Gå til innhold

KOMMENTAR: Våger vi å tro på Nintendo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal veldig mye til før jeg engang begynner å tenke på å vurdere en ny Nintendo-konsoll etter wii u fiaskoen.

 

Jeg var så forbanna dum at jeg kjøpte en i den tro at Nintendo ville levere en rekke gode spill til den slik de lovet.

 

Takk skal du fa*n meg ha... Ikke engang et nytt Zelda-spill klarte de å levere...

 

I praksis betalte jeg tusenvis av kroner kun for å spille Mario Kart 8. Det var (og er) et bra spill, men verdt prisen til en konsoll alene er det definitivt ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

slik eg vurderer denne konsoll-hybriden har den allereie ramla mellom 2-3 stoler og vil slåss med Wii U og nye 3DS om di samme kundane.

 

Slåss? Den erstatter jo begge.

 

Slik eg forstår Nintendo vil Wii U og nye 3DS forsatt bli solgt samtidig med Switch utan at Nintendo har planer om å fase ut Wii U eller nye 3DS. Mulig di forandrer på dette, men tipper Nintendo vil sjå ann salg osv av Switch først. Er jo mulig at Nintendo prøver å skape eit tredje konsollmarked som saman med Wii U og nye 3DS skal øke antall kunder og dermed profitt.

 

Og DS skulle ikke erstatte GameBoy...

 

Nintendo vil fortsette med 3DS så lenge den får inn noen øre her og der. Så vil den fases ut til fordel for Switch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den eneste som kan gjøre denne konsollen interessant, er om Nintendo

slipper ut et nytt ekte F-Zero spill med online multiplayer (ikke bare local racing).

Jeg tenker på F-Zero GX, men med bedre grafikk, og flere større racingbaner.

Gjerne over 30 spillere i hvert online race, som i et ekte F-Zero race. Motstanderne
blir valgt utifra hvor god/rask man er, hvem som har de raskeste tidene etc.

Endret av Raindays
Lenke til kommentar

Skal veldig mye til før jeg engang begynner å tenke på å vurdere en ny Nintendo-konsoll etter wii u fiaskoen.

 

Jeg var så forbanna dum at jeg kjøpte en i den tro at Nintendo ville levere en rekke gode spill til den slik de lovet.

 

Takk skal du fa*n meg ha... Ikke engang et nytt Zelda-spill klarte de å levere...

 

I praksis betalte jeg tusenvis av kroner kun for å spille Mario Kart 8. Det var (og er) et bra spill, men verdt prisen til en konsoll alene er det definitivt ikke.

Hvis du syntes Mario Kart 8 var det eneste brukbare spillet til Wii U, så tror jeg ikke Nintendo har noe å tilby deg egentlig. Jeg er temmelig sikker på at spillene blir mye av det samme, det er mobiliteten som later til å være det nyskapende med Switch.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den eneste som kan gjøre denne konsollen interessant, er om Nintendo

slipper ut et nytt ekte F-Zero spill med online multiplayer (ikke bare local racing).

 

Jeg tenker på F-Zero GX, men med bedre grafikk, og flere større racingbaner.

Gjerne over 30 spillere i hvert online race, som i et ekte F-Zero race. Motstanderne

blir valgt utifra hvor god/rask man er, hvem som har de raskeste tidene etc.

Jeg tror du blir skuffet. Ikke umulig at de blåser liv i en gammel franchise, men Mario Kart er liksom racing spillet de vil satse på, og de siste spillene har lånt mye av det mentale bane-designet til F-Zero på GC. Da blir det litt mye overlapp gameplay-messig.

Lenke til kommentar

 

Skal veldig mye til før jeg engang begynner å tenke på å vurdere en ny Nintendo-konsoll etter wii u fiaskoen.

 

Jeg var så forbanna dum at jeg kjøpte en i den tro at Nintendo ville levere en rekke gode spill til den slik de lovet.

 

Takk skal du fa*n meg ha... Ikke engang et nytt Zelda-spill klarte de å levere...

 

I praksis betalte jeg tusenvis av kroner kun for å spille Mario Kart 8. Det var (og er) et bra spill, men verdt prisen til en konsoll alene er det definitivt ikke.

Hvis du syntes Mario Kart 8 var det eneste brukbare spillet til Wii U, så tror jeg ikke Nintendo har noe å tilby deg egentlig. Jeg er temmelig sikker på at spillene blir mye av det samme, det er mobiliteten som later til å være det nyskapende med Switch.

Jeg anbefaler, igjen, at vi venter til januar for å faktisk få sse noen spill. Kjønner at folk er noe skeptiske, men før dere slenger dritt om NS så burde dere seriøst vente å se hva som er på vei.

 

Nintendo kan faktisk lære av sine feil, dem og. Det er ikke noe bare Sony og MS gjør.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler, igjen, at vi venter til januar for å faktisk få sse noen spill. Kjønner at folk er noe skeptiske, men før dere slenger dritt om NS så burde dere seriøst vente å se hva som er på vei.

 

Nintendo kan faktisk lære av sine feil, dem og. Det er ikke noe bare Sony og MS gjør.

Helt enig. Det virker som om mannen med barten har store planer for NS. Blir spennende å se hvor mye oppslutning NS får her på berget.

 

 

Initialene til Nintendo Switch høres ikke helt bra ut på norsk. :p

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

Switch bør ikke koste mer enn maks 2500 kroner – i hvert fall ikke for den enkleste modellen – dersom Nintendo velger å tilby ulike modeller, slik de gjorde med Wii U. Dette er en konsoll som ikke konkurrerer direkte med de forskjellige PlayStation- og Xbox One-modellene, og i hvert fall ikke PC-markedet. Switch fremstår som et tilleggsprodukt for den dedikerte gameren, følgelig må prisen være overkommelig. Hvis den koster rundt halvparten av for eksempel PlayStation 4 Pro, vil den fremstå som langt mer attraktiv. Den må også være billig nok til barnefamilier kan kjøpe den på impuls.

 

Ser det er planlagt introduksjonspris på kr 5000.

 

Sammenlignet mot mobiltelefoner som også har en liten søt skjerm, så er kanskje ikke 5 tusen særlig mye penger. Men, det kan godt hende du får rett i at den selger bedre til en rimeligere penge for det. spillkonsoll og mobiltelefon er tross alt helt forskjellige produkter nesten.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

 

Switch bør ikke koste mer enn maks 2500 kroner – i hvert fall ikke for den enkleste modellen – dersom Nintendo velger å tilby ulike modeller, slik de gjorde med Wii U. Dette er en konsoll som ikke konkurrerer direkte med de forskjellige PlayStation- og Xbox One-modellene, og i hvert fall ikke PC-markedet. Switch fremstår som et tilleggsprodukt for den dedikerte gameren, følgelig må prisen være overkommelig. Hvis den koster rundt halvparten av for eksempel PlayStation 4 Pro, vil den fremstå som langt mer attraktiv. Den må også være billig nok til barnefamilier kan kjøpe den på impuls.

 

Ser det er planlagt introduksjonspris på kr 5000.

 

Sammenlignet mot mobiltelefoner som også har en liten søt skjerm, så er kanskje ikke 5 tusen særlig mye penger. Men, det kan godt hende du får rett i at den selger bedre til en rimeligere penge for det. spillkonsoll og mobiltelefon er tross alt helt forskjellige produkter nesten.

Du er litt ute å sykler nå ?

Stilig å lese tanker før lansering. Noe denne artikkelen handler om. Den ble dyrere men kun 500-1000 kr mer

Resten av antakelsene stemmer.

Lenke til kommentar

 

Ungane i dag spelar ikkje Nintendo, dei brukar heller nettbrett til underhaldning, det er berre voksne Nintendo fans som kjøper Nintendo konsollar for tida. Så eg er sikker på at også Nintendo swich får dårlege salstal.

Så feil kan man altså ta...

 

Åja, så kvifor er det for eksempel nesten ingen leikebutikkar som sel Nintendospel lenger i motsetning til før i tida når dei fleste leikebutikkane hadde svære Nintendo-avdelingar?

Lenke til kommentar

Fordi alt av fysisk media må bukke for digitalt som er blitt omfavnet av de fleste og det har skjedd i rimelig heftig tempo, og Nintendo-spill er ikke noe unntak. Digitalt er praktisk og enkelt å kjøpe og foreldrene slipper grininga når ungen har rota bort eller ripa opp spilldiskene så de ikke fungerer lengre og man slipper bekymre seg for hastetur ned på akuttmotaket så fort man mistenker at ungen har svelga DS brikkene.

Lenke til kommentar

Det selges vel minimalt av spill i "leketøysbutikker" lenger i det hele og store? Det markedet har jo forandret seg temmelig mye siden "Nintendodagene". Tilbake når Super Nintendo og Nintendo 64 var populært så var det jo knapt noen dedikerte spillbutikker og det var ikke så alt for vanlig med gigantiske elektronikkbutikker i den skala vi har i dag heller.

 

I dag så har jo Brio og diverse bukket fullstendig under for mer dedikerte spillsjapper og elektronikkbutikker på både pris og tilgjengelighet så det er vel bare naturlig at det har blitt som det har blitt. Butikker ligger jo også langt mer sentralt enn de gjorde før, dette med gigantiske kjøpesentre hvor du har hundrevis av butikker innen rekkevidde for hverandre har jo tatt helt av de siste årene og det blir jo bare mer og mer av det som igjen gjør det fryktelig vanskelig for leketøysbutikker å holde seg konkurransedyktige på slike varer da det gjerne ligger en Gamestop, Elkjøp/Lefdal, Power osv to butikker bortenfor.

 

 

Også er det jo dette med digitalisering da. Netthandel tar jo mer og mer over og det flere av spillprodusentene pusher jo også mer digitalt via digitale tjenester. Salget av fysiske PC-spill har jo nesten forsvunnet til fordel for Steam, Origin, Uplay osv..

 

 

Så sammenligningsgrunnlaget blir nok litt dårlig. Det selges vel forøvrig også flere konsoller enn noengang. Flere og flere går vel også over til å eie flere systemer også.

Lenke til kommentar

 

 

Ungane i dag spelar ikkje Nintendo, dei brukar heller nettbrett til underhaldning, det er berre voksne Nintendo fans som kjøper Nintendo konsollar for tida. Så eg er sikker på at også Nintendo swich får dårlege salstal.

Så feil kan man altså ta...

 

Åja, så kvifor er det for eksempel nesten ingen leikebutikkar som sel Nintendospel lenger i motsetning til før i tida når dei fleste leikebutikkane hadde svære Nintendo-avdelingar?

 

Det vet jeg ikke, men Switch selger veldig bra uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...