Gå til innhold

Her er Nintendo Switch


Anbefalte innlegg

edit. tipper like sterk som ps4 eller sterkere, basert på att skyrim hd blir kjørt på minimum full hd 60fps,

 

batteritid gjenstår å se.

Du tar grundig feil min venn. Litt vanskelig å ta deg seriøst også når du skriver 30 fps, så 60 fps. Jeg tror du også misforstår grafikk kvalitet og FPS.

 

En PS3 kan sikkert kjøre skyrim i 60 fps, men da med lavere kvalitet på teksturer, AA og lignende. Hvis du vet også litt om SoC arkitektur så vet du at dette er en eller annen Tegra versjon, sikkert mye lik den som allerede sitter i Nvidia Shield TV. Altså ingen kruttønne.

 

En PS4 drar vel ca 100W fra veggen også, i mange tilfeller mer. Med de fysiske begrensningene som Switch har, der mye av plass brukes til batterier, så sier det seg selv at den ikke vil være like kraftig. Men for all del, folk kan tro hva de vil, men hvis du tror du får uncharted grafikk på den, blir du ekstremt skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del så blir ikke Switch akkurat kjøpt for grafikk og ytelse da det helt klart ikke er og har vel aldri vært fokuset til Nintendo. Men jeg håper jo at maskinen vil være aktuell for tredjepart utviklere i kontrast til WiiU.

 

Løsningene som Switch har er veldig spennende og er hvordan jeg til en viss grad ville tro at konsoller vil utvikle seg med en base stasjon/portabel løsning som dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

edit. tipper like sterk som ps4 eller sterkere, basert på att skyrim hd blir kjørt på minimum full hd 60fps,

 

batteritid gjenstår å se.

Du tar grundig feil min venn. Litt vanskelig å ta deg seriøst også når du skriver 30 fps, så 60 fps. Jeg tror du også misforstår grafikk kvalitet og FPS.

 

En PS3 kan sikkert kjøre skyrim i 60 fps, men da med lavere kvalitet på teksturer, AA og lignende. Hvis du vet også litt om SoC arkitektur så vet du at dette er en eller annen Tegra versjon, sikkert mye lik den som allerede sitter i Nvidia Shield TV. Altså ingen kruttønne.

 

En PS4 drar vel ca 100W fra veggen også, i mange tilfeller mer. Med de fysiske begrensningene som Switch har, der mye av plass brukes til batterier, så sier det seg selv at den ikke vil være like kraftig. Men for all del, folk kan tro hva de vil, men hvis du tror du får uncharted grafikk på den, blir du ekstremt skuffet.

du sier noe, men ikke umulig å oppdrive om det er en CPU GPU eller APU i dokkingen, nintendo har en patent på det. men gjenstår å se hva som skjer, lite sansynlig full hd 60fps ute på tur, men i/sammen med dokkingen der imot :)

var flott bilde og flyt i tven i traileren. lov og håpe ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

On en klager over grafikk så har en jo ingen grunn til å kjøpe konsoll i det hele tatt. Sony og Microsoft lager jo bare en smådårlig PC med sine konsoller, Nintendo prøver ihvertfall å være litt kreative.

 

Det er jo ikke riktig, grafikk er en skala, og en faktor som veies opp mot mye annet, det går fint ann å mene ett produkt har for dårlig grafikk, selv om man eier noe som ikke har den best tenkelige grafikken oppnåelig selv.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg skal ha! High End PC + Nintendo Konsoll = Perfekt Kombo!

+ en PS4 for eksklusive spill. Syntes nå jeg. Finnes et par spill serier på PS4 som er verdt konsollen alene. Uncharted, last of us, god of war osv. Dog liker jeg at MS nå tilbyr alle sine spill på PC.

 

Skal du spille Read Dead 2 må du fort også ha en konsoll

Lenke til kommentar

Spent på prisen. Med tanke på en 3ds xl er forholdvis dyr allerede (2000 kr), kan den fort koste litt. Lurer på om den støtter 3ds spill forøvrig, siden den bruker cartridges. Håper den har stor lagring så det går ann å laste ned spill. Vil helst ikke gå rundt med 10 cartridges.

Nintendo har overlevd gang på gang med first party, og tror det blir slik denne gangen og. Ble lovet masse third party med Wii U og, med batman og diverse, men det gikk jo som det gikk. Det er vanskelig å skalere ned Red Dead 2 fks når maskinvaren mangler så mye kraft, samtidig er det vel ikke verdt tiden det tar, iforhold til hvor mye $ man får igjen for det.

 

Hjelper vel heller ikke at de brukre en ARM prossesor, når det kommer til å portere andre spill.

Jeg kan dog ta helt feil, blir uansett spennende å se.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...