinlig, men hvordan kan jeg endre tidsrom for hvor ofte Gmail henter post? Android er nytt for meg, og jeg synes telefonen tappes raskt for strøm. Må forsøke å spare der jeg kan ☺️

Blir aldri hentet men pushet. Dvs Google pusher it melding til telefonen at du har fått mail.

Er det kun push varsel som er mulig med Gmail appen? Vil ikke det hele unødvendig mye strøm?

Lenke til kommentar

 

 

Dette er på grensa til pinlig, men hvordan kan jeg endre tidsrom for hvor ofte Gmail henter post? Android er nytt for meg, og jeg synes telefonen tappes raskt for strøm. Må forsøke å spare der jeg kan ☺️

Blir aldri hentet men pushet. Dvs Google pusher it melding til telefonen at du har fått mail.

Er det kun push varsel som er mulig med Gmail appen? Vil ikke det hele unødvendig mye strøm?

 

 

Hvis du går inn på settings, device maintenance, battery, trykk på battery usage (midt på skjermen), trykk på de tre rundingene øverst i høyre hjørne og velger Optimise battery usage, velg all apps og gmail/inbox appen og slå på Optimise.

Eventuelt kan du i tilegg gå i device maintenance, battery, scroll ned og sett inbox/gmail som en always sleeping app.

Så kan du eventuelt gå inn på appen og oppdatere mailen manuelt me å sveipe nedover.

 

Hvis du ser på battery usage i device maintenance kan du også se hvilke apper og ting som bruker mest strøm.

Tror ikke push mail bruker mest strøm av alt du har på telefonen, men du kan jo sette masse andre apper som always sleeping, eventuelt bruke Greenify fra Play Store for få apper til å sovne instant.

 

Du kan også gå på settings, data usage, cellular data usage, velge appen og slå bakcground data ON/OFF, da syncer ikke appen i bakgrunn når du er på mobilnett ihvertfall...

Endret av LyLu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er på grensa til pinlig, men hvordan kan jeg endre tidsrom for hvor ofte Gmail henter post? Android er nytt for meg, og jeg synes telefonen tappes raskt for strøm. Må forsøke å spare der jeg kan ☺️

Blir aldri hentet men pushet. Dvs Google pusher it melding til telefonen at du har fått mail.
Er det kun push varsel som er mulig med Gmail appen? Vil ikke det hele unødvendig mye strøm?

Hvis du går inn på settings, device maintenance, battery, trykk på battery usage (midt på skjermen), trykk på de tre rundingene øverst i høyre hjørne og velger Optimise battery usage, velg all apps og gmail/inbox appen og slå på Optimise.

Eventuelt kan du i tilegg gå i device maintenance, battery, scroll ned og sett inbox/gmail som en always sleeping app.

Så kan du eventuelt gå inn på appen og oppdatere mailen manuelt me å sveipe nedover.

 

Hvis du ser på battery usage i device maintenance kan du også se hvilke apper og ting som bruker mest strøm.

Tror ikke push mail bruker mest strøm av alt du har på telefonen, men du kan jo sette masse andre apper som always sleeping, eventuelt bruke Greenify fra Play Store for få apper til å sovne instant.

Hjertelig takk for bra svar og forklaring :)

 

Må si at selv om jeg synes iOS er bra og enkelt, så virker jammen meg Android å være bra også!

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

 

 

Dette er på grensa til pinlig, men hvordan kan jeg endre tidsrom for hvor ofte Gmail henter post? Android er nytt for meg, og jeg synes telefonen tappes raskt for strøm. Må forsøke å spare der jeg kan ☺️

Blir aldri hentet men pushet. Dvs Google pusher it melding til telefonen at du har fått mail.
Er det kun push varsel som er mulig med Gmail appen? Vil ikke det hele unødvendig mye strøm?
Tja, jeg kan bestemme selv hvor ofte den skal sjekke for oppdateringer. Jeg har satt den på aldri, og den henter nye mail kun når jeg fysisk åpner gmail. Du finner det her: åpne gmail, åpne menyen, instillinger, trykk den kontoen du vil styre, still inn oppdateringsfrekvens. På gmail kontoen er det nok som de sier her kun pushvarsler. Har slått av varsling og blir ikke påvirket av den.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At batteriet taper effekt så kjapt er jo ikke normalt vil jeg påstå, er da ikke så lenge siden den ble sluppet ? Bruker du hurtiglading regelmessig eller? Men den tregheten er vel klassisk Android etter egen erfaring. Har du mye appen og slikt som ligger å ruger i bakgrunnen?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er fortsatt på juli sikkerhetsfix firmware G950FXXU1AQG5. Når jeg sjekker etter oppdateringer så sier telefonen at jeg har seneste versjon. Vet det kom en ny for 3 uker siden.

Har vært i kontakt med Samsung Members "spesialister" uten at det hjalp med fabrikkinnstillinger. Googlet masse uten å finne noe løsning.

Andre som har samme problem og finnes det noen Fix?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt SwiftKey på iPhone siden borgerkrigen i USA, og nå når jeg lastet ned og aktiverte SwiftKey på S8 og logger på kontoen min, så begynner jeg på nytt med all mulig statistikk og informasjon er samlet opp. Virker som om de ikke synkroniseres skikkelig. Skriver så mye feil på S8 at jeg helst ikke vil bruke den.

 

I tillegg virker det som at å skrive på iPhone er ganske mye lettere, særlig hvis du oppdager en skrivefeil midt i en tekst og du skal zoome inn å bla deg tilbake.

 

Noen tips? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...