Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er min 8+ på vei i posten.

Gikk fra iPhone 6s plus til iPhone 7 plus i april.

Hadde lyst på 8+ men jobb leverandør hadde den ikke inne da.

 

Har en Samsung S6 edge + som jeg var sterkt misfornøyd med batteriet på men får gi Samsung et nytt forsøk .

 

Det jeg tror jeg kommer til å bli mest skuffet med er kamera , men resten håper jeg skal bli en kjekk opplevelse :)

Lenke til kommentar

Så, S8 er noe dritt?

Leser jo bare om problemer

Jeg opplever at batteriet på 8? tømmes på under 4 timer om mobilen brukes og det synes jeg er altfor kort på en mobil idag, men hvem er egentlig bedre?

 

Og så er det ikke mulig å låse skjermen skikkelig slik at mobilen ikke finner på rariteter i lommen, men det er vel slikt med stort sett alle.

 

Og så skulle jeg gjerne hatt en FM-mottaker som Samsung klarer på andre modeller.

 

Og skjermen skulle vært litt større.

 

Utfordrignen er å finne noe som er bedre enn S8+.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Fungerer ikke "Hold skjermen slått av" funksjonen for deg (under Innstillinger > Skjerm)?

Hvis ikke, hvordan feiler den? Batteritiden din tyder på ekstremt skjermbruk eller apper som ikke oppfører seg ordentlig. Siden du hadde samme problem på S7 er det rimelig å anta at det er bruken din (bruk / oppsett) som er avgjørende her.

Lenke til kommentar

Fungerer ikke "Hold skjermen slått av" funksjonen for deg (under Innstillinger > Skjerm)?

Hvis ikke, hvordan feiler den? Batteritiden din tyder på ekstremt skjermbruk eller apper som ikke oppfører seg ordentlig. Siden du hadde samme problem på S7 er det rimelig å anta at det er bruken din (bruk / oppsett) som er avgjørende her.

Alt er gale med den tlf hannes. 

At han fortsatt har den er for meg ett mysterium. 

Lenke til kommentar

VoLTE dukket opp også. Har Telia.

 

Morro! WiFi-Tale også? 

 

En liten "funfact"! :tease: 

Telenor kaller det WiFi Tale og 4G Tale med tilhørende ikoner på S8.

Telia har gått for bransjestandarden, og vil vise VoLTE eller VoWiFi-ikon på S8. 

Endret av Ziiimba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fungerer ikke "Hold skjermen slått av" funksjonen for deg (under Innstillinger > Skjerm)?

Hvis ikke, hvordan feiler den?

Som sagt hender det at mobilen er langt nede i en eller annen meny jeg aldri har sett før når jeg tar opp fra lommen mobilen som var låst da jeg la den der.. Engang var farger skrudd helt av og det var et skikkelig styr å få aktivert farger igjen for skjermen.

 

Tror en fysisk skyve- (ikke trykk-) knapp for skjermlås er det eneste som kanske ville fungert.

Alt er gale med den tlf hannes. 

At han fortsatt har den er for meg ett mysterium.

Slik jeg ser det har jeg 4 valg:

1) Begrense bruken og kompensere for begrensningene som S8+ har.

2) Slutte helt å bruke smartphonefunksjonalitet. Da er det mest rasjonelle å bytte til en enkel mobil som kun støtter tale og SMS, og som faktisk har lang betteritid

3) Gå inn i en endeløs loop med å bli fortalt at jeg skal nullstille mobilen, reinnstallere, bytte sim-kort, bytte minne-kort og det jeg kan av programmer og når dette ikke hjelper sende til inn til service uten at de klarer reprodusere noen feil. Kastet bort veldig mye tid og mistet mye data med S7 pga dette.

4) Gå over til en helt annen smartmobil som har enda mere problemer og begrensninger.

 

Hva burde jeg velge?.

Lenke til kommentar

 

Fungerer ikke "Hold skjermen slått av" funksjonen for deg (under Innstillinger > Skjerm)?

Hvis ikke, hvordan feiler den? Batteritiden din tyder på ekstremt skjermbruk eller apper som ikke oppfører seg ordentlig. Siden du hadde samme problem på S7 er det rimelig å anta at det er bruken din (bruk / oppsett) som er avgjørende her.

Alt er gale med den tlf hannes. 

At han fortsatt har den er for meg ett mysterium. 

 

Unnskyld men sannsynligvis vil Samsung support legge seg på rygg og le seg skakk ihjel om den telefonen blir levert inn.

Doro telefon er nok det som passer best her ja.

Lenke til kommentar

Da er min 8+ på vei i posten.

Gikk fra iPhone 6s plus til iPhone 7 plus i april.

Hadde lyst på 8+ men jobb leverandør hadde den ikke inne da.

 

Har en Samsung S6 edge + som jeg var sterkt misfornøyd med batteriet på men får gi Samsung et nytt forsøk .

 

Det jeg tror jeg kommer til å bli mest skuffet med er kamera , men resten håper jeg skal bli en kjekk opplevelse :)

 

Kamera ?

Jeg kommer fra MSFT Lumia 950XL (har fortsatt med tvilling kort) og som tar bra bilder, men må si at Gal8S går 10-gangen utenpå Lumian. Spesielt farge-gjengivelsen hvor det var deilig å slippe den gul-oransje ambiencen som preget altfor mange Lumia bilder.

Men, anbefaler sterkt å ta kveld/nattbilder med Pro innstillinger (endre WB) og ikke Auto...

MisteRolf  

Lenke til kommentar

Da var en svart S8+ på vei i posten. :)

 

Håper jeg blir mer fornøyd enn jeg var med min S4+ og S5+, de var treige og uresponsive, regner med og håper S8+ blir en helt annen opplevelse. Utseendemssig kanskje den peneste telefonen så langt, ser utrolig fin ut i svart.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på dere som har S8 uten forsikring. Min innboforsikring har reparasjon av ødelagt skjerm inkludert i prisen. I tillegg har jeg beholdt plussforsikringen fra Telenor som dekker absolutt alle skader til en ubetydelig sum per måned. Da får man ny telefon dagen etterpå man har meldt skade.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på dere som har S8 uten forsikring. Min innboforsikring har reparasjon av ødelagt skjerm inkludert i prisen. I tillegg har jeg beholdt plussforsikringen fra Telenor som dekker absolutt alle skader til en ubetydelig sum per måned. Da får man ny telefon dagen etterpå man har meldt skade.

Vel, eg er 36 år, hatt mobil siden rundt 15 års alderen, og har aldri knust en mobilskjerm. 

Så eg har virkelig ikkje følt at eg trenger det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...