Gå til innhold

Nå kan Tesla-eierne kjøpe mer rekkevidde rett i bilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Såvidt jeg har hørt har lignende greier eksistert på lastebiler lenge, men da kjøp av ekstra krefter (ikke større tank).

 

Forenkler jo produksjon/vedlikehold/logistikk en del om en kan operere med en fysisk modell overalt og heller gjøre endringer via programvare for å oppnå ulike priser (på samme fysiske vare) ut til kundene.

Lenke til kommentar

• http://www.sdsusa.com/support/dictionary/g/

 

Golden Screwdriver:  In the old days when a customer ordered the smallest mainframe in a range IBM had the option of shipping a machine with a bigger processor and more memory but with software which prevented the extra power and storage being exploited. If the customer at a later date wanted an upgrade then an engineer would arrive with his golden screwdriver and erase the code which was slowing down the machine. The result was a more powerful machine and a huge invoice for the upgrade.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ganske sleipt egentlig, du har jo allerede kjøpt hele batteriet, så skal du betale en gang til?

 

Du betaler jo ikke en gang til. Du har ikke betalt like mye som de som betalte for full kapasitet i utgangspunktet.

 

 

Synes IKEA kan begynne med samme stategi, selge 10pk AA batterier hvor man kun får brukt 8. Ønsker man å benytte seg av de to siste må man ringe inn til IKEA å betale for å benytte seg av de to siste...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes IKEA kan begynne med samme stategi, selge 10pk AA batterier hvor man kun får brukt 8. Ønsker man å benytte seg av de to siste må man ringe inn til IKEA å betale for å benytte seg av de to siste...

Så lenge prisen for de åtte batteriene er lavere enn prisen for åtte andre batterier så er jo det helt greit. Da slipper man jo også dra ut å kjøpe to batterier hvis man plutselig skulle få behov for to batterier.

 

Men det er ganske klart at løsningen til Tesla er ganske midlertidig. De vil trolig slutte å selge 60 kWh versjonen av Model S innen noen måneder. (Senest når Model 3 kommer på markedet, i midten av 2017.) De har jo allerede sluttet å selge 60 kWh versjonen av Model X.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fosilbiler leveres jo også med elektronisk begrensning av motorkraft, så dette er på ingen måter sleipt. Man kjøper en billigere bil og har muligheten til å oppgradere ved behov.

 

Skulle gjerne ha fjernet sperren på diesel bilen min og fått de 50 ekstra hestene jeg ikke hadde råd til da bilen var ny..

Lenke til kommentar

 

Synes IKEA kan begynne med samme stategi, selge 10pk AA batterier hvor man kun får brukt 8. Ønsker man å benytte seg av de to siste må man ringe inn til IKEA å betale for å benytte seg av de to siste...

Så lenge prisen for de åtte batteriene er lavere enn prisen for åtte andre batterier så er jo det helt greit. Da slipper man jo også dra ut å kjøpe to batterier hvis man plutselig skulle få behov for to batterier.

 

Men det er ganske klart at løsningen til Tesla er ganske midlertidig. De vil trolig slutte å selge 60 kWh versjonen av Model S innen noen måneder. (Senest når Model 3 kommer på markedet, i midten av 2017.) De har jo allerede sluttet å selge 60 kWh versjonen av Model X.

 

Pris er ikke relevant.

 

Hvis det selges 1 million batterier i året blir det dårlig butikk å produsere 20% uten å vite om de blir solgt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke misnøyen..

 

Man får en rabatt for å kjøpe en mindre motor. Man kan så enkelt øke til større motor ved behov, det koster ikke noe mer en å kjøpe stor motor i utgangspunktet.

 

Eks. I dag pendler jeg 50km til jobb og trenger da kun minste og billigste motoralternativ. Så får jeg ny jobb et annet sted og trenger mer rekkevidde. Da kan man oppgradere, i stedet for å måtte kjøpe ny bil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fosilbiler leveres jo også med elektronisk begrensning av motorkraft, så dette er på ingen måter sleipt. Man kjøper en billigere bil og har muligheten til å oppgradere ved behov.

 

Skulle gjerne ha fjernet sperren på diesel bilen min og fått de 50 ekstra hestene jeg ikke hadde råd til da bilen var ny..

 

Du blander her med avgifter..

Utstyret som trengs for å få effekten, har du allerede fått og betalt for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...