Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (1 time siden):

Det er det han har sagt og gjort som minner meg om folk jeg kjenner personlig. At du ikke ser på hans utsagn som rasistiske viser manglende forståelse av hva rasisme er

Et eksempel

Mexocan american judges can’t judge me fairly 

Ok. Han ansetter svarte, blir lagt hender på for bønn av svarte, besøker svarte kirker, hedrer svarte i WH, og en haug av svarte støtter ham blant annet. Han sier mye rart, det er sant. Jeg tror bare det gagner ham om media og andre fortsetter i det sporet. De graver en grav det blir vanskelig å grave seg utav.

Ønsker deg uansett lykke til med valget. Jeg kommer til å sitte oppe hele natta å følge med. Det blir spennende. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fustasjeopphengsforkobling skrev (8 minutter siden):

Ok. Han ansetter svarte, blir lagt hender på for bønn av svarte, besøker svarte kirker, hedrer svarte i WH, og en haug av svarte støtter ham blant annet. Han sier mye rart, det er sant. Jeg tror bare det gagner ham om media og andre fortsetter i det sporet. De graver en grav det blir vanskelig å grave seg utav.

Ønsker deg uansett lykke til med valget. Jeg kommer til å sitte oppe hele natta å følge med. Det blir spennende. 

Han meaner Mexican American judge Ikke kan gjøre jobben sin pga av sin etnisitet

det er et rasistiske utsagn  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Han meaner Mexican American judge Ikke kan gjøre jobben sin pga av sin etnisitet

det er et rasistiske utsagn  

 

Er det dette? Skjønner at det er helt feil måte å si ting på, men det er ikke umulig ut at det kan skyldes Trumps politiske interesser, som han her sier.

EDIT:

Fant en interessant en fra selveste CNN:

 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
9 hours ago, jjkoggan said:

Trump prøver igjen i 2024.  Trumpism is here to stay, selv om han taper valget.  Demokrater trenger å vise at de bryr seg om hans kjernegruppen  akkurat som Sherrod Brown i Ohio har gjort med sin "working class" politikk.  Fokuset må ikke været bare på identitetspolitikk.

Dersom demokratene vinner senatet og presidenten nå, og beholder huset, så har nok ikke DT mye tid til å tenke på valgkamp de neste fire årene. Det er ekstremt mye å granske etter de siste fire årene.

 

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden):

Er det dette? Skjønner at det er helt feil måte å si ting på, men det er ikke umulig ut at det kan skyldes Trumps politiske interesser, som han her sier.

EDIT:

Fant en interessant en fra selveste CNN:

 

Årsakene kan være mange, men det endrer ikke faktumet at det er et rasistiske utsagn 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (15 minutter siden):

Årsakene kan være mange, men det endrer ikke faktumet at det er et rasistiske utsagn 

Jo. Du skrev:

"Han meaner Mexican American judge Ikke kan gjøre jobben sin pga av sin etnisitet"

Det er et rasistisk utsagn fordi årsaken er pga etnisitet.

Det er ikke det samme som:

"Han meaner Mexican American judge Ikke kan gjøre jobben sin pga Trumps politiske interesser"

Ser du forskjellen?

Det er fremdeles et tåpelig utsagn, men det er ikke fordi Trump er rasist at han sier som han gjør. Mannen kunne vært afrikaner, mexicaner, kineser eller norsk, men det er ikke grunnen for Trumps ytring. Trump har egeninteresser som sin motivasjon.

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden):

Jo. Du skrev:

"Han meaner Mexican American judge Ikke kan gjøre jobben sin pga av sin etnisitet"

Det er et rasistisk utsagn fordi årsaken er pga etnisitet.

Det er ikke det samme som:

"Han meaner Mexican American judge Ikke kan gjøre jobben sin pga Trumps politiske interesser"

Ser du forskjellen?

Det er fremdeles et tåpelig utsagn, men det er ikke fordi Trump er rasist at han sier som han gjør. Mannen kunne vært afrikaner, mexicaner, kineser eller norsk, men det er ikke grunnen for Trumps ytring. Trump har egeninteresser som sin motivasjon.

Trump sa det var pga sin etnisitet, jeg ser at du ikke vet hva rasisme er.  
 

Er alle meksikanske amerikanere helt like og har de samme politiske interesser?  Det er helt mulig at denne dommeren hater Mexico og sin kultur. Dømmer Trump denne mannen som et individ eller er all Mexicans The same?

Som sagt han minner meg om noe folk jeg kjenner som ikke vet at deres fordommer som sier at

Japs are ...

Jews are...

Mexicans are ...

Blacks are....

RACIST!!!(fordommene)

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Snakker om rasisme, en opplærings-presentasjon for politiet i Kentucky siterer Hitler tre ganger.

 

Sitat

A presentation given to Kentucky State Police cadets contained quotes from Adolf Hitler encouraging the cadets to use violence, according to a Louisville high school newspaper, the Manual RedEye, while calling for the future police officers to have a “mindset void of emotion” in order to “meet violence with greater violence.”

The presentation also contained a link to a webpage with a trove of Hitler quotes and books.

That link followed a quote from his notorious anti-Semitic text “Mein Kampf,” telling cadets that “the very first essential for success is a perpetually constant and regular employment of violence.”

Confederate Gen. Robert E. Lee is also quoted, saying that “manliness will carry you through the world much better than policy.”

...sist brukt i 2013, på grunn av økningen i venstreekstreme politisk korrekthet.

Det var riktignok i Kentucky, men selv de burde ha standarder.

https://www.forbes.com/sites/nicholasreimann/2020/10/30/report-kentucky-police-presentation-quoted-hitler-to-encourage-regular-employment-of-violence/

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Trump sa det var pga sin etnisitet, jeg ser at du ikke vet hva rasisme er.  

Fustasje er bare nok en Trumpet som enten "ikke kjenner til" eller bortforklarer alle de rasistiske utsagnene og handlingene til Trump. Alle vet at Trump er en rasist, det har han vist ved å gjenta rasistiske utsagn og handlinger over 40 år.

Å kreve at man skal vite med 100% sikkerhet hva Trump sin indre motivasjon er gir ingen mening når han har sagt og gjort rasistiske ting så mange ganger over så mange år.

Donald Trump er en rasist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Er alle meksikanske amerikanere helt like og har de samme politiske interesser?  Det er helt mulig at denne dommeren hater Mexico og sin kultur. Dømmer Trump denne mannen som et individ eller er all Mexicans The same?

Denne aktuelle dommeren er Amerikansk statsborger. Hvorfor refererer du til hans Mexikanske kultur? Burde vi lure på om Donald hater sin tyske og skotske kultur? Skal vi egentlig kalle Donald for tysker eller skotte? Den aktuelle dommeren er like amerikansk som Donald.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (11 timer siden):

Jo, men ting er ikke automatisk rasisme fordi man sier nei til et svart menneske. Det er mange svarte som støtter Trump. Den typen spekulasjoner synes bare å være skitne verktøy i politisk spill. Likesom spekulasjoner rundt Bidens; you ain't black.. dersom man ikke stemmer Biden istedenfor Trump. Alle vet fra før at Biden ikke er rasist. Det samme gjelder Trump. Eksemplene du nevner har jeg ikke satt meg inn i. Det ser jeg heller ikke nødvendigheten av om han ikke er dømt for noe, men den med bygninger var vel at det var klager fra andre som bodde i leilighetskomplekset.

Du sier du ikke har satt deg inn i det. Vel, la meg sette deg inn i det.

Trump og faren ble pålagt av DOJ til å la svarte mennesker bo i byggene deres, og følge noe som heter Fair Housing Act.

Bakgrunnen var at en gruppe aktivister gjorde et forsøk. Det var velkjent at svarte mennesker ikke fikk bo i byggene til Trump-familien. Derfor søkte først en svart mann bopæl i flere leilighetsbygg eid av Trump. Han fikk avslag på alle, fordi det ikke var noen ledige leiligheter. Samtidig sendte en hvit mann inn søknader på de samme leilighetene, og ble nærmest dradd inn døra. Da var det plutselig ledig.

Det viste seg at Trump-organisasjonen merket alle søknader fra svarte mennesker med en «C» som sto for coloured, og de ansatte var instruert i å aldri godkjenne søknader merket «C».

Dette er rasisme. Ett hundre prosent rasisme. Og det mente den amerikanske staten også. Den amerikanske staten har altså sagt til Trump at han ikke kunne velge beboere basert på farge. Den amerikanske staten har sagt at Trump var rasistisk. Dette er ikke noe jeg finner på. 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@jjkoggan Jeg har venner i USA med diverse opphav. De beskriver seg selv som norsk-amerikanere, italiensk-amerikanere, irsk-amerikanere osv. selv om de er 3. og 4. generasjons etterkommere. Hvis du går nærmere inn på dem, sier de selvsagt at de er amerikanere, men jeg lurer på om denne måten å se på seg selv på er noe som er på vei ut eller ikke ? For den delen er jeg 50/50 norsk-amerikaner selv, men spør deg siden du kanskje har mer ear-to-the-ground enn hva jeg har...

Lenke til kommentar
nirolo skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg er veldig spent på hvilke krumspring han kommer med 3. november. Antagelig kårer han seg selv til vinner basert på foreløpige tall ved midnatt. Evt basert på at han føler at han har vunnet.

Hva han sier valgnatta spesielt dersom han ligger an til å tape eller det er jevnt er helt ekstremt viktig. Han MÅ være tydelig og fattet, noe han ikke akkurat ofte har vært før. 

Er han vag, uklar og hinter om «rigged election» eller lignende kan det bli en veldig, veldig farlig situasjon. Ord vil veie blytungt i den sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (8 timer siden):

Trump sa det var pga sin etnisitet, jeg ser at du ikke vet hva rasisme er.  
 

Er alle meksikanske amerikanere helt like og har de samme politiske interesser?  Det er helt mulig at denne dommeren hater Mexico og sin kultur. Dømmer Trump denne mannen som et individ eller er all Mexicans The same?

Som sagt han minner meg om noe folk jeg kjenner som ikke vet at deres fordommer som sier at

Japs are ...

Jews are...

Mexicans are ...

Blacks are....

RACIST!!!(fordommene)

Men Trump sa mye mer enn å vise til etnisitet.

1

Etter logikken du presenterer her så må du også dømme demokratene som angrep Amy Coney Barrett. Gjorde du det? Er alle kristne helt like og har samme interesser? 
Samme hvilket syn dommeren har på Mexico, så er det irrelevant. Derfor er Trumps utsagn tåpelig. På samme måte; samme hvilket syn Amy Coney Barrett har på det hun ble mistenkt for, så er det irrelevant. Derfor var også det tåpelig. Det er mulig å forstå hvorfor man tenker som man gjør (jeg skjønte det før du skrev dette), men det følger ikke fra slikt at hverken Trump eller demokratene gjør det fordi de er rasister eller hatefulle. Det er mulig (og mest sannsynlig) at begge er opptatt av å verne sine egeninteresser.

2
Han minner om noen jeg kjenner.. Det er en feilslutning (guilt by association). Noe man ikke kommer noen vei med i noe rettsapparat. Det er å dømme et menneske uten gyldig grunn. Noe du tidligere sa du var motstander av, men som er et kjennetegn innenfor identitetspolitiets kultur, hvor folk ikke anses uskyldige før det motsatte er bevist. Det er ikke jeg som ikke vet hva rasisme er. Det ser ut som det er du som har forvillet deg inn på områder Jonathan Haidt beskriver.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Hva han sier valgnatta spesielt dersom han ligger an til å tape eller det er jevnt er helt ekstremt viktig. Han MÅ være tydelig og fattet, noe han ikke akkurat ofte har vært før. 

Er han vag, uklar og hinter om «rigged election» eller lignende kan det bli en veldig, veldig farlig situasjon. Ord vil veie blytungt i den sammenhengen.

Han kommer nok til å gjøre mye mer enn å hinte om at det er rigges dessverre. Spørsmålet er hvordan resten av maktapparatet og befolkningen reagerer.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (2 timer siden):

Du sier du ikke har satt deg inn i det. Vel, la meg sette deg inn i det.

Trump og faren ble pålagt av DOJ til å la svarte mennesker bo i byggene deres, og følge noe som heter Fair Housing Act.

Bakgrunnen var at en gruppe aktivister gjorde et forsøk. Det var velkjent at svarte mennesker ikke fikk bo i byggene til Trump-familien. Derfor søkte først en svart mann bopæl i flere leilighetsbygg eid av Trump. Han fikk avslag på alle, fordi det ikke var noen ledige leiligheter. Samtidig sendte en hvit mann inn søknader på de samme leilighetene, og ble nærmest dradd inn døra. Da var det plutselig ledig.

Det viste seg at Trump-organisasjonen merket alle søknader fra svarte mennesker med en «C» som sto for coloured, og de ansatte var instruert i å aldri godkjenne søknader merket «C».

Dette er rasisme. Ett hundre prosent rasisme. Og det mente den amerikanske staten også. Den amerikanske staten har altså sagt til Trump at han ikke kunne velge beboere basert på farge. Den amerikanske staten har sagt at Trump var rasistisk. Dette er ikke noe jeg finner på. 

Det er rasisme ja, dersom det du sier stemmer, men jeg har sett falske anklager og skjeve fremstillinger før, så jeg vil gjerne ha en kilde som fremstiller saken mest mulig objektivt og sett fra begge sider. Har du det? 

Trump og faren? Hvor gammelt er dette?

Lenke til kommentar

Det er riktig at president Trump og faren samt hans selskap i 1975 kom i trøbbel for å ikke drifte selskapet i overensstemmelse med Fair Housing Act fra 1968. 
Hva er det imidlertid som tyder på at president Trump og/eller faren visste eller var ansvarlige for den diskriminerende praksisen? 
President Trumps selskap har idag 22,500 ansatte.  
Det er umulig som sjef å få med seg alt som skjer innad i selskapet. 
Hvor mange ansatte hadde han i 1975? Hvem vet, men sannsynligvis veldig mange. 

Det blir litt som å holde Jeff Bezos personlig ansvarlig om din Amazon-pakke ble skadet i posten... 
Ja, han er lederen og grunnleggeren for selskapet, men han vet nok ingenting om din skadede pakke. 
Ingen bevis har antydet at president Trump visste noe om denne praksisen i hans selskap. 

 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...