Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Så fleste grunnen til å ikkje velge s8 var pga en knapp på tlf som en har kunnet endre på helt fra start?

 

Andre var lite batteri, selv om oppetiden fikk skryt?

 

Tredje var en sensor som ikkje var noe stress allikevel?

 

 

Uansett, grattis med ny tlf. Hatt min fra start, og eg er storfornøyd.

 

Bixby brukes så og si hver dag! Er absolutt blitt en konge funksjon!

Nå er jeg en av disse svært spesielle menneskene som vil ha ting så bra som mulig før jeg legger mange tusen kroner på bordet. 3000mah timer er på papiret ett lite batteri, og som regel er det etter flere måneder med real world testing man får vite den reelle batterikapasiteten. Testene til lansering er sjelden det man får til hverdags. En egen knapp som lanserer en funksjon jeg overhodet ikke er interessert er mer enn god nok grunn til at jeg ikke velger ett produkt til over 7000 kroner og heller ser etter konkurrenter.

 

Men dag to nå og ser nå at dette er stort sett bare en lett raffinering av S7 Edge. Alt er litt bedre, ikke noe er særlig merkbart i daglig bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale en minimal bumper case som bare går rundt sidene på S8? Hadde i utgangspunktet tenkt til å ditche denne mobilen for Pixel 2, men når de ikke lanserer i Norge får jeg gjøre det beste ut av det.

 

Har hatt problemer med silicone bumper case og glass protection som gjør touch ustabil.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en minimal bumper case som bare går rundt sidene på S8? Hadde i utgangspunktet tenkt til å ditche denne mobilen for Pixel 2, men når de ikke lanserer i Norge får jeg gjøre det beste ut av det.

 

Har hatt problemer med silicone bumper case og glass protection som gjør touch ustabil.

Hei!

Denne bumper'n ser ganske kjekk ut:

https://youtu.be/d0csHcnVuTc

 

https://m.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-S8-Case-Updated-Version-RhinoShield-CrashGuard-Black-/253193437040?hash=item3af3813f70%3Ag%3AQmsAAOSwE9RZ1vPR&_trkparms=pageci%253Af6c83e94-ae34-11e7-a62e-74dbd1802d68%257Cparentrq%253A097ea64a15f0a9caf1a1941ffffc9662%257Ciid%253A2

Lenke til kommentar

Holder på å bli gal av denne jallamobilen. Prøver å overføre en fil fra mobil til PC, men siden det har vært fuktig vær idag nekter den å godta usb-kabel. Får bare advarsel om at porten er fuktig. Og BlueTooth kan jeg heller ikke bruke da Samsung enda ikke har patchet det digre sikkerhetshullet som Google kom med fiks til 4. september. Det burde kommet med i sikkerhetsoppdateringen i september, men den har Samsung enda ikke kommet med til tross for at de har lovet oppdateringer hver måned.

 

Dritt-telefon!

Lenke til kommentar

Holder på å bli gal av denne jallamobilen. Prøver å overføre en fil fra mobil til PC, men siden det har vært fuktig vær idag nekter den å godta usb-kabel. Får bare advarsel om at porten er fuktig. Og BlueTooth kan jeg heller ikke bruke da Samsung enda ikke har patchet det digre sikkerhetshullet som Google kom med fiks til 4. september. Det burde kommet med i sikkerhetsoppdateringen i september, men den har Samsung enda ikke kommet med til tross for at de har lovet oppdateringer hver måned.

 

Dritt-telefon!

Har du en telefon uten Internett tilgang eller? Behøver ikke kabel i 2017 ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han har vel slitt ut kontakten for kabelen allerede.

Jeg ser ikke bort ifra at å måtte lade mobilen via kabel flere ganger om dagen har slitt på usb-kontakten, men om slitasjen medfører varsel om fukt og usb som nekter fungere så er det konstruksjonsfeil.

 

Og om noen mener jeg burde brukt trådløs lader også jeg ikke er hjemme så tar jeg gjerne imot tips om trådløs lader som fungerer i lomma. Samsung kunne i alle fall ikke hjelpe meg med noe slikt.

Lenke til kommentar

Lader du mobilen i lomma?

 

PS! Aktiver strømsparing hvis du ikke allerede har gjort det.

Selv med aktivert strømsparing og begrenset bruk så må mobilen lades 3-4 ganger om dagen. Det betyr at den ofte må lades mens jeg er utendørs eller i en buss eller på et fly. Jeg må da ha mobilen i lomma eller hånden mens den lades. De trådløse laderne som jeg har funnet så langt passer dårlig til dette.

Lenke til kommentar

Har fått et problem for et par dager siden. Det popper opp en dialogboks mitt på skjermen som påstår at den er fra : google.membership-onereward.com. Den sier at jeg er en av få som er utvalgt som en av få Samsungeiere til å få en gratis iphonex eller andre google produkter. Den ber meg om å trykke ok, for å bekrefte at det er min S8 telefon. Jeg skjønner jo såklart at jeg ikke må gjøre det, men dette begynner å bli plagsomt. Er veldig usikker på hvilken app det er som har tatt med seg denne dritten ned på min telefon. Noen tips til å bli kvitt det?

Lenke til kommentar

Ingen telefoner i dagens marked lever nok opp til ditt krav om ett minimum av lading til ditt bruk dessverre. Kanskje på tide å innse det og/eller legge om bruken litt?

Hele denne sagaen blir vel tilnærmet det samme som å klage over at en laptop ikke klarer å holde reklamert batteritid når en bruker PCen til å spille crysis, nesten litt komisk.

Lenke til kommentar

Ingen telefoner i dagens marked lever nok opp til ditt krav om ett minimum av lading til ditt bruk dessverre. Kanskje på tide å innse det og/eller legge om bruken litt?

Jeg har for lenge siden innsett at selv med sparemodus og redusert bruk må jeg bestandig ha minst en batteripakke med meg. Min utfordring er at ladning via kabel ofte ikke fungerer på mobilen.

Lenke til kommentar

 

Lader du mobilen i lomma?

 

PS! Aktiver strømsparing hvis du ikke allerede har gjort det.

Selv med aktivert strømsparing og begrenset bruk så må mobilen lades 3-4 ganger om dagen. Det betyr at den ofte må lades mens jeg er utendørs eller i en buss eller på et fly. Jeg må da ha mobilen i lomma eller hånden mens den lades. De trådløse laderne som jeg har funnet så langt passer dårlig til dette.

 

Ikkje mye til liv du kan ha som glor ned i tlf din så snart øynene dine åpner seg for dagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...