Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Android og Andoid OS hadde trukket masse strøm. Tømmer selvsagt jevnlig cachen.

 

Finnes det en app som kan måle hvilken kapasitet batteriet faktisk har? Jeg trodde S8+ skulle ha høy batterikapasitet... og oppløsningen har jeg jo skrudd ned for lenge siden.

Post et screenshot av strømforbruks oversikten på telefonen din etter en av disse strømsparingsetepenne dine som bare gir deg strøm til 6 timer. Om det du sier har noen form for sannhet i seg er telefonen din defekt å det er såre enkelt å dokumentere dette for eventuelle reklamasjoner så jeg skjønner virkelig ikke all det oppstyret du skal prøve å få til i tråden her. Når det kun er du som har disse problemene er det jo ikke noe som er feil med modellen men ett enkelttilfelle av telefonen din...

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kun er du som har disse problemene er det jo ikke noe som er feil med modellen men ett enkelttilfelle av telefonen din...

Det er godt mulig, men med S7 insisterte de på at de måtte kunne reprodusere feilene og de gikk ikke med på at det var noe feil med mobilen før den var helt død.

 

Jeg har altså ikke stort andre muligheter enn å prøve kompensere for feilene med mobilen inntil den sier helt takk for seg.

 

Ellers er jo mobilen nesten perfekt i størrrelse og form så jeg skulle jo ønsket at den hadde fungert bedre. Med det som er tilgjengelig i markedet nå har jeg ikke ønske om noen annen mobil enn en velfungerende S8+.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

prøvd å resette telefonen og sjekket batteriet etter en dag uten noen apps installert?

Har ikke lyst til å bruke dager på installere og å sette opp alt igjen. Gjorde det ørten ganger på S7 uten at noen ble bedre.
Hvis du først sikkerhetskopierer telefonen med Smart Switch, så bruker du ikke lange tiden med å få alt tilbake som i dag.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

prøvd å resette telefonen og sjekket batteriet etter en dag uten noen apps installert?

Har ikke lyst til å bruke dager på installere og å sette opp alt igjen. Gjorde det ørten ganger på S7 uten at noen ble bedre.
Hvis du først sikkerhetskopierer telefonen med Smart Switch, så bruker du ikke lange tiden med å få alt tilbake som i dag.
Bre å overse fyren. Han er her inne og troller. Skulle ikke forundre meg om han sitter og kniser med en iphone 5 i hånda. Hvis han ikke poster bilder som underbygger hans påstander er det bare å ignorere ham.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hei.

Har en S8 som trekker mye strøm når den ligger over natten (28-30%). Er litt nysgjerrig på å høre hva andre registrer at mobilen bruker over natten, samt hvilke innstillinger/funksjoner som er aktivert.

Du kan jo se hva som trekker strøm selv

 

Joda dette kan jeg se selv, men lurer på hva andre erfarer at tilsvarende mobil trekker når den ligger over natten.

Lenke til kommentar

 

 

Hei.

Har en S8 som trekker mye strøm når den ligger over natten (28-30%). Er litt nysgjerrig på å høre hva andre registrer at mobilen bruker over natten, samt hvilke innstillinger/funksjoner som er aktivert.

Du kan jo se hva som trekker strøm selv

 

Joda dette kan jeg se selv, men lurer på hva andre erfarer at tilsvarende mobil trekker når den ligger over natten.

 

Lad til 100% før natten, ta ett snapshot om morgenen og legg det ut her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Har en S8 som trekker mye strøm når den ligger over natten (28-30%). Er litt nysgjerrig på å høre hva andre registrer at mobilen bruker over natten, samt hvilke innstillinger/funksjoner som er aktivert.

 

Hei

Min s8+ går fra 100 til 93/94 over natten - har Do Not Disturb aktivert i det tidsrommet (23:30/06:00).

Har 4 forskjellige mail klienter i sync - men bare 1 av dem på push - de tre andre på hourly sync.

BT/WiFi er på - men vet ikke om de er aktive hele tiden - har typisk mottat 70/100 mails over natten, men vet ikke om de er hentet over wifi eller tlf.data.

 

misterrolf

Lenke til kommentar

 

Hei.

Har en S8 som trekker mye strøm når den ligger over natten (28-30%). Er litt nysgjerrig på å høre hva andre registrer at mobilen bruker over natten, samt hvilke innstillinger/funksjoner som er aktivert.

 

Hei

Min s8+ går fra 100 til 93/94 over natten - har Do Not Disturb aktivert i det tidsrommet (23:30/06:00).

Har 4 forskjellige mail klienter i sync - men bare 1 av dem på push - de tre andre på hourly sync.

BT/WiFi er på - men vet ikke om de er aktive hele tiden - har typisk mottat 70/100 mails over natten, men vet ikke om de er hentet over wifi eller tlf.data.

 

misterrolf

 

takk for tilbakemelding! Dette vil jeg si virker normalt, egentlig ganske bra mtp. at BT også er på!  

Lenke til kommentar

 

 

Hei.

Har en S8 som trekker mye strøm når den ligger over natten (28-30%). Er litt nysgjerrig på å høre hva andre registrer at mobilen bruker over natten, samt hvilke innstillinger/funksjoner som er aktivert.

 

Hei

Min s8+ går fra 100 til 93/94 over natten - har Do Not Disturb aktivert i det tidsrommet (23:30/06:00).

Har 4 forskjellige mail klienter i sync - men bare 1 av dem på push - de tre andre på hourly sync.

BT/WiFi er på - men vet ikke om de er aktive hele tiden - har typisk mottat 70/100 mails over natten, men vet ikke om de er hentet over wifi eller tlf.data.

 

misterrolf

 

takk for tilbakemelding! Dette vil jeg si virker normalt, egentlig ganske bra mtp. at BT også er på!  

 

 

Egentlig er det bra, ja - for i tillegg tikker det inn WhatsApp meldinger fra kontorene våre i USA/Asia + at BT syncer med en SamGear3 Watch og forteller meg hvordan jeg sov :huh: ... I bakgrunnen ellers har jeg skrudd av notifications/push for IG og FB (benytter begge ekstremt lite) og syncer bare når jeg åpner respective apps. + Har updates til WSJ kjørende og AndroidCentral/WindowsCentral appene.

Jeg er ny på Android etter mange år i WP - men har funnet ut at det er veldig handy å ta en daglig Device Maintenance Optimalisering - den gjør mye lurt.... 

Jeg er positivt overrasket over batteriet - det står lett dagen ut - var nettopp i NYC og WashingtonDC - da hopper jo alle telefoner mellom nettverkene, selv ikke da (og med endel camerabruk) ble tlf tømt for strøm ila dagen.

Den store strøm-tyven er skjermen, har satt den til 1 min time-out.

Bruker forøvrig MSFT Launcher (Ex Arrow) - tror den også bidrar positivt til moderat batteribruk. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei.

Har en S8 som trekker mye strøm når den ligger over natten (28-30%). Er litt nysgjerrig på å høre hva andre registrer at mobilen bruker over natten, samt hvilke innstillinger/funksjoner som er aktivert.

 

Hei

Min s8+ går fra 100 til 93/94 over natten - har Do Not Disturb aktivert i det tidsrommet (23:30/06:00).

Har 4 forskjellige mail klienter i sync - men bare 1 av dem på push - de tre andre på hourly sync.

BT/WiFi er på - men vet ikke om de er aktive hele tiden - har typisk mottat 70/100 mails over natten, men vet ikke om de er hentet over wifi eller tlf.data.

 

misterrolf

 

takk for tilbakemelding! Dette vil jeg si virker normalt, egentlig ganske bra mtp. at BT også er på!  

 

 

Egentlig er det bra, ja - for i tillegg tikker det inn WhatsApp meldinger fra kontorene våre i USA/Asia + at BT syncer med en SamGear3 Watch og forteller meg hvordan jeg sov :huh: ... I bakgrunnen ellers har jeg skrudd av notifications/push for IG og FB (benytter begge ekstremt lite) og syncer bare når jeg åpner respective apps. + Har updates til WSJ kjørende og AndroidCentral/WindowsCentral appene.

Jeg er ny på Android etter mange år i WP - men har funnet ut at det er veldig handy å ta en daglig Device Maintenance Optimalisering - den gjør mye lurt.... 

Jeg er positivt overrasket over batteriet - det står lett dagen ut - var nettopp i NYC og WashingtonDC - da hopper jo alle telefoner mellom nettverkene, selv ikke da (og med endel camerabruk) ble tlf tømt for strøm ila dagen.

Den store strøm-tyven er skjermen, har satt den til 1 min time-out.

Bruker forøvrig MSFT Launcher (Ex Arrow) - tror den også bidrar positivt til moderat batteribruk. 

 

Dette er jo kjempe bra, du bruker virkelig telefonen til det fulle og det den er konstruert for. Bra å se at den tåler det mht. strømforbruk. Glemte å spørre men har du aktivert strømsparing?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hei.

Har en S8 som trekker mye strøm når den ligger over natten (28-30%). Er litt nysgjerrig på å høre hva andre registrer at mobilen bruker over natten, samt hvilke innstillinger/funksjoner som er aktivert.

 

Hei

Min s8+ går fra 100 til 93/94 over natten - har Do Not Disturb aktivert i det tidsrommet (23:30/06:00).

Har 4 forskjellige mail klienter i sync - men bare 1 av dem på push - de tre andre på hourly sync.

BT/WiFi er på - men vet ikke om de er aktive hele tiden - har typisk mottat 70/100 mails over natten, men vet ikke om de er hentet over wifi eller tlf.data.

 

misterrolf

 

takk for tilbakemelding! Dette vil jeg si virker normalt, egentlig ganske bra mtp. at BT også er på!  

 

 

Egentlig er det bra, ja - for i tillegg tikker det inn WhatsApp meldinger fra kontorene våre i USA/Asia + at BT syncer med en SamGear3 Watch og forteller meg hvordan jeg sov :huh: ... I bakgrunnen ellers har jeg skrudd av notifications/push for IG og FB (benytter begge ekstremt lite) og syncer bare når jeg åpner respective apps. + Har updates til WSJ kjørende og AndroidCentral/WindowsCentral appene.

Jeg er ny på Android etter mange år i WP - men har funnet ut at det er veldig handy å ta en daglig Device Maintenance Optimalisering - den gjør mye lurt.... 

Jeg er positivt overrasket over batteriet - det står lett dagen ut - var nettopp i NYC og WashingtonDC - da hopper jo alle telefoner mellom nettverkene, selv ikke da (og med endel camerabruk) ble tlf tømt for strøm ila dagen.

Den store strøm-tyven er skjermen, har satt den til 1 min time-out.

Bruker forøvrig MSFT Launcher (Ex Arrow) - tror den også bidrar positivt til moderat batteribruk. 

 

Dette er jo kjempe bra, du bruker virkelig telefonen til det fulle og det den er konstruert for. Bra å se at den tåler det mht. strømforbruk. Glemte å spørre men har du aktivert strømsparing?

 

 

Hei

Nei, tvertimot - den står i High Performance mode (dvs låst til WQHD) - og med Adaptive Display/Auto Brightness 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...