Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plukke opp items automatisk hadde vært katastrofe, i kaoset ville man jo da ofte fått items i henda uten å merke det eller uten intensjon, som igjen vil hindre deg i å gjøre andre angrep.

 

Ha det som option så kan folk velge hva de foretrekker. Hater at jeg ikke får plukket opp en ting fordi karakteren er bittelitt for langt forbi tingen, prøver å snu meg ved å tilte stikka et mikrosekund, men så løper karakteren forbi tingen igjen fordi jeg trykket stikken til siden litt for raskt.

 

Også er det den fine når jeg skulle plukke opp en bombe, karakteren gjorde istedet et angrep som fikk bomba til å gå av og resulterte i self destruct.

Lenke til kommentar

Ha det som option så kan folk velge hva de foretrekker. Hater at jeg ikke får plukket opp en ting fordi karakteren er bittelitt for langt forbi tingen, prøver å snu meg ved å tilte stikka et mikrosekund, men så løper karakteren forbi tingen igjen fordi jeg trykket stikken til siden litt for raskt.

 

Også er det den fine når jeg skulle plukke opp en bombe, karakteren gjorde istedet et angrep som fikk bomba til å gå av og resulterte i self destruct.

Tror ikke dette er en særlig ettertraktet funksjon, da det er mye mer som går galt med din løsning. Hvis to intems ligger ved siden av hverandre vil du automatisk plukke opp den nærmest deg, selv om du egentlig vil ha den andre. Plutselig plukker du opp en item du ikke vil ha, og får ikke brukt riktig angrep. Plutselig holder du items som er farlige for deg selv (bomber). Items som brukes automatisk når du plukker dem opp (som warp star) blir brukt uten mål og mening.

 

Du kan vel alltids si at man likevel burde ha mulighet til å velge, men jeg tror såpass få ville hatt glede av dette, at det neppe er realistisk.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Løsnet litt i går i Smash med Bowser og han Zelda. Men det blir litt som med Rocket League, umulig å ta det seriøst. Virker som et spill laget på kødd for å teste funksjoner i en spillmotor, men som likevel er morro av og til. Alt er for upresist og random til at det er noe annet enn en kuriositet.

Lenke til kommentar

Løsnet litt i går i Smash med Bowser og han Zelda. Men det blir litt som med Rocket League, umulig å ta det seriøst. Virker som et spill laget på kødd for å teste funksjoner i en spillmotor, men som likevel er morro av og til. Alt er for upresist og random til at det er noe annet enn en kuriositet.

Ikkje random om man kan spillet, men kan virke random for nye spillere som "trykker villt på alle knapper" :D

Lenke til kommentar

Ha det som option så kan folk velge hva de foretrekker. Hater at jeg ikke får plukket opp en ting fordi karakteren er bittelitt for langt forbi tingen, prøver å snu meg ved å tilte stikka et mikrosekund, men så løper karakteren forbi tingen igjen fordi jeg trykket stikken til siden litt for raskt.

 

Også er det den fine når jeg skulle plukke opp en bombe, karakteren gjorde istedet et angrep som fikk bomba til å gå av og resulterte i self destruct.

Hitboxene for å plukke opp items i smash ultimate er mye større enn de var i Melee, og du kan i tillegg plukke dem opp samtidig som du gjør et dash attack.

Du kan forøvrig plukke opp items mens du hopper med grab-knappen.

 

Løsnet litt i går i Smash med Bowser og han Zelda. Men det blir litt som med Rocket League, umulig å ta det seriøst. Virker som et spill laget på kødd for å teste funksjoner i en spillmotor, men som likevel er morro av og til. Alt er for upresist og random til at det er noe annet enn en kuriositet.

Smash-kontroller er da ikke upresise? Trikset er å lære å flytte stikka bare halvveis.

Ellers er Smash et party-spill, skal man spille det som en e-sport skrur man av items og stage hazards.

Lenke til kommentar

Kaller han alltid for Han Zelda i vennegjengen.

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

På samme måte som du omtaler Kongen som "Han Sonja"?

 

Vi har ikke noe grunnlag for å forstå hvem du mener når du skriver ting som er internt i vennegjengen din. Jeg lurte ærlig talt på om du snakket om Sheik, Zelda, Link, eller Ganondorf.

 

EDIT:

Har jeg sagt jeg trykker vilt på alle knapper? Syns ofte når jeg gjør et angrep så registreres det ikke. Sikkert fordi Joycons ikke er laget for presisjon.

Det er fordi karakteren din allerede er i gang med et angrep.

Har spilt noen timer med joycons selv, og aldri merket noe problem med presisjon.

 

Du kan med fordel skru av tap jump, det hjelper definitivt på presisjonen.

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke dette er en særlig ettertraktet funksjon, da det er mye mer som går galt med din løsning. Hvis to intems ligger ved siden av hverandre vil du automatisk plukke opp den nærmest deg, selv om du egentlig vil ha den andre. Plutselig plukker du opp en item du ikke vil ha, og får ikke brukt riktig angrep. Plutselig holder du items som er farlige for deg selv (bomber). Items som brukes automatisk når du plukker dem opp (som warp star) blir brukt uten mål og mening.

 

Du kan vel alltids si at man likevel burde ha mulighet til å velge, men jeg tror såpass få ville hatt glede av dette, at det neppe er realistisk.

 

Om man plukker opp noe man ikke vil ha så kaster man det bare vekk. Ikke noe problem spør du meg.

Lenke til kommentar

Nikkei hevder samtidig at Nintendo også jobber med å forbedre Nintendo Switch Online eller forbedre utgaven som allerede finnes alt ettersom hvordan du oversetter artikkelen. Noe mer detaljert enn det sier de ikke, så det skal bli gøy å se om det kanskje er snakk om å inkludere spill fra Nintendo 64, GameCube, Wii eller Wii U som en del av tjenesten.

 

https://www.gamereactor.no/nyheter/732033/Rykte+Nintendo+jobber+med+ny+Switch+og+bedre+Online/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...