Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

Flere som har problemet med lommetasting/ringing?

Ja, og det er jævla irriterende. Jeg kan ha gått med telefonen i lommen timevis, og så plutselig er det en video som spilles av på youtube.

Det er da ikke verre enn å aktivere en lås med PIN eller fingeravtrykkleser?

I teorien burde det holdt. I praksis ser jeg likevel ofte ikke låsskjerm når jeg tar mobilen opp av lomma, men en meny jeg aldri har sett før.

 

Jeg har aldri brukt pin-koder på mobiler. Kan ikke huske siste jeg hadde lommeringing/tasting problemet.

En gang hadde jeg pluttselig grupperingt 6 personer fra messenger. Status oppdatering. Camera filmer. Mye rart 0.o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er det noen som har forslag til hva slags kjøle-element man kan bruke sammen med S8+?

 

I tillegg til å bestandig måtte ha med batteripakke da mobilen tømmes på 4 timer når den brukes så ser det nå ut som om S8+ ikke tåler sommervarme. 4 ganger idag har den etter advarsel om overoppheting slått av apper som går. Løsningen er altså enten å ikke bruke mobilen om sommeren eller få tak i et kjøle-element som kan brukes sammen med.

Er i Tyrkia for tiden, er fort ute mange timer i 35 grader +, ikke noe problem, og batteriet varer fra morning til kveld (har S8). Tror nok det må være noe feil med mobilen din
Brukte du faktisk mobilen til noe da eller lå den bare i dvalemodus i lommen? Hadde tidligere en Sony som ga seg da det var hetebølge og over 40 grader da jeg dro inn i en fuktig jungel. Det kan jeg skjønne kan bli mye for mobilen, men at den ikke tåler litt bruk ved 30 grader i en storby holder ikke.

 

Har fått et standard svar fra Samsung om å nullstille og installere alt på nytt. Og om det ikke hjelper så sende den inn til service. Det var den uendelige loopen jeg endte opp med S7 egde. Nullstilling hadde som eneste effekt masse ekstraarbeid for meg med å sette opp igjen alt og da mobilen var inne til support klarte de ikke reprodusere noen feil.

 

Har faktisk for lenge siden designet avkjøling til lasere, men det var en aktiv løsning som brukte både strøm og vann. Fikk en lab til å bygge det dengang, men det var en veldig lite mobil løsning. Trenger noe mye enklere og helt en passiv løsning nå. Ønsker ikke bruke masse tid og energi på dette, ønsker bare en mobil som fungerer.

Bruker mobilen, både når jeg løper ( 1-2 timer daglig, bruker da Endomondo og spotify), ellers bruker jeg fb, Chrome og Netflix

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sitter litt i saksa. Har ikke restarta tlf på 4uker.Dermed glemt passordet. 3 tastetrykk igjen før telefon tilbakestilles. Noen som kan fortelle meg passordkravet ordrett som kommer opp når man skal opprette passord? Regler som minimum antall tegn, blanding mellom store og små bokstaver etc? Tror skjermdump av reglene kan hjelpe meg å huske. Reglene kommer opp om man prøver å lage passord med for få bokstaver..

 

Poeng og kudos til den som kan hjelpe :)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sitter litt i saksa. Har ikke restarta tlf på 4uker.Dermed glemt passordet. 3 tastetrykk igjen før telefon tilbakestilles. Noen som kan fortelle meg passordkravet ordrett som kommer opp når man skal opprette passord? Regler som minimum antall tegn, blanding mellom store og små bokstaver etc? Tror skjermdump av reglene kan hjelpe meg å huske. Reglene kommer opp om man prøver å lage passord med for få bokstaver..

 

Poeng og kudos til den som kan hjelpe :)

Du blir vel bare bedt om å lage nytt passord, etter å ha tastet inn PUK-koden. Har du ikke den?

Lenke til kommentar

Er det noen her som bruker S8'en sin med Alcantara-dekselet til Samsung?

 

Hvordan er kvaliteten på dekselet, er det et greit alternativ når man ikke har behov for beskyttelse av fronten og lar Clear View-dekselet ligge hjemme?

Jeg har det på nå. Jeg synes faktisk det fungerer veldig bra. Ble litt imponert over passformen av en eller annen grunn. Den går en del over skjermen i toppen, så om man legger den med skjermen ned, er det god klaring. Den føles bra og ligger godt i hånda. Fungerer bra som anti-skli på læret på dashbordet i bilen. Og det ser bra ut.

Lenke til kommentar

 

Jeg har det på nå. Jeg synes faktisk det fungerer veldig bra. Ble litt imponert over passformen av en eller annen grunn. Den går en del over skjermen i toppen, så om man legger den med skjermen ned, er det god klaring. Den føles bra og ligger godt i hånda. Fungerer bra som anti-skli på læret på dashbordet i bilen. Og det ser bra ut.

 

 

 

Takk for flott svar, da handler jeg meg et slik senere i dag så jeg har det klart til S8´en kommer i hende.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sitter litt i saksa. Har ikke restarta tlf på 4uker.Dermed glemt passordet. 3 tastetrykk igjen før telefon tilbakestilles. Noen som kan fortelle meg passordkravet ordrett som kommer opp når man skal opprette passord? Regler som minimum antall tegn, blanding mellom store og små bokstaver etc? Tror skjermdump av reglene kan hjelpe meg å huske. Reglene kommer opp om man prøver å lage passord med for få bokstaver..

 

Poeng og kudos til den som kan hjelpe :)

Hehe... been there done that ? Det som er greit er at du har automatisk backup av det meste så du må ikke starte helt på nytt. Hvis du da ikke har deaktivert denne funksjonene. Passordet har vel kun krav om 6 tegn.

 

Airwatch?

Endret av newnick
Lenke til kommentar

 

Hvilke deksel bruker folk her? Finner ikke helt ut hvilket deksel jeg vil ha, vil ha en kombinasjon mellom god protection men alikevel ikke for stor. Noen forslag?

Clear View fra Samsung gir svært god beskyttelse.

Vurderte å kjøpe det før, men et kjent problem med slike deksler er at sand o.l kan fort bli havne mellom skjermen og glasset på fremsiden av dekselet. Hadde en kompis som fikk en del riper pga dette.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke deksel bruker folk her? Finner ikke helt ut hvilket deksel jeg vil ha, vil ha en kombinasjon mellom god protection men alikevel ikke for stor. Noen forslag?

Clear View fra Samsung gir svært god beskyttelse.
Vurderte å kjøpe det før, men et kjent problem med slike deksler er at sand o.l kan fort bli havne mellom skjermen og glasset på fremsiden av dekselet. Hadde en kompis som fikk en del riper pga dette.

Ja, det gamle dekselet hadde dette problemet. Det nye dekslet har et stoff på innsiden av dekslet som forhindrer at det skjer. Har hatt telefonen og dekslet i to måneder, og skjermen er like strøken som når jeg fikk den.

Lenke til kommentar

Noen som opplever at kameraet av og til ikke vil fokusere? Noen ganger når jeg skal ta bilde, må jeg skrue av og på kameraet er par ganger før fokuset begynner å virke. Er dette software relatert eller er det noe man bør sende inn telefonen for å få fikset?

Lenke til kommentar

Noen som opplever at kameraet av og til ikke vil fokusere? Noen ganger når jeg skal ta bilde, må jeg skrue av og på kameraet er par ganger før fokuset begynner å virke. Er dette software relatert eller er det noe man bør sende inn telefonen for å få fikset?

Hei. Tror det er stabiliseringsfunksjonen som spiller deg et puss. Neste gang det skjer, prøv å riste lett på telefonen, så skal du se at fokus fungerer som normalt. Har opplevd det selv ett par ganger, men etter litt lett risting fungerte autofokus igjen.
Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg sitter litt i saksa. Har ikke restarta tlf på 4uker.Dermed glemt passordet. 3 tastetrykk igjen før telefon tilbakestilles. Noen som kan fortelle meg passordkravet ordrett som kommer opp når man skal opprette passord? Regler som minimum antall tegn, blanding mellom store og små bokstaver etc? Tror skjermdump av reglene kan hjelpe meg å huske. Reglene kommer opp om man prøver å lage passord med for få bokstaver..

 

Poeng og kudos til den som kan hjelpe :)

Du blir vel bare bedt om å lage nytt passord, etter å ha tastet inn PUK-koden. Har du ikke den?

 

 

PUK-kode hører til Simkortet, ikke opplåsing av tlf. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere brukt skjermbeskytter av både Panzerglass og Samsung sin egen. På fredag tok jeg av Samsung sin skjermbeskytter og har siden da merket at telefonen er blitt raskere og henger lite i forhold til med beskyttelse. Hvordan kan det ha seg? Jeg har factory resatt telefonen for jeg håpet det skulle hjelpe.

 

Er det andre som bruker skjermbeskytter?

 

Så fra nå, er det ikke aktuelt å bruke skjermbeskytter.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Ser jo ingen sammenheng med skjermbeskytter og hvor rask telefonen er. Med mindre du tenker på respons og touch da, at den har blitt bedre/mer nøyaktig.

 

Men det er klart at en fabrikk resetting av telfonen har nok ryddet opp litt og hjulpet på :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...