Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg påpeker at du oppga feil informasjon, korrekt informasjon er vesentlig her. Listen over kritiske sikkerhetsoppdateringer i oktoberpakken er lang. Du har bare hengt deg opp i ett av sikkerhetshullene som har vært i media.

 

Skjekk hva de påstår i Disclaimer-en nederst på siden: https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Jeg har ikke oppgitt noen feil informasjon. Om du lærer deg litt om logikk og mengdelære vil du skjønne det.

 

Jeg sa at sikkerhetsoppdateringen for september kom. At det kom mye annet i tillegg gjorde ikke utsagnet mitt usant. Det eneste som ville gjort utsagnet mitt usannt hadde vært at sikkerhetsoppdateringen for september ikke kom.

 

Ja, det var andre kritiske sikkershetfikser som kom samtidig, men at et sikkerhetshull har vært vidt publisert øker risikoen for exploits.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telia kunder skal ha fått Wi-Fi-Tale med denne oppdateringen.

 

OT / robertaas:

Semantikk; innlegg ditt kan forstås at nyheten er sikkerhetsoppdateringer til og med september, mens sannheten er at telefonen har blitt oppdatert med sikkerhetsoppdateringer til og med oktober.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OT / robertaas:

Semantikk; innlegg ditt kan forstås at nyheten er sikkerhetsoppdateringer til og med september, mens sannheten er at telefonen har blitt oppdatert med sikkerhetsoppdateringer til og med oktober.

Jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig å tolke det så feil, men jeg er fullt klar over at enkelte er eksperter på å feiltolke og beskylde andre for alt mulig rart.

 

Ja, jeg har hatt veldig mye problemer med 2 mobiler og kan vanskelig se hva jeg skulle gjort annerledes. Og jeg er også klar over at  enkelte mener at det er min egen skyld at man ikke trodde på mine problemer før mobilen var helt død etter at den holdt på å brenne opp. Om noen mener det er min bruk som er skyld i problemene så er det produsentenes ansvar å offentlig opplyse om programmer og bruksmønstre som mobilene ikke tåler.

Lenke til kommentar

 

Se der ja. WiFi tale er aktivt hos Talkmore også. Ikke fått testet, men står WiFi tale i statuslinjen nå når jeg har aktivert det!

Jaha? Jeg har Talkmore, og har hatt WiFi-tale så lenge jeg har hatt telefonen, mao fra i vår da den kom ut på markedet. Mener du at du først nå har fått denne funksjonen aktivert?

 

Jepp. Ikke aktivt (for meg ihvertfall) før nå. På nettsidene til Talkmore står det fortsatt ikke støtte til S8, kun Galaxy S7 samt noen andre. VoLTE eller 4G tale har jeg derimot hatt siden jeg fikk telefonen.

 

https://talkmore.no/wifi-tale#ng

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

 

 

Se der ja. WiFi tale er aktivt hos Talkmore også. Ikke fått testet, men står WiFi tale i statuslinjen nå når jeg har aktivert det!

Jaha? Jeg har Talkmore, og har hatt WiFi-tale så lenge jeg har hatt telefonen, mao fra i vår da den kom ut på markedet. Mener du at du først nå har fått denne funksjonen aktivert?

 

Jepp. Ikke aktivt (for meg ihvertfall) før nå. På nettsidene til Talkmore står det fortsatt ikke støtte til S8, kun Galaxy S7 samt noen andre. VoLTE eller 4G tale har jeg derimot hatt siden jeg fikk telefonen.

 

https://talkmore.no/wifi-tale#ng

 

Ja, ser at S8 ikke står oppført som støttet modell. Jeg har en S8+, og på den har jeg hatt WiFi-tale siden jeg fikk den på mitt Talkmore ab. Så da finner jeg dette merkelig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Se der ja. WiFi tale er aktivt hos Talkmore også. Ikke fått testet, men står WiFi tale i statuslinjen nå når jeg har aktivert det!

Jaha? Jeg har Talkmore, og har hatt WiFi-tale så lenge jeg har hatt telefonen, mao fra i vår da den kom ut på markedet. Mener du at du først nå har fått denne funksjonen aktivert?

 

Jepp. Ikke aktivt (for meg ihvertfall) før nå. På nettsidene til Talkmore står det fortsatt ikke støtte til S8, kun Galaxy S7 samt noen andre. VoLTE eller 4G tale har jeg derimot hatt siden jeg fikk telefonen.

 

https://talkmore.no/wifi-tale#ng

 

Ja, ser at S8 ikke står oppført som støttet modell. Jeg har en S8+, og på den har jeg hatt WiFi-tale siden jeg fikk den på mitt Talkmore ab. Så da finner jeg dette merkelig.

 

 

Jeg har hatt Wifi-tale på min S8 med Talkmore siden jeg fikk mobilen i juni. Den har produktkode NEE (Nordic).

Lenke til kommentar

Knuste min S6 idag, beste smarttelefon jeg har hatt til nå og eneste som har vart lenger enn ett år før den ble ubrukelig treg (3år nesten og fortsatt rask og fin).

 

 

Så kommer spørsmålet hva jeg skal velge nå, S8 ville vært naturlig kanskje men denne plasseringen av fingerscanneren gjør meg meget usikker, har det på en Huawei jeg bruker nå og HATER det(på baksiden, må flytte grep frem og tilbake og leite etter scanneren).

 

S8, S8+, Iphone X, eller vente på S9? Noen kommentarer?

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som har erfaringer med bruk av stylus på S8?

Pennen på Note 4 fungerte ihvertfall ikke på S8+ :(

Må pennen ha et spesielt materiale eller utforming eller støtter S8+ rett og slett ikke stylus? Noen som har fått noe slikt til å virke?

Svarer meg selv her. Etter å ha prøvd mye som ikke fungerte endte jeg opp med en enkel og billig løsning fra Kjell. Presisjonen kunne vært bedre og jeg tror ballen vil ha begrenset holdbarhet, men dette er billig forbruksvare.

 

https://www.kjell.com/no/produkter/mobilt/annet-tilbehor/stylus-penner/linocell-styluspenn-svart-p93331

Lenke til kommentar

Hvis du var fornøyd med S6, kanskje S7? Fås til en bra pris nå (tipper også at kommende black friday tilbudene blir bra) og har i alle fall 1 OS-oppgradering igjen og minst 2 år med sikkerhetsoppdateringer. Ganske sort sprang fra S6 og ikke så veldig stort sprang opp til S8.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du var fornøyd med S6, kanskje S7? Fås til en bra pris nå (tipper også at kommende black friday tilbudene blir bra) og har i alle fall 1 OS-oppgradering igjen og 2 år med sikkerhetsoppdateringer. Ganske sort sprang fra S6 og ikke så veldig stort sprang opp til S8.

Ser at Elkjøp selger S6 Edge til 7490,- mens de tar 6990,- for S8. Er det noen som har en forklaring på fenomenet?

Lenke til kommentar

 

Hvis du var fornøyd med S6, kanskje S7? Fås til en bra pris nå (tipper også at kommende black friday tilbudene blir bra) og har i alle fall 1 OS-oppgradering igjen og 2 år med sikkerhetsoppdateringer. Ganske sort sprang fra S6 og ikke så veldig stort sprang opp til S8.

Ser at Elkjøp selger S6 Edge til 7490,- mens de tar 6990,- for S8. Er det noen som har en forklaring på fenomenet?

 

Kjører opp prisen i forkant av Black Friday? Så kan de selge den på tilbud med kjempeavslag sett i forhold til førpris som da er hinsides all fornuft? Bare gjetting, men det er min teori. Eventuelt så er det rett og slett feilprising.

Lenke til kommentar

Da var endelig jeg også tilbake på S8+ etter et halvt års tid med i iPhone, som jeg synes er verdens kjedeligste telefon.

Så har satt den opp, roota, innstalert rom'et mitt og tweake den opp og ned i mente!

Kjempetelefon, meget bra batteritid, god skjerm, superfornøyd.

Min dropper 1% over natten, men natt-settingen min er blant annet syncmanager på 10800 sekunder, og noen ALARMS som er skrudd helt av, instagram, snapchat, face og div sosiale medier.

 

Får faktisk denne til å vare en god del lenger per lading enn når jeg hadde S7, med så og si samme oppsettet som jeg har brukt siden S6.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...