Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Joeal88 skrev (Akkurat nå):

Jeg har presentert fakta som du og andre nekter og innse, fordi det ikke stemmer inn med deres verdensbilde. Du, derimot har ikke presentert noe annet enn ville teorier og påstander. Jeg sier det atter en gang, presenter kilder som motbeviser tallene for april mnd i NY, FL, TX og CA.

Om noen unyanserte brukere velger og ta meg seriøst eller ikke interesser meg null. Couldn`t care less 

Du har presentert en bildefil med tall ,som i tillegg skriver mortality feil.

Presenter kilder som forklarer hvor tallene er hentet fra. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (Akkurat nå):

Du har presentert en bildefil med tall ,som i tillegg skriver mortality feil.

Presenter kilder som forklarer hvor tallene er hentet fra. 

Igjen, det er over 6mnd siden jeg lastet ned den filen. Jeg kan ikke huske hvor kilden kommer fra, men den var en del av en studie som jeg leste gjennom.

Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (5 minutter siden):

Hva i alle dager har Ukraina eller Russland med gateopptøyene i USA å gjøre? eller hva har prostituerte med temaet å gjøre?? Pussig. Uansett, som jeg allerede har forklart så kan ikke POTUS bestemme seg for og gjøre det ene eller det andre i delstater uten at guvernøren i delstaten gir tillatelse til det. Kort og godt

Det har alt med ein person som har gjort akkurat som han vil, tidligere, uavhengig av kva som står i lovverket. Eg spør igjen, kva stopper han no?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Joeal88 skrev (4 minutter siden):

Igjen, det er over 6mnd siden jeg lastet ned den filen. Jeg kan ikke huske hvor kilden kommer fra, men den var en del av en studie som jeg leste gjennom.

For å illustrere:

 

Jeg lover at denne medisinen er trygg. Jeg har en bildefil med påstander her  som sier at den er trygg. Den er laget av to leger altså. Anerkjent leger. 

Jeg har ikke noen kilder som bakker opp denne påstanden for jeg husker ikke hvor den er, men den er trygg altså. Kildene var en del av en studie jeg leste igjennom.

Så bare tro på meg og spis medisinen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Zork skrev (19 timer siden):

Fatter ikke at så mange gidder svare/"debattere" med noen som gjentatte ganger beviser at de ikke har noe annet å komme med enn oppdiktede "fakta" rett fra russiske bot-fabrikker og å gjenta de "festlige" kallenavnene Trump har lært dem på alt og alle.

Vi bør være bedre.

Du/dere må kunne tåle at det faktisk finnes folk med andre meninger om saker og ting enn hva dere selv har. Bare for noen dager siden så hyllet flere av dere Borgemesteren i Portland, Ted Wheeler, som en helt i denne tråden. Og når noen beviser for en patetisk og feig leder han er så nekter dere og innse det. Forresten, så fikk Biden kallenavnet Sleepy Joe tilbake i 2012? når han uttalte i en tale hvor Irlands statsminister var på besøk at moren til den irske statsministeren var død, når det i realiteten var faren. Etter den talen så ble Biden populært kalt for Sleepy Joe på nett, sosiale medier osv ? http://youtube.com/watch?v=DOaQeGFYysA

Red Frostraven skrev (17 timer siden):

...og opptøyene og de materielle skadene til anarkister og ekstremister -- stort sett ikke BLM -- kan fremdeles ikke måle seg med skaden Trump og republikanske senatorer har latt Covid-19 gjør på hele USA, og senere, i republikanske stater.

Hvor mye er et menneskeliv verdt..?
Flere stater mister hundrevis, andre tusenvis, av menneskeliv hver dag nå for tiden til Covid-19.
Det drepes færre enn en person i uken i snitt i demonstrasjonene, og de materielle ødeleggelsene kan ikke sammenligne seg med kostnadene for folk som er alvorlig syke og på sykehus, unødvendig.

 

Tullprat. 90 prosent av volden og hærverket er det BLM/Antifa demonstrantene som har stått for, også har 22 mennesker blitt drept som av BLM/Antifa siden mai. Ironisk at du forsøker og legge skylden på covid--19 på republikanerne, når de statene som har blitt hardest rammet av viruset er stater som styres av demokratene http://catalyst.independent.org/2020/07/10/blue-states-covid-19/. Men det er jo ikke så lenge siden dere her inne forsvarte og hyllet NYS guvernør Cuomo for måten han har håndtert pandemien på ?

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Nei, det er det ikke.
Å være en trafikant, bilist, motorsyklist eller fotgjenger har langt høyere risiko, samt lynnedslag, enn å være svart og bli drept av politiet. 
Folk flest er ikke livredd for trafikken eller livredd å bli slått ned i av lynet. 
Vi anser folk som frykter trafikken å ha fobier, eller psykiske vansker. 
Folk flest vandrer gladelig over fotgjengerovergangsfeltet mens de ser på mobilen... 
 

Jo, det er per def. rasjonellt å frykte ting som potensiellt er dødelig, dette innebærer traffikk, naturkatastrofer, våpen, etc.
Man har to ganske ulike definisjoner av livredd;

  • redd på grunn av overhengende fare for livet.

  • sanseløst redd; vettskremt; feig
Førstnevnte definisjon innebærer en korrekt risikovurdering av trafikken, da den potensiellt er dødelig, hvorvidt folk flest er bevisst denne trusselen spiller ingen rolle for legitimiteten til observasjonen.
Om du tar utgangspunkt i sistnevnte definisjon, er jeg enig; Folk er ikke hysteriske i møte med trafikken.
 
Jeg vet ikke hvem vi er, men jeg ville ikke tilskrevet noen som annerkjenner dødeligheten av motor-trafikk, psykiske vansker eller fobier.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (28 minutter siden):

For å illustrere:

 

Jeg lover at denne medisinen er trygg. Jeg har en bildefil med påstander her  som sier at den er trygg. Den er laget av to leger altså. Anerkjent leger. 

Jeg har ikke noen kilder som bakker opp denne påstanden for jeg husker ikke hvor den er, men den er trygg altså. Kildene var en del av en studie jeg leste igjennom.

Så bare tro på meg og spis medisinen.

Et eksempel. Jeg la tidligere i tråden frem kilder som viste til hvor katastrofalt dårlig New York har håndtert covid-19 (Nei, det var ikke filen som jeg til om søndag.), og som viste at stater som styres av demokratene har gjennomsnittlig flere smittede og flere dødsfall som følge av viruset enn hva som er tilfellet med stater som styres av republikanerne. Men da var dette visstnok falske nyheter ??

Jeg lurer virkelig på hva gjennomsnittsalderen til brukerne på dette forumet er.

Endret av Joeal88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, debattklovn said:

Da har de irrasjonell frykt, og bør få psykoghjelp til å bearbeide sine fobier.
Det finnes folk som er livredde edderkopper også. 
Dette kan vanskelig klandres politiet. 

 

Ville Du støtte tiltak som plasserer edderkopper rundt valglokalene gitt at en del stemmere ikke ville stemme pga «irrasjonelle frykten»?

At en del folk skremmes av noe irrasjonelt er ikke det som er viktig, det er utnyttelsen av denne frykt(rasjonelt eller ikke) til å hindre folk til å stemme som er problemet  

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Joeal88 said:

Bare for noen dager siden så hyllet flere av dere Borgemesteren i Portland, Ted Wheeler, som en helt i denne tråden. Og når noen beviser for en patetisk og feig leder han er så nekter dere og innse det. ?

Jeg tror du har misforstått betydningen av ordet beviser. Ingen har "bevist" at Ted Wheeler er "en patetisk og feig leder". Du mener kanskje det, men så er det, ikke overraskende, få som deler din mening.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, jjkoggan said:

At en del folk skremmes av noe irrasjonelt er ikke det som er viktig, det er utnyttelsen av denne frykt(rasjonelt eller ikke) til å hindre folk til å stemme som er problemet  

Er det utnyttelse av frykt?
Eller er det å sørge for lov og orden ved stemmelokaler der pro-Trump og anti-Trumpere kommer til å møtes i store antall? 

Presidenten er for lov og orden, som vi har sett. 
Han vil ikke ha uroligheter ved stemmelokalene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, debattklovn said:

Presidenten er for lov og orden, som vi har sett. 
Han vil ikke ha uroligheter ved stemmelokalene. 

Har vi sett det? Hvor da? Du må slutte å tro på noe av det Trump sier. Hans utsagn om lov og orden er, som det meste annet som kommer ut av hans munn, en løgn

For lov og orden :rofl:

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 minutes ago, debattklovn said:

Er det utnyttelse av frykt?
Eller er det å sørge for lov og orden ved stemmelokaler der pro-Trump og anti-Trumpere kommer til å møtes i store antall? 

Presidenten er for lov og orden, som vi har sett. 
Han vil ikke ha uroligheter ved stemmelokalene. 

Hensikten er til å skremme akkurat som han prøver hver dag til å overdrive  protestene.   Det er ikke rasjonellt å frykte uroligheter på stemmelokalene.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, debattklovn said:

Er det utnyttelse av frykt?
Eller er det å sørge for lov og orden ved stemmelokaler der pro-Trump og anti-Trumpere kommer til å møtes i store antall? 

Presidenten er for lov og orden, som vi har sett. 
Han vil ikke ha uroligheter ved stemmelokalene. 

Hans frykten for uroligheter på stemmelokalene er ikke rasjonellt.  Hensikten er til å skremme

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Battaman skrev (3 timer siden):

Da beklager jeg for avsporingen. Det er jo sjukt at sivile med våpen skal stå å skremme vekk folk fra å stemme. Og for å komme @debattklovn i forkjøpet så syns jeg det er ganske rasjonelt å være redd for sivile med ladde våpen.
Det er forresten også politet i USA, de skyter ofte folk som har truende våpen på seg.

Snakk om 180 grader vending. Hele premisset var at politiet skapte så mye frykt i form av å være politi, så faller hele påstanden i grus ved at det blir påstått at det er væpnede vakter og altså ikke politi, men ikke snakk om å moderere seg, nei da skifter man fokuset mot at det er sivile med våpen som er problemet. Snakk om å vende kappa etter vinden.

Usikker på siste setningen din, om du mener de bare bærer truende våpen (hvordan et våpen blir truende av å bli båret veit jeg ikke) eller truer politiet med det, men hvis det er det siste så er det vel ikke det minste rart om politiet skyter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump truer med og kutte ut statlig støtte til statene/byene som nekter og ta imot føderale styrker for og nedkjempe opptøyene fra de venstreekstreme demonstrantene: http://abc7ny.com/politics/trump-threatens-to-defund-nyc;-cuomo-fires-back/6402839/

Cuomo og de Blasio i NY er selvsagt ute og klager - ellere rettere sagt truer Trump pga forslagene, de ønsker åpenbart kaos og utrygghet i gatene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, bas said:

Snakk om 180 grader vending. Hele premisset var at politiet skapte så mye frykt i form av å være politi, så faller hele påstanden i grus ved at det blir påstått at det er væpnede vakter og altså ikke politi, men ikke snakk om å moderere seg, nei da skifter man fokuset mot at det er sivile med våpen som er problemet. Snakk om å vende kappa etter vinden.

Usikker på siste setningen din, om du mener de bare bærer truende våpen (hvordan et våpen blir truende av å bli båret veit jeg ikke) eller truer politiet med det, men hvis det er det siste så er det vel ikke det minste rart om politiet skyter?

Våpen skremmer mange uansett hvem er bevæpnet.  Hvis de stoler på de som er bevæpnet så lurer de på hvorfor det er nødvendig å ha våpen og muligheten for ulykker.  Hvis de ikke stoler på de som blir bevæpnede ... du vet resten

 

Det er ikke normalt at mange folk er bevæpnede I det offentlig  her i USA uten grunn og grunnene til det skremmer mange 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...