Gå til innhold

KOMMENTAR: Våger vi å tro på Nintendo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er lut at vi venter til 12. januar før vi vurderer NS mer eller mindre. Vi fikk bare en teaser sist. Vi vet ikke hvilken spill som kommer, specs (noen rykter sier 6, andre 4 GB, noen sier X1 chip mens andre den nyeste fra nVidia) og vi vet ikke om det er touch screen, motion IR pointer (som er ryktet)...

 

Da kan vi snakke om ting.

 

Før set kan vi spekulere så mye vi vil. Håper på motion, touch, rumble etc. Må vite hva Platinum, Retro, Nintendo, Ubisoft etc gjør, men og hva EA, Acti etc har på lager. Er så mye vi ennå ikke vet. Håper de klarer å få både "hardcore" og "casual" til å nyte den. Men ser hvorfor vi har slike artikler. Lenge til den 12. Januar ;)

 

Og prisen må være bra.

Lenke til kommentar

Det er alltids et marked for en stasjonær spillkonsoll ifra Nintendo. Grunnen til at Wii:U trynet så voldsomt skyldes jo mye helt elendig markedsføring og det faktum at spillutvalget var temmelig dårlig til lansering, og egentlig har vært veldig beskjedent hele veien.

 

Flere av spillene var også skuffende dårlige. Jeg er en som har kost meg mye med Mario Party opp igjennom, det er et genialt spill i sosiale sammenhenger som kan kombineres med god dose alkohol men Mario Party til Wii:U må være det dårligste i serien. Rett og slett håpløst skuffende. Man har andre partyspill som Mario & Sonic at the Summer Olympic Games osv men også her så er utgaven vi fikk til Wii:U temmelig dårlig sammenlignet med hva som har blitt levert tidligere.

 

Virker nesten som om Nintendo har sett salgstallene og valgt å ikke investere så mye i plattformen og valgt å drite loddrett i et par av spillene som normalt pleier å være solide. Konsollen har jo også hatt en identitetskrise hva gjelder håndkontrollere... Nesten ingen spill benytter Wii:U Game Pad'en på noen god eller fornuftig måte. De fleste spill legger opp til at du skal bruke Wii Mote, men uten å bruke bevegelser, du skal bare holde den sidelengs å bruke den som en håpløst lite ergonomisk håndkontroller...

 

 

Håper er at Nintendo med Switch sammenkjører den stasjonære og håndholdte spillkonsollen. At denne er arvtager til Wii:U OG Nintendo 3DS og at det vil samkjøre all spillutvikling og at det vil bety større satsing på spillene og at vi vil sitte igjen med langt flere, og ikke minst bedre spill enn hva vi gjorde med Wii:U. Samtidig så håper jeg de dropper all gimmick hva gjelder håndkontroller. Fokuser alt rundt en tradisjonell analog kontroller, og et par knapper og hold dere til det.

 

 

Ytelsen ryktes å være et sted mellom 1-1,5 TFLOPS som putter den et sted mellom Xbox One og PlayStation 4 (ikke Pro). Det er jo ikke allverdens, men Wii:U ligger på snevre 0,35 TFLOPS så det er jo en temmelig grei forbedring og Wii:U har levert endel ganske så pene spill med god ytelse så jeg regner med ytelsen vil være "god nok" og det holder nok. Det setter dog en potensiell brems for store multiplattform / tredjepartspill spill om den henger langt etter PlayStation 4 Pro og neste års Project Scorpio.

 

Med tanke på at alle spill som er på PS4 Pro og Scorpio skal fungere på de originale versjonene, så ser jeg at de kan komme på NS og.

 

Når det kommer til "gimmicker", så er jeg uenig. Jeg vil at vi skal ha valge til å ha motion til, for eksempel, Mario Kart. Eller touch screen/pointer til Mario Maker....

 

Ha muligheten ved siden av normale kontrollere synes jeg er perfekt. Veldig bra at de gir til alle.

Lenke til kommentar

Der er jeg totalt uenig. Det er så utrolig mange spill til Wii:U som har hatt en total identitetskrise hva gjelder kontrollere som har redusert spillopplevelsen noe voldsomt. De spillene jeg har spilt mest Wii Party U, Mario Party 10 og Mario and Sonic at the Rio Olympic Summer Games og alle spill som ikke bruker Game Pad på noen som helst meningsfull måte og ikke bruker de motion på noen fornuftig måte, men samtidig så tvinger de deg til å bruke Wii Mote sidelengs som er latterlig lite ergonomisk da de ikke støtter Pro kontroller til tross for at de ikke bruker motion til noe som helst..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg liker ideen men virker litt som om spillene ikke har god nok ytelse. Spesielt de gangene han spilte uten å ha den i dock så virka det som om ytelsen var dårlig. Spillkonsoller skal ha 60 bilder i sekundet!

 

90% av alle konsollspill i dag kjører på 30 fps. Flaut men sant. Skal du ha konstant 60+ fps spiller man på PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig måtte det komme en kommentar om at det må være 60 bilder i sekundet hvis ikke er det for dårlig :p

 

Anyway...

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne, men alt er avhengig av pris.

Jeg ser for meg å kunne spille dette på f.eks toget opp til fjellet i påsken sammen med samboer eller med nevøer på hytten på kvelden etter en lang dag på ski. Eller på andre turer. Men det er uaktuelt om maskinen koster mer enn 2500 kr

 

Denne konsollen er mer enn kraftig nok til å kjøre spill i 60 fps. Det er opp til utviklerne å velge om de går for maks grafikk eller 60 fps.

Lenke til kommentar

Føler at Nintendo gjør feil gang på gang nå. Wii var en kul oppfinnelse, men å drive med dette skjerm-i-kontrolleren synes jeg er bare tull, jeg ønsker meg en Nintendo bestående av boks og to kontrollere, bra hw og, kun online kjøp, ingen cd/dvd.

Så det du vil er egentlig at Nintendo skal utgi spillene sine på PS/Xbone. Hvorfor ha en Nintendostation når du har en fra før?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tidspunktet for å starte salget av Switch samt rykta om batteritid og skjermoppløsning kan fort føre til tidenes konsoll-flopp. Pris på maks $199, ca 9-10 timer batteritid samt mange gode spill kan kanskje redde Switch, men slik eg vurderer denne konsoll-hybriden har den allereie ramla mellom 2-3 stoler og vil slåss med Wii U og nye 3DS om di samme kundane.

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig måtte det komme en kommentar om at det må være 60 bilder i sekundet hvis ikke er det for dårlig :p

 

Anyway...

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne, men alt er avhengig av pris.

Jeg ser for meg å kunne spille dette på f.eks toget opp til fjellet i påsken sammen med samboer eller med nevøer på hytten på kvelden etter en lang dag på ski. Eller på andre turer. Men det er uaktuelt om maskinen koster mer enn 2500 kr

 

Denne konsollen er mer enn kraftig nok til å kjøre spill i 60 fps. Det er opp til utviklerne å velge om de går for maks grafikk eller 60 fps.

 

 

Ja den vil være kraftig nok for 60FPS, sett bort ifra eventuelle multiplattform spill som kjører på 30FPS på PS4 og XBO. Men det vil ikke kun stå på grafikken, CPU lasten må også være innenfor for å oppnå 60FPS.  

Nintendo sine egne spill pleier å kjøre på 60FPS.

Lenke til kommentar

 

 

Selvfølgelig måtte det komme en kommentar om at det må være 60 bilder i sekundet hvis ikke er det for dårlig :p

 

Anyway...

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne, men alt er avhengig av pris.

Jeg ser for meg å kunne spille dette på f.eks toget opp til fjellet i påsken sammen med samboer eller med nevøer på hytten på kvelden etter en lang dag på ski. Eller på andre turer. Men det er uaktuelt om maskinen koster mer enn 2500 kr

 

Denne konsollen er mer enn kraftig nok til å kjøre spill i 60 fps. Det er opp til utviklerne å velge om de går for maks grafikk eller 60 fps.

 

 

Ja den vil være kraftig nok for 60FPS, sett bort ifra eventuelle multiplattform spill som kjører på 30FPS på PS4 og XBO. Men det vil ikke kun stå på grafikken, CPU lasten må også være innenfor for å oppnå 60FPS.  

Nintendo sine egne spill pleier å kjøre på 60FPS.

Dere to som kommenterte det jeg skrev om 60FPS... dere vet vel at det jeg skrev var en kommentar til første person som nevnte 60FPS? Eller skjønte dere ikke det? :p

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det er 30 eller 60 FPS. Jeg klarer ikke å se forskjellen uansett :p (selv om de vises side om side)

Det er gameplay som betyr mest for meg :)

Lenke til kommentar

Det er tre ting som er viktige for at denne skal bli en suksess.

 

1. Kontrolleren. Det ser ut som Nintendo har gått tilbake til mer traditionell kontroller, og det er bra.

 

2. Den må ha bra spill, spesielt må Nintendo sine egne spill være bra. Det at den har mer tradisionell kontroller enn de to Wiiene gjør at tredjepartsstøtte kan bli enklere, selv om maskinvaren ikke er den sterkeste.

 

3. Prisen. Prisen må være lav nok, men med en stor skjerm på kontrolleren, tror jeg ikke det kommer til å skje. Nintendo bør gi ut konsollen som kun TV-konsoll også. De trenger bare fjerne skjermen og senke prisen på den modellen. Tipper det vil skje, om ikke til release, så etter 6-12mnd.

Lenke til kommentar

Der er jeg totalt uenig. Det er så utrolig mange spill til Wii:U som har hatt en total identitetskrise hva gjelder kontrollere som har redusert spillopplevelsen noe voldsomt. De spillene jeg har spilt mest Wii Party U, Mario Party 10 og Mario and Sonic at the Rio Olympic Summer Games og alle spill som ikke bruker Game Pad på noen som helst meningsfull måte og ikke bruker de motion på noen fornuftig måte, men samtidig så tvinger de deg til å bruke Wii Mote sidelengs som er latterlig lite ergonomisk da de ikke støtter Pro kontroller til tross for at de ikke bruker motion til noe som helst..

 

Jeg snakker om å ha muligheten til å velge (noe som fantes i mange spill på Wii U forresten). Eksempel: du kan spille Mario Kart med normale spaker ELLER motion om du vil. Ser ikke noe galt med å ha muligheten til å velge det som passer en best.

Lenke til kommentar

 

slik eg vurderer denne konsoll-hybriden har den allereie ramla mellom 2-3 stoler og vil slåss med Wii U og nye 3DS om di samme kundane.

 

Slåss? Den erstatter jo begge.

 

 

Slik eg forstår Nintendo vil Wii U og nye 3DS forsatt bli solgt samtidig med Switch utan at Nintendo har planer om å fase ut Wii U eller nye 3DS. Mulig di forandrer på dette, men tipper Nintendo vil sjå ann salg osv av Switch først. Er jo mulig at Nintendo prøver å skape eit tredje konsollmarked som saman med Wii U og nye 3DS skal øke antall kunder og dermed profitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0918234

Jeg liker ideen men virker litt som om spillene ikke har god nok ytelse. Spesielt de gangene han spilte uten å ha den i dock så virka det som om ytelsen var dårlig. Spillkonsoller skal ha 60 bilder i sekundet!

 

Enig! og hvem hører på at folk vil ha 60fps? Jo Sony som endelig gir oss en kraftig nok konsoll til å gi 60fps med super grafikk :)

Lenke til kommentar

 

 

slik eg vurderer denne konsoll-hybriden har den allereie ramla mellom 2-3 stoler og vil slåss med Wii U og nye 3DS om di samme kundane.

Slåss? Den erstatter jo begge.

Slik eg forstår Nintendo vil Wii U og nye 3DS forsatt bli solgt samtidig med Switch utan at Nintendo har planer om å fase ut Wii U eller nye 3DS. Mulig di forandrer på dette, men tipper Nintendo vil sjå ann salg osv av Switch først. Er jo mulig at Nintendo prøver å skape eit tredje konsollmarked som saman med Wii U og nye 3DS skal øke antall kunder og dermed profitt.

Switch skal ikke erstatte WiiU og 3DS akkurat som DS ikke skulle erstatte GameBoy.

Lenke til kommentar

 

 

 

Selvfølgelig måtte det komme en kommentar om at det må være 60 bilder i sekundet hvis ikke er det for dårlig :p

 

Anyway...

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne, men alt er avhengig av pris.

Jeg ser for meg å kunne spille dette på f.eks toget opp til fjellet i påsken sammen med samboer eller med nevøer på hytten på kvelden etter en lang dag på ski. Eller på andre turer. Men det er uaktuelt om maskinen koster mer enn 2500 kr

 

Denne konsollen er mer enn kraftig nok til å kjøre spill i 60 fps. Det er opp til utviklerne å velge om de går for maks grafikk eller 60 fps.

 

 

Ja den vil være kraftig nok for 60FPS, sett bort ifra eventuelle multiplattform spill som kjører på 30FPS på PS4 og XBO. Men det vil ikke kun stå på grafikken, CPU lasten må også være innenfor for å oppnå 60FPS.  

Nintendo sine egne spill pleier å kjøre på 60FPS.

Dere to som kommenterte det jeg skrev om 60FPS... dere vet vel at det jeg skrev var en kommentar til første person som nevnte 60FPS? Eller skjønte dere ikke det? :p

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det er 30 eller 60 FPS. Jeg klarer ikke å se forskjellen uansett :p (selv om de vises side om side)

Det er gameplay som betyr mest for meg :)

 

 

Det er jo akkurat gameplayet og flyten som blir mye bedre ved 60 fps. Grafikken har ikke noe å si.

Lenke til kommentar

Der er jeg totalt uenig. Det er så utrolig mange spill til Wii:U som har hatt en total identitetskrise hva gjelder kontrollere som har redusert spillopplevelsen noe voldsomt. De spillene jeg har spilt mest Wii Party U, Mario Party 10 og Mario and Sonic at the Rio Olympic Summer Games og alle spill som ikke bruker Game Pad på noen som helst meningsfull måte og ikke bruker de motion på noen fornuftig måte, men samtidig så tvinger de deg til å bruke Wii Mote sidelengs som er latterlig lite ergonomisk da de ikke støtter Pro kontroller til tross for at de ikke bruker motion til noe som helst..

Siden den kan brukes både docket og håndholdt vil touch være helt optional. 

En opinion i menyer, skrive tekst osv. kanskje invetory i spill. 

En fordel vil være at du kan bruke den som et nettbrett. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...