Gå til innhold

Her er Nintendo Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er vel det samme som med Wii U at når de legger så langt fra andre konsoller og PC på ytelse så blir den utelatt fra "alle" vanlige spill. Kan fort ende opp med at det eneste spillbare er det som kommer fra Nintendo selv.

For min del så blir ikke Switch akkurat kjøpt for grafikk og ytelse da det helt klart ikke er og har vel aldri vært fokuset til Nintendo. Men jeg håper jo at maskinen vil være aktuell for tredjepart utviklere i kontrast til WiiU.

Jeg klarer ikke helt å skjønne denne enorme skepsisen til tredjepartsspill. Der var tidligere vist et bilde med logoene til alle selskapene som er sagt å skulle støtte Switch, et bilde jeg tror i stor grad stemmer. For det mange kanskje glemmer i alle drømmene om BF1, FF XV, CoD, osv på en nintendokonsoll, er at 3DS er en nintendokonsoll som har mange spill fra tredjepartsutviklere og et kjempeflott spillutvalg.

 

Mange sier jo at Nintendo Switch nok kommer til å ta over for både 3DS og Wii U, og med mindre Nintendo har gått seg bort i sinnsvake planer som ingen andre klarer å forutse, så er jo det det eneste fornuftige å gjøre. Da vil naturlig nok også utviklere fra 3DS bli med over til Switch og gi mange bra tredjepartsspill. Ja det er nok ikke det de fleste her ønsket seg, det skjønner jeg, for i motsetning til hva innleggene kan gi uttrykk for, så er det helt spesifikke AAA spill folk tenker på og ønsker seg til Switch, og ikke et ønske om tredjepartsstøtte generelt. For det vil Switch få dersom det tar over 3DS markedet også, noe det er stor sannsynlighet for.

 

Spent på prisen. Med tanke på en 3ds xl er forholdvis dyr allerede (2000 kr), kan den fort koste litt. Lurer på om den støtter 3ds spill forøvrig, siden den bruker cartridges. Håper den har stor lagring så det går ann å laste ned spill. Vil helst ikke gå rundt med 10 cartridges.

Dette er mitt håp også, at Switch får støtte for 3DS spill, at den kan spille av både Switch og 3DS kasetter. Da vil den automatisk allerede ha et godt utvalg spill man kan spille ved launch. For spill som er kjøpt digitalt så håper jeg virkelig Nintendo har tatt til vett og fornyet, med en skikkelig unison konto for alle maskiner, slik som MS og Sony har, med spillbiblioteket ditt tilgjengelig. Det er kanskje litt mye forlangt, men man kan jo håpe. :D

 

Det sammen med info om pris og batteritid er de tingene jeg virkelig vil vite nåm før jeg endelig og uten tvil kan slå fast et kjøp som faktum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mine tanker er at konsollen vil spille spill i lavere oppløsning når man undocker den, slik at prosessoren kan klokkes ned for å spare batteri. Docken kan ha et panel med et mykt, termisk ledende materiale som leder varme ut av nettbrettet når den er docket, slik at prosessoren kan kjøres på full guffe over lengre tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker iden men fårtsatt skeptisk som Wii U, men det er nå bare vente på fakta en bare "teaser".

Kontroleren virker veldig litten når man deler den i 2 små biter som er litt urolig om man har støre hender, Gla for dei selger pro kontroller men ville foretreket at det var det som fulgte med i stedet får solgt seperat.

Men har den støtte for andre kontrollere? som gamecube? eller må man ha adapter igjen og bare støtter 1 spill som Wii U? Eller må vi nok på nytt kjøpe 4 nye kontroller bare for smash eksempel?

Håper bare mest på at blir litt flere spill en bare relanseringer, noe savnet mye på Wii U som mer eller mindre ble  en emolator stasjon med slapt Wii U biblotek.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Mine tanker er at konsollen vil spille spill i lavere oppløsning når man undocker den, slik at prosessoren kan klokkes ned for å spare batteri. Docken kan ha et panel med et mykt, termisk ledende materiale som leder varme ut av nettbrettet når den er docket, slik at prosessoren kan kjøres på full guffe over lengre tid.

 

Akkurat det samme tenkte jeg. 2 modus. Noe ala det som gjøres i mobiltelefoner med mange kjerner der 2 er lavere klokket for batterisparing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man ser på scenen på flyplassen så ser det veldig ut som om toppsiden har luftinntak, altså at den kan være aktivt kjølt. I såfall vil det nok ligge rundt Xbone i ren FLOP antall (shield tv hadde rundt 1 TFLOP passivt kjølt, en 16nm aktivt kjølt variant av tegra X1 eller til og med X2 bør ligge rundt 1.3-1.4, og det er der XBone ligger).

 

Jeg tror når det gjelder tredjepart støtte kommer nintendo til å tjene på at utviklere ikke har lov å gi ut spill som ikke funker med xbone/ps4, slik at "4k" variantene ikke trekker opp hardware kravene noe særlig. Dessuten må utviklere jo nå lage spillmotorer som skalerer bra med oppløsning for å kunne få de til å virke i (oppskalert) 4k, og da kan de også nedskaleres litt for switch. Jeg tror dette kan blir bra, jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var jo en helt ordinær, Xbox lignende kontroller der? Såg jo meget kurant ut den :) Eller er det stikke plasseringen du tenker på kanskje?

 

Liker ikkje stikkeplasseringa på Xbox. Får det bare ikkje til å funke på ein god måte. Synd at det blir den nye retningen med Switch, men man kan jo håpe på at det dukker opp alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...